MisterWheel Postat Marți la 21:15 Share Postat Marți la 21:15 (editat) Salutare, dragi colegi, ( nu stiu daca e locul potrivit pentru topicul meu) După un an în care am condus cu mare plăcere Shadow-ul meu 600 din ’98, m-am gândit că ar fi momentul să îi aduc câteva modificări estetice pentru a-i da un aer mai personal și apropiat de stilul chopper, pe care îl admir foarte mult, mai ales stilul din SUA( dar bineinteles acolo totul este foarte usor de modificat) Pentru început, planul meu este să schimb rezervorul și aripa spate, să montez un sissy bar, o șa nouă (mă gândesc la o variantă gen „queen and king”) și să înlocuiesc ghidonul actual cu niște „rabbit handlebars”. Recent am descoperit conceptul de Electronics Tank — care încorporeaza toate componentele electronice ale motocicletei și se prinde direct în găurile existente ale cadrului (voi atașa și o poză mai jos pentru claritate).Ce mă interesează cel mai mult este dacă o astfel de modificare, care nu afectează cadrul în sine, ci doar folosește punctele originale de montaj, ar fi considerată legală și acceptată de RAR Deci... cea mai importantă întrebare pe care am încercat să o clarific este legată de aprobarea acestor modificări la RAR. Deoarece cadrul motocicletei va rămâne intact, fără să fie tăiat sau transformat într-un hardtail. Apreciez orice sfat sau informație pe care mi-o puteți oferi. Mulțumesc mult! Editat Marți la 21:21 de MisterWheel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat ieri la 10:03 Share Postat ieri la 10:03 mobra ta a mai fost inmatriculata in RO? la fiecare ITP s-au facut poze despre mobra... daca mergi la urmatoarea inspectie tehnica, poate inspectorului nu o sa-i placa noul look si te va respinge (aici in primul rand ma refer la ghidon, un prieten a patit-o) atunci va trebui sa mergi la RAR sa-i faci omologare individuala sau mai simplu, din 2 in 2 ani il refaci estetic sa semene cu pozele din arhiva RAR ....si in trafic mergi frumos si fara zgomot, sa nu aiba nici un politai motiv sa te opreasca Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MisterWheel Postat ieri la 10:20 Autor Share Postat ieri la 10:20 (editat) 1 oră în urmă, apriliacluj a spus: Da, a fost inmatriculata in RO.( eu sunt al doilea proprietar si pana acum nu a avut modificari). Ok, sa zicem ca merg la omologare individuala, este ceva din ce imi propun sa modific ilegal? Ai idee ce costuri sunt? iar ca zgomot, nu ma gandesc sa modific tobele originale sau sa merg mai tare decat pana acum Editat ieri la 11:18 de apriliacluj Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat ieri la 10:30 Share Postat ieri la 10:30 vorbim de ghidon: Ce este permis legal: Modificarea ghidonului cu unul aftermarket omologat – dacă ghidonul este certificat (de ex. cu omologare TÜV sau CE), este în general acceptat. Schimbarea poziției sau înălțimii, atât timp cât NU: -afectează vizibilitatea instrumentelor de bord; -interferează cu comenzile (ambreiaj, frână, cabluri); -depășește limitele constructive admise. Fără suduri sau intervenții structurale asupra cadrului sau părților de prindere ale ghidonului. Ce este interzis sau necesită omologare suplimentară: Ghidon home-made sau modificat artizanal, fără omologare – interzis. Modificări care schimbă poziția de conducere periculos (ex. ghidon "ape hanger" foarte înalt) – pot fi considerate neconforme. Orice modificare care afectează sistemul de direcție sau control poate duce la respingerea motocicletei la ITP. Modificările trebuie declarate la RAR, dacă afectează datele tehnice relevante (dimensiuni, tip ghidon, etc.). Ce trebuie să faci dacă vrei să schimbi ghidonul: Cumpără un ghidon cu omologare (ideal de la un producător cunoscut). Montează-l corect, păstrând lungimea cablurilor și a conductelor (sau înlocuiește-le cu unele potrivite). Dacă e o modificare semnificativă, mergi la RAR pentru inspecție și trecerea modificării în CIV (Carte de Identitate a Vehiculului). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MisterWheel Postat ieri la 10:43 Autor Share Postat ieri la 10:43 (editat) Acum 48 minute, apriliacluj a spus: Ok multumesc. Conform ce mi-ai spus, ghidonul pe care il doresc este omologat, deci as putea sa il pun. Dar intrebarea mea este, celelalte modificari pe care le-am enumerat mai sus, sunt considerate ilegal? Editat ieri la 11:18 de apriliacluj Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat ieri la 11:19 Share Postat ieri la 11:19 posteaza direct ce ai de zis! nu tot da REPLY la postarile precedente!!!! incarci degeaba textul si devine obositor de citit!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.