Sari la conținut

Asa da, asa nu


Postări Recomandate

Un La Multi Ani si cat mai multe iesiri placute, fara evenimente nedorite tuturor.

 

Vreau sa va propun o discutie creativa, pe tema concursurilor enduro de pe la noi.

Parerile sunt impartite cand vine vorba de cum ar trebui sa fie un traseu; soft, mediu-dificil, dificil, foarte dificil sau hard.

Cum in Romania, daca am imparti enduristii care vin la un concurs pe aceste categorii, ar trebui oragnizate concursuri cu 10-15 piloti, m-am gandit sa deschid aceasta discutie.

Cred ca ar fi de un real folos atat organizatorilor de cupe cat si de etape de CNE. Nu mai putin folosotoare ar putea fi si celor ce doresc sa participe la un eveniment de acest gen.

Asa ca, cine are ceva de spus in acest sens, pe baza celor intamplate (placute sau neplacute) fara economie de idei sa-si exprime parerea.

Nu cred ca astfel vor fi eliminate discutiile de dupa fiecare concurs, dar macar incercam sa facem ceva.

Puneti aici tot ce va place sau nu dar in mod civilizat si creativ.

 

Va multumesc

 

 

Ovidiu XMRaid

 

x Soso - scuze daca am gresit locatia post-ului

Editat de ness26
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 51
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

se pare ca ridicarea stachetei la clasa open a fost o idee destul de prost interpretata. cred ca nivelul ridicat a speriat multi posibili competitori ce au ales sa stea pe margine.

ca prima solutie cred ca infintarea unei clase "4 fun"sau "standard" care sa permita accesul motoarelor mai mari/ grele sau cu piloti neexperimentati la placerile competitiei.

traseul unei astfel de clase ar trebui sa fie unul enduro-peisagistic cu mici portiuni de indemanare...

 

clasa open sa se adreseze pilotilor cu experienta in cn de cel mult doi ani(aici ne poate ajuta frm-ul) si sa se limiteze accesul la aceasta clasa a pilotilor de categoria A,B din CN.

 

CLASA EPERT/EXTREM/A-B = Dumnezeu cu mila/ romaniacs/ erzberg/last man standing etc

 

Pilotii din categoria inferioara pot opta pentru inscrierea in concurs la o categorie superioara.

 

asta e valabil pentru cupe, in CN se vor respecta regulamentele FRM... bine, mie unul mi-ar placea ca primele trei locuri din CN sa avanseze automat la categoria superioara dar asta e de vorbit la federatie... nu mi se pare ok ca un campion national la C sa ramana in aceasi categorie 5 ani pt ca la B nu face fata si ii e stirbita reputatia.

 

un stimulent pentru categoriile superioare ar fi premii mai mari dar pe praful asta ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

LA MULTI ANI tuturor

Ovidiu ma bucur ca ai deschis aceasta discutie .Din pacate in ultima perioada toti organizatorii de competitii au baut Red Bull cu galeata . Sunt foarte dezamagit de tot ce inseamna concurs . Este vorba atat de cursele oficiale cat si de unele curse private .Decat sa calatoresc cateva sute de km sa cheltui cateva sute de euro si sa merg acasa dezamagit mai bine merg undeva in apropiere consum un rezervor de benzina si ma simt bine . Deci nemultumirea mea este ca gradul de dificultate la unele curse este prea mare .

O alta problema este ca unii concurenti se inscriu la clase mai mici decat nivelul lor .Ei sunt vanatorii de cupe si premii .Din aceasta cauza clasa B , Open sau cum vreti sa o numiti este cea mai numeroasa dar multi nu au ce cauta acolo . Premiile in bani de la unele curse atrag multi concurenti dar dispare spiritul sportiv .

Majoritatea motociclistilor fac acest sport din placere , au alte ocupatii , vin la curse sa se distreze , daca nu termina cursa si nu se simt bine nu o sa mai vina data viitoare . La acest lucru se gandesc oare organizatorii ?

