Sari la conținut

Swap de la 50cc la 125cc


OvidiuRdc
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 51
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

57 minutes ago, spulber said:

Va rog, fiti mai explicit,chiar si in privat,multumesc

Spre deosebire de alţii, chinezul face modificări neanunţate de arhitectură mecanică şi electrică, respectiv diferă marfa de ambalaj şi eventual îţi oferă un prospect (neclar sau "greşit") ... în limba chineză.

Dacă (tu) greşeşti un fir ... mai cumperi ... :D

Nu sunt scumpe, aşa că ...

 

Adică cel de la care ai cumpărat motorul (chinezesc) şi subansamblurile electrice aferente era dator să îţi furnizeze şi schema electrică de montaj, nu să te pună pe tine (şi tu pe alţii) să cauţi "potcoave de cai morţi" pe aiurea.

Altfel, ce vezi aici

HTB1TBl3PVXXXXa0XVXXq6xXFXXXT.thumb.jpg.8d813bb4d623b16ab4ff8a87fb780710.jpg.1f4079e3f7a1be0e27cdae11fbea1b37.jpg

pare identic la cuplă şi culori de fire cu ce ai tu echipat pe motor

mufa.thumb.jpeg.6e2858df7ddcb18a301f4b196f331209.jpg.ec0ac476c9587c7164d83b88e05b02b9.jpg

doar că (după poză, prima) este un generator cu bobină (cea mare şi neagră pe dinafară) pentru aprindere AC (în curent alternativ) iar tu pretinzi că ai un CDI (aprindere) în DC (curent continuu).

Şi ambele fără prospect şi fără funcţiile firelor?

 

 

 

Ca principiu, poţi folosi acelaşi cititor de poziţie/comandă de aprindere şi pe CDI - AC, şi pe CDI - DC.

Alimentările însă diferă, AC direct din magnetou (care fir?) iar la DC din linia de +12V.

Masa (verde?) este comună.

/AC

gy6-cdi-wiring-diagram-ac-manual-e-books-gy6-cdi-wiring-diagram-1.thumb.jpg.6e3ed05492ac5e3b218049d797d94d1d.jpg

363935949_GY6_cdiedited.thumb.PNG.73aae68659b823694266365e1609612b.PNG

/DC

81trvDCbUQL._SX679_.thumb.jpg.067106f49abb9bef48ebecf4c39fbd0b.jpg

00d6933259086ca98b69c7fb3ae28084.thumb.png.7f3b50564eda3d13fd079daa26891d56.png

Pentru deosebire:

gy6-dc-fired-cdi-wiring-diagram-6.thumb.jpg.a4d5a26e99a97c021004f185b16ba699.jpg

 

DC_CDI_Connector.thumb.jpg.9fc7d5a2b7e1cc1f05faa3c8ff905581.jpg

Baftă!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc

Cei ce mi-au vindut motorul(este nou) au zis ca cdi-ul ales de mine este compatibil cu motorul,am vrut sa fiu mai cu mot si am luat cdi-ul asta,zic ei ca are curba de avans mai buna ca celelalte.

O varianta ar fi sa desfac volanta si sa vad cei acolo,dar am zis ca poate cu ajutorul dv gasesc o solutie,poate cineva a intimpinat aceasta problema 

Multumesc tuturor de ajutor,o scot eu cumva la capat

De aici am dedus eu ca sicdi-ul  meu ar fi cu alimentare dc

Untitled 2.png

Iar asta e ce am eu luat odata cu motorul

cdi.jpg

Editat de spulber
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, spulber said:

Multumesc

Cei ce mi-au vindut motorul(este nou) au zis ca cdi-ul ales de mine este compatibil cu motorul,am vrut sa fiu mai cu mot si am luat cdi-ul asta,zic ei ca are curba de avans mai buna ca celelalte.

O varianta ar fi sa desfac volanta si sa vad cei acolo,dar am zis ca poate cu ajutorul dv gasesc o solutie,poate cineva a intimpinat aceasta problema 

Multumesc tuturor de ajutor,o scot eu cumva la capat

De aici am dedus eu ca sicdi-ul  meu ar fi cu alimentare dc

Untitled 2.png

Iar asta e ce am eu luat odata cu motorul

cdi.jpg

Se pare ca ai motorul, echipat cu magnetou pentru CDI - AC. Si ai ales un CDI - DC, incompatibil direct cu magnetoul de pe motor.

