Sari la conținut

itc

EX+
  • Număr conținut

    98
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Metode de contact

  • Website URL
    http://

Profil

  • Locatie
    Bucuresti
  • Numar Moto
    B 90 FEA

itc's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  1. itc

    De Ce Se Moare?

    inconstienta si prostie
  2. http://www.powerdynamo.biz/eng/systems/lists/jawa.htm Iti alegi de acolo ce aprindere ai si ai si schema. Iar vorbiti 4 pagini degeaba fara sa-l ajutati pe om.....
  3. Acum am citit si eu tot topicul. Bafta la vizitare si explorare! Chestia cu depozitarea materialelor radioactive la Magurele e reala. Eu am facut liceul acolo, '88-'91 MF4, si intram in padure dinspre liceu, nu dinspre IFA. Am intrat in fortu' ala si cand am iesit erau oameni cu contoare Geiger care ne-au luat de urechi si ne-au aratat indicatoarele cu atentie radioactiv, care erau instalate la sosea, nu spre padure, pe unde am intrat noi. Ne-au dus la cabinetul medical de la fac de fizica, era in aceeasi cladire cu liceul, unde ne-a luat la intrebari. In fort erau incaperi zidite recent, unde ne-au spus ca sunt materiale contaminate. Dupa cum spunea cineva pe la mijlocul postului, nu cred ca mai sunt depozitate si acum, dar aveti grija ca radioactivitatea nu o spala ploaia intr-o luna!
  4. Inainte de a-ti lua oricare dintre motoarele mai sus mentionate, fa urmatoarele: 1. Strange bani, cumpara actiuni la Petrom sau la BNR, ca sa fii sigur ca nu se depreciaza; 2. Fa-ti prieteni carora le place mestereala, si care au/au mai avut fiare din astea; 3. Fa-ti un atelier corespunzator, dotat cu scule; Acum poti sa cumperi linistit orice clasic, nu plastic. Cu banii stransi, vei cumpara piese; o piesa, de obicei, se strica imediat ce ai reparat/inlocuit alta, si de obicei cedeaza fieru' fara de care nu porneste utilaju; Prietenii de care vorbeam, vor veni sa te ajute sa-l repari, , cu sculele din atelierul de la punctul 3. Dupa cum se spunea si mai sus, uelcam to da club
  5. http://www.motorlife.ro/motociclete/simson...ptare_dinam.htm
  6. @ticalosu Da, ai dreptate, nu se strica din senin. Da, ai dreptate, tine cat motocicleta, daca e bine intretinuta. De obicei, ele se strica in urma interventiilor aiurea asupra instalatiei electrice (montaj de alti consumatori ex: semnale smechere, manere incalzite sau ce-i trece omului prin cap) in urma carora apare pe undeva un scurt, o inversare de fire etc. Atunci proprietarul si eventual cativa prieteni binevoitori repara ei mobra si strica mai rau decat era la inceput. Nici electricienii moto nu-si dau mare silinta, eu am vazut cateva mobre duse la "electrician" care au venit cu snopuri de fire si carpeli aiurea. Eu sunt de principiul ca daca nu stii de unde e defectiunea, sa se inlocuiasca toata instalatia, ca nu e greu. Nu cred ca pun multi relee luate de la reprezentanta, si nu lor li se adresa postul asta, ci acelora care pun relee luate din vitan care "seamana" cu cel stricat, si care intr-adevar majoritatea nu elimina intai defectiunea care a cauzat stricarea releului. Pretul de productie este de aprox 20 euro dupa cum am vazut eu ca vor costa piesele (are 3 tiristori a 20 RON bucata din start).
  7. Am gasit explicatia, si nu e asa cu intreruperea; curentul suplimentar este transmis catre niste tiristori care pur si simplu il "consuma", incalzindu-se (asa am gasit eu schema); deci in curand o sa fac un releu pentru alternator cu magnet permanent, care o sa coste cel mult 20 euroi. La cele cu excitatie, releul comanda excitatia alternatorului. @mao-san: releele alea se schimba destul de des, ceea ce inseamna ca fiabilitatea lor lasa de dorit; ca idee, un releu facut ca lumea, care sa tina mult, are niste diode si niste tiristori care n-ar incapea in cutiuta aia de 3x5 cm de releu, asa ca o sa va demonstrez in curand ca "prostiile astea romanesti" o sa bata la kur minunile alea japoneze, facute sa manance banii utilizatorului dupa ce iese utilaju din garantie (ca sa aiba mecanicii ce )
