Sari la conținut

VALI-SB

Membru
  • Număr conținut

    7
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Metode de contact

  • Website URL
    http://

Profil

  • Sex
    Male
  • Carnet moto din
    1990
  • Motocicleta
    Tocmai am vandut-o :((

VALI-SB's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  1. Chiar m-am retras de pe forum, sper ca ai observat ca in postarea mea nu m-am referit la forturi, tunele & altele. Postarea era doar ptr mihai230 si eol ,pe care i-am citat dealtfel. In privinta hartii ........................ chiar daca as avea, nu ti-as arata-o tie. Si chiar sper ca ai incheiat subiectul, caci nu de asta am intrat pe acest forum.
  2. Nu sant frustrari, sant fapte. Am vrut doar sa ii previn pe baieti ca sa nu pateasca ca mine, atata tot.
  3. Aveti grija baieti , nu mai faceti afirmatii de genul acesta . Riscati sa primiti shit si sa fiti facuti mincinosi , asa cum am primit eu cand am zis aceleasi lucruri. In plus, va mai asteapta vreunul si cu pusca incarcata cu noul calibru NATO seara ,pe la colturi ptr. ca` spuneti ceea ce nu cred ei ca e posibil. Nu are rost.
  4. EU NU AM SPUS NICIODATA CA SA VINA` CINEVA CU EXPLOZIBILI !!!! DIMPOTRIVA` !!!!!!!! ALTCINEVA A POSTAT ASA CEVA !!!!!!! Eu merg pe ideea spargerii dopurilor de ciment de pe coridoare, scari sau culoare, nu pe spargerea podelelor.E mult mai putin distructiv ptr. fort, cred ca santem cu totii datori sa il pastram cat mai intact ! Dar fiecare face ce vrea si cum vrea, parerea mea ! Daca niste scari sau un culoar duce in jos, sigur merge spre undeva, nu a fost facut doar ca sa se opreasca brusc si fara` rost ! Acolo ar trebui incercat. Iar podelele si tavanurile au grosimi destul de considerabile, nu mai stiu daca au mai mult de 2 sau 3 m, dar au fost totusi concepute sa reziste la un bombardament, asa ca s-ar putea sa fie mai groase decat ne-am astepta. Poate merita totusi facuta` o gaura` cu un burghiu lung, dar s-ar putea sa nu ajunga` unul de 1-1,5m. Dupa cate imi amintesc pe planuri distantele intre niveluri erau marisoare, dar desenele fiind facute la scara`, nu imi pot da seama cati m. erau intre etaje. Mesaj completat Am aflat cine a venit cu varianta explozibililor !!!
  5. Eu nici nu am inceput cu injuriile, dar vad ca altii nu se mai opresc ! Si iarasi aceeasi poveste, stau ascunsi dupa` ID-ul altuia ! Apoi iarasi apar maine si spun ca nu ei au scris, ci un prieten al prietenului.
  6. Deci ca sa` clarific si eu lucrurile : nu stiu cine m-a atacat pana` acuma (edi, darth, sau prietenul lui darth), cert este ca am fost atacat de pe contul tau, crimen. De acuma inainte, daca` mai vrea careva dintre voi sa imi spuna` ceva cu titlu personal, il rog sa o faca` pe PM. Aici discutam numai despre forturi , tuneluri sau alte chestiunu de aceasta` natura`. Multumesc.
