sohei Postat Martie 2, 2006 Share Postat Martie 2, 2006 din cate stiu prima cifra este vascozitatea....iar a doua este temperatura de functionare cineva de pe forum recomanda iarna un ulei mai gros....pt ce mai gros? cel mai simplu consulti cartea tehnica si iti va zice exact ce ulei sa bagi ,daca ii iarna (frig) si trebuie ulei mai gros iti va zice cartea (cel putin la bmw meu imi zice) oricum ce ii sigur cu uleiul folosit la temperaturi scazute trebuie schimbat mai des+ schimbarea uleiul tine f mult si de felul cum ii dai in gura la motor rezulta ca daca mergi tare si il ambalezi mult in loc ...schimbal des! ,daca mergi in regim normal de turati schimbal cand zice cartea , regimul de turati conteaza mult .La ulei eu zic ,CASTROL ii cel mai bun si cumpara-l din germania sau dintr-un stat ca si germania si sigur va fi bun Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
babyblade Postat Martie 3, 2006 Share Postat Martie 3, 2006 vezi ca e un pic invers. citeste la ulei de vitezane cum e cu ulei mai gros vara si unul mai subtire iarna. le-ai incurcat un pic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sckhreech Postat Martie 3, 2006 Share Postat Martie 3, 2006 Off topic pot intreba si eu ceva!?.....poate sunt eu ..........dar ce inseamna cifrele la ulei....adica de exemplu 5W.....60...ce este 5w si ce este 60 Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Postat Martie 3, 2006 Share Postat Martie 3, 2006 (editat) Prima cifra reprezinta viscozitatea la rece a uleiului. Cu cit e mai mica, cu atit uleiul este mai fluid la rece si asigura o protectie mai buna a motorului in primele zeci de secunde dupa pornire. Cu cit este mai mare (la uleiurile moderne, semi si full sintetice) uleiul are in compozitie un procent mai mare de lubrifiant in detrimentul aditivilor de constanta viscozitatii* (*care determina fluiditatea uleiului la rece si pastrarea viscozitatii la cald), ceea ce asigura o protectie superioara motorului in regimurile normale de functionare. W vine de la "winter" si reprezinta un ulei multigrad, care poate fi folosit intr-o gama larga de temperaturi. Oricum, uleiuri monograd practic nu se mai gasesc de cumparat si fabricarea lor e o raritate rezervata aplicatiilor speciale (in general altele decit motoarele cu ardere interna). A 2-a cifra reprezinta viscozitatea la cald a uleiului si nu se masoara dupa acelasi tabel ca si cea "rece". In mare, un ulei mai subtire opune o frecare mai redusa, dar si o rezistenta mai mica a peliculei, asigurind o rotatie mai libera a motorului, cu un avantaj (nesemnificativ) de putere. Unul mai gros asigura (in anumite limite) o protectie superioara. Un ulei prea gros poate fi, insa, contraproductiv daca se exagereaza in anumite cazuri. (ex 60) In functie de aplicatie, de modul de utilizare si de starea motorului exista diferite solutii cit mai apropiate de ideal. Ex. la un motor care sta afara, in temperaturi reduse, utilizat des in circulatia urbana, cu multe porniri la rece si cu distante parcurse de citiva km, convine un ulei cu prima cifra cit mai redusa, ex. 5. La un motor tinut in garaj incalzit, cu porniri rare si cu atentie acordata timpului de incalzire, care va parcurge distante mari (mare, intilniri, alea-alea), convine un ulei cu prima cifra mai ridicata, ex. 15. La un motor in stare perfecta convine un ulei cu o a 2-a cifra conform specificatiilor din manual, ex. 40. La un motor uzat convine, ca o solutie de compromis si cu precautiile necesare, o a 2-a cifra cu o unitate mai mare, ex. 50. Asa, ca idee, motorul atinge o temperatura de regim foarte asemanatoare (nu la fel de repede si nu identica...) si pe timp de iarna, pentru ca de asta se ocupa termostatul radiatorului, asa ca problema unui ulei special pentru iarna este mult mai mica decit se crede in general. A 2-a cifra poate, practic, sa ramina aceeasi (desi pina si in manualele originale scrie, uneori, altceva...). Cea care face diferenta in situatia asta e prima cifra, dar cu atentie la minutele de incalzire, poate fi folosit acelasi ulei, ca doar nu se merge chiar la minus 20... Cel mai bine e sa folosesti uleiul recomandat de fabricant, fara sa faci "economie" la pret si (inclusiv...) la calitate. Si daca intrebarea e "care marca"... cu Mobil-1 sau cu Motul nu o dai in bara. (nu am dividende, dar nu mi-ar strica ) Editat Martie 3, 2006 de Taz Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sckhreech Postat Martie 3, 2006 Share Postat Martie 3, 2006 Multumesc tuturor pentru explicatii O zi buna Bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.