Ti-ar trebui un redresor-regulator (pe cele 2 fire galbene), o baterie de 12V (sau un condensator de mare capacitate care sa o inlocuiasca) ca sa poti alimenta CDI - ul DC. Plus o bobina de inductie (transformator) pentru CDI>

Elemente pe care nu le vad ca "luate odata cu motorul".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 ore, patrick1 a spus:

Se pare ca ai motorul, echipat cu magnetou pentru CDI - AC. Si ai ales un CDI - DC, incompatibil direct cu magnetoul de pe motor.

Ti-ar trebui un redresor-regulator (pe cele 2 fire galbene), o baterie de 12V (sau un condensator de mare capacitate care sa o inlocuiasca) ca sa poti alimenta CDI - ul DC. Plus o bobina de inductie (transformator) pentru CDI>

Elemente pe care nu le vad ca "luate odata cu motorul".

Daca e asa prefer sa iau alt cdi, luni sun pe cei de la care am motorul si poate rezolv cazul,ca sa vad ce magnetou am,imi trebuie si o presa pe care nu o am,deci o legede aur zice...''orice cumparatura duce la alta cumparatura''

Multumesc de raspuns 

zi buna sa aveti

o sa postez si rezolvarea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

41 minutes ago, spulber said:

Daca e asa prefer sa iau alt cdi, luni sun pe cei de la care am motorul si poate rezolv cazul,ca sa vad ce magnetou am,imi trebuie si o presa pe care nu o am,deci o legede aur zice...''orice cumparatura duce la alta cumparatura''

Multumesc de raspuns 

zi buna sa aveti

o sa postez si rezolvarea

Cu un CDI - AC (nu DC) ar trebui să se rezolve problema.

Sunt trei fire: masa (verde), alimentarea cu AC a CDI - ului (sute de V din magnetou) probabil firul roşu /negru şi semnalul de la trigger (cititor) probabil pe firul albastru /alb. Cele două galbene (iesiri AC/12V -) sunt probabil pentru iluminat /incarcare baterie (după redresare şi stabilizare) şi se leagă probabil la intrare AC în redresor /regulator de tensiune ("releu") ale cărui ieşiri DC sunt masa (comună) şi firul (borna) de plus 14,5V.

👍

 

Dar mai trebuie şi o bobină de inducţie specială pentru CDI (diferă impedanţele faţă de bobinele clasice).

La CDI energia de scânteie este acumulată în condensator care se descarcă prin tiristor în bobină (cu efect de transformator ridicător de tensiune) la semnalul captat de bobina trigger.

Deci prima scânteie depinde de turaţie, sub anumit prag de turatie (şi static) scânteia nu există.

La aprinderea clasică (Kettering /ruptor) energia de scânteie se înmagazinează în miezul magnetic şi diferă impedanţele (rezistenţa înfăşurării primare este mai mare decat la CDI dar si durata scânteii este mai lungă şi pornirea mult mai uşoară).

În plus poţi verifica şi regla avansul de aprindere după gustul tău, ceea ce la CDI este imposibil fără stroboscop, repere şi motor pus în funcţiune.

În schimb, reglajul de avans de aprindere (efectuat ca mai sus la CDI) rămâne stabil în timp (dacă nu se strică ceva :)).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inca o data aveti dreptate.

dar am luat si bobina pt cdi

Cit despre avans,sa ramina acolo fix sau cum o fi, ca intotdeauna ma maninca degetelele sa tot umblu acolo unde sint reglaje,tipic romaneste.Cei ce au motoare rusesti in 2 timpi stiu cu ce se maminca o platina si reglajul acesteia

Ce-mi lipseste acum? o schema sa pot incropi pt moment  o instalatie sa pornesc motorul

Citat

Sunt trei fire: masa (verde), alimentarea cu AC a CDI - ului (sute de V din magnetou) probabil firul roşu /negru şi semnalul de la trigger (cititor) probabil pe firul albastru /alb. Cele două galbene (iesiri AC/12V -) sunt probabil pentru iluminat /incarcare baterie (după redresare şi stabilizare) şi se leagă probabil la intrare AC în redresor /regulator de tensiune ("releu") ale cărui ieşiri DC sunt masa (comună) şi firul (borna) de plus 14,5V.

Cred ca asta ar fi schema,doar ca nu am  CDI AC

bobina.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

6 hours ago, spulber said:

prefer sa iau alt cdi, luni sun pe cei de la care am motorul si poate rezolv cazul

Sau poate iti schimba actualul CDI - DC (nepotrivit) cu un CDI - AC (pe care ar fi trebuit sa ti-l dea de la inceput).