  7. Ptr. Crimen : Cred ca am si eu dreptul la replica` , nu ???? "Mai intai de toate : Mesajul asta este scris de detinatorul de drept al acestui cont , n-am mai postat de ceva timp pe el , l-am lasat pe prietenul darth sa posteze" - Rau ai facut ! Uite, acuma nu mai am curaj sa ma intorc in tara` de frica celor 7,58 mm. cu care ma asteapta cineva la aeroport , si de rusine ca am fost facut tradator de tara` ptr ca` am divulgat aici pe forum secrete militare de importanta` nationala` vechi de 100 de ani ! Ma intreb insa` daca` prietenul tau de la baza 90 transport aerian mai e asa de patriot dupa` ce piticul Boc + Base i-au taiat 25 % din solda` ! Si nu cred ca m-am putut intalni vreodata` cu el , numai daca am zburat impreuna` pe C130 Hercules . Eu nu am lucrat niciodata` la arhiva si cercetate la Academina Tehnica` Militara` cu baietii aceia de care pomeneste el, si nici nu cred ca am facut plantoane la bocanci impreuna`cu ceilalti sergenti facuti la apelul bocancilor pe holul vreunui pavilion de la Baza 90. De la mine pana` la el e o cale f.f. lunga` (pe linie militara` ma` refer). Any Way, regii se bat cu regii, si valetii cu valetii ! "Parerea mea este sa nu ne mai certam pana nu gasim (sau incercam sa gasim planurile)" - cu asta trebuia sa incepi, Crimen, nu cu injurii si amenintari. Nu e frumos. Credeam ca aici este un forum unde se discuta` de posibila existenta` a unor tunele, nu sa ii contram pe cei care cred ca ele exista`. Fiecare are dreptul la parerea lui. "In situatia de fata nu avem cum sa ne dam seama daca vali zice adevarul sau nu............" - Nu am avut niciodata` pretentia sa ma credeti pe cuvant, si nici nu m-am suparat pe cei care nu m-au crezut. Fiecare are dreptul sa creada` ce vrea. Internetul este totusi o tara` libera` ! "Pana atunci eu nu nu comentez nimic la afirmatiile domnului Vali" - Hmmmmm, interesanta` schimbare de atitudine ! Ai trecut de la cal. 7,58 mm la "domnule" !!!!! Se pare ca esti pe calea cea buna`, insa` cam tarziu. Raul a fost facut. "pana atunci parerea mea este sa nu ne mai jignim unii pe altii pentru ca nimeni nu a venit cu ceva concret si cu fapte reale , pana atunci fiecare poate avea dreptate pana la proba contrarie "- cred ca am putea sa nu ne mai aducem injurii in nici o situatie, indiferent daca` probele aduse aici sau pe teren ne satisfac sau nu. Mesaj completat Daca ati fi citit mai cu atentie postari ca acestea de-a lui lil-debul, poate ca v-ati fi apropiat mai mult de adevar. Toate postarile lui d.p.d.v tehnic sant f. adevarate, si sant in perfecta` concordanta` cu planurile. Mesaj completat Asa este , scr. Eu am spus de la inceput ca nu stiu exact unde este intrarea, ca` nu am cheile forturilor, dar unii numai asta asteptau sa auda de la mine. Sorry, dar niciodata` nu am afirmat ca detin secretul forturilor !! Nu inteleg de ce unii s-au suparat ! Mesaj completat Poate ca fortul nu are logica` si pare psihologic, dar nu asta a fost intentia proiectantului. Dimpotriva`, intentia era ca fortul sa fie cat mai simplu, si sa aibe cat mai multe linii drepte si accesibile pentru toata lumea. Dar probabil ca datorita modificarilor aduse pe parcursul celor X ani de constructii, unele directii au fost schimbate in-extremis si forturile au luat putin aspectul unui labirint fara` logica`. (e doar o parere)
  8. Am crezut ca aici este un forum de discutii pe o anumita` tema`, nu un loc unde sa ne injuram unul pe altul. Si eu nu am pus pe nimeni sa se ia dupa` mine ! Cine vrea sa vorbeasca cu mine ok, cine nu , asta e ! Am semnat un contract de confidentialitate cu institutia la care lucram atunci, dar acuma nu mai lucrez. Si nu am furat documentele, nu le-am copiat , nu le-am vandut ca sa fiu acuzat de divulgare de secrete. daca lucrezi in sistem cred ca stii ce inseamna legea secretului de stat. Nu cred pe nimeni bou, si eu nu ma cred mai destept decat altii. Daca eram asa de destept precum ma crezi tu, memoram cu precizie locurile strategice, intram singul in catacombe si culegeam doar eu gloria. Poze mia-s dori sa vad cu ceea ce faceti voi pe la forturi deoarece e singurul meu mod de a fi conectat cu evenimentele de acolo la care eu nu pot sa particip. Iti multumesc ptr oferta generoasa de a imi plati drumul+cazarea la Bucuresti, dar nu pot veni prea curand deoarece am serviciu si obligatii aici, si plecarea pana in Romania si inapoi nu e o chestie asa de simpla` precum pare. Dar poate iti mentii oferta si la anul viitor, cand am dreptul din noi la concediu, anul acesta mi l-am papat deja. Oricum, imi pare rau ca m-am bagat din nou in seama pe aici ,desi am promis sa nu o mai fac pentru a nu ma manca shit. De data asta chiar ma tin de cuvant.
