Sari la conținut

mark922

Membru
  • Număr conținut

    9
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

1 Urmăritor

Vizitatori Recenți Profil

Blocul vizitatori recenți este dezactivat și nu este arătat altor utilizatori.

mark922's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  1. Firmele alea nu fac nimic, scot formularul la imprimanta, te pun sa completezi datele si-ti iau 100lei pentru asta. Atat fac! Ce crezi ca face firma? umbla dupa ala in Italia? Inventeaza firma alte legi? Ii pacaleste pe aia la politie? Trezeste-te omule, firma in primul rand iti ia banii si apoi tot pe tine te pune sa umbli. La firma nu merge sa-i spui (stiti, mai intai inmatriculati si apoi platesc). Firma te taxeaza si-ti da apoi mumu, tot pe tine te arata vinovat ca n-ai toate actele "chipurile ei ar inmatricula, dar daca tu nu ai ce trebuie". Iar consultanta nu-ti da nicio firma gratis! Sa platesti unei firme pentru informatii pe care le-ai putea afla pe forum n-are niciun rost! //off topic Majoritatea tepelor in Romania sunt date de firme! Toti cauta o firma "sa mearga la sigur" si "sa aiba garantie". Orice patron de firma stie ca hartiile pe care ti le elibereaza firma sunt hartie igienica. Garantia, chitanta, proiectul, inclusiv la constructii case (unde se dau mii de euro), masini sau reparatii, totul este doar hartie igienica! Pe hartie si in proiect e una dar in realitate nu se respecta nimic. Cand te duci la ei cu hartiile de garantie iti intorc dosul. Singura ta sansa ramane judecata, dar orice firma stie ca un proces in Romania dureaza ani (sau chiar zeci de ani) si te va secatui de bani, fara sa ai nicio siguranta ca ajungi la liman prin salile de judecata. Firmele stiu asta de la bun inceput si arunca cu hartii in fraieri (garantie 10 ani, n-spe mii de km, constructie casa totul garantat, totul la sigur, firma de renume etc) ...pentru ca firmele stiu foarte clar ca doar instanta ii poate obliga sa respecte hartoagele alea (protectia consumatorului este pentru rahaturi gen s-a stricat aparatul de ras). Nimeni in Romania nu poate sa stea zeci de ani prin salile de judecata, iar firmele stiu asta! Daca ce spun eu n-ar fi adevarat, n-ar fii mii de tepe la constructii case date de "constructor", "dezvoltator" care nu respecta planul, mii de pagubiti cu masinile stricate care sunt refuzati la garantie pe cine stie ce motive inventate, la fel si la moto, si la vanzari auto si la orice. Firma zice ca totul "se rezolva, totul e garantat" = mumu pentru fraierul care se bazeaza pe ...firma. Pagubitul de multe ori ramane ca singura consolare sa vorbeasca de rau firma pe net, insa asta nu are nicio valoare pentru firma. Gigel scrie pe net ceva si firma dupa ce a dat mii de tepe baga o "campanie" pe youtube sau "facebook" si "ingroapa" review-urile negative ale lui Gigel de nu se vad. Firma lanseaza niste clipuri si minciunele gen "au fost niste mici probleme inainte, dar acum s-au rezolvat si avem un nou model ...mai ieftin" si iar da tunul - mii de fraieri se inghesuie ...degeaba a scris Gigel pe net ce-a scris. In aceste conditii, de multe ori omul renunta si a mai scrie review, ia teapa si aia e. Ce crezi ca daca e firma si poate chiar "renumita" nu te tepuieste? Ba DA, si inca cum!
  2. Nu stiu ce reprezinta, sunt in italiana. Oricum, nu e bine sa postezi acte direct pe net, sunt date private. Roaga un moderator sa le stearga sau sa anonimizeze ce e privat in ele.