Ar fi multe de zis daca doriti putem dezvolta subiectul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic ca fiecare organizator trebuie sa-si "pozitioneze" cursa/traseul. Si la multi deja stii la ce sa te astepti cand pleci la drum:

- la Romaniacs stii ca e deranj; scump si greu - si oamenii se inghesuie

- la Enduromania e "enduro peisagistic" cum ii zice Jumba

- la turele lui Voiculescu e plimbare lejera, cu peisaje spectaculoase, poze, mancare buna si povesti

- la Deva e mult si greu (si foarte bine marcat si organizat adaug eu)

- la Sibiu e si acolo mult si greu

- la Enduro Festival la Gheorghieni e distractie si traseu greu

- la Odorhei trebuie sa tragi gazu' 12 ore

- la Bisoca daca te cheama Stefan iar stii ca ai de munca

In rest sunt multe curse cu trasee pe toate gusturile - Valcea, Bacau, Buzau, Petrosani, Baia Mare, Bucovina. In unii ani ies mai bine, in altii sunt probleme.

 

Organizatorii trebuie sa-si aleaga - nu vor putea sa-i impace pe toti.

Concurentii trebuie sa-si aleaga bine clasa - am vazut muti oameni care si-au supraevaluat nivelul si apoi s-au chinuit. Daca te inscrii in acceasi clasa cu cei mai buni din tara, trebuie sa te astepti la traseu foarte greu si sa fii pregatit tehnic si fizic. Daca stii ca nu te tine, hai la B/C/Open.

 

Indiferent de dificultatea traseelor, organizatorii trebuie sa aiba grija:

- sa fie marcat bine

- sa nu fie zone riscante sau daca sunt sa le semnalizeze bine si sa le mentioneze la briefing

- sa deschida si sa inchida traseul

- sa fixeze ore limita pentru ajungerea in CP-uri. Daca sunt rideri care nu se descurca trebuiesc scosi din timp din traseu

- sa aiba salvare/ salvari/ Salvamont

- personal, eu apreciez simplitatea formalitatilor de inscriere; anul trecut la Valcea m-am inscris intr-un minut.

 

Legat de incepatori - eu am vazut la curse oameni care abia stateau pe motor si veneau cu pretentia sa termine traseul. Si se mai si imbatau in prima seara de de-abia le intra casca pe cap a doua zi. Nu merge asa. Imprieteniti-va cu niste baieti care se dau de ceva timp, iesiti la plimbari, invatati sa stati pe motoare, sa mergeti cu o transmisie corecta, sa va intindeti singuri lantul si sa va schimbati placutele, sa va porniti singuri motorul oricand, sa mergeti cu o presiune corect in roata. Si cand va simtiti bine pe motor veniti la concursuri. Recomand cursele din campionat pentru a va obisnui cu rigorile unui regulament si cu anduranta. Puneti-va ca obiectiv sa terminati cateva curse fara abandon la clasa C si apoi puteti sa va ganditi la mai mult.

 

Legat de premii - am zis si anul trecut - sa se premieze doar clasa A (mai multe premii, nu doar primii 3). Si asa se rezolva problema vanatorilor de premii. La B/Open/C - diploma si o strangere de mana

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

problema cu Romaniacs-ul care a fost luat ca etalon din pacate e ca acolo organizatorul plateste ceva piloti de elita din CM pentru a participa la cursa/ sau le asigura ceva facilitati iar norodul-clasa C- plateste cheltuielile... duritatea traseului a scazut in fiecare an tocmai din cauza acaluiasi aspect discutat mai sus. marea majoritate a participantilor sunt la prima abatere.

 

s-a pus candva problema traseului si la FRM. se dorea parcurgerea traseului in totalitate si de un pilot cu experienta mica. o decizie inteleapta deoarece favoritii competitiei se vor se vor duela la secunde nu la tururi parcurse. astfel va fi toata lumea multumita. frustrarea apare cand piloti de top PARTICIPA SI PUNCTEAZA la clase inferioare.

exista posibilitatea ca intr-o zi sa mergi la o cursa si sa nu te simti bine, sa nu ai motoreta pregatita sau cine stie ce alte tertze motive. soliciti transferul la o clasa inferioara dar nu vad motivul pentru care poti solicita punctaj sau premii din moment ce te dai de placere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in ordinea contactului cu respectiva cursa in ordinea cronologica:

0. anunta clar in momentul in care iti publici evenimentul care e genul traseului :soft enduro, enduro, hard-enduro, ptr a nu fi confuzii. poti sa strecori si ceva hint-uri despre natura terenului :piatra , noroi , etc

1. inscrierea (la Valcea anu asta nota 10 +) fara 5 locuri unde sa te duci ptr formulare

2. respecta orarul desfasurarii pe care tu organizatorul l-ai facut. nu tre sa conteze ca pretenul cel mai bun intarzie 30'si vrea sa participe. Orarul trebuie respectat. La multe curse m-am trezit cu noaptea in cap ca sa ajung la Briefing ptr a sta acolo degeaba 1-2h pana acesta are loc. Daca nu respecti orarul oamenii se imprastie si apoi se da din gura in gura :"brief in 10 min!" si asa unii nu-l prind.

3. deschiderea de traseu. deschiderea de traseu (precum si traseul in sine) trebuie facuta cu un rider etalon al clasei pt respectivului traseu (sau macar un rider f. bun dar cu ceva simt de responsabilitate). asta poate evita si un masacru ca cel de la Cislau. m-am tot uitat pe la filmulete cu ce e pe afara si chiar nu e hardcore-ul de pe la noi. daca pui un campion sa fac traseul ptr C ii va fi greu sa aprecieze corect cum se va descurca un Castravete.

4. inchiderea de traseu . specificati la briefing ora limita de trecere prin cp-uri. ( si la fiecare cp sa fie un pistol ptr aia ca mine care nu asculta)

Editat de stilgar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie nu dificultatea imi suna a problema ci lipsa unei standardizari a claselor. A, B, C, hobby, castraveti, extrem, profi, buni rai, etc, nu sunt todeauna la fel.

De aceea mi se pare o idee buna ca organizatorii care nu tin cu dintii de un concept propriu sa adopte clasificarea FRM unde :

C -incepatori ; B - avansati ; A - profi - sigur ar coafa pe toata lumea si ar rezolva problema celor prinsi intre hobby si profi (grosul).

Pricipiu suna complicat, dar in realitate nu este in conditiile in care exista un traseu de baza la care se adauga bucle pentru A si B.

 

O alta problema este cu verificarea traseului de concurs care trebuie facuta in mod responsabil pentru fiecare clasa in parte si cu variante de ploaie gandite in prealabil (de principiu renuntandu-se la buclele mai delicate), lucrurile in realitate iar sunt simple A se face B, B se face C iar C se scurteaza de ex.

 

Punctualitate! Nu este corect, pentru 1 sau 2 neseriosi sa-ti bati joc de alti 60 de oameni punctuali. La capitolul acesta tin sa felicit pe baietii din Odorhei pentru organizarea cursei de 12H ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uitandu-ma la dakar si la felul in care astia fac specialele f.f lungi bazandu-se pe cei care sunt profii ca le termina la timp si mai putin cu gandul la amatorii care se antreneaza sa fie beduini amgasit o explicatie la lipsa standardului de clase.

comunitatea e destul de stransa cu putini membrii noi anuali. cum oamenii se stiu cumva intre ei se fac trasee cu "dedicatii"

precizez ca e vb de o speculatie

" ia sa vedem cine o sa vina la open : x de la Buzau, y de Brasov etc... a pai ala stie ma hai sa -i dam un traseu ptr el " faptul ca in cadrul unei clase sunt cam aceiasi pe mai multi ani care ajung sa fie cunoscuti ii impinge pe org (in mod constien sau nu) sa ridice stacheta traseului la nivelul de pregatire al participantilor cunoscuti, ceea ce daca se intampla este o greseala.

traseul unei clase tre sa fie un etalon si nu participanti sa fie un etalon ptr traseu.

obs se refera mai putin la ev din CN unde la 3 etape pe care le-am vazut live nivelul de la clasa C unde am participat a fost aprox constant.

 

acuma daca speculatia mea are radacini in adevar stiu mai bine cei care organizeaza.

