Sari la conținut

navigatia pe benzi dublata de GPS


Postări Recomandate

asa cum zice si titlul propun discutiei dublarea marcajelor clasice de la cursele de hardenduro de posibilitatea optionala a utilizarii sistemelor GPS.

 

toata discutia a pornit de aici: /index.php?/topic/687844-enduro-maniaco-depresiv-vii-14-16-iunie2013voineasavalcea/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eh aici apar problemele, unii nu vor sa invete sa foloseasca tehnologia, nu mai e loc de micile manevre prin boscheti pe poteci rapide etc

 

sa nu o aud p-aia ca e scump un gps in conditiile in care peste 90% din motocicletele prezente la start sar de 5000 euro ca sa nu zic ca sunt din anul in curs.



Bracio zise:

Din toate cursele pe gps la care am fost, TOTI, au lasat-o mai moale cu marcajele stiind ca pilotii au Gps, asta prin natura omului...Cum le verifici Gps ul la 300 - 400 de piloti?! :) Iar daca reusesti sa verifici ca la carte, vor aparea o multime de penalizari nedrepte din varii motive...

 

ideea e sa verifici in linii mari abaterile, cum se verificau la REA sau Romaniacs se pot verifica si la alte curse... eu unul sunt dispus sa dau 10 ron in plus pentru verificarea gps-ului. in mai toate cluburile exista oameni care se pricep la treaba asta, iar costurile cred ca pot fi lejer acoperite. oricum la desenarea traseelor se foloseste foarte nult GPS-ul deci nu ar fi o mare problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La REA mereu au fost interpretari pe marginea GPS ului si decizii luate de organizatori eronate vis a vis de clasament, iar la Romaniacs, din cate am vazut eu ca nu se verifica exactitatea trackului de pe gps....

 

Jumbales, daca ai lipsa o portiune din traseu neanregistrata pe gps si vei avea 100 de min penalizare stiind ca tu ai mers pe traseu, cum procedezi ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La Romaniacs track-ul pe GPS nu este dor pe bucatile de legatura ci pe toata cursa. Ideea mea este ca daca cei de la Romaniacs au considerat ca este mai important sa nu se rataceasca pilotii decat sa evite eventuale furaciuni stiu ei ce stiu.

Pentru pilotii rapizi, care trag la podium nu cred ca se pune problema sa gaseasca o urcare mai usoara si sa plece la discovery iar pentru cei care sunt in "survival mode" si cauta chicken line-uri ca sa termine, GPS-ul e util ca macar sa ajunga pe traseu si sa nu se rataceasca in padure :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Biker Tedted, normal ca track ul e pe toata cursa,..eu am vrut sa evidentiez ca la Rbr sunt zeci de km pe zi de DN si DJ unde nu se poate marca cu banda, crede-ma, am participat de doua ori, mergi pe forestier si pe sosea de te plictisesti.

In concluzie, din punctul meu de vedere, gps-ul chiar daca la prima vedere pare o solutie buna, eu cred ca genereaza mai multe probleme, incepand de la stilul de pilotaj si terminand cu corectitudinea in clasament.

Si inca ceva...un concurs profi (vezi FIM ) e pe benzi si semne de directionare.

Editat de Braccio
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai da mai baikere, de acord, hai sa facem un sistem de semnalizare a schimbarii directiei de mers. cei de la ciclism folosesc urmatorul cifraj: cu 200m inainte de viraj marcheaza cu cate 2 benzi interiorul virajului, la 100m pana la viraj cu 3 benzi iar apoi, dupa ce s-a intrat pe poteca corecta 1 banda.

in sistemul asta e greu sa te ratacesti dar:

cati dintre organizatori ar fi dispusi sa adopte acest sistem de marcare?

ce se intampla cu benzile lipsa/ furate?

cum se verifica corectitudinea unui rider acuzat de iesire din traseu?

 

o fi rbr si pe sosea dar cea mai mare parte a traseului e prin padure...asa ca...

nu exista concurs FIM de hard enduro, sau nu stiu io :D

ps: vezi ca am zis ceva si pe topicul lui stef...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pentru ca enduro nu are legatura cu hard enduro, pentru ca acolo probele speciale sunt arbitrate atent cu multi oameni in teren, pentru ca au muuulte zerouri in buget si pilotii platesc sume mari ca sa intre in cometitie, pentru ca exista sponsori.

