Sari la conținut

Chopper

EX+
  • Număr conținut

    257
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Metode de contact

  • Website URL
    http://

Profil

  • Numar Moto
    PunkPatrol

Vizitatori Recenți Profil

774 citiri profil

Chopper's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  1. Ce va pasa..?Unii sint siliti sa se dea cu motoarele,altii cu parapantele in gind,ca vremea asta numa extraterestrilor le-o fi pe plac. Uite aici o proba de filmulet comprimat,la rugamintea maestrului. Se poate vizualiza direct cu Windows Media Player(Click dreapta si "open"") TuraBabele.wmv
  2. 28 Aprilie.Cu o seara inainte tocmai l-am ajutat pe Bill sa faca ultimele retusuri la Aprilia(Pegasso).Motocicleta trebuia dusa la Bacau la dealerul local de parapante si data la schimb contra unei frumuseti de Sigma6(pentru necunoscatori este un fel de Mercedes CLK a parapantelor.Sigura,rapida,performanta).Parca imi si amintesc asa ca prin vis discutia avuta,invariabil repetata pe aceeasi tema,a gradului de risc pe care il implica mersul cu motocicleta in conditiile actuale de trafic.Ei,daca atunci Bill inca mai avea indoieli sa renunte sau nu la motoare,acuma pot fi sigur ca nu mai are nici o indoiala. Facatura sa fi fost,in seara respectiva am si discutat daca nu ar fi recomandat sa trimita motorul cu o masina care oricum avea drum in zona,dar cum vremea era frumoasa,motorul ok,varianta aleasa a fost cea care a dus,din pacate la accident.Drumul bun,pina in Bacau,fara evenimente,ajuns si vorbit cu pesoana,"ne vedem peste 5 minute",etc.Din pacate in alea 5 minute,pe o portiune de drum din Bacau un sofer cu o duba intoarce direct peste toate benzile de drum fara sa se asigure din spate doar din fata,asa fara nici o semnalizare,fara sa fi putut avea nimeni nici o banuiala.Impact puternic,fractura deschisa de femur cu sectionare de muschi si vase de singe.Acum Bill e inafara oricarui pericol,si e pe miini bune dar scos "pe tusa"intreg sezonul cred,de nu si celalalt.De sezonul de zbor vorbesc,desigur ca cel de motoare ma lasa rece,sau cel putin cu un gust amar.Imi aduc aminte cum am trecut si eu pe linga pericol in mod repetat,ca prin urechile acului,anul trecut,de numai Allah cred ca m-a scapat.Asa ca i-am promis ca las motoarele naibii,ceea ce am si facut. Ca si concluzie,vreu sa imi exprim din nou parerea ca motociclismul (exclus motocross sau viteza pe circuit)este unul dintre cele mai periculoase mijloace de distractie la indemina,datorita faptului ca,oricit de bine ai fi pregatit,oricit talent ai avea si orice echipament ai avea ,totul depinde de gradul de neatentie,delasare,nesimtire sau inconstienta a celor din conserve.La parapanta sau la snowboard(unde Bill era maestru Jedi specializat in free-ride)e altceva.Acolo chiar ca depinde de tine aproape totul.Mai precis de nivelul la care te afli fizic si psihic) precum si de bagajul de cunostinte si experienta pe care il detii. Asa ca ,ce sa zic altceva decit ca aveti grija de oasele voastre si daca ati avut evenimente ,mai ales in mod repetat,ginditi-va bine daca se merita sau nu sa continuati. Stay Alive!
  3. Companeros! Nu vreau sa sperii pe nimeni,Doamne fereste si nici sa dau sfaturi.Cel mult imi permit sa atrag atentia asupra unor probleme care mi se par f. importante,dar care nu prea sint vizibile. De ex. babacu,taica-meu a mers pe motor fara nici un accident serios 20 de ani la rind.La fel ca el,multi altii.Pentru ei,pericolul e mai departe si eu cred ca nu trebuie sa isi faca probleme. Problema se pune in schmb la cealalta categorie(dintre care fac si eu parte,din pacate)si anume,a celora care se intilnesc des cu situatii limita sau care au avut "evenimente" in mod repetat,mai ales cind respectivele situatii intervin fara vina directa a noastra,a subiectilor.
  4. E chiar miraculos cum ingerul pazitor isi face datoria in cazurile astea cu carute nesemnalizate noaptea(vorbesc desigur despre cei care am scapat).Si acum imi mai aduc aminte de o situatie(prima din serie cred) patita cu vreo 9 ani in urma cind am simtit asa ca nu ar strica sa frinez putin mz-ul,ca parca ceva nu e in regula si idiotii astia de pe contrasens au toti farurile reglate prost... ...la 2 m m-am oprit de tzepe.
  5. Chopper

