Sari la conținut

xvlad

EX+
  • Număr conținut

    16
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Metode de contact

  • Website URL
    http://
  • Yahoo
    dirtyjokesro

Profil

  • Sex
    Male
  • Locatie
    Bucuresti
  • Carnet moto din
    2003
  • Numar Moto
    B-90-EIY

Informații profil

  • Motociclete detinute
    Aprilia Pegaso 650IE 2002
  • Interests
    Darts

xvlad's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  1. xvlad

    Nimic Serios

    Si ar mai fi si alte lectii de invatat: mai exerseaza inainte sa iesi din oras sau in trafic aglomerat. Cauta strazi necirculate, ore libere etc. Faptul ca abia acum ai descoperit cum e cu uitatul peste umar imi spune ca mai ai f. f. f. multe de invatat (sper sa nu te superi). Gandeste-te ca in loc de Skoda cu 20 la ora, putea fi unul cu 60.
  2. Voi nu va ganditi la bietul om? Nu aveti solidaritate de comunitate? Omul acela poate are mustrari de contiinta, traieste cu frica pentru ca il urmareste politia (coruptii aia care vor numai spaga) si, in plus, mai are si o carena de reparat! In semn de solidaritate, eu propun sa iesim azi pe strazi si sa busim cu totii cativa pietoni care nu traverseaza pe unde trebuie! In felul acesta dam dovada de unitate! Numai asa putem fi o comunitate! P.S. Sunt mai nou pe forumul asta, dar ma uimeste cat de multe prostii debiteaza unii pe aici... mai rau e cat sunt de agresivi cand o fac...
  3. De regula, e bun pentru bors. Pe la tara se mai foloseste si ca hrana pentru animale.
  4. xvlad

    Buf!

