Sari la conținut

Frana Pe Disc


vlad302
 Share

Postări Recomandate

as vrea anu asta sami " upgradez " jupi-ul cu o frana pe disc pe fata...

ce ziceti? merita? cam cat ma costa, si cam cat de grea este operatiunea ?

 

si eventual de unde ar fi cel mai bine sa iau frana?

 

thx :rose:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

pt. un ij nemodificat care prinde 140 daca este bun (ma refer la jupiter) nu iti trebuie alta frana decat cea originala in stare buna si reglata cum trebuie! oricum in mod curent n-o sa vada viteze mai mari de 100-110, in oras si afara! pt. 140 iti trebuie talent si rabdare! la fel si pt. a regla frana! vrei sa ma asculti, bine! nu... nu! nu exista in romania om mai avizat decat mine in materie de ij-uri!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pt. un ij nemodificat care prinde 140 daca este bun (ma refer la jupiter) nu iti trebuie alta frana decat cea originala in stare buna si reglata cum trebuie! oricum in mod curent n-o sa vada viteze mai mari de 100-110, in oras si afara! pt. 140 iti trebuie talent si rabdare! la fel si pt. a regla frana! vrei sa ma asculti, bine! nu... nu! nu exista in romania om mai avizat decat mine in materie de ij-uri!

 

 

de chestia asta mam prins (cel putin de pe aici de pe forum, din romania nu stiu, probabil :blink: )

si deci normal ca vreau sa te ascult :rose:

 

acuma problema e...cum o reglez asa cum trebe? sau cum imi dau seama ca e bine reglata ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

o frana de fatza de ij bine reglata trebuie sa inghetze fara probleme la 30 la ora, cateodata la 40 daca e cu o singura cama! daca e cu doua vitezele cresc cu 10 kmh! :rose: respectiv 40 si 50 kmh! :blink:

 

in primul rand sabotii trebuie sa aiba MINIM 4 mm in carne ca sa mai fie buni de ceva. si asta pentru maxim 2000 de km de mers sportiv sau 4000 de mers normal.

 

in primul rand dai roata jos. verifici jocul la rulmenti. nu trebuie sa existe pt. eficacitatea maxima a franei. si a manevrabilitatii. si a consumului.

 

te uiti la suprafatza de frecare din butuc si analizezi santzurile de pe ea dupa ce in prealabil ai curatzat-o si ai degresat-o cu alcool. spirt-ul este la indemana. mai bun este alcoolul tehnic! se gaseste la magazinele specializate pe auto. santzurile nu trebuie sa aiba mai mult de 0.7-0.8 mm in adancime macar in proportzie de 80% ca sa ai parte de o frana buna. daca au mai mult cauta un frezor care sa iti rectifice suprafatza de frecare. si obligatoriu schimbi ferodourile.

 

daca suprafatza de frecare este buna si ferodourile au cel putin 4 mm in carne curata ferodourile la fel ca si suprafatza de frecare.

 

nu inspira praful din interior! este daunator sanatatii! serios!

 

dupa ce ai verificat suprafatza de franare si ferodourile misca cama si vezi cum se misca ferodourile. daca ai frana originala de jupiter 4 ai una singura. daca ai de jupiter/planeta 5 ai doua came legate printr-un ax. daca ai una singura ferodourile o sa se ridice numai intr-o parte. pune discul care sustine ferodourile si cama paralel cu butucul rotii si vezi cat se ridica ferodourile, ar trebui sa se deschida cu cel putin un milimetru mai mult decat diametrul suprafetzei de frecare dar nu mai mult de 4 mm. daca totul pana acum este ok treci la urmatoarea faza.

 

pune roata la loc. pune sufa pe frana si evident si pa maneta. regleaza intinderea sufei la minim. strange maneta. vezi cat se misca cama. de acolo poti sa o reglezi. in mod ideal la ij cand maneta de frana este stransa la jumatate sau o idee mai aproape de ghidon frana trebuie sa fie la maxim. adica sa blocheze. cama in momentul ala trebuie sa faca un unghi de 90 de grade cu sufa unde vine ea prinsa pe discul ala de aluminiu si reglajul de la maneta sa fie la MAXIM jumatate! dar MAXIM! daca nu reusesti as faci asta cu sufa pe care o ai scurteaz-o sau cauta pe la magazinul tau de ij-uri una mai scurta. cu cea veche in mana. daca mai ai nevoie de sfaturi.... sunt aici

 

 

p.s. cu banii pe care vroiai sa ii dai pe o frana pe disc mai bine faci altceva. cum ar fi o aprindere electronica.