 

si referitor la marcaj :

orice despartire de traseu (intrarea in bucle) trebuie supravegheata pers. am patit la Buzau in toamna unde mai multi am luat-o pe traseu de B dupa ce banda de marcaj a fost "reamenajata" a.i. bara traseul nostru initial. daca acolo era un arbitru nu mai erau pb

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna

 

Cateva observatii si de la mine,care nu am prea mult experienta.In 2010 am inceput sa merg la curse,4etapa cne,2 prietenesti.

 

 

Niste lucruri care mau deranjat in cne:

-marcajul: la toate etapele au fost probleme cu ele si cu lipsa lor,din care a urmat contestatii,certuri(prietenesti)

-punctualitatea: nici unul nu a inceput dupa programul stabilit...

-regulamentul aplicat dupa placul fiecarui organizator !!!

 

 

In cea ce priveste categoria aleasa de fiecare, este nevoie de bun simti.nu poti sa obligi pe nimeni sa mearga intro anumita categorie...

 

De exemplu la cursa din Sf.Gheorge organizat de Fefe,mam bagat la categoria B stiind din start ca este o cursa grea si e posibil sa nu pot sa fac,dar nu mam dus pentru cupa si eram curios de puterile mele.foarte greu am facut o tura din cei doi programati,dar eram super multumit pentru ca era un traseu foarte greu.

Dar dupa curse nu mam dus la organizator sa ma plang ca era foarte grea pentru ca eu mam bagat intro categorie mai mare decat nivelul meu.

Deci e vorba de bun simti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In cea ce priveste categoria aleasa de fiecare, este nevoie de bun simti.nu poti sa obligi pe nimeni sa mearga intro anumita categorie...

......

Dar dupa curse nu mam dus la organizator sa ma plang ca era foarte grea pentru ca eu mam bagat intro categorie mai mare decat nivelul meu.

 

 

deranjul apare cand se produce fenomenul invers. ca si opinie personala, cred ca propunerea lui Ionut e cea mai buna. premii doar la A, cupe si diplome in rest. totusi, vine cineva sa dea macar 250 euro pe cursa+cazare+una alta, ca sa se dea la C, desi ar trebui sa se dea la B? asa "ambitiosi" sunt? sau au inceput sa se dea mari premii la hobby si nu sunt eu la curent?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

premiile de la hoby nu sunt mari dar problema cred ca apare in momentul in care te inscri la c/hoby si vezi dinainte sa iei startul, in urma consultarii listei ca nu ai nici o sansa. devine frustrant pentru un incepator sa constientizeze ca nu are nici o sansa in fata celor 4-5 piloti consacrati care s-au inscris expre in categoria inferioara. poze, podium, am iesit primul din 60....

cred ca oricine se inscrie intr-o cursa undeva in adancul constiintei spera la podium sau la un loc cat mai bun... altfel s-ar plimba singurel prin padure, sau cu gasca...

 

exista intradevar si problema "nepotismelor" sa spunem: stai un pic sa vina si ala... cutarica e la baie, amanam startul ca nu s-a trezit Gigel... dar si motive serioase cum ar fi vremea potrivnica sau probleme aparute pe traseu.

 

despre bunul simt in romanica... e cam dat deoparte cand e vorba de o cupa.

Mesaj completat

organizatorii ca organizatorii dar cred ca 5% este procentul corect al pilotilor care au citit regulamentul general, ca sa nu mai amintin de cel particular....

Editat de stulewa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

t. totusi, vine cineva sa dea macar 250 euro pe cursa+cazare+una alta, ca sa se dea la C, desi ar trebui sa se dea la B? asa "ambitiosi" sunt? sau au inceput sa se dea mari premii la hobby si nu sunt eu la curent?

pai sunt destui care se dau la C care clar nu au nici o sanse nici la cupa si diploma ca sa nu mai vb de premii si care cheltuie tot atat.

daca te dai la B tot atat cheltui dar sanse sunt mai mici.

poate ar trbui ca taxa sa scada la B si la A... poate asa se curata...

eu pers am dialogat cu cineva care mi-a spus ca la cursa resp el se da la clasa de jos ca sa castige ca la alta clasa nu avea sanse. si e corect si nu poti reprosa nimic in fata unor ase,mea argumente atata timp cat regulamentul permite

 

ahhhhh si mi-am amintit f fain a fost la petrosani unde clasa C a avut si ea enduro test.... foarte frumos. Ceea ce nu inteleg este de ce incepea el imediat dupa start , fara a aveea posibilitatea sa te incalzesti putin(si tu si motocicleta)?! dar oricum e fain.

