Sari la conținut

Grup spate Piaggio Ciao-reparatie!!


ramelyx
 Share

Postări Recomandate

Va salut!! :) 

Apelez la voi cei ce va pricepeti la mopede Piaggio Ciao ptr a ma ajuta in privinta grupului spate. Respectiv am un grup spate de Piaggio Ciao,de tractiune. Adica cu mai multi sateliti ce reduc viteza in favoarea tractiunii. Axul extern e ptr fulie. 

Chestia ca ce am eu e o struto-camila. Adica e un grup ptr variator,cu deosebirea ca nu are axul extern lung ptr variator ci unul scurt ptr fulie.

Caut de mult timp un astfel de grup si nu gasesc. E un Piaggio Ciao din 1992 Mofa,din Germania. 

Intimplator cineva mi-a trimis un grup ptr variator cu ax lung in ideea sa duc axul la rectificat si sa-l fac ptr fulie. Poate nu ar fi o problema daca nu iar lipsi rulmentul capsulat la axul central. am gasit kituri de reparatie ce contin rulmentii si va rog sa-mi spuna cineva cum se introduc acei rulmenti cu ace? Logic,fiind capsulati unii din ei,ar trebui din afara catre inauntru. Dar nu stiu ce scula sa folosesc sa-i fac sa intre fara sa-i stric. Nu am mai facut asta inca si doar banuiesc cum ar trebui.

Ar mai fi intrebarea asta: ce fac daca cumva gaura s-a largit din diverse motive si rulmentul nu intra fortat? Pot puncta locul unde intra rulmentul cu un punctator mic? Cineva spunea sa pun un adeziv puternic si apoi sa bat rulmentul pina intra.

acum cconsiderind ca ma veti ajuta si voi intelege asta,ramine intrebarea daca axul ptr variator se poate face la masina de rectificat+filetul ptr piulita incit sa devina ptr fulie. Asta chiar nu o mai stiu.Iar cotele nici atit! Poate unii din voi v ati lovit de asa ceva!

De ce ma complic atit cu un moped de 2 bani? :) Ptr ca e baiat bun si chiar isi face treaba! Un simplu cilindru China+un piston Meteor de 38.2mm si grup spate de tractiune (acesta nu duce mai mult de 20km/h fiindca satelitii reduc viteza) il face chiar o scula buna. Trage de rupe. Tati ii da benzol si ulei doar de care ii place lui si trage sarcini dupa el de se mira toti. 

Apropo de setul motor actual!! V am spus ca are un cilindru China+un piston Meteor de 38.2mm. Chestia e ca am cumparat un set motor nou din Italia marca Olympia,atentie,de 38.4mm!! va intreb daca poate distruge in timp ambielajul. Cineva spunea ca fiecare ambielaj e facut ptr o anumita cilindree. Insa ma gindesc ca de la 38.2mm la 38.4mm nu o fi foc. asta ptr ca ambielajul e original Malossi.

Va trimit alaturat citeva poze ptr detaliere oarecum mai buna!!

Va multumesc la toti. Si o rugaminte: Am ales sa pun intrebarea aici in ideea ca nu vor fi unii aroganti cu chestii gen ,,tu vii cu moped aici unde e plin de Hayabusa?" !! Cer doar respect si modestie!!

 

21617985_1767529133288019_2482479701937558682_n.jpg

21762214_1767529616621304_4806402998527935377_n.jpg

21768109_1767529496621316_3086224667540476312_n.jpg

Grup-spate-complet-piaggio-si-ciao-bravo-grillo-6f04b2b7f50806bfe8-1100-615-2-85-1-2-2.jpg

Snap 2018-11-02 at 00.50.34-2-2.png

Snap 2018-11-02 at 00.50.34 (2)-2-2.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Diferenta de 0.2mm la alezaj nu strica ambielajul, e o cota de reparatie. Daca era cilindree majorata (de ex 80cm3 in loc de 50) ar fi putut fi probleme.

Pt fixarea rulmentilor in locase decalibrate exista solutii speciale, stiu sigur ca are Wurth. Cam scumpa insa, poate gasesti la cineva fara sa cumperi flacon intreg. Mult mai bun decat cu chernere.

La restul nu stiu sa-ti raspund.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iti multumesc mult de tot!! :) am inteles si ma bazez pe stiinta ta ca e bun setul motor!! Ce nu am inteles e ce solutie speciala sa caut! Nici nu stiu ce sa caut in google John!! Cum e aia cu chernere? Cineva imi zicea chiar cu ceva gen Superglue sau Poxipol. Chiar nu stiu ce e cu chernere! Poate ai timp sa-mi explici. Si nu mi-ai spus tu cu ce ai introduce rulmentii in locase? unii sint capsulati si cred ca trebuie atentie marita si scule sa nu-i strici! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In italiana ii spune "frena boccole", pe a lui Wurth n-am gasit-o acum pe google, cred ca solutie blocare rulmenti sau ceva de genul, am gasit-o la un magazin al lor de pe Sos Chitilei dar era >100 lei flaconul si atunci m-au ajutat niste prieteni cu cateva picaturi pt un rulment la ambreiajul unui compresor de ac. Am dat insa cu google peste Liqui Moly Bush & Bearing Adhesive - Adeziv Bucse/Rulment si e rezonabil ca pret.

Cherner = punctator, adica ce ziceai tu sa dai puncte in interiorul alezajului pt rulment. E o țigănie, nu recomand. Si in nici un caz Poxipol sau superglue!

Ideal ar fi sa-i bagi cu o presa si un dorn sau bucsa la diametrul potrivit, dar merge si usurel cu ciocanul. Atentie mare sa intre drept. Mai ales in piese din Al (daca nu sunt decalibrate si trebuie solutie de blocare ca atunci nu are rost si risti sa nu functioneze solutia) poti incalzi putin cu un feon piesa (nu cu flacara!) iar rulmentul sa-l tii la congelator. Intra mai usor asa pt ca gaura se dilata, iar rulmentul se contracta. Parca pe la ceva roti de moto bmw procedura prevede incalzirea butucului cand se preseaza rulmentii tocmai pt a intra usor si a nu decalibra locasul.

Ma uitam acum la poze si mi-a traznit o idee: nu ar fi mai simplu sa faci la un strungar o flansa pt axul grupului de tractiune, cu canal de pana? Banuiesc ca vine montat un pinion de lant pe ax si ar putea fi solutia cea mai simpla pt adaptare.

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 6 months later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...