grumpy Postat Aprilie 21, 2009 Share Postat Aprilie 21, 2009 Povestea incepe un pic mai demult. In momentul in care motorul se racea, picura un pic de ulei pe la busonul de la baia de ulei. Am mers la un service (nu conteaza care) si i-am zis "Fa-l sa nu mai curga!". Zis si facut, nu a mai curs deloc ulei. Dupa cateva mii de km in plus, a venit si vremea unui nou schimb. Ajung la tara, imi insir toate sculele si toate piesele proaspat primite de la Bavaria si ma pun pe treaba. Desfac busonul, desfac filtrul si desfac si surubul care e pe cadru. Uleiul se scurge si, fericit ca nu m-am murdarit foarte tare cum o faceam de obicei, ma infoi ca am avut rabdarea sa astept sa ajung la tara unde aveam spatiul necesar sa ma insir cu toate cele. Il las vreo 2 ore sa se scurga tot ce avea prin cadru si ma apuc sa montez piesele la loc. Pun filtrul cel nou, montez capacul si garnitura noua, pun surubul la cadru si pun si busonul. Si ma apuc sa strang. Strang busonul si ... scapa! Mai strang odata gandindu-ma ca poate nu l-am pus cum trebuia si... scapa! Ma uit la surub... Surubul avea filetul perfect. Deja incep genunchii sa se loveasca unul de altul... Ma uit la baie... Filet CANCI! Ce s-a intamplat? Pai mecanicul caruia ii spusesem sa faca sa nu mai picure, nu s-a gandit si la urmari. El a facut sa nu-mi mai picure... Asa ca a pus o saiba de aluminiu pe buson si a strans busonul cu tot cu saiba... Urmarea? A intrat span pe filetul busonului, urmarea fiind ca mi-a terminat tot filetul din baie... Tare, nu?! Am avut noroc? cu un unchi de-al prietenei mele, care ii stia pe oamenii satului si asa am ajuns la un strungar. In timp ce unchiul prietenei mele dadea alt filet in baie, strungarul mi-a facut un nou buson. Faza naspa este ca filetul din baie, fiind dat la mana, a iesit un pic cas. Un pic, dar suficient ca baia sa-mi picure din nou. Am strans busonul un pic mai mult si am turnat ca ghiolbanul silicon peste surub. Urmarea? Cand se raceste motorul, picura un pic de ulei... Intrebarea mea, avand in vedere ca baia si motorul sunt dintr-o bucata, ce e de facut acum? Mai e ceva de facut? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Aprilie 21, 2009 Share Postat Aprilie 21, 2009 (editat) Poti incerca sa pui niste zamarca de-aia rosie sau neagra...garnitura la tub (Praktiker, SellGos) pe langa capul surubului, astfel ca la strangere sa o preseze! O lasi cam 1 ora sa se usuce, cureti excesul si vezi daca mai curge! Alta varianta..nu stiu Editat Aprilie 21, 2009 de Macke Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
grumpy Postat Aprilie 21, 2009 Autor Share Postat Aprilie 21, 2009 Poti incerca sa pui niste zamarca de-aia rosie sau neagra...garnitura la tub (Praktiker, SellGos) pe langa capul surubului, astfel ca la strangere sa o preseze! O lasi cam 1 ora sa se usuce, cureti excesul si vezi daca mai curge! Alta varianta..nu stiu Am pus "zamarca" d'aia... Dar peste ca acuma mi-e greu sa desfac busonul sa golesc iar motorul de ulei si tot asa... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Aprilie 21, 2009 Share Postat Aprilie 21, 2009 A pai..ce sa faca peste!!?? Pasta aia e o solutie iefina de garnitura (se foloseste destul de des si chiar tine bine). Eventual pune o saiba ca sa aibe o suprafata mai mare de etanseitate! Capul surubului lasa-l gol Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