Poate si la prietenesti se va face o proba speciala cu punctaj x2 sau x3 ca sa aduca ceva sare si piper

Editat de stilgar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

ahhhhh si mi-am amintit f fain a fost la petrosani unde clasa C a avut si ea enduro test.... foarte frumos. Ceea ce nu inteleg este de ce incepea el imediat dupa start , fara a aveea posibilitatea sa te incalzesti putin(si tu si motocicleta)?! dar oricum e fain.

 

 

Unul din motive pentru care a fost aproape de start poate sa fie atragerea spectatorilor...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu repet ce s-a punctat mai sus,de acord cu colegii nostri!

As insista putin la trasee:ma iau toti dracii cand merg la o cursa ,incerc sa merg cat mai bine si hop,ia traseul de unde nu-i!Ce e prostia asta cu orientarea?Pai mergem acolo,cheltuim multi bani,ca sa facem ce?Orientare turistica? Afara, ati mai pomenit asa ceva? ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uitandu-ma la dakar si la felul in care astia fac specialele f.f lungi bazandu-se pe cei care sunt profii ca le termina la timp si mai putin cu gandul la amatorii care se antreneaza sa fie beduini amgasit o explicatie la lipsa standardului de clase.

comunitatea e destul de stransa cu putini membrii noi anuali. cum oamenii se stiu cumva intre ei se fac trasee cu "dedicatii"

precizez ca e vb de o speculatie

" ia sa vedem cine o sa vina la open : x de la Buzau, y de Brasov etc... a pai ala stie ma hai sa -i dam un traseu ptr el " faptul ca in cadrul unei clase sunt cam aceiasi pe mai multi ani care ajung sa fie cunoscuti ii impinge pe org (in mod constien sau nu) sa ridice stacheta traseului la nivelul de pregatire al participantilor cunoscuti, ceea ce daca se intampla este o greseala.

traseul unei clase tre sa fie un etalon si nu participanti sa fie un etalon ptr traseu.

obs se refera mai putin la ev din CN unde la 3 etape pe care le-am vazut live nivelul de la clasa C unde am participat a fost aprox constant.

 

acuma daca speculatia mea are radacini in adevar stiu mai bine cei care organizeaza.

 

si referitor la marcaj :

orice despartire de traseu (intrarea in bucle) trebuie supravegheata pers. am patit la Buzau in toamna unde mai multi am luat-o pe traseu de B dupa ce banda de marcaj a fost "reamenajata" a.i. bara traseul nostru initial. daca acolo era un arbitru nu mai erau pb

corect vina mea ,am uitat marcajul ptr ca a doua zi am deschis alta bucata din lipsa de oameni seriosi.

Mesaj completat

premiile de la hoby nu sunt mari dar problema cred ca apare in momentul in care te inscri la c/hoby si vezi dinainte sa iei startul, in urma consultarii listei ca nu ai nici o sansa. devine frustrant pentru un incepator sa constientizeze ca nu are nici o sansa in fata celor 4-5 piloti consacrati care s-au inscris expre in categoria inferioara. poze, podium, am iesit primul din 60....

cred ca oricine se inscrie intr-o cursa undeva in adancul constiintei spera la podium sau la un loc cat mai bun... altfel s-ar plimba singurel prin padure, sau cu gasca...

 

exista intradevar si problema "nepotismelor" sa spunem: stai un pic sa vina si ala... cutarica e la baie, amanam startul ca nu s-a trezit Gigel... dar si motive serioase cum ar fi vremea potrivnica sau probleme aparute pe traseu.