    Apropo de politie si de afirmatia "nu e contact, nu e accident": asa o fi, dar ala tot e cauza directa a daunelor si suferintelor tale. Asa ca eu nu vad de ce n-ai putrea sa-l dai in judecata pe civil. Faptul ca nu e accident nu il absolva de vina. Doar ca nu se ocupa politia rutiera de caz.
  5. Salut, Eu, de regula, franez tare cu fata pentru a-m exersa franarea de urgenta. N-am foarte multa experienta si prefer sa folosesc orice ocazie pentru a invata sa franez. Anul asta, insa, frana fata a inceput sa sune precum DAF-urile alea ale RATB-ului (cine le-a auzit macar odata stie despre ce e vorba). Alte informatii posibil utile: Aprilia Pegaso 650 Motorul l-am luat de nou si are 4 ani, insa am mers f. putin (1.200 Km, oarecum constant distribuiti in cei 4 ani, scurte plimbari duminica, Buc.). Tinut in garaj. A fost in service anul asta (verificari, ulei etc), deci poate ca cineva s-a uitat si la frane. Oricum, m-am uitat si eu si pare ca sunt in regula, conform inspectiei vizuale recomandate in manual (mai mult de 1,5mm partea care pare a fi placuta... poate 2 mm?). Mersi mult, Vlad
  6. Salut, Atentie ca si PM-urile se pot loga. Nu stiu in ce conditii ar putea ajunge la Mr. (citatie, etc). Ideea este ca treburile delicate trebuie discutate face to face. Oricum, eu as mai intreba de certificatul ala de la IML. E ciudat, eu stiu ca zilele de ingrijire medicala inseamna "pana la refacerea completa". Ori tu nici acum nu esti refacut, din cate am inteles... De exemplu, o fractura e vatamare grava aproape 100% (chiar daca in spital stai o zi). Un jurist te poate sfatui cel mai bine, in functie de ce acte ai si de starea in care esti. Numai bine.
  7. Treaba cu "ochii la pietoni" e din seria "nu te-am vazut"... ca doar n-o sa zica "te-am vazut, frate, da' am crezut ca am timp asa ca i-am dat blana". Asa si ea: doar n-o sa zica "veneam tare si n-am mai apucat sa franez. Am vazut trecerea, dar m-am gandit ca n-o sa opreasca tocmai un motociclist, ca astia ii dau in gura, asa ca i-am dat si eu blana sa ma lipesc mai mult de tine ca poate trec si eu pana imi sare vreunu' in fata". Sau poate era doar siderata de vreun Fat Frumos care trecea strada si a vrut sa se apropie sa-l vada mai bine
  8. Mersi mult pentru raspunsuri! Avand in vedere parerile si explicatiile, o s-o setez la loc... Pacat, imi placea mai aproape de ghidon, dar mai bine n-o stric. E pe injectie. Eu imi imaginam ca s-a desurubat ceva pe la butonul de reglaj, de la vibratii. Oricum, la service a dat de butonul ala si gata. Are doar 1000 Km si cu maneta setata incorect nu cred ca am mers mai mult de 100-200 Km... Sper sa n-ai dreptate cu uzura discurilor... Nu poate fi de la timp / vibratii etc? 4 ani, totusi, fara sa umble nimeni la reglaje... Pai nu stiu. De mers, am mers cam 20-30 Km la 2 saptamani, duminica, prin Bucuresti (in ultimul an si ceva, mult mai putin insa). Eu speram sa fie de a timp... Eu citisem in carti si pe site-uri de "safe riding" ca asa trebuie, sa fi oricand gata sa pleci, in caz ca vine ceva tare din spate... Nu mi s-a parut un sfat din cale afara de util, dar daca l-am citit di mai multe surse, mi-am imaginat ca o fii ceva...
  9. Salut, Un pic de introducere: am o Aprilia Pegaso de vreo 4 ani. Am luat-o noua. N-am prea mers deloc cu ea (1000 Km in cei 4 ani). Asa ca multe s-au dereglat usor-usor (presiune pneuri, ralanti si ... ca sa ajungem la subiect: maneta de ambreiaj!). Maneta s-a dereglat astfel incat cuplatul/decuplatul motorului se facea pe la jumatate din cursa manetei. Am fost cu ea la service (revizie 1000Km) si mecanicul mi-a setat-o inapoi astfel ca decuplarea/cuplarea motorului are loc pe la inceputul cursei manetei (el zicea ceva de 2-3 cm de cursa libera. In manual scrie chiar 1 cm. Problema e ca mie nu-mi place asa: n-am aceiasi dexteritate la o distanta mai mare de de ghidon. Imi vine mai greu sa controlez cu varfurile degetelor. O sa radeti, dar era sa-mi pirnd degetul mic intre maneta si ghidon! (nu intrebati cum, ca e greu de explicat, dar mi se intampla daca e reglata asa de sus). Si cel mai deranjant: obosesc la stop cand tin ambreiajul apasat. Imi aduc aminte ca asa oboseam si cand am luat-o, insa de la un timp (odata cu slabirea reglajului) n-am mai obosit (ca fapt divers, credeam ca e rezultatul "experientei" castigate, insa visul mi-a fost spulberat... ) Am reglat maneta la loc (aproape jumatate cursa libera). N-am apucat sa merg, caci intamplarea a facut sa mi se termine bateria azi (s-au doar s-o inec, nu-mi dau seama inca...). Si, intr-un final, intrebarea: are ceva daca o reglez mai apoape de ghidon, asa cum era ea dereglata? Trebuie sa stiu ceva? Imi maginez ca o fi vreun motiv pentru care si manualul si mecanicul recomanda setarea asa de sus... Mersi mult, Vlad
  10. Salut, Eu sunt foarte incepator (1.000 Km in oras), insa am citit cate ceva si am incercat sa pun si in practica. Bibliografia: http://www.amazon.com/Proficient-Motorcycl...6490&sr=8-1 si: http://www.amazon.com/Motorcycle-Roadcraft...6719&sr=1-2 Recomand cu caldura. Foarte bune si utile. Si relativ ieftne. Acum la capitolul lucruri bune / rele: Ai vazut conserva si ai vazut ca se misca. Ai apucat sa gandesti si sa iei o decizie. Foarte bine. In principiu, trebue sa fi capabil sa identifici potentiale pericole pe o raza de 12 secunde. Viteza mai mare, distanta mai mare. La 30 Km/h inseamna fix 100m. Nu trebuie sa fi atent la tot ce misca pe distanta aferenta celor 12 secunde (masini, pietoni, asfalt); ar fi absurd, nimeni nu poate procesa atata informatie simultan. Insa trebuie sa fi capabil sa identifici potentialele pericole si sa