iti doresc sa reusesti tot ce-ti propui. eu am cumparat doua motociclete cu tot cu acte si pot spune ca am folosit sub o forma sau alta 90 % din ele pentru a reusi reconditionarea uneia cu care sa pot circula. am lucrat 3 ani ( numai in timpul liber ) fara sa fiu mecanic auto sau patron de "service auto". am intrebat pe net ce nu am inteles cum functioneaza si am primit cele mai bune sfaturi. mult succes. Sorin
multumesc pentru bunele intentii Mircea. sunt sigur ca o sa pun sistemul de initiere a scanteii "gotronic" dar la iarna cand desfac tot si am timp sa ma gandesc pe indelete la modificare. am citit aproape tot ce s-a scris despre acest subiect si am inteles in mare toate avantajele. acum am aniversat primii 2500 km facuti pe Simson (si in viata mea) si sunt foarte multumit. am o lista de 10 "interventii" facute pe parcursul a 3,5 luni de sezon moto dar care nu m-au oprit ci numai mi-au dat putin de lucru intre reprize. ca o observatie de bun simt pot spune ca tot ce am modificat sau improvizat eu nu a mers cum trebuia in timp ce ce a facut " neamtu' " a functionat ireprosabil. Sorin
scarile au fost scoase ulterior sedintei foto, astfel incat acum nu le mai are. aprinderea are avansul centrifugal original, platoul cu platina original, bobina de dacie montata in cutia bateriei. baterie de 12 v 9 Ah, alternator de IJ 12 v, punte de dacie, releu de incarcare de dacie.
te rog nu te mai scuza pt. ca nu este cazul. eu iti multumesc pentru informatii. cred ca raman la varianta cu 3 diode 1N4007 prin care alimentez un releu de tensiune, care la randul lui va sesiza tensiunea de incarcare si se va atrage stingand becul "rosu" de la bord. acum am incarcare si vad asta prin faptul ca am parcurs 700 km in 10 zile si am lumini, claxon. scanteie buna si semnalizare. cand voi avea timp voi realiza si montajul releului cu cele 3 diode si se va stinge si becul de la bord. Sorin
nu este nicio problema. sunt dispus sa invat de la oricine si daca functioneaza este O.K. nu am stiut ca exista relee de curent si relee de tensiune. toate arata la fel la exterior iar cand le-am probat unele s-au dovedit a fi normal inchise iar celelalte normal deschise d.p.d.v. al contactelor de lucru. cum sa recunosc un releu de curent ( sensibil la curent cum scrie Gremlins)?? sunt sanse ca in timpul probelor sa-l stric daca-l alimentez ca pe un relue de tensiune ?? Sorin
a doua schema am inteles-o si o sa incerc sa o realizez. am mai multe relee auto la 12v si am sa folosesc unul cu contacte normal inchise care la atragere va stinge becul. multumesc frumos . Sorin
Multumesc foarte mult Gremlins. Dar te mai intreb ceva. Cand spui "alternator+" te referi la DF care iese din releul de incarcare? Numai acel fir merge la alternator cu "+curent de excitatie" la una din periile colectorului, a doua perie este masa, iar celelalte trei fire duc curentul alternativ produs in stator la puntea de diode si mai departe la baterie. Nu am o legatura directa " alternator + cu baterie +" si daca am gresit cumva instalatia electrica te rog sa-mi spui. Am alternator de IJ, punte de dacie, releu de incarcare electronic de dacie, bobina de dacie si baterie de 12 V cu 9 Ah. Sorin
Mircea nu este bine sa inchida topicul pentruca poate aparea "virusul" oriunde. Mai am multe sa te intreb. Acum am incarcare dar nu stiu sa sting becul rosu de la bord care indica faptul ca se incarca acumulatorul. Cred ca este stins de catre un releu normal inchis care este atras de catre curentul de incarcare si care intrerupe alimentarea circuitului becului 'rosu'. Nu stiu cum sa realizez circuitul de alimentare a releului cu curent. Sorin
simt nevoia sa va povestesc si eu ceva. la achizitonare nu aveam piston de loc(printre alte lipsuri). am gasit un piston original bombat, cu santurile pentru segmenti mari, si am trimis cilindrul si pistonul in strainatate pentru segmentare (cum am cerut eu). putin nepoliticos mi s-a raspuns ca ei nu se ocupa cu carpeli, dar in schimb au turnat un piston nou potrivit la cota cu camasa mea si pe care au pus si segmenti noi foarte subtiri ( cel de compresie mai inchis la culoare decat cel de foc de exemplu ) dar la un pret foarte mic toata lucrarea 150 RON si numai intr-o luna. nu pot spune ce fel de chiloasa am ca nu ma pricep sa deosebesc, sunt in prima 1000 de km si nu pot sa spun nici cat de fiabil este dar va tin la curent cu evolutia motorului. nu ma intrebati unde am comandat segmentii ca nu stiu ( am lucrat prin intermediar). Sorin
Niku Csopper scuze pentru off topic dar vreau sa le multumesc urmatorilor: Mikulaish, Mircea Simson si Simsonache pentruca Simsonul meu merge. Am facut doua ture de 25 km si a mers perfect cel putin a doua oara; putere, demaraj, bujie caramizie, ( in acest moment nu ma intereseaza consumul). Confirm intrutotul reglajele si dimensiunile jigloarelor recomandate. Cel mai greu este sa ajungi la ele. Multumirile au fost adresate in ordine alfabetica. Azi plec in concediu si cum sunt CFR - ist plec cu trenul. Va salut si va doresc contact ferm numai cauciuc-asfalt. Sorin
piesa de plastic negru e din plastic negru nu de alama la ambele motoare. eu am refacut axul magnetoului dintr-un fier pe strung si am avut grija la sudarea platoului cu avansul centrifugal de noul ax sa pastrez decalajul de 90 grade cu pozitia penei din piesa despre care tu zici ca e probabil facuta. am reglat cu becul si a pornit. daca la semnul de pe volanta se stinge becul nu are importanta nimic din ce am facut eu sau de uzuri daca se respecta regula pe care tot de la tine am citit-o " totul trebuie sa fie strans bine si fara joc ". pot regla relantiul sa mearga rotund si fara mare turatie. problemele mele apar la turatiile mijloci si mari cand pierde puterea cu carb k65 si rateaza 2 din trei scantei la turatia maxima sau se tureaza greu si necontrolat cu carb Jikov. Sorin
cum imi place sa tin cont de parerea lui Moshulik si daca tot s-a facut seara plec sa caut o coarda si mai vad eu maine.