last Postat Aprilie 21, 2009 Share Postat Aprilie 21, 2009 Faci rost de o garnitura de baie noua (aia de cupru)o incalzesti si pui cositor pe o parte apoi o pui cu partea cu cositor pe motor si stringi busonu eu asa am facut si a mers bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator mariion Postat Aprilie 21, 2009 Share Postat Aprilie 21, 2009 Infasoara snur de azbest sau banda de teflon inainte de garnitura. Daca pui snur de azbest, il infasori lasand filetul liber, sa ai pe ce prinde ca sa se poata infileta. Daca pui banda de teflon, o poti bobina direct pe filet, cu precizarea ca la inceputul filetului sa nu pui decat 1-2 straturi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
grumpy Postat Aprilie 21, 2009 Autor Share Postat Aprilie 21, 2009 Infasoara snur de azbest sau banda de teflon inainte de garnitura.Daca pui snur de azbest, il infasori lasand filetul liber, sa ai pe ce prinde ca sa se poata infileta. Daca pui banda de teflon, o poti bobina direct pe filet, cu precizarea ca la inceputul filetului sa nu pui decat 1-2 straturi. Saru'mana de sfaturi. Pana la urma o duc in service (altul decat ala unde a fost facut praf), ca acuma nu ma mai pot insira cu uleiul... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator mariion Postat Aprilie 21, 2009 Share Postat Aprilie 21, 2009 (editat) Saru'mana de sfaturi. Pana la urma o duc in service (altul decat ala unde a fost facut praf), ca acuma nu ma mai pot insira cu uleiul... Omule, pune mana, in fata blocului, pe trotuar, si desfa-o! Da-i busonul ala jos, ia o butelca curata de 5 L de apa minerala, taie-i partea de sus, astfel incat sa-ti incapa sub motor, scurge uleiul din motor in ea, desfa busonul pune-i snur de azbest sau banda de teflon, strange-l la loc si pune uleiul recuperat inapoi in motor. Vei vedea ca se rezolva in 5 minute, fara sa ai nevoie de cateva hectare de spatiu. Sa ai grija sa infasori banda de teflon in sensul de strangere al filetului, astfel incat, prin infiletare, sa-ti traga banda inauntru. Hai spor la treaba! Si nu mai pune toate porcariile de silicon ca arata si urat si nici nu sunt bune de nimic! Editat Aprilie 21, 2009 de mariion Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
grumpy Postat Aprilie 21, 2009 Autor Share Postat Aprilie 21, 2009 Omule, pune mana, in fata blocului, pe trotuar, si desfa-o!Da-i busonul ala jos, ia o butelca curata de 5 L de apa minerala, taie-i partea de sus, astfel incat sa-ti incapa sub motor, scurge uleiul din motor in ea, desfa busonul pune-i snur de azbest sau banda de teflon, strange-l la loc si pune uleiul recuperat inapoi in motor. Vei vedea ca se rezolva in 5 minute, fara sa ai nevoie de cateva hectare de spatiu. Sa ai grija sa infasori banda de teflon in sensul de strangere al filetului, astfel incat, prin infiletare, sa-ti traga banda inauntru. Hai spor la treaba! Si nu mai pune toate porcariile de silicon ca arata si urat si nici nu sunt bune de nimic! Da man, stiu ce zici tu. Are si teflon pe filet. Si chiar daca s-ar rezolva acuma asa usor, vreau sa il fac cum trebuie. Eventual dus la un strungar care sa-l faca tzais, daca ma intelegi ce zic. Daca plec la drum lung cu motorul si am de schimbat ulei, vreau doar sa strang busonul, fara sa mai fac improvizatii. P.S. Siliconul ala chiar nu se vede Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabriela25 Postat Aprilie 21, 2009 Share Postat Aprilie 21, 2009 . P.S. Siliconul ala chiar nu se vede cand ajunge in motor, atunci nu se mai vede Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator mariion Postat Aprilie 21, 2009 Share Postat Aprilie 21, 2009 cand ajunge in motor, atunci nu se mai vede Da, dar se simte cand infunda pompa de ulei sau orificiile de ungere. Atunci e dezmatul! Da man, stiu ce zici tu. Are si teflon pe filet. Si chiar daca s-ar rezolva acuma asa usor, vreau sa il fac cum trebuie. Eventual dus la un strungar care sa-l faca tzais, daca ma intelegi ce zic. Daca plec la drum lung cu motorul si am de schimbat ulei, vreau doar sa strang