johnny_awj Postat Septembrie 17, 2019 Share Postat Septembrie 17, 2019 Va salut stimati domni. De-a lungul timpului m-am lovit de numeroase pareri contradictorii privind istoria motoretei Carpati. Exista anumite asemanari incontestabile, dar si diferentele sunt destul de mari. Sunt multi (unii cunoscatori intr-ale motoarelor, dar si neinitiati) care considera ca motoreta Carpati romaneasca este o copie fidela a motoretei germane Simson SR2E (Simsoneta) . Unii crezand ca a existat chiar licenta in producerea acestei motorete la Brasov. In destul de mult timp si cu mari greutati am reusit sa am cate un exemplar din fiecare model ca sa pot face o comparatie pe "viu". Din pacate exemplarele mele nu sunt intr-o stare foarte buna, dar voi incerca sa ilustrez cu fotografii diferentele si asemanarile. Pentru inceput am sa pun poze cu modele gasite pe net cu exemplare in stare originala extrem de greu am gasit poze cu Carpati C1 in stare originala si un model de Carpati Super Acum am sa incerc sa ilustrez cat mai bine diferentele si asemnarile. Pentru inceput pun cadrurile. Dupa cum se vede: - Simsonul are tot cadrul din teva, suspensia spate are un singur amortizor central fixat intre bascula si suportul de sa (ascuns sub cutia de sub sa), aripa spate rigida pe bascula, la fel si port-bagajul - Carpatiul are partea din spate si din mijloc din tabla ambutisata, doua amortizoare, stanga - dreapta, arpa spate rigida pe cadru (la fel si port-bagajul la C1) Dupa cum se vede si ranforsarea dintre teava de la furca si teava de sub rezervor are o altfel de forma intre Simson si Carpati. La Carpatiul Super apar niste suporti suplimentari pentru fixarea ornamentului de claxon respectiv rezervor Ranforsarea intre teava de sub rezervor si partea dinspre sa are o cu totul alta forma la Simson SR2E fata de Carpati. La primele exemplare de Carpati C1 aceasta ranforsare lipsea. La Carpatiul C1 pe care il am eu se vede cum cadrul a cedat in zona respectiva si cineva, candva a facut niste intarituri pe laterale. Daca era licenta nu se prelua acea intaritura? La Simson SR2E se vede ca exista si are o alta forma fata de Carpati Super o ranforsare intre teava de sub rezervor si partea cu saua. La primele exemplare de Carpati C1 aceasta ranforsare nu era, ceea ce ducea la ruperea cadrului in acea zona (se vede si la exmplarul meu, la care cineva, candva a sudat niste intarituri la laterale). Daca era licenta nu se prelua acea teava de intarire? scuze de repetare, dar cred am avut probleme cu reteaua Cam asa arata un cadru "dezbracat' de Simson SR2E asa arata un cadru de Carpati C1 si asa arata un cadru de Carpati Super Diferente vizibile apar si la ghidoane (cel cu comenzi este de Simson si se vede ca este mai ingust fata de Carpati C1 in zona in care intra in cadru) Exista diferente vizibile intre cele 3 tipuri de rezervoare aparatorile de lant sunt si ele diferite ca forma si dimensiuni. La Simson si la C1 pe partea superioara se prindea pompa de roti Apar diferenta mari si la aripile fata, la prinderile lor dar si la furci Pe bascula spate de Simson este prinsa si aripa de roata, dar si portbagajul si pe lateral are o cutiuta pentru scule. amortizorul central se prinde intre bascula si teava de la sa La Carpati C1 bascula este ceva mai scurta si nu are scarite pentru persona a 2-a. (in poza apar sudati suportii de scarite pt ca la mine cineva a mai pus o sa in locul portbagajului pt a 2-a persoana) Imi cer de unele greseli de redactare, dar forumul nu-mi da posibilitatea sa ma corectez dupa postare. Rog un moderator daca poate sa ma ajute in acest sens. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.