 

sunt de acord sa nu folosim gps-ul daca se respecta regulamentul FIM in ceea ce priveste marcarea traseelor.

cine stabileste oficiialii care vor parcurge traseul inainte de cursa, cine ii plateste?

cine suplimenteaza bugetul pentru marcarea tracurilor ? ca nu mai tine smecheria : lasa ba ca le pun zece benzi la fraeri si se descurca ei...

 

proba de enduro test si cros test sunt relativ mici ca distanta si usor de marcat/gertionat/supravegheat cam cum crezi tu ca ai putea supraveghea 80-100km de traseu, cu ce resurse????

 

cred ca e muuult mai ieftin cu gps. ;)

 

am inteles, tie personal nu iti place cu gps, ok, te inteleg, dar vino cu argumente cand zici ca nu e bun. asa si mie nu imi place supa cu galusti dar nu pot sa zic ca nu e buna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai inteles gresit...de ce oficiali vorbesti?! M am referit la MARCAJE si atat, cand am zis de FIM.

Am mentionat mai sus de ce sunt contra gps-ului.

PS: Se marcheaza tot traseul la enduro nu numai probele, si ca sa iti dau un ex. cum a fost marcat la Bz: cand erai in dreptul unui semn trebuia sa le vezi pe urmatoarele doua;)

Editat de Braccio
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de curand am vorbit cu o gasca de francezi destul de activi pe la curse si i-am invitat la noi,din capul locului mi-au spus,daca este pe gps nu venim..

 

au argumentat acelasi lucru,tehnologia nu e asa performanta,in padure se pierde semnalul,penalizari nejustificate pentru erori de sistem etc etc..practic nici nu a vrut sa auda de asa ceva..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de curand am vorbit cu o gasca de francezi destul de activi pe la curse si i-am invitat la noi,din capul locului mi-au spus,daca este pe gps nu venim..

 

au argumentat acelasi lucru,tehnologia nu e asa performanta,in padure se pierde semnalul,penalizari nejustificate pentru erori de sistem etc etc..practic nici nu a vrut sa auda de asa ceva..

 

 

 

 

Si ca ei sunt multi...practic se va reduce numarul pilotilor la start..

Editat de Braccio
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da ma. si la 1800 erau unii muncitori care considerau ca revolutia industriala este de c a c a t si masinile automatizate sunt un impediment.... baaa, vad ca daca nu va dau doua perechi de palmi nu va reveniti... JBAF, JBAF.... sustineti ca gps-ul e o unealta inutila???? ati inebunit??? ma pish pe ei de francezi si pe ifosele lor, daca regulamentul intern al cursei prevede gps atunci asa se va merge, daca nu OREVOIRE!!!!

 

AFIRMATIE MEA ESTE: dublarea sistemului de orientare pe benzi cu un marcaj electronic GPS este solutia optima.

daca pilotul opteaza pentru un gps de doi lei care se intrerupe sau pierde semnalul e problema lui STRICT PERSONALA!!!

 

CAM CAT DE MULTI SUNT MA PILOTII ASTIA??? 5-10.....mda, sunt straini, hai sa-i pupam in coooor ... nu multumesc, pe mine nu ma pupa nimeni in corasooon daca ma duc in franta, germania sau austria, ba mai rau, seuita urat la mine ca am pasaport romanesc... mai da-i in plm!

 

scuzati agresivitate mesajului dar nu suport ploconismul occidental !!!!