  3. Deoarece scuterul e de 50cmc se poate inscrie si la primarie cu numar galben, nu e obligatoriu sa mergi la politie sa-l inmatriculezi cu numar alb. Deoarece la 50cmc in urma cu ceva timp nu trebuia permis, primariile dadeau mai usor numar galben, nu trebuiau toate actele de acum, nu era vorba nici de asigurare, nici de ITP, se inscria mai usor. Acum, este obligatoriu permis la scutere, iar primariile cer toate actele la fel ca politia. Oriunde te-ai duce iti trebuie actele valabile, altfel nu poti sa-l inscrii. Chiar daca l-ai inscrie nu poti sa-l folosesti pentru ca periodic trebuie ITP si acolo se verifica din nou actele (CIV, talon, seria pe motor, seria de sasiu etc.) Toate trebuie sa corespunda cu actele si cu baza de date. Partea buna a acestei legi (din ce-am observat eu) este ca nu se mai fura scuterele, nimeni nu se mai complica cu ele deoarece nu se mai pot vinde/inscrie decat cu actele valabile.
  4. Pentru a inscrie un scuter, trebuie sa ai 3 lucruri: 1. Un act de vanzare-cumparare -> formularul acela daca e semnat de amandoi e valabil si nu iti trebuie altceva. Acela e actul de vanzare-cumparare. Chiar si o hartie de mana daca este (chiar daca nu era formularul acela printat sau xeroxat ), atata timp cat e hartie semnata de amandoi si contine datele vanzatorului/cumparatorului/scuterului si semnaturile voastre, este considerata legal act de vanzare-cumparare. Este mai bine sa ai formularul acela xeroxat si apoi semnat, cu hartie de mana unii mai stramba din nas, dar legal, din punct de vedere al legii sunt echivalente ca orice contract semnat si nu au voie sa-l refuze. Este ca si cum as refuza eu un contract facut cu vodafone pe motiv ca nu e scris cu carioca mov. Atata timp cat e semnat e valabil! 2. Dovada de inscriere la circa financiara de care apartii -> declaratie de luare in evidenta care este acelasi lucru cu stampila pusa de cei de la circa financiara pe contractul/hartia pe care l-ati semnat voi intre voi. 3. Sa ai asigurare -> trebuie sa-i faci asigurare si sa pastrezi foaia. Politia, ca sa-l inscrie iti cere toate cele de mai sus. Inteleg ca ai probleme la punctul 2. Iti voi explica pe indelete ce trebuie facut. Administratia fiscala de care apartii, ca sa-ti ia scuterul in evidenta si sa poti face "declaratie de luare in evidenta" trebuie sa verifica ca vanzatorul are taxele platite la zi si totodata ca tu, cumparatorul sa ai taxele platite la zii. Cei de la financiara refuza sa-l inscrie daca nu dovedesti aceste doua lucruri. Fara aceste doua lucruri nu poti face la ei "declaratia fiscala de luare in evidenta". Pentru a dovedi ca vanzatorul are taxele platite la zi, trebuie sa mergi impreuna cu vanzatorul la circa financiara de care apartine el si acolo sa-i puna stampila pe hartia pe care ati semnat-o voi, adica pe (contractul de instrainare-cumparare). Stampila se pune sus in chenarul B din anexa aceea din formular, unde scrie "vanzatorul nu are debite". Odata ce vanzatorul a stampilat contractul de vanzare-instrainare pe care l-ati facut voi, ti-l da tie stampilat, iar tu cu el stampilat mergi la circa financiara de care apartii. Arati acolo contractul stampilat, platesti amenzi sau impzite (daca ai si sunt neplatite) si ceri doamenei de la ghiseu sa-ti dea "formular de luare in evidenta". Doamna vazand ca contractul tau e stampilat are acum dreptul sal ia in evidenta si nu-ti mai cere alte verificari. Faci formularul de luare in evidenta si il depui, iar doamna de la ghiseu pune inca o stampila pe actul de vanzare semnat de voi, iti pune stampila la punctul C unde scrie "denumirea organului fiscal local de la domiciliul persoanei care dobandeste". Odata ce ai primit aceste stampile pe contractul de vanzare cumparare mergi cu el la politie si acolo iti face inscrierea. Aceste stampile poarta loc de "declaratie de luare in evidenta" si sunt echivalente (adica prin ele faci dovada la politie ca atat tu cat si vanzatorul aveti impzitele la zi si scuterul e luat in evidenta la taxe si impozite. Politia daca nu vede stampilele pe contract iti cere sa aduci "declaratia de luare in evidenta", care tot aia este, o hartie