Jump to content

grumpy

Super Membru
  • Posts

    1,031
  • Joined

  • Last visited

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bucuresti
  • Carnet moto din
    2007
  • Motocicleta
    BMW F650
  • Numar Moto
    DA

Profile Fields

  • Motociclete detinute
    BMW F650
  • Interests
    Filme, moto, fotbal, fenomenul ultras

Recent Profile Visitors

1,122 profile views

grumpy's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  1. E tardiv sa va raspund dar mi s-a parut extrem de neomenos postul dvs., la inmormantare au venit foarte multi motociclisti, au fost coloana in urma masinii mortuare pentru ca asa ar fi vrut si Andu. Chiar daca motociclistii sunt retrasi in urma unui accident pentru ca in general familia are resentimente fata de ei nu cred ca a fost cazul la Andu.

  2. Din spatele plutonului, unde stau eu de cate ori merg la Joie, se vede cel mai bine. Ce se vede? Ce vad in fiecare zi pe drumul de acasa la munca. Nimeni nu conduce perfect. Nu ai cum sa ai pretentii de la 30 de oameni sa mearga in acelasi ritm. Nu e o plimbare undeva unde sa ai spatiu de manevre. E o plimbare prin trafic, unde nici deciziile tale nu sunt intotdeauna cele mai bune si nici masinile din jurul tau nu pot lasa o coloana sa mearga cum ar trebui. De aici si "haosul" de care se spune. Eu am venit la Joia Moto, tocmai pentru ca este opusul actiunilor care s-au facut pana acum: gen marsuri, coloane, campanii de sensibilizare si altele. Nu! Viata de zi cu zi, viata reala si nu aia de care vorbim, aici, pe forum, este total diferita de ce iti imaginezi. Toti stiti asta, dar va e greu sa va analizati, probabil de frica de a descoperi diverse... Cand merg prin oras, nu merg in coloana, iar la semafor, nu stau in spatele masinilor, asteptand sa se faca verde. Daca era asa, imi luam masina si nu mai inghetam ca berbecul pe vremea asta... Mi-am luat motor ca sa fac 20 de minute pana la munca si nu 45 cu metroul sau 1.5 ore cu masina personala. Or, degeaba merg prin oras alaturi de alti prieteni, in coloana caci eu nu merg asa in viata reala. Iar Joia Moto, asta vrea sa faca. Prin numarul mare si repetat de motociclete care merg printre masini, soferii sa se obisnuiasca cu ideea ca trebuie sa accepte diferite stiluri de condus, diferite mijloace de locomotie si diferite persoane. Nu ma intereseaza ca-l enervez pe nu stiu care pentru ca merg mai repede decat el, sau pentru ca X are toba sparta sau pentru ca Y a facut stanga de pe prima banda, nestiind traseul. Eu vreau sa ma vada in fiecare saptamana, pe mine si pe altii ca mine, ca voi, sa stie ca sunt acolo, sa beleasca ochii cand se misca cu masina. Fie ca vrem, fie ca nu vrem sa intelegem, asta este Bucurestiul. Este un haos total si ori se ridica 1 milion de soferi sa protesteze, sa se schimbe ceva, ori ne adaptam. Si eu si cred ca oricare dintre voi a patit sa i se taie fata, sa i se schimbe banda sau mai stiu eu ce. Cine a fost pe faza si a prevazut asta, a scapat. Cine a fost destept a bagat la cap. Cine nu a prevazut, si-a furat-o si, daca a mai avut cum, a invatat obligat ca exista posibilitatea de a iti face careva stanga de pe prima banda... Noi de ce constientizam ca orice lucru care se misca te poate surprinde? Pentru ca pe noi ne doare mai mult. Si, pe langa asta, pentru ca masinile sunt muuuult mai multe decat noi. Pana vom fi "macar" 10.000 motociclete in Bucuresti, care sa mearga zi de zi, de cand se topeste zapada, pana da zapada, eu consider ca asta este solutia. Un trafic moto, creat artificial. Ceilalti, care au pareri contrare, care au alte idei, sunt liberi sa le puna in practica. Am repetat de mai multe ori ca, nu va opreste nimeni sa va faceti o Miercure Moto, in care sa strangeti oamenii care adera la ideile voastre. Cine stie, poate ca, vazand la voi ca faceti lucruri cu rezultate