 

23 hours ago, spulber said:

Cei ce mi-au vindut motorul(este nou) au zis ca cdi-ul ales de mine este compatibil cu motorul ...

Ti-au zis prostii!

Nu e compatibil cu magnetoul de pe motor, cu motorul (daca te complici) ar putea fi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Citat
Acum 1 minut, patrick1 a spus:

Sau poate iti schimba actualul CDI - DC (nepotrivit) cu un CDI - AC (pe care ar fi trebuit sa ti-l dea de la inceput).

 

Ar fi o varianta dar costa maI mult transportul,voi vb cu ei dar cred ca nu le stiu ei pe toate 

Am desfacut capacul la magnetou...

Ati avut mare dreptate,cdi ac

 

 

magnetou.jpg

Chiar prostii mi-au zis!

Grija mea era ca nu am presa de scos volanta,dar nu e ca la scutere chinezesti,magnetoul sta pe capac nu pe carter

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

26 minutes ago, spulber said:

Ar fi o varianta dar costa maI mult transportul,voi vb cu ei dar cred ca nu le stiu ei pe toate 

Sau poate ca stiu dar nu pot refuza dreptul clientului de a alege ... :)

23 hours ago, spulber said:

am vrut sa fiu mai cu mot si am luat cdi-ul asta,zic ei ca are curba de avans mai buna ca celelalte.

are ...

doar ca este din alt "film" (DC).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Citat
Acum 1 minut, patrick1 a spus:

Sau poate ca stiu dar nu pot refuza dreptul clientului de a alege ..

Cumpar piese  auto de pe un site cunoscut,cu serie sasiu si toate datele,ma suna si-mi spun daca e bine sau nu ori imi recomnada ceva,ca lasi clientul sa aleaga e bine,dar intervii cind alege prost,acuma nu-i o avere CDI-ul asta, dar te da peste cap o chestie din asta

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5 minutes ago, spulber said:

Sa inteleg ca sint mai bune CDI-urile DC?

Daca sunt Shindengen sunt bune toate  :)

La cele chinezesti (GY 6) schema DC are o curba de avans mai buna, dar CDI - ul nu e direct compatibil cu magnetoul de pe motorul tau. In plus, caracteristica este data si de pozitie si dimensiuni la platbanda sudata pe exteriorul carcasei rotative - cea pe care o "citeste" bobina trigger in ansamblu pentru CDI - AC la modelul de magnetou de pe motorul tau. 

image.thumb.png.b939540ef62ab64a1224fd1506592063.png

Bingo?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 minutes ago, spulber said:

Am inteles

Daca renunt la bobina de tentiune inalta si alimentez CDI-ul din dc,gresec?asta fiindca m-am pricopsit cu acest cdi,si are si avans

La motoarele mici nu cred ca se pot simti deosebiri esentiale la variatii (curbe) de avans.

Cred ca merge, dar iti trebuie o baterie de 12/14,5V si redresor regulator pentru incarcarea ei.

Fara astea ar fi dificila pornirea.

Avansul variabil are ca scop principal evitarea de "kickback" de pornire la motoarele mari.

Nesemnificativ ca forta la motoarele mici. 

Ca principiu, la turatii mai mari de 5-6.000 r/m avansul ar trebui sa scada cu ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merge, daca "flywheel "China pentru CDI AC si CDI DC au platbanda pentru cititor (trigger) in aceeasi pozitie si dimensiuni. Asta nu stiu.

 

 

Este posibil sa fie diferite sau la fel.

CDI - urile sunt in mod cert diferite si ca alimentare dar si ca prelucrare de semnal.

In principiu, se genereaza doua impulsuri de la bobina "trigger", la inceput si la sfarsit de platbanda, care corespund pozitiei de avans minim si respectiv maxim. Electronica gestioneaza momentul de declansare a scanteii intre aceste doua repere de timp /unghiulare, functie de turatie.

Si functie de repere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai sigur ca solutie ar fi un CDI - AC  = "perechea" originala a acelui magnetou care echipeaza motorul.

Dupa care se pot face si experiente de imbunatatire (eventuala).

 

Din cate stiu, China este si singurul producator al unui circuit integrat (LD4213) dezvoltat de ei si specializat pentru aprindere la motocicleta.

https://datasheetspdf.com/pdf-file/840237/AutomobileSemiconductor/LD4213/1

57 minutes ago, spulber said:

volanta.png

asa este la motorul meu

Asta arata cam ciudat ca flywheel. Bobina trigger (cititor) unde este plasata fizic?

Editat de patrick1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...