eliberata de taxe si impozite pe care ei au pus aceste stampile. De ceva vreme taxele si impozitele nu mai elibereaza "declaratia de luare in evidenta" stampilata ci stampileaza direct contractul pe care l-ati facut intre voi, este acelasi lucru. Politia verifica ori sa ai contract stampilat la taxe si impozite, ori sa ai declaratie stampilata la taxe si impozite, tot una e. Daca politia nu vede stampila pe contract iti cere declaratia si te trimite la taxe si impozite inapoi. Nota: a) indiferent daca scuterul a fost inscris sau nu pana acum in Romania, daca vanzatorul e roman, politia iti cere "declaratia de luare in evidenta stampilata" (sau stampila pe contract), adica politia vrea sa se asigure ca vanzatorul roman nu are amenzi neplatite, el ca sa aiba drept sa vanda orice lucru (inscris sau ne inscris, caruta, casa sau scuterul), trebuie sa aibe taxele platite la zi. Chiar si o caruta daca vindea, pe hartia de vanzare pe care o face el, trebuie sa obtina stampila de la taxe si impozite de unde apartine el. b) daca scuterul nu a fost inscris pana acum in Romania iar vanzatorul merge la taxe si impozite unde apartie el si acestia nu-i dau dovada achitarii taxelor/stampila, pe motiv ca scuterul nu e inscris la taxe, atunci vanzatorul poate sa-l inscrie el pe loc la taxe-si impozite pe numele sau si imediat dupa ce l-a inscris il radiaza. Totul dureaza cateva minute. El are drept sa-l inscrie imediat, fara alte formalitati deoarece are acte de vanzare-cumparare de Italia, deci nimeni nu-i mai cere lui sa vada daca italianul a platit la zi. Daca tu ai act de vanzare-cumparare cu un roman, nu ai drept sa-l inscrii fara sa dovedesti ca romanul si-a platit taxele, iar cei de la taxe vad asta si-ti cer dovada de la vanzator ca are taxele la zi. Important: Hartia pe care o faci cu vanzatorul si o semnati voi (formularul xeroxat sau orice hartie faceti voi de mana drept act de vanzare, nu conteaza daca e xeroxata sau scrisa de mana, atata timp cat are semnatura cu pixul si contine datele este valabila ca orice contract), este bine s-o faceti in 3-4 exemplare. De obicei la taxe si impozite ca sa ti-l ia in evidenta iti cere un exemplar ca sa-l de puna la dosar si nu ti-l mai da inapoi, politia iti cere si ea un exemplar si nu ti-l mai da inapoi. Trebuie sa ai mai multe exemplare ca sa le dai la toti. Toti vor originalul, nu accepta copii nesemnate, ci le accepta doar daca au semnatura vanzatorului/cumparatorului in original, iar toti se uita sa fie stampilata hartia de taxele si impozitele vanzatorului. Deci, de la bun inceput faci cu vanzatorul 2-3 copii si il pui sa semneze pe toate, apoi mergeti impreuna la taxe si impozite la el si ii pui acolo sa dea stampila pe ele. Daca n-ai facut mai multe exemplare, roaga vanzatorul sa mai faceti cateva copii si le semnati amandoi sa aibe semnaturile in original, mergeti cu ele la taxe si impozite la vanzator, le stampilati pe toate, apoi mergi cu ele la tine la taxe si impozite, iei si de acolo cate o stampila pe ele, apoi mergi la politie cu ele stampilate si altceva nu-ti mai cere nimeni. Declaratia de luare in evidenta = hartie de vanzare-cumparare cu stampila "luat in evidenta" pusa la circa financiara (sunt acelasi lucru). Inainte, la circa financiara dadeau hartie separata si stampilata, acum pun direct stampila pe contract. E acelasi lucru, stampila conteaza sa o ai. //Late erdit: Din cate stiu, conform legii, doar actele de vanzare-cumparare imobile (case, apartamente sau terenuri) trebuie facute la notar si in format special. Bicicleta, masina, scuterul se pot vinde cu hartie de mana = contract de vanzare-cumparare de mana, acestea sunt perfect valabile ca orice contract semnat intre parti. Asa cum poti face contract cu o firma si scrie fiecare termenii si conditiile pe o hartie pe care o semnati amandoi fara sa fie nevoie de notar, tot asa poti sa-ti vinzi si scuterul scriind pe o hartie si semnand amandoi. Nu trebuie sa mergi la notar sau sa platesti la "baietii care fac acte de vanzare din targ". Poti sa scoti formularul la xerox/imprimanta sau chiar sa-l scrii de mana si semnati amandoi. Este acelasi lucru.