  9. 1) Poate ca gurile de aerisire care duc spre -1, -2 ,-3 au fost astupate ca si intrarile. Doar nu erau atat de prosti incat sa astupe intrarile cu 2-3 m. de beton si sa lase ditamai gurile de aerisire libere sa intre oricine inauntru ! Mai ales ca gurile de aerisire probabil sant de cativa metri diametru din moment ce trebuiau sa lase sa treaca un debit de aer destul de mare. Nu imi aduc aminte cate guri de aerisire are fortul si nici cat sant de mari, dar pot sa iti spun ca forturile au multe aerisiri si multe fantani de drenarea a apei. Daca eram constructor sau arhitect, puteam sa iti spun exact unde si cat de mari sant. Dar nefiind specialist in niciuna din aceste meserii .................. :-( 2)Asta tine de sansa si de ambitie ! Sper ca nu te asteptai sa gasesti totul dupa 2-3 m. de sapat ! Cel putin eu nu as fi sperat la asa ceva ! 3)Nu am vazut planurile forturilor de la Liege, asa ca nu ma pronunt. 4)Nu prea stiu de ce ceasca` nu a gasit incaperile sau tunelele de sub forturi, dar cred ca una din cauze a fost incompetenta. Si afirm asta deoarece in nici un document vazut de mine nu apare vreun specialist pe acolo. Doar secretari de partid , militieni si militari cu grade mari care cu hotarare in glas , cu pieptul de arama` inainte si urmand indicatiile secretarului general si ale partudului conducator se angajau sa gaseasca comorile si avutiile ascunse de imperialistii care ne-au asuprit si au furat bunurile intregului popor iar ei vroiau sa le scoata la lumina` sapant ca neghiobii ori in jurul forturilor , ori undeva prin interior, nu am habar pe unde deoarece incompetenti cum erau nu au facut nici un plan de lucru, nici un proiect, nici macar o schita`. Tot ce a ramas de la comunisti sant doar angajamentele de incepere a lucrarilor si un fel de act de receptie in care se scrie ca desi s-au cautat cu ardoare si hotarare revolutionara`, nu s-a gasit nimic. In aceasta privinta` mai am o teorie : multe cautari de-ale comunistilor s-au facut fara` planurile forturilor sau tunelelor, deoarece impreuna` cu hartiile era si o anexa` in care se specifica` inca de la inceputuri cine a avut acces la planuri, cand le-a ridicat, cand le-a depus inapoi, din ordinul cui, , cu ce scop, etc. Si in multe perioade in care s-au facut cautari de catre comunisti, planurile au stat in arhiva` fara` ca cineva sa le fi scos si sa le fi consultat. Cred ca a fost o perioada de vreo 15 ani in care nimeni nu a umblat la planuri, dar au fost executate vreo 4 sau 5 expeditii comuniste. 5)Tunelele aveau la inceput guri de aerisire la fiecare 3 km. Mai ratziu au fost introduse ventilatoare actionate electric la fiecare fort intr-o parte, si sub cladirea ministerului de razboi din cealalta parte. Nu ma pricep la acest domeniu, nu stiu daca acestea puteau asigura aerajul ptr 12 km asa cum zici tu ca ar avea un tunel. Dar in hartiile vazute de mine scria ca in privinta aerisirii tunelorilor comisia de receptie a fost multumita`. O singura problema a existat : cand mai tarziu s-a incercat folosirea automobilelor in locul tractiunii animale, s-a constatat degradarea calitatii aerului si s-a recomandat limitarea folosirii lor. Nu pot sa iti arat nici o dovada` fizica a subsolurilor sau tunelelor, nu am afirmat niciodata` ca le-am vazut .Nici macar nu am vazut vreodata` forturile de aproape. Ceea ce am afirmat e ca` prin natura serviciului am vazut planurile originale si atat. Da, au fost guri de aerisire, asemeni unor fantani, iar la suprafata erau mascate in diferite moduri (ba ca o casa`, ba ca un canton CFR). Dupa cativa ani au fost astupate. Dar cred ca ptr a sti sigur daca este sau nu posibil ca un tunel sa fie aerisit pe o