Adi P Postat August 3, 2004 Share Postat August 3, 2004 Citind prin acest forum am observat ca se confunda niste termeni. Ma refer in principal la enduro - hard enduro. Cum definiti voi acesti 2 termeni? Enduro = plimbare pe drum forestier? Hard enduro = enduro+mai urci un deal? Haideti sa definim clar ce inseamna enduro, hard enduro, si alti termeni pe care-i mai folosim aici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soso Postat August 3, 2004 Share Postat August 3, 2004 si eu ma gandeam ieri, vis a vis de topicul tau cu dr ul, unde e granita dintre hardenduro si softenduro..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DragosKTM Postat August 3, 2004 Share Postat August 3, 2004 Hard-enduro e atunci cand mergi si pe poteci de picior. Sigur ca nu toate potecile de picior pot fi parcurse cu moto, dar sunt destule pe care se poate. Poti sa-ti dai seama daca se poate, cautand urme de copite (care duc la stana). In principiu pe acolo pe unde merge calul si/sau vaca, pe acolo poate merge si moto. Hard-enduro e atunci cand dai peste portiuni in care tre' sa te dai jos de pe motor si sa te chinui pe langa el, sau tre' sa faci echilibristica peste bolovani. Deja aici suntem la granita cu trial. Hard-enduro e atunci cand in padure, intri in noroi pana la butucul rotii, sau derapezi prin noroaie si cazi. Adica nu o data intr-o zi, ci de mai multe ori. Din toate aceste motive trebuie ca motorul sa fie cat mai usor (chiar si la 120kg e destul de greu; problema e ca motoarele sub 100kg sunt numai de cross si au cutia de viteze prost potrivita pentru enduro) si mai ales sa aiba plasticele deformabile, sa nu se sparga Hard-enduro e atunci cand la sfarsitul zilei ai slabit 2-3kg si te dori muschi despre care nici nu stiai ca exista. Hard-enduro e un sport, chiar unul al dracului de solicitant, pe cand soft-enduro e o plimbare in natura. Motoarele gen DR 600-650 sau LC4, etc. (gama 140-160kg), cu cauciucuri bune, au capacitatea de a merge la hard-enduro, dar problema e ca e foarte greu (fizic). Asa ca daca nu esti un tip foarte puternic - genul care trage de fiare cel putin de doua ori pe saptamana - mai bine nici nu incerci, ca-ti blestemi zilele. Iar daca nu-ti blestemi zilele, inseamna ca ai facut soft-enduro... Claro? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pit Postat August 3, 2004 Share Postat August 3, 2004 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adi P Postat August 3, 2004 Autor Share Postat August 3, 2004 Asta inseamna ca eu am facut hard enduro cu un motor de 180 kg, ceea ce ma duce la concluzia ca o sa fie lejereanu cu unul de 145-150 kg. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zahei Postat August 3, 2004 Share Postat August 3, 2004 Asta inseamna ca eu am facut hard enduro cu un motor de 180 kg, ceea ce ma duce la concluzia ca o sa fie lejereanu cu unul de 145-150 kg. asta inseamna ca eu fac hard-touring cu tramvaiul meu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pit Postat August 3, 2004 Share Postat August 3, 2004 pai dupa spusele lui dragos inseamna ca noi la fiecare tura , facem hard-hard Nu e chiar asa , eu zic ca hard e un traseu cu adevarat dificil nu doar noroi , bolovani , si poteci .... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Okesz Postat August 3, 2004 Share Postat August 3, 2004 Hard enduro=mers in fiecare zi pe bvdul Timisoara si pe str. Preciziei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DragosKTM Postat August 3, 2004 Share Postat August 3, 2004 Am uitata sa mentionez ca mai depinde si de rezistenta fizica a fiecaruia. Unii isi dau duhul la un anumit nivel de efort, nivel la care altii n-au nici o treaba. Deci ceea ce pentru mine e hard-enduro, s-ar putea ca pentru unguri lui Zsolt (de exemplu) sa insemne plimbare soft. Iar ceea ce pentru mine e soft plictisitor pentru altii sa fie aventura vietii lor. Iar faptul ca oamenii sunt evident subiectivi si nu-si cunosc limitele, poate genera discutii la nesfarsit pe aceasta tema. Mai exista si varianta in care intri intr-un traseu hard-enduro cu un motor de 180kg (@Adi P), si iesi de acolo stors complet de puteri dupa o zi intreaga de galere. Cand te uiti la kilometraj, constati ca ti-a luat o zi sa faci 10-15km. Cand te uiti la motor, constati ca are toate plasticele sparte. Cand te uiti la prietenii care te-au insotit, constati ca te urasc din suflet, ca in loc sa se dea au stat o zi intreaga dupa fundul tau, sa te ajute sa-ti ridici motorul si sa te scoata din cacao. Dar eu nu cred ca asta e hard-enduro, asta e doar o chinuiala in care te-ai bagat din gresala sau nestiinta. Ideea cu hard-enduro este sa faci efort dar totusi sa si mergi, sa bagi si adrenalina, nu doar transpiratie, sa bagi si peisaje frumoase, deci o tura de o zi poate sa insemne spre 100km din care cat mai putini (de dorit 0) pe sosea sau forestier, si cat mai mult pe poteci. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.