  5. La cate nunti s-au anulat, din cauza Covid 19,putem spune ca virusul asta a salvat mai multe vieti decat a luat ...
  6. Nu conteaza cat de vechi este articolul, legile fizicii nu s-au schimbat. Acum, in 2020 se produc masini care pe semnal au fie bec cu filament, fie sistem pleoapa cu arindere/stingere progresiva. Ce crezi, producatorii n-au descoperit ledul in 2020? Adevarat, din ce in ce mai multe masini au led, dar treaba nu e asa simpla, altfel toti producatorii renuntau la becul clasic, infiletau unul cu led si gata. Ma refer la becurile de semnal, nu la faruri, unde e mai complicat. Articolul explica bine, vehiculele cu led pe semnalizare, in general au sistemul similar cu pleoapa care se aprinde/stinge progresiv sau au alt sistem de compensare. Si cu toate astea nu totdeauna sunt 'perfecte'. Simpla instalare a becului cu led, acolo unde farul a fost proiectat pentru filament, nu este acceptata nici in alte tari ...iar asta dintr-un motiv. La inlocuire apar si alte probleme, trebuie pusa rezistenta in paralel sa mearga releul (dar releul are si rol de martor cand se arde becul, deci se pierde martorul). Oglinda farului are un anumit unghi, a fost calculata pentru un anumit tip de bec, daca pui led modifici si geometria razelor, sunt mai multe aspecte pe care omul obisnuit nu le cunoaste. Probabil in viitor totul va fi pe led, si vor fi becuri cu led gandite sa elimine aceste neajunsuri, deocamdata din cate stiu nu e cazul.
  7. Sunt multe vehicule noi cu becuri pe filament, in special semnalizarile au ramas pe filament. Stopul de frana e pe led, dar semnalizarile au ramas pe filament, asta chiar la masini de multe zeci de mii de euro care se produc in prezent. Cand RAR-ul nu accepta decat becul pe care l-a pus producatorul si refuza bec cu led zicem ca sunt prosti, ca "e tehnologie mai noua si mai buna iar ei au ramas inapoiati si prosti", dar realitatea e ca noi habar n-avem ce facem. Punem led ca suntem mai "smecheri" si apoi ne miram ca am semnalizat dar conservarul "prost" n-a vazut...
  8. Raspunsul la intrebarea: "Why do most modern vehicles with LED lighting (brake, running, interior, headlight, etc.) still use incandescent (filament) bulbs in the turn signals?" Vezi AICI de ce masini bengoase de zeci de mii de euro inca folosesc bec cu filament. Le-ar fi asa greu sa puna un led? Vezi raspunsul al treilea, cel al lui Harri K. Hiltunen. Ce parere aveti?