dist. de 12 km cu 2 ventilatoare puternice sau nu, ar trebui intrebat un specialist. Imi amintesc insa un amanunt interesant : una din aerisiri era in imediata apropiere a crematoriului Cenusa. Cand s-a luat hotararea astuparii aerisirilor, s-a decis ca aceasta sa ramana deschisa, apoi la cateva luni mai tarziu, s-a construit un tunel mic (vreo 10m cred) care sa se conecteze cu cladirea. Nu am gasit nici o hartie care sa` dovedeasca ca aceasta` ca` acest tunel sau aerisire au fost astupate ! Dar este foarte posibil sa imi fi scapat asa ceva , tinant cont de volumul foarte mare de documente (asa ca va rog f. mult, daca o cautati si nu o gasiti, nu ma` blamati). Si crede-ma ca se pot sapa tuneluri sau subsoluri f. lungi daca` ai la dispozitie o armata` de sclavi si bani destui la dispozitie. Iti trebuie doar un bici si nesimtire ! Cine a facut armata in vremea lui ceasca stie ce inseamna sa muti muntii din loc cu un pluton de soldati.
  10. Nu cunosc locatia, dar nu cred ca tunelul de care zici tu face parte din reteaua de tunele Bucuresti-forturi. Nu cred ca subsolul cramei, oricat ar fi el de adanc, ar fi ajuns la -20 m. Probabil ca a fost unul din tunelele mai vechi (si mai interesante) ale Bucurestiului. ...........Parerea mea ! De ce crezi ca ar fi greu pentru cineva sa construiasca o retea de tunele daca are la dispozitie resurse banesti destul de mari si resurse umane aproape nelimitate ? Resursele banesti se pot gasii daca reusesti sa convingi guvernul (sau ministerul de razboi, nu stiu cine le-a alocat la vremea respectiva`), iar resurse umane au gasit la vremea aceea din belsug ! S-a lucrat cu mii de oameni probabil (in documente nu se specifica nimic despre acest subiec, sant doar planurile tehnice acolo ) ,in special cu rasculatii de la 1907 si puscariasii de la Jilava si Vacaresti, si cu militari in termen care la vremea aceea cred ca faceau vreo 3 ani de armata` ! In cativa ani e posibil sa faci cateva zeci sau 1-2 sute de km. de tunele. Nici americanii nu au crezut ca Tora_Bora e strabatuta de mii de km. de tunele, si s-au convins cand au ajuns acolo! Cand rusii le-au spus asta , au crezut ca isi bat joc de ei si au aruncat la gunoi toate informatiile date de ei. Si in privinta monitorizarii discutiilor noastre de catre militieni- nu ai ei timp de asa ceva. Mai ales ca nimeni de aici nu a publicat documente secrete, informatii care sa pericliteze securitatea nationala` etc. Forturile nu sant un secret ca exista`, nici amplasametul lor, iar zvonurile ca exista sau nu tunele pe sub Bucuresti, nimic nou ! S-a vorbit despre asta si se va mai vorbi, si ei nu au timp si resurse sa inchida gura la fiecare care discuta asa ceva pe internet ! Cam asat am spus si eu cu cateva zile mai devreme. Cu un ciocan si o dalta` nu cred ca te poti astepta la prea multe rezultate, mai ales cand altii inainte au incercat sa gaseasca acelasi lucru cu muuuult mai multe ciocane, dalti, rangi , lopeti si zeci de oameni care munceauca de frica mortii cu gandul la o permisie binemeritata`. Iar dupa numai o zi de cautari, si gasind nimic, nu prea am inteles cum unii au tras concluzia ca nu exista incaperi sau tunele sub fort ! Nu se vedeau de afara` sau era prea intuneric cand au ajuns acolo ??? (nu vreau sa fiu rautacios, darrrrrrrr ................. imi caut o explicatie pentru ce am fost facut mincinos asa de usor) Probabil au vazut marimea forturilor si au tras concluzia ca nu pot avea subsoluri atat de mari , si mai ales pe 3 nivele. Dar am mai afirmat o data` mai de mult, subsolurile nu sant la fel de mari cat forturile ! Majoritatea sant mai mici , deci si volumul de munca` depus ptr construirea lor a fost mai mic.