PS: redbullromaniacs mai are putin si face un deceniu de activitate in Romania folosind acest sistem de navigatie. pe vremea cand s-au infintat prietenestile si s-a relansat miscarea enduristica din Romanica cei de la RBR erau in apogeu si toti ii priveam ca niste superorganizatori, ne doream ca micile noastre intruniri prietenesti sa fie la fel de spectaculoase... a trecut vremea, ei s-au perfectionat, au evoluat iar noi, in romanismul nostru clasic nu vrem sa acceptam o idee ok si sa incercam sa o perfectionam.... LASA MA CA STIM NOI CUM SE FACE APA CALDA... clasic, ce sa zic, tre sa il pupam in cuuuuur pe fiecar participant in loc sa impunem reguli.... vaiiii, sa nu se supere Costica sau Gigica sin Tzintesti ca i-am cerut GPS si n-a putut sa-l demonteze de pe MELEU.... ma leshi....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mai compara RBR cu celelalte curse fiindca e pe alt format, compari mere cu pere....

 

Maine poimane... o sa vrei sa se introduca obligatoriu in regulamentul intern, troliu pe motocicleta asa cum ai avut tu la Romaniacs:-D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu cum nu ne intelegem pentru ca e foarte simplu.

 

- Cursa pe benzi e cel mai misto.

 

- La majoritatea curselor, cu toate precautiile organizatorilor a fost cate un loc in care marcajul a fost "invizibil" iar pilotii au balaunit ca sa gaseasca traseul.

 

- Trackul pe GPS, cand nu vezi marcajele te scoata din ceata.

 

Desapre scurtaturi avand track-ul am discutat...

 

Exact cum a fost la Piatra Neamt. Si la RB dar aia sunt seriosi :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca problema de marcaj e cu adevarat o problema cand o semnalizeaza 66% din participantii la cursa altfel e o problema individuala.

De exemplu la HEPN ziua 1 la hobby a fost foarte frumos marcata iar ziua doi a fost pentru mine un mare cosmar... cu un traseu care disparea in boscheti si nu reuseam sa gasesc banda neam dar cumva am ajuns la finish.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca problema de marcaj e cu adevarat o problema cand o semnalizeaza 66% din participantii la cursa altfel e o problema individuala.

 

 

Problema e la cei care au marcat la cursa respectiva..Iti pot da exemple de curse la care am participat unde nu au fost probleme de marcaj.

Editat de Braccio
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

n-am avut troliu, doar o sfoara :))) dar am iesit din cacao si am mai scos si pe altii ;)

 

cum adica compar mere cu pere??? eu stiam ca RBR, la care ai fost si matale e o cursa de hardenduro. din punctul meu de vedere una bine organizata.

eu vin si zic asa: daca eu te depasesc in clasamentul cursei pt ca am avut GPS o sa macani la sfarsitul cursei, normal nu??? dar daca alegerea ta a fost sa NU FOLOSESTI GPS-ul pentru ca nu iti place tie navigatia pe gps.... atuncea tanticule e problema matale ;) nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

cum adica compar mere cu pere??? eu stiam ca RBR, la care ai fost si matale e o cursa de hardenduro. din punctul meu de vedere una bine organizata.

eu vin si zic asa: daca eu te depasesc in clasamentul cursei pt ca am avut GPS o sa macani la sfarsitul cursei, normal nu??? dar daca alegerea ta a fost sa NU FOLOSESTI GPS-ul pentru ca nu iti place tie navigatia pe gps.... atuncea tanticule e problema matale ;) nu?

 

 

Romaniacs ul este de 4 zile si 150 km/zi dintre care foarte multi pe macadam,e aproape imposibil de marcat traseul complet, pe cand cupele de hard enduro din Romania sunt pe alt format!

Discutia era pro si contra GPS: la urma urmei organizatorii isi rezerva dreptul sa-si faca cursa si pe gps sau nu....asa ca si pilotii pot alege la ce curse sa participe. Mie unu, o cursa pe GPS nu imi inspira incredere ....

Din punctul meu de vedere, daca nu sunt oameni suficienti la organizare, probabil vor opta sa introduca si GPS-ul....

Editat de Braccio
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bre, din ca imi amintesc eu cam maxim 20% era macadam si zilele erau de 90-120km maxim la hobby...pana la urma ai dreptate, organizatorul poate decide daca foloseste GPS-ul sau nu.



a, si inca o treaba, cred ca majoritatea curselor de hardenduro de la noi au ca etlon/sursa de inspiratie RBR, sa ne spuna unii din organizatori daca nu e asa :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...