 

p.s.2 furca si ea trebuie sa fie in stare perfecta, sa nu aiba joc si nici sa nu dea ulei pe afara!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

cu placere! :blink: :rose:

 

ar mai fi cateva de adaugat:

 

1. dupa ce pui roata la loc si dai reglajul de la maneta la minim unghiul il reglezi din cama, vezi ca are un surub cu cap de 10 mm si misti cama aia care are niste dinti ca la pedala de la schimbator sau cea de la pedala de pornire! reglajul fin il faci din surubul de la maneta!

 

2. daca situatia difera fata de ce am descris eu d.p.d.v. al uzurii (in macar 70% din cazuri e cum am spus eu dar depinde de starea motorului tau) descrie cu lux de amanunte ce e acolo! si de acolo te pot ajuta sa alegi solutia optima! :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o frana de fatza de ij bine reglata trebuie sa inghetze fara probleme la 30 la ora, cateodata la 40 daca e cu o singura cama! daca e cu doua vitezele cresc cu 10 kmh! :rose: respectiv 40 si 50 kmh! :blink:

 

in primul rand sabotii trebuie sa aiba MINIM 4 mm in carne ca sa mai fie buni de ceva. si asta pentru maxim 2000 de km de mers sportiv sau 4000 de mers normal.

 

in primul rand dai roata jos. verifici jocul la rulmenti. nu trebuie sa existe pt. eficacitatea maxima a franei. si a manevrabilitatii. si a consumului.

 

te uiti la suprafatza de frecare din butuc si analizezi santzurile de pe ea dupa ce in prealabil ai curatzat-o si ai degresat-o cu alcool. spirt-ul este la indemana. mai bun este alcoolul tehnic! se gaseste la magazinele specializate pe auto. santzurile nu trebuie sa aiba mai mult de 0.7-0.8 mm in adancime macar in proportzie de 80% ca sa ai parte de o frana buna. daca au mai mult cauta un frezor care sa iti rectifice suprafatza de frecare. si obligatoriu schimbi ferodourile.

 

daca suprafatza de frecare este buna si ferodourile au cel putin 4 mm in carne curata ferodourile la fel ca si suprafatza de frecare.

 

nu inspira praful din interior! este daunator sanatatii! serios!

 

dupa ce ai verificat suprafatza de franare si ferodourile misca cama si vezi cum se misca ferodourile. daca ai frana originala de jupiter 4 ai una singura. daca ai de jupiter/planeta 5 ai doua came legate printr-un ax. daca ai una singura ferodourile o sa se ridice numai intr-o parte. pune discul care sustine ferodourile si cama paralel cu butucul rotii si vezi cat se ridica ferodourile, ar trebui sa se deschida cu cel putin un milimetru mai mult decat diametrul suprafetzei de frecare dar nu mai mult de 4 mm. daca totul pana acum este ok treci la urmatoarea faza.

 

pune roata la loc. pune sufa pe frana si evident si pa maneta. regleaza intinderea sufei la minim. strange maneta. vezi cat se misca cama. de acolo poti sa o reglezi. in mod ideal la ij cand maneta de frana este stransa la jumatate sau o idee mai aproape de ghidon frana trebuie sa fie la maxim. adica sa blocheze. cama in momentul ala trebuie sa faca un unghi de 90 de grade cu sufa unde vine ea prinsa pe discul ala de aluminiu si reglajul de la maneta sa fie la MAXIM jumatate! dar MAXIM! daca nu reusesti as faci asta cu sufa pe care o ai scurteaz-o sau cauta pe la magazinul tau de ij-uri una mai scurta. cu cea veche in mana. daca mai ai nevoie de sfaturi.... sunt aici

p.s. cu banii pe care vroiai sa ii dai pe o frana pe disc mai bine faci altceva. cum ar fi o aprindere electronica.

 

p.s.2 furca si ea trebuie sa fie in stare perfecta, sa nu aiba joc si nici sa nu dea ulei pe afara!

 

Moama, pe toate le stii!respekt! :lol:

Vrei sa zici ca ijul are santuri pe suprafata de frinare?Ca Jawa n-are.m-am gindit sa fac io unele manual da nu prea stiu cum ar trebui dispuse si cred ca e si destul de munca.De asemenea m-am mai gindit sa reduc marimea camelor chiar daca ar creste si cursa odata cu forta de frinare.

Esti de acord? :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

Moama, pe toate le stii!respekt! :lol:

Vrei sa zici ca ijul are santuri pe suprafata de frinare?Ca Jawa n-are.m-am gindit sa fac io unele manual da nu prea stiu cum ar trebui dispuse si cred ca e si destul de munca.De asemenea m-am mai gindit sa reduc marimea camelor chiar daca ar creste si cursa odata cu forta de frinare.