 

despre bunul simt in romanica... e cam dat deoparte cand e vorba de o cupa.

Mesaj completat

organizatorii ca organizatorii dar cred ca 5% este procentul corect al pilotilor care au citit regulamentul general, ca sa nu mai amintin de cel particular....

eu cred ca cine iese in primi 10 sau 5 urmatorul an la aceiasi cursa schimba clasa(una mai sus).b si c.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca primii trei sunt de ajuns.

cineva care e la locul 10 in categoria C nu cred ca putea sa faca enduro textul la buzau care na fost usor deloc !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu repet ce s-a punctat mai sus,de acord cu colegii nostri!

As insista putin la trasee:ma iau toti dracii cand merg la o cursa ,incerc sa merg cat mai bine si hop,ia traseul de unde nu-i!Ce e prostia asta cu orientarea?Pai mergem acolo,cheltuim multi bani,ca sa facem ce?Orientare turistica? Afara, ati mai pomenit asa ceva? ;)

 

 

orientarea cred ca a ramas din vremea in care se imbina enduro cu rally-raid-ul, exista mai multe tipuri de marcare a traseului si de ce sa nu folosim si orientarea ca si proba tehnica.

daca vrei sa fi rapid pe o pista bine definita exista sportul numit motocros.

 

din pacate nu s-a stabilit un regulament(s-a discutat el la Rasnov anul trecut dar tot cam ce a vrut fiecare a facut) de aici si bulibasala.

 

motocros= pista clara cu o lungime aproximativ redusa

 

enduro= marcaje pe benzi(pe care unii concurenti le rup pentru a ii ingreuna pe cei din spate...) cu proba speciala cuantificata si timpi bine definiti pentru intrarea in cp-uri, etc etc

 

endurocros= circuit mx+ sectiune enduro in boscheti

 

acum ar mai fi si clasa HARDENDURO in care se inscriu majoritatea prietenestilor prin organizarea lor de pana acum. aceasta clasa ce nu apare ca ramura sportiva in cadrul FRM se caracterizeaza prin treseu de dificultate marita marcat sporadic pe benzi si asistat de GPS.

 

INTREBAREA E : eu ca sportiv ce anume vreau sa fac: motocros,endurocros,enduro, rally-raid sau hardenduro??? din aceeasi categorie a sporturilor "cu mingea" mai fac parte si SBK, SS, DIRTTRAK, SUPERMOTO...

 

Din lipsa de informare multa lume ajunge pe terenul de rugby si se intreaba unde e mingea lor rotunda de fotbal!

 

:banana: :banana: :banana: sportul de sezon na...

Editat de stulewa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

corect vina mea ,am uitat marcajul ptr ca a doua zi am deschis alta bucata din lipsa de oameni seriosi.

nu era un repros... nici atunci n-am zis nimic chiar m-am bucurat ca m-as fi incadrat in timpul ptr B

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

orientarea cred ca a ramas din vremea in care se imbina enduro cu rally-raid-ul, exista mai multe tipuri de marcare a traseului si de ce sa nu folosim si orientarea ca si proba tehnica.

daca vrei sa fi rapid pe o pista bine definita exista sportul numit motocros.

 

din pacate nu s-a stabilit un regulament(s-a discutat el la Rasnov anul trecut dar tot cam ce a vrut fiecare a facut) de aici si bulibasala.

 

motocros= pista clara cu o lungime aproximativ redusa

 

enduro= marcaje pe benzi(pe care unii concurenti le rup pentru a ii ingreuna pe cei din spate...) cu proba speciala cuantificata si timpi bine definiti pentru intrarea in cp-uri, etc etc

 

endurocros= circuit mx+ sectiune enduro in boscheti

 

acum ar mai fi si clasa HARDENDURO in care se inscriu majoritatea prietenestilor prin organizarea lor de pana acum. aceasta clasa ce nu apare ca ramura sportiva in cadrul FRM se caracterizeaza prin treseu de dificultate marita marcat sporadic pe benzi si asistat de GPS.