mai bune decat ale noastre, vom deveni o "filiala" a Miercurii Moto. Nimic nu este exclus. Dar, faceti ceva. Altceva decat sa dati din degete, aiurea. Nu va mai ascundeti dupa "critica constructiva".. Eu, personal, sunt multumit cu felul in care se desfasoara Joia Moto. Cat despre faptul ca este o actiune care te ajuta si pe tine, chiar daca nu participi, este real. Orice motociclist in plus, pe soselele urbei, face soferii sa vada ca suntem si noi in trafic. Ca au fost, sunt si vor exista in continuare specimene care fac inadins lucruri aiurea, e alta poveste si, si acolo, sunt nshpe mii de pareri despre cum ar trebui procedat. E usor sa jignesti. Poate, cel mai usor. Mai greu este sa discuti... Nu stiu daca am prins tot, in acest post si, nici nu-mi pasa. Care are ochi sa vada, bine. Care nu, treaba lui.
  3. Hai multam. Asa scarba mi-e sa desfac iarasi totul...
  4. Sa ne trezim, sa f-tem mai multe femei romance, sa facem mai multi copii albi, pe care sa-i invatam sa arunce cu bani in lautari
  5. Pana una alta, am luat ulei astazi, sa-i fac schimbul. Am luat de la Bavaria 3 litri de Castrol 10W40, spune-se pentru wet clutch. Nu mai au ambalajul de la bmw ca, cica, inca nu au apucat sa faca ambalaje pentru noile uleiuri de la Castrol Schimb uleiul si va anunt daca se modifica ceva in comportamentul babutei mele. Am schimbat uleiul aseara. Ulei 10w40, filtru ulei si garnitura de la capacul de la filtru, 238 lei. Astazi am venit cu mobra pana la munca si, se simte o imbunatatire destul de mare, in sensul ca, in mers, nu prea mai agata. Mai are momente dar nu ca inainte, desi am forjat-o. Tot nu iese din viteza 1 ci numai din a doua, deci... Ceva tot are. O sa incep cu ambreiajul, ca e cel mai ieftin si pentru ca am simtit o intarziere minora pe acceleratie. Daca nici ala nu rezolva, o sa trec la cutie. Din nou
  6. Un motor nepornit de un an de zile (depinde si in ce conditii a fost tinut), are nevoie de benzina proaspata, de baterie (vazut nivelul lichidului), ulei schimbat, calitatea antigelului... Toate consumabilele se schimba.
  7. Cei drept, n-am pus sublerul pe pinioane, furci si altele. Am schimbat cutia cu totul si, nivelul de uzura era masurabila cu ochiul liber. Cand am pus noile pinioane, selectorul si furcile, le-am "masurat" la ochi si era clar ca noua cutie era mult mai putin uzata. Selectorul era ok, iar toate piesele au fost foarte bine spalate si suflate inainte de a fi montate pe mobra. N-am vrut sa pun pana acum ce cred eu, ca sa nu influentez. Dar, poate, cine stie, zic tampenii. Eu ma gandeam la ambreiaj (la asta nu m-am uitat deloc). Oala sa aibe probleme, ceva... Si, de aici sa fie si problemele cu bagatul greu in viteze, poate, uneori, bagatul incomplet in viteza de sare dintr-a doua... Iar faza cu rece vs. cald sa fie data de dilatatia pieselor... Oricum, e de verificat fiecare piesa ce poate fi implicata...
  8. Pai, asta zic. Pinioanele au 25.000km. Sunt aproape noi... Cele vechi, aveau 75.000km... La BMW e 1 cu 4, 2 cu 5 si 3 singurica. Furcile erau ok. Plm... Pana la urma se pare ca tot o sa trebuiasca sa o desfac sa ma uit eu ce-i acolo... Credeam ca a mai intalnit lumea asemenea probleme si ca stie din start despre ce e vorba. Saritura dintr-a doua, nu explica de ce la rece intra in trepte ok si, la cald, te chinui sa bagi in viteze. Plus nedebreiatul complet, plus ca nu o poti scoate din viteze din treapta I ci numai dintr-a doua, cu miscari barbatesti de picior si cu precizie NASA
  9. Ii merge in 3, ma. Are probleme la o bujie. Ii da scanteie acum si de Craciun. Poc-ul a fost ca n-a dat un pic scanteie si, cand a dat, se acumulasera prea multe gaze...