Esti de acord? :D

 

daca jawa ta n-are e bine! nici ij-ul n-ar trebui sa aiba, suprafatza trebuie sa fie dreapta. teoretic daca are santuri suprafatza de franare creste. in mod ideal asa se si intampla! dar ce faci cu praful de la saboti, praful din atmosfera si apa care intra la frana? intra in santurile alea si nu mai franeaza bine, practic suprafatza scade la jumatate fatza de cea plana! daca suprafatza este plana sau cu santuri foarte mici nu este o problema, praful, apa, gandacii :blink: si ce mai intra pe acolo sunt impinse in lateral in fatza sabotilor si in spate in cazul unei singure came. in cazul in care frana are doua came jegul este impins in laterale.

 

 

came reduse? de ce? creste cursa si atat! camele merg pe efectul de parghie. din cate stiu eu cu cat o parghie e mai lunga la un capat este mai puternica. poate ma insel in cazul de fatza in legatura cu jawa ta, nu exclud asta! chiar te rog frumos sa elaborezi tema asta cu micsoratul camelor! :rose:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca jawa ta n-are e bine! nici ij-ul n-ar trebui sa aiba, suprafatza trebuie sa fie dreapta. teoretic daca are santuri suprafatza de franare creste. in mod ideal asa se si intampla! dar ce faci cu praful de la saboti, praful din atmosfera si apa care intra la frana? intra in santurile alea si nu mai franeaza bine, practic suprafatza scade la jumatate fatza de cea plana! daca suprafatza este plana sau cu santuri foarte mici nu este o problema, praful, apa, gandacii :blink: si ce mai intra pe acolo sunt impinse in lateral in fatza sabotilor si in spate in cazul unei singure came. in cazul in care frana are doua came jegul este impins in laterale.

came reduse? de ce? creste cursa si atat! camele merg pe efectul de parghie. din cate stiu eu cu cat o parghie e mai lunga la un capat este mai puternica. poate ma insel in cazul de fatza in legatura cu jawa ta, nu exclud asta! chiar te rog frumos sa elaborezi tema asta cu micsoratul camelor! :rose:

 

Mda.probabil ca sint suficiente santurile de pe saboti.Oricum ar fi complicat de facut o asemenea operatiune.Chestia cu micsorarea camelor o sa o pun in practica in mod sigur.E foarte simplu:creste raportul dintre bratul "fortei" (care ramine neschimbat) si bratul rezistentei.S-ar putea ca apoi sabotii sa nu mai poata fi folositi pina la uzura maxima dar nu e f important, ii schimb mai des, nu costa cine stie ce.Oricum trebuie facute masuratori precise si lucrat la fel

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

Mda.probabil ca sint suficiente santurile de pe saboti.Oricum ar fi complicat de facut o asemenea operatiune.Chestia cu micsorarea camelor o sa o pun in practica in mod sigur.E foarte simplu:creste raportul dintre bratul "fortei" (care ramine neschimbat) si bratul rezistentei.S-ar putea ca apoi sabotii sa nu mai poata fi folositi pina la uzura maxima dar nu e f important, ii schimb mai des, nu costa cine stie ce.Oricum trebuie facute masuratori precise si lucrat la fel

 

 

corect, ai dreptate! eu ma gandeam cu totul aiurea la bratul fortei, nu il consideram ca fiind bratul actionat de sufa! si da, ar trebui sa creasca puterea de franare! ai o bere de la mine fiindca mi-ai dat peste nas si nu glumesc! :rose:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu cred ca mai important decat puterea aplicata asupra sabotilor e mecanismul prin care sa faci frana mai progresiva, astfel incat sa nu mai blocheze roata si sa te puna pe jos. cam greu la saboti. asa ca reglajul distantei dintre saboti si tambur, grosimea sabotului, cursa libera a manetei de frana sunt cele mai importante. :rose:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

corect, ai dreptate! eu ma gandeam cu totul aiurea la bratul fortei, nu il consideram ca fiind bratul actionat de sufa! si da, ar trebui sa creasca puterea de franare! ai o bere de la mine fiindca mi-ai dat peste nas si nu glumesc! :rose:

Si tu ai mai multe beri de la mine pentru informatiile prezentate cu atita generozitate. :D :blink:

 

eu cred ca mai important decat puterea aplicata asupra sabotilor e mecanismul prin care sa faci frana mai progresiva, astfel incat sa nu mai blocheze roata si sa te puna pe jos. cam greu la saboti. asa ca reglajul distantei dintre saboti si tambur, grosimea sabotului, cursa libera a manetei de frana sunt cele mai importante. :lol:

E foarte importanta forta necesara pentru frinare pentru ca daca reusesti sa o reduci e mai usor sa-ti dozezi efortul pe maneta->creste finetea frinarii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...