    Accident

    Uite acelasi lucru era sa il patesc eu,prin Octombrie.Cu diferenta ca pe contrasens era un tractor si cretinul cu Vectra a depasit tractorul ca si cum nu as fi fost acolo DELOC.O adevarata placere sa treci la o palma de masina cu suta.Eu ca eu,da el tot cu suta cred ca era.Numai reflexele formate cu anii au lucrat,constient nu prea mai apuci sa faci mare lucru...Ma tremura si acuma cind revad in minte filmul... Zolt,sper ca te descurci bine,acolo unde esti acuma.Eu,am fost mai norocos putin. R.I.P.
  6. Gata! Eu m-am retras momentan.Asta dupa ce frecventa situatiilor extrem de periculoase de trafic intilnite a crescut cu nesimtire,mai ales in ultimele doua luni de sezon.Prin decizia luata am scapat de clipele alea de cosmar in care iti revezi intreaga viata in 2 secunde,am scapat si de nervii si pornirile criminale care fac ca motociclismul sa devina ceva negativ,departe de ideea de baza de extensie a libertatii interioare. Credeti intr-adevar ca se poate schimba "mentalitatea" participantilor la trafic?Eu nu prea cred.La fel si situatiile periculoase nu le prea poti preveni cu adevarat.Fie ca mergi tare,fie ca mergi incet,crosetezi sau stai pe banda ta,"ceasul rau" iti face ca "pisica neagra" sa iti apara in fatza.Caruta nesemnalizata o sa fie intotdeauna prezenta noaptea in curba si incarcata cu fin,pt. ca idioti iresponsabili,sint,fratilor,mai multi decit toti fluturasii pe care i-am putea noi imparti.Si degeaba pocnesti un taximetrist din orasul tau(ca sa faci "nume bun"),ca vine unu cu o duba de Suceava,de ex.si ti se baga ala pe semafor.Rezolvarea problemelor,cred eu nu se afla nici in impartitul de fluturasi ,nici in batalii ca in filmele proaste cu motociclisti,nici in alte manevre mai mult sau mai putin constructive sau chiar aberante,gen arme si alte alea...Sa fim seriosi. Personal cred ca treburile astea au alte cauze,ce tin de destinul personal al fiecaruia,care te "trage de mineca" prin tot felul de avertizari ca de ex. situatii la limita din care scapi ca prin minune,sau cu "pagube" minore.Totul e sa sti cind sa te opresti din joc. Lasind la o parte latura metafizica a problemei,eu stiu ca s-a demonstrat statistic sau psihologic ca,prezenta cu o frecventa ridicata a unor situatii de risc sau a unor evenimente nefaste,favorizeaza(si prin asta previne) aparitia de catastrofe. Cred ca am fost"avertizat" destul,timp de 10 ani,asa ca am pus pusca in cui.Voi cum stati?
  7. UN prieten de-a lu Babau` si-a luat baterie Varta de 6v de la Zoli Okany din Mures.Uite aici telefonul lui.0744506624.Trimite parca si prin colet cu plata in ramburs,cu asta se ocupa de fapt,piese pt. motoare. Asa ca daca tii la motor,ia-ti o baterie noua si de calitate.Alea de UPS is facute pt. alt regim de functionate,curent mic timp indelungat.NU is asa de robuste ca astea cu Pb.Am folosit si eu mai demult la MZ-ul trophy,pe vremuri dar nu prea m-au multumit.
  8. La Jawa pedala de pornire nu e cuplata cu ambelajul prin ambreiaj(ca la mz,de ex.),deci nu are nici o relevanta pornirea la pedala cu patinarea ambreiajului. Eu nu am mai intilnit situatia asta de care zici dar ceva banuieli ar fi. 1.Verifica tija de actionare a ambreiajului,tija care trece prin axul pinionului de atac al lantului de tractiune la roata.Tija asta face probleme cind e indoita.Ea trebuie sa actioneze ambreiajul prin intermediul unei bile,altfel apare frecare mare si se incalzeste/decaleste capatul de contact.Vezi sa nu fie cumva bila in cauza lipsa sau sparta. 2.Coroana interna a amreiajului(oala) sau cea externa pe care calca discurile de ambreiaj,pot prezenta uzuri in locurile in care discurile calca pe ele la debraiere.Uzurile astea sint ca niste adincituri din care discurile de ambreiaj nu mai pot iesi si frictiona intre ele,in felul asta aparind simptomul de patinare a ambreiajului.Probabil ca la cald fenomenul e mai accentuat.Pe moment poti rectifica cu o pila adinciturile in cauza dar o sa apara o bataie in motor la ralanti,provocata de jocul discurilor intre lacasurile lor de pe coroana ambreiajului(multi o iau in basca la vindut motoare din cauza asta)In sarcina bataia dispare ca prin minune,semn ca motorul e ok.Cumperi mai bine piese noi.
  9. Ai,tata ticlazaului!!! Asa exprimare concisa,coernta si la subiect nu am mai auzit de mult! Tine-o tot asa,frate!!
  10. Am eu unul,momentan nu ii pot face upload pe site-ul lui wizzie.Sa vad daca pot sa ti-l trimit pe mail.Nu e cine stie ce manual,dar poate ajuta.
  11. Am impresia ca motorul e identic cu ala de la DR 650.Asta inseamna ca poti lua datele de acolo. Mai intreaba si pe altii sau consulta Oracolul.Google adica..
  12. Vezi daca nu le lasi la spiridusi vodka peste noapte,ce iti fac? Lasind gluma de-o parte,gindeste-te bine ce i-ai facut cind l-ai oprit.In alta ordine de idei,motorul e mai vechi si eventuale depuneri s-ar putea sa existe in rezervor si de acolo sa ajunga in carburi,unde pot infunda niscaiva canale. Acum inchidem topicul asta,ca aici era vorba despre lant,si faci tu unul nou in care sa descrii mai exact problema asta noua,ce ai observat si facut,etc.
  13. Hai ma,nu mai fabulati...ce sa caute aia peste noi?Doamne fereste..Oricum,daca stiti careva ceva sgur,spuneti. Ma amuza in schimb cit de repede s-a ajund de la intrebare-banuiala la faptul concret.. "ma asita voare vor aparea pe la cluj la intrunire " --Berchez la "si la cj la care intalnire or sa vina?la cea publica sau la aia privata? " --grex Eu unul sincer nu m-as simti in largul meu stiind ca am de lucru la "imaginea Romaniei" cu aia pe cap.Mai bine sa mearga cu trb la stina.
×
×
  • Creează nouă...