busonul, fara sa mai fac improvizatii. P.S. Siliconul ala chiar nu se vede Ce sa mai faci cu strungarul daca i-ai taiat deja filetul stramb in carterul motorului? Totusi, ar mai fi o sansa. Demontezi motorul, astfel incat sa poti avea acces calumea la filetul acela, ii faci o reductie conica, pe care o infiletezi in carter, astfel incat sa se etanseze direct pe aluminiu, eventual, fara vreo garnitura, iar in aceasta reductie faci un filet pentru un alt dop, pe care il centrezi bine pe strung. Cel mai bine ar fi daca ai putea demonta complet carterul motorului cu filetul cu pricina, pentru a putea, dupa ce ai infiletat reductia, sa o nituiesti pe partea cealalta, prin interior, astfel incat sa nu se mai desfaca accidental, cand desurubezi noul dop. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
grumpy Postat Aprilie 21, 2009 Autor Share Postat Aprilie 21, 2009 Da, dar se simte cand infunda pompa de ulei sau orificiile de ungere. Atunci e dezmatul! Ce sa mai faci cu strungarul daca i-ai taiat deja filetul stramb in carterul motorului? Totusi, ar mai fi o sansa. Demontezi motorul, astfel incat sa poti avea acces calumea la filetul acela, ii faci o reductie conica, pe care o infiletezi in carter, astfel incat sa se etanseze direct pe aluminiu, eventual, fara vreo garnitura, iar in aceasta reductie faci un filet pentru un alt dop, pe care il centrezi bine pe strung. Cel mai bine ar fi daca ai putea demonta complet carterul motorului cu filetul cu pricina, pentru a putea, dupa ce ai infiletat reductia, sa o nituiesti pe partea cealalta, prin interior, astfel incat sa nu se mai desfaca accidental, cand desurubezi noul dop. 1. Nu are cum sa ajunga in motor ca e pe dinafara. E dat ca strat de suprafata peste surub si peste piulita. E dat mai mult ca sa nu spun ca nu am dat, ca mare lucru nu face... 2. La ceva de genul asta ma gandeam si eu. Eventual, daca ar merge sa fie incarcat cu aluminiu filetul asta nou, pentru a i se face un nou filet dupa marimea initiala... Puii mei, sa vedem ce s-o rezolva acuma... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator mariion Postat Aprilie 21, 2009 Share Postat Aprilie 21, 2009 1. Nu are cum sa ajunga in motor ca e pe dinafara. E dat ca strat de suprafata peste surub si peste piulita. E dat mai mult ca sa nu spun ca nu am dat, ca mare lucru nu face...2. La ceva de genul asta ma gandeam si eu. Eventual, daca ar merge sa fie incarcat cu aluminiu filetul asta nou, pentru a i se face un nou filet dupa marimea initiala... Puii mei, sa vedem ce s-o rezolva acuma... NU te chinui cu sudura, etc., pentru ca iti vor ramane pori si vei strica de tot carterul. Fa-i reductie, asa cum ti-am spus si nu vei mai avea probleme. Chestia asta cu reductia merge facuta lejer si la bujii, unde este ditamai presiunea si crezi ca nu tine aici? Nu pune temperatura pe carter caci il vei deforma si nu se va mai imbina calumea. La sudura, aluminiul e foarte pretentios, se dilata mult, si se deformeaza aiurea. NU e un banal suport de scarita de pasager ci un carter de motor, care probabil se etanseaza fara garnitura pe celalalt carter. Il incalzesti, rezolvi problema cu busonul, insa nu se va mai incheia bine motorul. "Vei strica porti ca sa faci portite!" In plus, daca ii pui reductie, reductia o faci din otel, astfel incat va fi mult mai rezistenta la strans, desfacut decat un filet in aluminiu. Insa, pana la urma, faci ce vrei, e motorul tau. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