  8. pe grupul Google sci.electronics.basics, da o cautare la voltage regulator, si s-a discutat despre asta; o alta solutie ar fi asta: http://www.national.com/pf/LM/LM317.html#G...l%20Description, daca gasesti ceva cu Vin mai mic merge. Uite toata discutia: "Simple Japanese motorcycle lighting systems like you describe were called "balanced systems." The voltage generated by the lighting coils was balanced by the load of the lighting system. If the headlight bulb burned out, you could expect the tail light and instrument lights to burn out shortly afterwards, as all the current went to the other bulbs. I only had it happen once, and that was after the guy at the parts counter described the problem. I wanted to see if he was kidding me, so I twisted the throttle after the headlight burned out, and all the other lights went out too. Oh, well... The Japanese engineers really didn't expect their machines to be ridden at night very much, anyway, and their systems were good enough for the expected daylight usage. Most of those little Japanese bike spent their whole lives in the back of somebody's garage anyway... Now, something you should know about unregulated alternator/rectifier/battery systems is that a properly balanced system cannot generate a voltage very much higher than the battery it is connected to. This is a phenomenon called "diode clamping." That's the principle of the unregulated charging system. If the rectifier works, the only way the charging system voltage could ever get higher than the battery voltage is if the alternator gets disconnected from the battery, or if the battery is no good. In other words, if you have a nominal six volt system, with a three-cell battery, you shouldn't expect to see much more than 6.6 volts across the battery terminals. Open circuit voltage checks are NEVER advisable, because the enamel insulation on the lighting coil wires is only good for about 15 volts anyway. Running the bike without a battery, or running it with the battery disconnected is a good way to ruin the alternator coils. Also, the cheap plastic connectors used in the electrical system will melt if there is a loose connection, and this aggravates the problem, creating a high resistance point at the loose connection, raising system voltage, creating more heat, and on and on. So you should inspect your whole system for melted wires and melted connectors, or loose connections. " "What you need for a six volt system is a Zener diode, rated at about 7 volts, or whatever. You attach the positive side of the zener to the center of a bridge of two resistors. One resistor is a 1000 ohm 1/4 watt resistor. The 1000-ohm resistor is attached to the positive terminal of the battery. The other resistor is 100 K to 1 Meg, 1/4 watt, and it is hooked to ground. The output side of the zener diode is hooked to the gate of a silicon control rectifier. The input side of the SCR is hooked to the output coil of the alternator, and the output of the SCR is grounded. Whenever alternator voltage rises above the Zener threshold, the Zener sends a signal to the SCR, and the SCR shunts the extra voltage to ground for half a cycle. The SCR turns the excessive AC voltage into heat. Then the SCR shuts off, and waits for the next cycle. " Mentionez ca toata discutia se poarta despre Suzuki RV90 din 1974 (2 Stroke, magneto powered, 6 volt electrical system) Sper sa te ajute. Bafta!
  9. Pai am rezolvat-o si p-asta; uite aici: http://www.otherpower.com/pmgreg.html va trebuie doar un carucior legat de japo
  10. Daca ar fi doar atat, uite contraargumente: - compacte??? au cam aceleasi dimensiuni releele, puntea de diode are loc oriunde - fiabile: se pot face releu & punte cu piese mult mai fiabile decat alea (adica tranzistori si diode ca lumea) Deci: intr-o cutie de 60x50 mm incap toate piesele, adica si tranzistori si diode de putere, la un cost sub jumatate din costul unui releu second!!
  11. Am si eu o curiozitate: de ce nu-si pun pe japoneze cei carora li se defecteaza releul, combinatia de releu/punte de diode de Dacie si dau suta(e) de epuroi pe unul? Care sunt caracteristicile "speciale" ale releelor alea, in comparatie cu astea autohtone?
  12. Multipunct inseamna mai multe platini/optocuploare/senzori magnetici; multispark (multiscanteie) inseamna ca la pornire da mai multe scantei (si se pot programa cate scantei si la ce interval de timp) pentru o pornire usoara; dupa ce porneste, se revine la modul monoscanteie; pe forumul de dacii se discuta in draci de aprindere, vedeti acolo si scheme si tot. Eu mi-am facut pentru Simson si releu regulator electronic si aprindere tranzistorizata cu senzor, este pe 6V, cine vrea schema pm sau vezi postul meu de simson.
  13. Acum ca mi-a reusit releul regulator, vreau sa fac intr-un singur montaj si releu si aprindere electronica, adica vreau sa adaug si asta (modificari: BD140 si BU526). Oare merge? Astept pareri!
×
×
  • Creează nouă...