  10. Salutare, m-am hotarat, intr-un final sa postez acilea, poate se gaseste careva mai destept ca mine ca eu nu mai am nici unde si nici rabdarea de a desface mobra bucatele sa iau pe ghicite. Tin sa precizez ca este vorba de un F650 din '95 la 75.000 km. Toata povestea porneste dintr-o seara cand, intr-a doua fiind, i-am dat blana ca sa scap de un dobitoc ce era sa intre in mine. Mobra s-a dus sus in ture, dupa care, a avut loc un gol de putere. Prima impresie a fost ca mi-a sarit lantul si deja incepusem sa strang din poponeata asteptand momentul caderii.... Din fericire, daca pot spune asa, nu a fost lantul si am incetinit, am trecut in treapta I si am ajuns acasa fara alte probleme. A doua zi, am uitat de intamplarea din seara precedenta si am plecat la munca. La semafor, am plecat glont, moment in care mi-a sarit din viteza. Din treapta a doua. Dar nu sarea decat cand era forjata, in cuplu. Dupa un timp, a inceput sa sara imediat ce bagam mana in gaz, chiar daca bagam mai brusc sau mai lent. Pana sa pun mana pe niste bani, am mers fara a doua, in sensul ca duceam treapta I cat de sus puteam, iar a treia o urcam incet pana ajungea la normal. Bun. Dupa ce am facut rost de bani, m-am pus pe reparat. Am desfacut motorul bucati, si am gasit buba. Era tija pe care se fixeaza furca de la treapta a II-a. Era... un pic indoita In urma cu ceva timp mi-am luat o alta mobra pentru piese, astfel ca aveam toata cutia care n-avea mai mult de 25.000km. Asal ca am schimbat toata cutia, ca sa fie mai noua. Am schimbat si pistonul cu tot cu segmenti (ala de ungere era praf la asta vechi...), am pus distributie noua, ce mai... tot tacamul. Dupa 5 zile de naveta intre munca si Ciolpani (unde am avut la dispozitie un atelier), am pus-o pe picioare si i-am dat cheie. M-am speriat un pic cand am auzit clantanit de distributie dar m-am linistit cand s-a asezat uleiul si nu s-a mai auzit niciu zgomot. Am mers mai incet cu ea si mergea perfect. Nu mai sarea din viteza si am testat-o si mai agresiv, si iarasi nu a avut nicio problema. Drumul spre Bucuresti l-a facut un prieten cu mobra, eu mergand pe mobra imprumutata de la altcineva cu care am putut face naveta. In Bucuresti am vazut ca i-a murit motorul de cateva ori si imi spunea ca nu nimereste neutralul. I-am spus ca e mai dificil la F650 si ca nu-i bai. Dupa care, m-am urcat eu pe ea si, intr-adevar, neutralul nu-l gaseai din treapta I ci numai dintr-a II-a, in jos... Decupla greoi, intra si mai greoi in viteze... Si asta mai ales cand motorul se incalzea. Cand e rece, decupleaza fara nicio problema. Daca merg cu ea si ma apropii de semafor, retrogradez treptele si, la treapta I, cu ambreiajul tras complet are momente cand vrea s-o ia din loc singura... Cablul de ambreiaj pare ok, nu prezinta firicele rupte... P.S. De curand a inceput sa-mi sara dintr-a II-a iarasi, daca accelerez mai brutal. Daca merg normal, merge pana in ture inalte fara sa sara... Ideea e ca ambreiajul e schimbat recent, discurile sunt relativ ok iar eu nu mai inteleg nimic. Ma gandesc ca, poate, se gaseste careva care sa fi intalnit astfel de simptome, sa nu mai fiu nevoit sa apelez la rude/prieteni pentru a lua pe ghicite pana gasesc buba... Multam anticipat, Grumpy
  11. Trecerea aia e pacatoasa, in primul rand pentru pietoni. Daca pornesti cand se face verde si mergi intr-un ritm normal, nu ai timp sa ajungi pe scuarul dintre benzi ca te-a prins rosul. Daca te uiti la semafor si vezi verde si pornesti agale, cu gandurile tale, risti sa nu faci 3 pasi si sa dea masina peste tine... In alta ordine de idei, desi tu ai tras ponoasele si din cauza ca ai presupus ca pietonii iti vor face culoar de trecere cand vei ajunge in dreptul lor (de la semafor ai vizibilitate foarte buna catre trecerea de pietoni, fie ca vii dinspre Coposu, fie ca vii dinspre Splai), ea a gresit si ea va plati. Cat despre calmante, iti recomand cu caldura, Arcoxia. Dar cu grija ca e foarte puternic Bafta la recuperare!
×
×
  • Create New...