  9. Schimba-i uleiul de motor si filtrul obligatoriu. Uleiul de transmisie ar fi bine sa-l schimbi. Daca restul pare OK, poti sa-l folosesti. Rolele, anvelopele si restul se observa cand s-au uzat, le schimbi in timp. Daca scuterul se comporta bine poti sa-l folosesti. Directie si frane bune sa aiba. PS. Trebuie sa aiba si ITP, costa 100lei pe an.
  10. La scutere de 125cm3: - benzina 3.2l/100km - la fiecare 5 mii km sau o data pe an ulei de motor = aprox 80 lei daca pui Motul + filtru ulei 30lei - la 10 mii km, bec faza scurta = 25 lei, curea = aproximativ 100 lei + role = 35 lei - la 15 mii km anvelope = aprox 300 lei setul (la scutere anvelopele tin fara probleme peste 10 mii, la moto se uzeaza poate mai repede, dar scuterele sunt mai usoare, transmisia este CVT (deci nu pleci cu scartz) si din experienta am observat ca anvelopele tin 15 mii) - la 30 mii variator nou = cam 200 lei + ulei transmisie = 40 lei - la 40 mii saboti ambreiaj, in jur de 100 lei - anual impozit aprox 30 lei cred si asigurare in jur de 100 lei Diferente intre scuter si moto: Avantaje moto: - la drum intins in afara orasului moto e avantajata (pozitia conducatorului e mai aerodinamica, moto e mai stabila la viteze mari, rotile sunt mai mari si mai grele iar forta centrifuga ce se creaza ofera stabilitate la viteza mare. In plus, poti schimba in treapta superioara de viteza si mentii viteza mare fara sa turezi excesiv - sunt rare situatii chiar si in oras cand moto e avantajata (asta deorece are look mai sportiv si participantii la trafic (conservarii) au ceva mai mult respect pentru moto, scuterele (chiar maxi) sunt oarecum desconsiderate + in anumite conditii pe bulevard cand e liber masinile intre intersectii mai ales noaptea dau blana si alearga chiar cu 120km/h. Aceasta viteza desi poti s-o atingi cu scuterul nu e deloc confortabila la scuter. Moto cand e oarecum la inghesuiala da blana si aia e, lasa fum in spate. Avantaje scuter - in oras scuterul este avantajat pentru ca are transmisie automata si nu te chinui sa schimbi vitezele nici in mers, dar nici cand opresti la semafor nu te chinui sa scoti mereu din viteza (nu ai ambreiaj la mana, nu ai pedala de schimbare viteze, totul e automat - scuterul are spatiu de depozitare incuiat sub sa (cam o casca integrala) + la nevoie se pot transporta bagaje intre picioarele scuteristului (sacose grele, chiar si un sac fara sa afecteze mersul) iar scuterele au un carlig special langa ghidon de care se pot asigura bagajele tinute intre picioare + scuterele au un al doilea spatiu de depozitare incuiat in fata (asazisul compartiment de manusi) + evident, ca si la moto, se poate adauga top-case - pozitia pe scuter in oras este mai comoda, ciclistica scuterului este gandita sa fie comod in oras (virajele se iau mai usor deoarece diametrul rotii este un pic mai mic si masa mai mica, centrul de greutate este coborat - sasiul este in partea de jos, iar scuterele in sine au masa mai mica in kg fiind mai manevrabile si avand ciclistica gandita pentru oras) - la scuter se poate monta copertina pentru picioare iarna, multe scutere avand prinderi speciale pentru o astfel de copertina - scutele consuma in general mai putina benzina in oras si per total sunt mai economice, fiind gandite pentru intersectii, semafoare - opriri/porniri (au masa mai mica, inertia rotilor mai mica ce ajuta la pornire/oprire) Concluzia: daca vrei sa folosesti in oras , ia scuter, in oras scuterul e rege. Daca vrei sa iesi din oras pe distante mai mari de 30km, ia moto. Daca vrei costuri mai mici - scuter. Evident, poti sa mergi cu scuterul si 100km in afara orasului, poti sa faci si cu moto cumparaturile de la piata, dar nu e la fel de comod.
×
×
  • Creează nouă...