Andrei_D Postat Octombrie 5, 2006 Share Postat Octombrie 5, 2006 (editat) Salutari! Am o noua problema si sper ca ultima. Situatia sta asa: Dinam MZ rebobinat pe 12V. Unul din carbuni se afla in contact cu un capat de bobina de pe stator. Acest carbune il conectez la borna "DF" a releului?(releul este de dacie.are bornele DF si B+). Al doilea carbune il conectez la borna B+? Cum leg releul la baterie? Pe dinam scrie 6v, 60w? Acum ca a fost rebobinat pe 12v, cati wati are? Daca motorul are 175 cmc, o baterie cu ce amperaj s-ar potrivi? Daca ma puteti ajuta cu o explicatie, v-as fi recunoscator. va multumesc frumos! Editat Octombrie 5, 2006 de Andrei_D Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinpreotescu Postat Octombrie 6, 2006 Share Postat Octombrie 6, 2006 n-ai facut bine ce-ai facut. intrebati inainte sa va apucati de treaba!!! releul de dacie este din tipul de relee pentru alternatoare, care sunt diferite de cele pentru dinamuri. Alea pentru dinamuri au 4 borne (una e carcasa la masa, alta e excitatia cere se leaga pe statorul dinamului, alta e plusul dinamului, alta e plusul de la baterie, trecut prin contact). Ce e de facut? Ori faci rost de un releu de 12V de dinam, ori pui asa cum trebuia de la inceput sa faci, un alternator. Unul de Voshod s-ar potrivi super, cu eventuale mici adaptari mecanice. Care e ideea? ALTERNATOARELE SUNT MUUULT MAI FIABILE DECAT DINAMURILE!!!!,nu necesita intretinere, reglare, etc. Il pui si merge Si atunci chiar ai curent, sa mergi cu cata lumina vrei. Daca pe dinam scria 6V , 60W, asta inseamna ca debita 10Amperi. Acum la 12V, are tot 60W (asta e puterea, care nu se modifica) si 5A. deci de-abia dc poti sa mergi cu pozitia (vezi k mai sunt si alti consumatori pe moto) uite, k sa te joci si sa intelegi cate ceva, iti dau niste documentatie. Sfatul meu? Scapa de dinam, (oricum o sa-ti manance nervii si banii, crede-ma) pune-i un alternator, dc cauti, poti sa te scoti cu totul pana-n 1,5milioane lei instalatia_electrica.zip Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Octombrie 6, 2006 Share Postat Octombrie 6, 2006 (editat) Tot cam 60w o sa ai.Puterea maxima disponibila este limitata de caracteristicile de saturatie ale miezului si in privinta asta nu ai modificat nimic. Merge si cu releu de dacia, dar, trebuie sa faci niste modificari: 1)releul pentru dinam are 2 rinduri de contacte unul pentru excitatie cu care se regleaza tensiunea medie debitata, si unul pentru cuplarea bateriei la generator cind sint indeplinite conditiile de incarcare(tensiunea debitata de dinam >decit cea a bateriei)altfel bateria baga invers pe infasurarea de forta a dinamului si il prajeste instant! Contactul releului conjunctor-disjunctor poate fi inlocuit foarte simplu cu o dioda care sa stabilesca sensul curentului dinspre dinam spre baterie(lucru pe care il face puntea de diode din alternator)dar pierzi 0,6v(sau 0,2v daca folosesti o dioda schotky...). Releul de Dacia il legi cu plusul la (+) baterie, cu masa la masa, si cu DF la plusul infasurarii de excitatie. Ma gandesc ca a fost rebobinata si infasurarea de excitatie , care era pentru 6v, altfel s-ar putea s-o prajesti! Bay the way, mai exista meseriasi care desfac si rebobineaza rotoare de dinam? capacitatea cilindrica a motorului nu are de a face cu bateria.Putera care o ai instalata pe motor(becuri, lompase, orgi de lumini, aprindere, excitatia generatorului...)trebuie sa fie acoperita de puterea pe care o poate furniza dinamul tau, si in plus sa poata face si incarcare la o baterie sa zicem de 10Ah, chiar in conditiile in care folosesti farul ..sa zicem... Editat Octombrie 6, 2006 de drobu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei_D Postat Octombrie 7, 2006 Autor Share Postat Octombrie 7, 2006 multumesc frumos pentru explicatii ! voi cumpara un releu de dinam. deocamdata nu se pune problema sa pun magnetou de voshod fiindca nu am bani pentru asa ceva. gasesti persoane dispuse sa iti rebobineze rotorul dar nu ii pot numi meseriasi.daca in Dej nu gasesti sa rebobinezi un rotor de dinam, imi spui si ma interesez la mine in oras. eu sunt din Ploiesti. Numai bine si va multumesc inca o data pentru informatii! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei_D Postat Octombrie 7, 2006 Autor Share Postat Octombrie 7, 2006 inca o intrebare: unde e cel mai indicat sa leg cele doua fire ale butonului care opreste motorul(prin scurtcircuit bineinteles) ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
itc Postat Octombrie 12, 2006 Share Postat Octombrie 12, 2006 Daca nu te grabesti tare, iti fac eu releu regulator de dinam saptamana viitoare; tocmai am terminat de facut releul regulator electronic pentru dinam 6V si e usor sa il adaptez la 12V. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinpreotescu Postat Octombrie 12, 2006 Share Postat Octombrie 12, 2006 inca o intrebare: unde e cel mai indicat sa leg cele doua fire ale butonului care opreste motorul(prin scurtcircuit bineinteles) ? scurtcircuit???? wow, ce vrei sa faci? crezi k ai magnetou? oprirea se face in mod normal prin desfacerea legaturii de alimentare cu + de la bobina de inductie!!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
itc Postat Octombrie 12, 2006 Share Postat Octombrie 12, 2006 poate are plusul la masa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.