  11. Desi am zis ca nu mai scriu pe acest forum , nu ma pot totusi abtine sa nu raspund la postarile acestea deoarece mi se par civilizate si corecte ! Faptul ca e putin probabil, nu inseamna ca nu e deloc probabil. Si faptul ca nu le-ati gasit, nu inseamna ca ele nu exista` ! Si altii le-au cautat cu mult mai multi oameni la dispozitie si mai multe resurse materiale, si tot nu le-au gasit , ceea ce inseamna ca au fost bine mascate si astupate. Asta confirma in continuare faptul ca arhitectul acela adus sa faca treaba aceasta , si-a facut-o foarte bine. E adevarat ca nu am fost in nici o expeditie la forturi, am fost doar in expeditie in alte orase, dar nu ma pot lauda cu o prea vasta experienta` in acest domeniu. Dar eu aici pe forum nu m-am laudat cu experienta mea in domeniul cautarilor si expeditiilor, eu am afirmat ca am vazut planurile originale si atat ! Chiar daca` sant foarte pasionat de forturi si tuneluri, nu pot veni la Bucuresti. Locuiesc in strainatate, si inca` la mare distanta` ! Mi-am propus ca la anul care vine sa fac rost de aparatura` ptr cautarea golurilor la adancimi mari si sa vin cateva zile la Bucuresti sa caut pe cont propriu. Dupa care o sa va chem si pe voi sa va arat unde ati gresit. Sant de acord cu indoiala ta , si o gasesc normala`. Dar cand mi-au trecut acele documente prin mana` nu eram "orcui", lucram la o institutie militarizata` ,la un birou DS (cine a facut armata stie ce e aia) , si acele planuri ale forturilor si tunelelor (care insemnau cateva zeci de mii de foi) trebuiau copiate cu un singur copiator Canon (asta prin anii 1990 si ceva). Trebuiau facute un rand de copii de rezerva datorita faptului ca` copiile care au fost facute cu =X ani inainte nu mai erau de gasit (au fost arse , probabil la revolutzie). Deoarece era o munca` infernala sa copiezi mii si mii de foi la un copiator puturos, am primit eu sarcina aceasta deoarece eram cel mai tanar cadru din birou. Poi planurile originale au fost sigilate si au plecat intr-o directie la Bucuresti, iar copiile au fost si ele sigilate si au fost trimise la o arhiva` militara, cred ca la Rm. Valcea. Acestea nu au voie sa fie deschise decat in cazul in care originalele dispar sau sant distruse. Nu am fost ridicat inca` de militieni deoarece in primul rand ptr ca nu mai locuiesc in tara`(de aceea am si atata tupeu sa vorbesc aici) si nu au ei atatea resurse ca sa monitorizeze tot ce discuta niste cautatori de comori ca noi. Nu pot ei urmari si monitoriza infractorii periculosi care umbla` liberi pe strada`, daramiteniste visatori de tunele misterioase ! Si oricum , si daca eram acolo, nu aveau ce sa imi faca` : Nu am scos documente secrete din unitate, nu am copiat nimic, nu am divulgat secrete de importanta` nationala ! Nu am spus nimic altceva decat ce a spus si altii : ca sub forturi sant tunele ! Ar trebui sa aresteze vreo 500 de insi care au mai scris asta pe acest forum sau pe altele asemanatoare ! Cunosc bine legea secretului de stat si stiu unde sa ma opresc !! Chiar daca intrau, gaseau probabil usi si intrari zidite ca si la forturi !
