Sari la conținut

shf

Membru
  • Număr conținut

    2
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Profil

  • Sex
    Male
  • Carnet moto din
    2022
  • Motocicleta
    YZF R125 2022
  • Numar Moto
    shf

Vizitatori Recenți Profil

206 citiri profil

shf's Achievements

  1. Considerând ca știu deja discuțiile anterioare despre tobe de pe forum, aș putea sa zic și ca mi aduce 15cm și tot ar fi păreri împărțite. Am decis sa mi pun toba când am vrut sa salut un prieten care era la 40-50 de metrii de mine și cu motorul turat la maxim pt 5 secunde tot nu m a auzit. Ceea ce înseamnă ca nici ceilalți participanți din trafic nu mă aud. Plus alte evenimente în care nu m am simțit safe în trafic. Un motor turat se aude mai tare decât un claxon, pe langa faptul ca motorul se turează de obicei când cazi, cred ca este un stimulant mai bun pentru șoferi și mai aparte (claxoanele sunt la ordinea zilei și majoritatea nici nu se mai uita) sa se uite în oglinda când e cazul sa ii atentionezi. Nu, nu-s tipu care turează motorul în loc sa frâneze. După ce mi am pus toba, am fost uimit sa văd cât de multa lume îmi face loc în trafic. Înainte dacă se dădeau 2, era bine. Acum majoritatea îmi fac loc. Ceea ce înseamnă, ca prin faptul ca după ce mi am pus toba mai multa lume îmi făce loc = mai multa lume îmi știe prezenta în trafic, ceea ce e întotdeauna bine-primit. Cred ca fiecare motociclist e deja obișnuit cu ideea de filtrare, iar în astfel de manevre este foarte important sa fii auzit. Mai ales atunci când te bati pe un loc liber cu o mașină de pe contrasens sau ceilalți care schimba benzile. "loud pipes save lives" - nu, la viteze mari nu se aude. dar la manevre la viteze mici ajuta. Cred ca dacă o modificare te ajuta sa ai șanse și cu 1% mai mari sa ajungi teafăr acasă, se merita. La 86db, cat emite stock la 4000rpm, este comparabil cu un blender Pe langa asta, mai este și faptul ca toba stock are 6kg și toba actuala 2. Oricum suna a motocoasa turbata în ambele cazuri
  2. Salut. Asta e prima mea postare pe forum, după cam 2 ani de vizionat, pentru ca, consider ca de obicei discuțiile despre categoria A1 sunt discutate mai mult de oameni care au 20 de ani experiență și pot sa aduc o altfel de perspectiva. Am permis de un an și cam o luna, 12.000 de km în acest timp, 1/4 din aceștia făcuți pe drumuri europene sau autostrada. Am avut și faze în care m-am pupat cu asfaltu dar în primele 3 luni de când am luat permisul și la mai putin de 40km/h. Am avut noroc deoarece întotdeauna am avut pielea pe mine. Părerea mea despre A1, din experiență mea, este ca școală de șoferi nu te poate pregatii cu nimic și iti asumi un risc. După 4 ore de practica în trafic (într-o zona a periferiei a Bucureștiului, cu trafic redus), deja eram singur în traficul infernal, fără a știi nici măcar jumate din ce înseamnă sa conduci și 0 experiență în ce înseamnă schemele făcute de taximetriști și oameni care ies după 8 ore de serviciu și vor sa ajungă cât mai repede acasă. La școală, oricum, nu m am comportat excepțional pentru ca nu am mai avut niciun fel de experiență cu niciun vehicul cu motor în afara de trotineta bolt. Am avut nevoie de ore suplimentare, fiind sigur ca instructorul meu nici nu credea ca am sa trec examenul. La câteva luni după ce am luat examenul m-am întâlnit cu el în trafic și reacția lui a fost "Nu te-au omorât ăștia încă tinere?" Părerea mea, este ca, dacă ești dispus sa înveți și sa ai răbdare câteva luni pana prinzi o majoritate din cum se mănâncă traficul, este ok - dacă ești dintr-un oraș mare. Dacă ești dintr-un oraș mic, nu am experiență, dar bănuiesc ca cea mai mare problema ar fi "șoferii" care se urca la volan jumate morți și nu mai știu de ei. Dar aici depinde și de tine, odată cu oportunitatea de a avea plasticul în buzunar am cunoscut tipuri și tipuri de oameni - unii care merg mai încet, alții mai tare. Pe langa faptul, ca unele orașe sunt mult mai obișnuite și atente la motocicliști fata de altele. E jale sa mergi cu motorul, de exemplu, în Constanta Ideea e ca nu trebuie sa impresionezi pe nimeni, am văzut anumiți "oameni" pe miare 2005 cu mecanica îndoielnică care dădeau 150 în oraș pentru a și impresiona pasagera. Făcând chestii de genu, care s șansele sa nu iei un stâlp cândva sau sa ți sara un logan în fata ca tu mergi ca racheta? O singura greșeală și 30 de secunde sunt îndeajuns sa ramai cu traume. Daca ți plimbi gagica n spate nu ești scutit de consecințe. Pe langa faptul ca poți sa te alegi cu doar penal și sa ii plătești mii de euro daune, sa vezi iubire atunci. Și când am mers în grup, am văzut persoane care simțeau nevoia sa depășească întotdeauna și după sa stea sa ne aștepte în fata. La viteze mai mari de 80km/h. Acum, pot sa spun și eu ca merg doar cu 45 în oraș. Dar, cred ca deja se știe ca nu e adevărat. Fiecare persoana are momente de teribilism, care, totuși, trebuiesc gestionate cât mai bine posibil. Poți sa circuli tu cel mai frumos, dar la un moment dat tot este posibil sa dai de unu care n-are chef sa se uite în oglinda sau "las ca am timp sa mă bag". Sunt o mulțime de factori, la 16 ani nici nu ai de unde sa știi dacă e șoferia de tine și o sa ramai blocat în a face asta pentru ca ți ai luat deja mașinăria. Pe motor, unde greșelile se plătesc mai grav decât la o mașină Concluzia: e ok sa iti iei permis la 16 ani cât timp nu vrei sa impresionezi pe nimeni și ai putina stăpânire de sine. Pe lansa faptul, ca dacă o sa dai de A2, o sa fii tentat sa iti iei direct ceva de 50 de cai și este mai nasol sa începi pe 50 decât pe 15. Nu multe persoane au posibilitatea de a avea atâta libertate la 16 ani. Eu înainte de a da de permis, cheltuiam benzina * 15 pe Uber în fiecare luna. 2 ani nu fac diferența, dar școlile din România nu te pot învață nimic. Chiar dacă este ok, este și mai ok sa iti iei permisul după ce ai deja ceva experiență în trafic. Cât pentru OP, părinții te cunosc cel mai bine. Motocicliștii sunt rău famați și e mai greu sa ii convingi când nici nu ai motocicliști în familie (care este și cazul meu). Dacă ei considera ca așa este bine, probabil nu o zic aiurea. PS am toba goala
×
×
  • Creează nouă...