grumpy Postat Aprilie 21, 2009 Autor Share Postat Aprilie 21, 2009 NU te chinui cu sudura, etc., pentru ca iti vor ramane pori si vei strica de tot carterul. Fa-i reductie, asa cum ti-am spus si nu vei mai avea probleme. Chestia asta cu reductia merge facuta lejer si la bujii, unde este ditamai presiunea si crezi ca nu tine aici?Nu pune temperatura pe carter caci il vei deforma si nu se va mai imbina calumea. La sudura, aluminiul e foarte pretentios, se dilata mult, si se deformeaza aiurea. NU e un banal suport de scarita de pasager ci un carter de motor, care probabil se etanseaza fara garnitura pe celalalt carter. Il incalzesti, rezolvi problema cu busonul, insa nu se va mai incheia bine motorul. "Vei strica porti ca sa faci portite!" In plus, daca ii pui reductie, reductia o faci din otel, astfel incat va fi mult mai rezistenta la strans, desfacut decat un filet in aluminiu. Insa, pana la urma, faci ce vrei, e motorul tau. Man, eu am intrebat. Tocmai ca nu ma pricep asa bine la materiale... Cred ca o sa optez pentru varianta ta Dau o bere Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator mariion Postat Aprilie 21, 2009 Share Postat Aprilie 21, 2009 Man, eu am intrebat. Tocmai ca nu ma pricep asa bine la materiale... Cred ca o sa optez pentru varianta ta Dau o bere Lasa berea! Pune mana si rezolva-ti problema, ca e vremea frumoasa si e pacat sa o pierzi! Hai succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rados Postat Aprilie 21, 2009 Share Postat Aprilie 21, 2009 nu mai umbla cu prostii ( snur de azbest , smacuri , si alte timpenii) singura solutie este umplerea prin sudura si se da un nou filet . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator mariion Postat Aprilie 21, 2009 Share Postat Aprilie 21, 2009 (editat) ABEREZI !!! singura solutie eleganta e sa ii sudezi o piulita , daca ti se indoaie carterul de la 5 cm de sudura eu il mananc! Nu ma bag nici peste tine, nici peste Rados, ca nu v-am vazut la lucru. Pot spune doar ca stiu meseriasi care s-au laudat ca fac, au luat banii dar, mai rau au stricat. Nu contest calitatile voastre in sudura. Daca credeti ca si garantati ca va iesi, ajutati baiatul! Din ce am auzit, cel putin, despre atelierul de sudura al lui Rados, stiu ca nu a avut decat vorbe de lauda si NU reclamatii. De tine nu stiu si nu am auzit inca absolut nimic. Asadar, ajutati baiatul! Eu doar l-am sfatuit cu ce am facut si stiut. Iar de sudat o piulita, trebuie sa fie tot o piulita de aluminiu, asa ca, in opinia mea, daca pleci pe calea sudurii, mi se pare mai simplu sa incarci pur si simplu si sa tai apoi filet, daca ai sculele necesare pentru a face buza de etansare din carter perpendiculara pe axa filetului. Editat Aprilie 21, 2009 de mariion Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rados Postat Aprilie 21, 2009 Share Postat Aprilie 21, 2009 Nu ma bag nici peste tine, nici peste Rados, ca nu v-am vazut la lucru.Pot spune doar ca stiu meseriasi care s-au laudat ca fac, au luat banii dar, mai rau au stricat. Nu contest calitatile voastre in sudura. Daca credeti ca si garantati ca va iesi, ajutati baiatul! Din ce am auzit, cel putin, despre atelierul de sudura al lui Rados, stiu ca nu a avut decat vorbe de lauda si NU reclamatii. De tine nu stiu si nu am auzit inca absolut nimic. multumesc pentru cuvinte dar , nu sunt stapinul atelierului iar cel care face sudurile este cristi care cu adevarat este un meserias in sudura . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
grumpy Postat Aprilie 21, 2009 Autor Share Postat Aprilie 21, 2009 Hai ca m-ati ametit Pana la urma cui dau berea? ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator mariion Postat Aprilie 21, 2009 Share Postat Aprilie 21, 2009 Hai ca m-ati ametit Pana la urma cui dau berea? ) Fa-ti motorul si lasa berea! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