  12. Merci ptr fair-play si obiectivitate, Gova. Sa inteleg ca d-nul Cristea nu a vazut nici un plan al forturilor sau tunelelor, dar a vizitat (ca mai toata lumea de altfel) ceea ce este vizibil din forturi !!! OK, m-am prins ! Are mai multa` credibilitate decat mine ! De ce oare s-ar gasi la Arhivele nationale sau la vreo biblioteca` publica`planurile forturilor sau tunelelor, in timp ce planurile originale sant pazite de insasi C.S.A.T. (parca asa ii zice acuma) . Pai constatari din teren................... nu am prea vazut pe aici. Doar niste frustrari ale cuiva care dupa ce a sapat vreo 1-2 m. cubi de pamant a facut basici in palma` , si s-a gandit ca cea mai buna` metoda` de a-si consuma frustrarile e sa ma` faca` pe mine mincinos 75% (ii multumesc totusi, putea sa fie si mai rau) . Daca cineva credea ca dupa` spargerea a 15 cm de ciment si 2-3 galeti de pamant scos dintr-un tunel astupat va gasi zeci de arme si munitii care il asteptau doar pe el de aproape 100 de ani, atunci e un adevarat idealist ! Eu nu am sustinut niciodata` ca` stiu cu exactitate unde sant intrarile, sau care e calea spre comoara din adancuri, si nici nu am afirmat ca am cheile de la intrare ! Any way, de acuma o sa mai discut despre aceste subiecte doar pe privat sau pe mess. Aici vad ca nu e un loc prea serios.
  13. Cine il monitorizeaza ??? Militia, FBI-ul, sau SRI-ul ??????
  14. Ar fi foarte indicat sa luati cu voi ceva lung (burgiu, sonda`) , ptr a verifica golurile sau spatiile lungi si inaccesibine din spatele peretilor sau umpluturile din spatele zidurilor. O indicatie importanta` : dopurile de ciment turnate inainte de inceperea primului razboi sant foarte groase, in general cam 2 m. Daca dopurile intalnite au doar 10-20-30 cm, inseamna ca sant dopuri turnate de comunisti pe cand cautau ei intrarile. In nici un document intocmit de comunisti nu sant specificatii tehnice cu privire la demolarea sau constructia dopurilor, dar in documentele vechi sant f. bine precizate grosimea fiecarui dop, si nici unul nu e mai mic de 1 m (si asta la aerisiri sau ferestre), si de min 2 m. la usi si tuneluri. Nu imi mai amintesc f. bine , dar s-ar putea ca tavanele sa aiba mai mult de 1 m. grosime, in primul rand deoarece constructia a fost conceputa sa fie f. rezistenta la atacul cu proiectile de mare calibru, si in al doilea rand deoarece in constructia forturilor nu s-a folosit betonul armat, asa ca , constructorii au fost nevoiti sa faca` zidurile mult mai groase pentru a-i conferii rezistenta` structurii.