le izolezi in minte. Decizia: nu trebuia sa presupui ca se va opri. O masina care se afla pe o directie care se va intersecta cu a ta reprezinta un pericol iminent. Trebuie sa te astepti la surprize si trebuie sa faci toate sau unele din urmatoarele, dupa caz: - lasi acceleratia, - asiguri frana (recomandabil este sa fii tot timpul cu mana pe frana - ia 0.5 - 1 secunde sa duci mana la frana) - claxon, flash; te asiguri ca te vede (adica se uita spre tine si opreste; unii recomanda chiar contactul vizual cu soferul, altii il considera relativ irelevant) Eschiva: este un capitol separat al mersului pe motor prin oras. Trebuie stiute doua lucruri: 1) ai trei variante si 2) trebuie exersate cel putin odata pe an. Variantele sunt: - acceleratie: cea mai proasta varianta deoarece daca recurgi la ea nu mai poti recurge la una din celelalte, in caz ca iti dai seama ca ai gresit alegerea. In plus, mareste viteza impactului. - ocolirea: manevra brusca, brutala, de ocolire in forma de S. NU SE FACE CONCOMITENT CU FRANA! Tocmai pentru ca este o manevra brusca, aderenta este solicitata la maxim (aderenta este forta de frecare dintre asfalt si pneul, este relativ constanta si este suma din aderenta frana / aceleratie si frecarea laterala din curbe; astfel, curba ia din forta de franare si invers). Cand "se termina" aderenta, roata aluneca (deapeaza). - frana: are si avantajul ca micsoreaza forta de impact, in caz de naspa. Despre frane trebuie stiut: - motocicleta franeaza mult mai bine pe roti decat pe plastic. De asemenea, cauciucul pe asfalt franeaza mai bine decat fundul tau. Prin urmare, nu e bine sa te arunci de pe motor decat daca ai un motiv bun (evit astfel impactul sau il reduci datorita schimbarii unghiului sau locului de impact - portiera aripa, de ex.). - ambele frane sunt mai eficiente (pe undeva la 70-80% fata, restul spate; reiese si din dimensiunea discurilor de frana); - nu trebuie blocate rotile, dar nici franat prea usor; deci: exersarea franarii de urgenta este esentiala. Cel putin odata pe an. - in situatiile normale din trafic, foloseste intotdeauna frana fata (este cea mai eficienta; in plus, in caz de urgenta tindem sa facem instinctiv ceea ce facem in mod normal, insa mai brutal; de evitat ceea ce te invata la unele scoli, anume frana spate in mod curent pentru ca la urgenta nu vei face decat sa apesi tare pe ia, din instinct) - in aceia ordine de idei, de evitat folosirea franei de motor in situatiile normale din trafic; un astfel de obicei nu te va ajuta in caz de urgenta, cand esti luat eventual pe nepregatite. (ai sa gasesti o tona de motociclisti cu esperienta care te vor sfatui ca frana de motor e cea mai buna; evalueaza si tu argumentele si hotaraste-te singur) In cazul frana / ocolire: manevrele nu se fac simultan. Frana maxim, eliberare frana, ocolire, eventual iar frana. Si cel mai important: orice sfat (de oriunde ar veni el) trebuie gandit si analizat de tine (prin prisma experientei tale). De aia am incercat sa dau si argumente. Incearca sa citesti cat mai mult. P.S.: in ate tari mai civilizate, frana de urgenta si ocolirea de urgenta de la 50 Km/h sunt probe de examen.
  11. Lipsa ambreiaj: mi-am dat seama dupa ce am postat ca, de fapt, m-am invatat relativ usor fara el. La inceput mi s-a parut un pic ciudat pentru ca exista o mica intarziere intre actionarea acceleratiei si plecarea efectiva. Mi-a ramas prima impresie, dar, de fapt, m-am invatat repede. Frana: asta e fost ceva mai naspa. Cei de la inchirieri mi-au spus sa nu folosesc fata pt ca te dai peste cap. Ceea ce inseamna ca frana nici nu e teribil de eficienta si mai folosesti si "cealalta maneta", adica cea stanga. Intr-un final, mi-am luat inima in dinti si le-am folosit pe ambele (spate pana cand se inclina in fata si apoi progresiv fata). Corect!!! Numai sa nu megi cu mai putin decat ceilalti (ceea ce mie mi se mai intampla), ca aunci devine un pic periculos Mersi inca odata pentru reply!
  12. Mersi mult pentru raspunsuri! Si eu care ma gandeam sa-mi car genunchiere, cotiere si spate... Niste prieteni mi-au spus ca drumurile sunt pentru jeep, ca masina personala ar trebui "fortata un pic pe acolo". P.S. De ce consideri ca scooterul e mai stabil? Dupa cum am mai spus, eu n-am prea multa experienta (1.000 Km), dar anul trecut in Paralia scooterul mi s-a parut mai periculos decat un motor (lipsa ambreiaj, frana fata , plus ca la 40 la ora orice groapa te poate arunca cu nasul in asfalt). Mersi inca odata!
  13. Salut, O sa merg in insula Skiathos (Grecia) la inceputul lui septembrie. Ma gandeam sa inchiriez un motor pentru mobilitate si off road (acolo exista un singur drum asfaltat si multe forestiere, cu multe atractii - cica) Variante motor: Yamaha TX125, Yamaha DT125, Yamaha XT600. Eu sunt cam incepator (1.000 Km duminica prin Bucuresti pe un Pegaso 650 in 3 ani) si niciodata enduro/off road. Eu ma gandisem la un TX (4 timpi si saua mai joasa; DT-ul e in 2 timpi si m-au speriat altii ca sunt "rele rau astea" daca nu te pricepi; XT prea puternic, inalt si scump). Si acuma, dupa multa prezentare, intrebarile: - A fost cineva pe acolo? Sunt nasoale drumurile off road? - E periculos pe drumurile de acolo? Am citit pe diverse site-uri din strainatate ca moto e cam periculos prin insulele grecesti (multi morti si raniti grav). Acu' eu am fost anul trecut in Paralia si erau multi cu scootere, posesori doar de B si fara casca. Asta poate sa explice pericolul... Eu unul mi-am luat scooter si nu mi s-a parut deloc periculos. Multumesc mult pentru orice sfat/parere/informatie! P.S. Mentionez ca sunt foarte prudent
×
×
  • Creează nouă...