grumpy Postat Aprilie 21, 2009 Autor Share Postat Aprilie 21, 2009 Fa-ti motorul si lasa berea! Iti dai seama ca eu asta vreau, dar... Tu spui ca nu e buna varianta cu incarcatul ca fuck motorul. Rados spune ca e mai bine asa.... Intelegi dilema mea? Cui dau berea? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator mariion Postat Aprilie 21, 2009 Share Postat Aprilie 21, 2009 Iti dai seama ca eu asta vreau, dar... Tu spui ca nu e buna varianta cu incarcatul ca fuck motorul. Rados spune ca e mai bine asa.... Intelegi dilema mea? Cui dau berea? Daca ei iti garanteaza ca se face fara probleme, stiu ei ce stiu, ca nu or fi sudat doar de 2-3 ori. Asa cum am mai zis, de sudura de la atelierul lui Rados am auzit numai de bine. Nu-i cunosc personal pe baieti dar, daca dadeau rateuri, auzeam si vorbe proaste despre ei. In principiu, trebuie vazut exact. Daca gaura de la acel buson e foarte aproape de marginea de etansare, e destul de riscant, adica se poate deforma de la incalzire. Un meserias bun iti va verifica si planeitatea muchiilor de etansare, in acest caz si nu cred ca ei sa nu o faca. Solutia cu reductia este mai la indemana, caci nu ai nevoie decat de un strung si un strungar. Oricum, la Rados la atelier stiu ca gasesti si strung si freza si masina de rectificat, gasesti cam tot ce-ti trebuie. Vorbeste cu oamenii si vezi ce iti spun. Personal, am incercat cu reductii in astfel de cazuri si nu am dat gres niciodata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
metoxil Postat Aprilie 21, 2009 Share Postat Aprilie 21, 2009 sunt buni fratii dinamita. eu am avut o treaba cu scarita de pe dreapta care era rupta (incarcat, refiletat) si ma declar multumit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Aprilie 21, 2009 Share Postat Aprilie 21, 2009 Iti dai seama ca eu asta vreau, dar... Tu spui ca nu e buna varianta cu incarcatul ca fuck motorul. Rados spune ca e mai bine asa.... Intelegi dilema mea? Cui dau berea? da berea cui vrei, dar daca alegi carpeala nu pune silicon negru pe filetul busonului. Eu as suda o piulita cu filet cat cel al busonului original, atat la diametru cat si la lungime Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rados Postat Aprilie 21, 2009 Share Postat Aprilie 21, 2009 ca sa clarificam lucrurile, nu incerc sa imi fac reclama, prefer sa lucrez cu firme. Eu as face o piulita pe care as suda-o pe gaura veche MAJORATA, avantaj , folosesti busonul original care probabil are magnet, poti strange buson pe piulita inainte de montaj. Din cate motoare am vazut eu nici unul nu avea gaura de scurgere foarte aproape de vre-o imbinare cu blocul , dealtfel aluminiul "se trage " mult mai putin decat alte metale. Peoblemele care apar la sudura aluminiului sunt datorate reglajelor/consumabilelor necorespunzatoare/aparate ieftine etc, ca fapt divers este foarte usor sa sudezi aluminiu.. este ok si solutia ta , problemele care intervin nu sunt din cauza aparatului sau consumabilelor , poti sa ai si aparatul cel mai scump de pe piata sirma cea mai sirma daca nu ai un meserias care sa stie sa faca treaba degeaba . stii e o vorba " a minca nu e asa usor cum cred unii" la fel e si cu sudatul . noi preferam sa vedem face to face ce are de facut clientul , din vorbe sau poze oricare isi poate da cu parerea , de aceea pe toti ii sfatuiesc sa faca programare ptr vizualizarea lucrarii si abia dupa ce se vede exact despre ce este vorba se spune ce si cum . . multi cred ca orice se poate suda dar uite ca nu e chiar asa , sunt situatii cind i se explica clienului ca sudura nu va tine , nu poti minti si sa spui altfel , daca minti sau faci treaba de mintuiala se afla mai repede decit faptul ca ai facut o treaba ok . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.