  15. Pentru septimui J F K : "Nu sunt sigur 100% de veridicitatea afirmatiilor lui Vali (dar nici in mama nu cred 100% si cred ca asa e normal sa fie), oricum informatiile lui sunt de mare valoare si sunt exact ce ne trebuie." - Nu am pretentia sa fiu crezut pe cuvant , e normal sa fie asa. Fiecare are dreptul la opinia lui, la indoielile lui.... etc. E democratie ! Nu ma deranjeaza neincrederea, ci doar mistoul unora de pe forum. "Deci daca tunelurile la -20m exista si exista si nivelul -3 (cel putin) al fortului de la Afumati inseamna ca acolo trebuie sa ne canalizam ideile" - Fortul Afumati nu este singurul care are niv. -3 sau tunele, nu e singurul in care trebuie canalizate ideile. dar e un inceput bun. Trebuie inceput de undeva, nu ??? "Nu indraznesc sa ma gandesc la celelalte tronsoane Buc.- Targoviste; Buc. -Pitesti, oricum un raspuns mai usor cred ca l-am putea avea de la Afumati"- cred ca tronsonul Buc-Targoviste deocamdata e un tzel prea indepartat. Trebuie intrat o data` in tunele, apoi vazut despre alte obiective. Dar daca ar fi dupa mine , as incepe cu Fortul Chitila sau Mogosoaia, caci sant cele mai apropiate de tunelul Buc-Targoviste. "tu Vali ai zis ca pe la mijlocul fortului pleaca tunelul, nu am putea face cateva forari la distante mai mici decat posibilul diametru al tunelurilor, astfel din 2 max 3/4 forari la 20m si cu distantele respective intre ele ar trebui sa dam de tunel ...dc exista acolo ?? stiu ca ai zis ca nu e o idee buna sa cautam in perimetrul exterior al fortului , dar eu zic k e o idee"- Dupa parerea mea , nu este o idee prea buna. In primul rand ca asemenea forari ar atrage atentia si unuu si-ar pune intrebari ce cautati voi acolo, cu ce aprobare forati, ..... mai apare problema proprietatii terenului,...... si mai e posibilitatea prabusirii tunelului in cazul in care dati de el. Tunelurile nu au armatura de otel in structura`, sant doar ciment si caramida`, in cazul in care foreza il loveste, se poate prabusi pe o portiune destul de mare ca o sticla` (nu sant expert in materiale de constructii, dar asa suna` in logica mea). Cred ca cea mai buna` optiune ramane intrarea in tuneluri din interiorul forturilor . Dar fiecare e liber sa faca ce vrea si cum vrea. "daca e sa mergem pe varianta sapatului in fort , in gurile astupate, cu dalti, foreze de mana, lopeti...... , ma gandesc ca daca sub un capac de beton toata scara a fost umpluta cu nisip/pamant va fii o munca de miner ca sa scoti tot acel material"- E adevafar ca e o munca` de Sisif, dar cred ca e cea mai buna` solutie si cea mai la indemana. "am o idee cam idioata dar v-o zic: stiu pe cineva care are o mica colectie de obuze......; daca cineva se incumeta si se pricepe am putea folosi forta explozibiilor pt a sparge tavanul dintre nivelul -1 si -2 ( ca am inteles ca camera de sub turela e -1), sau pt a sparge mai usor dopurile tunelelor <<bineinteles explozibilii portionati in cantitati mai mici ..... nu ma pricep la subiectul de care vorbesc dar ar fii oricum ceva fff periculos.... "- Sant total impotriva ! In primul rand ca e periculos, si in al doilea rand ca asta ar distruge fortul si nu e bine si corect. Trebuie sa mergem acolo ptr a descoperii istoria si a pastra valorile noastre, nu ptr a le distruge !!!!!!!!!!! "Cetatea Devei (sunt destule info pe net) a fost construita pe un con vulcanic, acum stins, din cetate pleaca cel putin un tunel (fapt recunoscut de autoritati) spre castelul de la Hunedoara la peste 40km departare( nu stiu daca si ajunge la el)" - E o noutate pentru mine ce ai scris tu aici , suna interesant, dar fara` a fi rautacios , si nici nu vreau sa te citez dar acuma e randul meu sa pun la indoiala veridicitatea afirmatiilor tale. Un tunel de 40 km, construit in epoca aceea, (nici nu prea stiu ce epoca, dar oricum nu poate fi prea recent, si daca nu e recent nu poate fi vorba nici de tehnologie prea performanta ptr realizarea lui). Despre ate tuneluri de la cetatea Devei,... nu zic, e posibil, dar probabil se intind de la cetate pana spre oras sau localitatile invecinate. Oricum , un tunel normal nu poate avea o lungime mai mare de 1500 m. fara un sistem de aeraj sau ventilatie. Oricine ar intra in el ar muri din lipsa de oxigen , ce sa mai vb despre constructia lui. (parerea mea) Mesaj completat Ma gandesc ca` daca` le-au trebuit 15 ani sa sape o fantana de 30 m. in curtea castelului huniazilor, cati ani le-or fi fost necesari sa sape un tunel de 40 km ??? Oricati oameni ar fi avut la dispozitie si oricate resurse materiale (la vremea aceea), cred ca d.p.d.v. tehnic ar fi fost imposibil. (parerea mea)
×
×
  • Creează nouă...