Sari la conținut

Furtune frana cu tresa metalica


yo4hgx
 Share

Postări Recomandate

... Singura explicatie ramane tot din aerisire si/sau amorsarea pompei, insa cum spuneam anterior mi'am pierdut rabdarea...

Eu cred ca aerisirea ai facuto bine, altfel ai fii remarcat o elasticitate(mai mare sau mai mica). Ma gandesc ca dintr-o "scapare" la pompa de frana, cursa de amorsare sa nu fie prea mare(de cand incepe actionarea pistonului pana la astuparea gaurii de amorsa), totusi de ce merge daca inseriezi circuitul!? Alta explicate ar fii ca cilindrii etrieri dupa actionarea franarii revin(se deschid) datorita elasticitatii garniturii, dar si in acest caz inserierea rezolva problema(daca am inteles bine)!! Pate ca in a doua situatie, revenirea(daca exista)sa nu mai aibe loc? Alta logica nu vad.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu exista nici o legatura intre numarul de pistonase si puterea frinei.

la motoarele Yamaha mai noi, cele care au acele capacele la pistoane (aurii la tine), le au tocmai pentru a evita folosirea unui etrier din doua jumatati imbinate cu suruburi, ceea ce sporeste rigiditatea. probabil asta e unul din motivele pentru care tin asa de bine. am vazut si eu cum tin frinele la un FZ, care e doar touring, in comparatie cu de exemplu frinele de bandit 1200 care sint pe 6 pistoane.

legat de aerisire, in locul tau as cumpara un aerisitor de pe Louis.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu exista nici o legatura intre numarul de pistonase si puterea frinei.

la motoarele Yamaha mai noi, cele care au acele capacele la pistoane (aurii la tine), le au tocmai pentru a evita folosirea unui etrier din doua jumatati imbinate cu suruburi, ceea ce sporeste rigiditatea. probabil asta e unul din motivele pentru care tin asa de bine. am vazut si eu cum tin frinele la un FZ, care e doar touring, in comparatie cu de exemplu frinele de bandit 1200 care sint pe 6 pistoane.

legat de aerisire, in locul tau as cumpara un aerisitor de pe Louis.

 

Intr'adevar, faptul ca etrierii sunt dintr'o singura bucata le sporeste rigiditatea ceea ce ii face net superiori celor din doua bucati, indiferent de numarul de pistonase. In plus, la cele cu capacele aurii (ma refer la YAMAHA), pistonasele sunt glazurate cu teflon care, pe langa faptul ca usureaza alunecarea impiedica si corodarea astfel ca garniturile sunt mai protejate. Pe langa asta, materialele folosite sunt mai usoare si mai rezistente si disipa caldura mai bine...

 

Toate astea le aflasem de mult timp, tocmai de aceea am si vanat un sistem complet. Problema este ca la folosirea furtunelor cu tresa metalica independente m'am confruntat cu fenomenul descris la inceput. Oricat de ciudat si fara noima ar parea maneta aia buclucasa, pe mine m'a chinuit si m'a facut sa'l montez si demontez de pe motor de mai multe ori. Dupa mai multe tentative pe banc, inca un rand de etrieri pentru teste ("blue spots" de data asta) si inca o pompa, abia la conectarea "serie" a furtunelor am reusit sa obtin "feedback"-ul pe care il asteptam de la maneta.

 

Deocamdata m'a chinuit o problema electrica intermitenta care mi'a consumat zilele astea cu vreme atat de buna asa ca probabil abia la primavara voi relua testele cu furtunele in "paralel" si poate, cu putin, noroc, voi descoperi ce e in neregula sau poate ce nu fac bine acum...

 

Ride Safe!

 

P.S. Placutele pe care le'am re-pasuit acum sunt cele primite cu etrierii, standard pe R1 si nu prea mai au mult material. Va trebui sa ma hotarasc la un anume model de placute si e foarte greu daca nu ai posibilitatea sa le testezi practic. Nu indraznesc insa sa deschid un (alt) topic in acest sens pentru ca e la fel ca in cazul gumelor, al uleiurilor... cate capete atatea pareri!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am patit si eu si la Aprilia ceva de genu, fara nici o explicatie: si anume cateodata, destul de rar ce-i drept, dar cand aparea problema persista 2-3 zile, si anume maneta parca avea joc juma de cursa, dupa care era tare brusc.....totusi cel mai ciudat e ca, franarea nu era cu mult mai brutala sau mai de-odata, cu exceptia la partea unde parca era doar joc unde practic nu se frana deloc. La FZR nu am patit asa ceva, si nici la ZZR sau la actualul CR....

Am mai patit o astfel de treaba la o masina de serviciu(Mercedes-Benz W123, cobra 300D) dar atunci am pus-o pe seama servo-ului, care asa face cand incepe sa se strice la orice masina(problema de etansare).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...