 

INTREBAREA E : eu ca sportiv ce anume vreau sa fac: motocros,endurocros,enduro, rally-raid sau hardenduro??? din aceeasi categorie a sporturilor "cu mingea" mai fac parte si SBK, SS, DIRTTRAK, SUPERMOTO...

 

Din lipsa de informare multa lume ajunge pe terenul de rugby si se intreaba unde e mingea lor rotunda de fotbal!

 

;) :banana: :banana: sportul de sezon na...

 

 

Fiecare cu sportul lui...tu cu mingea altii cu motorul...Am la cunostinta cum se traseaza o cursa de enduro,dar nu ala era pontul.Poate nu m-am exprimat destul de clar.Am fost la curse unde umblam in grupuri de motociclisti,imprastiati peste tot,intalnindu-ne ba jos ba sus ridicand din umeri unul la celalalt.La unele curse,de ex.Lazarea,nu s-a intamplat niciodata ca un rider sa se piarda.De ce?It zic tot eu:benzi, fiecare clasa cu o culoare distincta,vopsea si sageti,in inersectii arbitru,indicatoare de drum gresit etc.La asta m-am referit cand am zis ce mi-ar placea sa va"reparat"in bine si mi-am spus punctul de vedere referitor la topicul deschis de Ovidiu.

Mesaj completat

Fiecare cu sportul lui...tu cu mingea altii cu motorul...Am la cunostinta cum se traseaza o cursa de enduro,dar nu ala era pontul.Poate nu m-am exprimat destul de clar.Am fost la curse unde umblam in grupuri de motociclisti,imprastiati peste tot,intalnindu-ne ba jos ba sus ridicand din umeri unul la celalalt.La unele curse,de ex.Lazarea,nu s-a intamplat niciodata ca un rider sa se piarda.De ce?It zic tot eu:benzi, fiecare clasa cu o culoare distincta,vopsea si sageti,in inersectii arbitru,indicatoare de drum gresit etc.La asta m-am referit cand am zis ce mi-ar placea sa va"reparat"in bine si mi-am spus punctul de vedere referitor la topicul deschis de Ovidiu.

Editat de baurtulus
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mesaj completat

Fiecare cu sportul lui...tu cu mingea altii cu motorul...Am la cunostinta cum se traseaza o cursa de enduro,dar nu ala era pontul.Poate nu m-am exprimat destul de clar.Am fost la curse unde umblam in grupuri de motociclisti,imprastiati peste tot,intalnindu-ne ba jos ba sus ridicand din umeri unul la celalalt.La unele curse,de ex.Lazarea,nu s-a intamplat niciodata ca un rider sa se piarda.De ce?It zic tot eu:benzi, fiecare clasa cu o culoare distincta,vopsea si sageti,in inersectii arbitru,indicatoare de drum gresit etc.La asta m-am referit cand am zis ce mi-ar placea sa va"reparat"in bine si mi-am spus punctul de vedere referitor la topicul deschis de Ovidiu.

 

Fiecare cu sportul lui...tu cu mingea altii cu motorul... ;) :banana: tare asta!

 

pai de ce v-ati ratacit? lipseau benzi? aici e o problema care poate fi foarte usor pusa in carca organizatorului dar poate nu stiati ca exista anumite personje care rup benzile in timpul cursei....

sustin in continuare ideea folosirii GPS-ului ca mijloc de navigare rapida, usureaza foarte tare munca organizatorului si reduce enorm costurile. cred ca este un mijloc bun de verificare a corectitudinii efectuarii traseului si te poate descurca rapid dintr-o situatie cum este cea mentionata mai sus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sustin in continuare ideea folosirii GPS-ului ca mijloc de navigare rapida, usureaza foarte tare munca organizatorului si reduce enorm costurile.

 

nu poti sa mergi tare cu ochii in GPS. E f riscant. E bun de back-up (cum au facut baietii de la Sibiu), dar de baza raman benzile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu poti sa mergi tare cu ochii in GPS. E f riscant. E bun de back-up (cum au facut baietii de la Sibiu), dar de baza raman benzile.

 

nu am sustinut eliminarea benzilor, dar sti bine ca se mai fura, nu se curata dupa(si asta e o problema mare in unele zone) samd

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...