Sari la conținut

razvan.albu

EX+
  • Număr conținut

    13
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Metode de contact

  • Website URL
    http://

Profil

  • Carnet moto din
    1996 categoria B

razvan.albu's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  1. asta ai dat-o din putzu gandirii? Cred ca ai o problema... adica habar n-ai pe ce lume traieshti, dar iti place la nebunie sa te bagi in seama... De fapt tu n-ai spus nimic, doar ai facut risipa din timpul celorlalti si cativa bitzi aruncati pe tzeava... gandeshte-te mai bine si vezi unde e problema ta inainte sa vorbeshti ... eventual intreaba pe altii
  2. razvan.albu

    Manifest

    Da, foarte adevarat. Pana nu m-am suit pe motorul unui prieten (un Yamaha TDM de 850, o scula SUPERBA!!!) si m-am dat in spate prin trafic, habar n-aveam de ce unii oameni isi risca viata pe motoare. A trebuit un pic de curaj si din partea mea si din partea prietenului o MARE raspundere sa ma urce in spate numa cu casca pe cap ca sa aflu si eu ce inseamna, si am constatat CA MERITA DIN PLIN! N-am mers mai mult de 10 minute, cu 60 la ora max, dar senzatia nu se compara cu nimic altceva, iar intr-o conserva nu ai cum sa primesti asa ceva. Poate de la ferrari in sus. Am inteles ca motociclistii nu sunt cascadori, si nici nebuni. Sunt pur si simplu oameni normali care au aflat inaintea mea ce inseamna sa mergi pe un motor. Dar recunosc ca daca nu era prietenul meu sa ma urce habar n-aveam cat de fragila e pozitia de motociclist in traficul din oras. Si poate niciodata n-as fi inteles de ce sunt unii motociclisti care dau blana la semafor ... :-))) Aveti grija ca la Vatra Luminoasa a varsat un idiot neshte pamant in intersectie, pe directia Iancului - Muncii si cu umezeala asta e riscant.. Pana o sa se curete o sa se faca primavara asa ca mare grija...
  3. razvan.albu

    Manifest

    E bine ca ai o parere atat de buna despre tine. Am vrea si noi sa fim ca tine. Dar noua ne e frica sa ne gandim ca siguranta in trafic e o chestie incheiata, de care nu merita sa te mai preocupi, asa ca ne pierdem cateva ore p'aci pe forumuri, pentru ca in secunda aia cand e nevoie sa stim ce sa facem. Mult noroc
  4. razvan.albu

    Manifest

    Da, ma uit dupa tine. Si pana acum m-am uitat bine. Si am sa ma uit si mai bine. Nu pentru ca vreau sa ma dau mare, ci pentru ca eu vad o problema si vreau sa ma implic. Dupa cum ai spus, tu stii foarte bine ca esti aproape invizibil in trafic, dar totusi iesi cu bicicleta ta cu muschi pe strada si te porti de parca ai fi vizibil. Mie mi se pare asta o lipsa de responsabilitate din partea ta. Asa cum altii viseaza pe patru roti, tu visezi pe doua. Si esti in dezavantaj. Pentru ca asa merg lucrurile. Motivul pentru care am creat eu topicul este exact asta: daca stii ca esti invizibil, poarta-te ca si cand ai fi invizibil. Fa-te vizibil. Nu te hazarda. Asta e problema pentru care mor motociclisti. Pentru ca se poarta ca si cum ar fi automobilisti. Cand vei realiza lucrul asta, eu voi fi multumit. Vrei sa fii in siguranta la fel ca un conservar? Ia-ti conserva. Nu e alta cale. Nu poti fi ca un conservar pe motor. Treaba asta se cheama inconstienta si multi au murit din cauza asta. Acum este partea in care poti sa ma injuri. Fa-o in gand sau mai bine fa-o pe forum. Ceilalti vor avea de invatat din vorbele mele. Si din ale tale. Te respect si te apreciez pentru ca ai intrat pe forum si ti-ai expus parerea. Fii sigur ca asta iti va aduce ceva in plus. Daca este sigurant, atunci eu sunt multumit. Daca tu vei ajunge acasa pe motor astazi din cauza a ceea ce am zis eu, sunt multumit. Chiar daca te-ai suparat din cauza a ceea ce am scris eu. Mai spune-mi si mie o treaba, ca sa-mi dau seama daca esti sau nu de acord cu mine: stiind ca ceilalti din trafic nu au grija de tine (asa cum ai zis mai sus ca stii asta) cine crezi ca este responsabil pentru alegerile pe care TU le faci pe motor cand esti in trafic? Cine ia hotararea sa treaca printe masini sau nu? Cine se pacaleste ca daca ieri nu i-a deschis nimeni o usa in fata, atunci si azi va fi la fel? Acela care ia deciziile alea, in momentul acela este responsabil pentru ce face. Daca presupune si face niste presupuneri false, este problema lui. Dar responsabilitatea nu este a altcuiva. Sa nu confundam responsabilitatea cu vina. Vina este altceva. Nu inseamna ca daca un conservar e imbecil si opreste brusc sau iti deschide usa in fata nu este de vina. Este CLAR de vina. Da pe tine nu te face la loc. Si nici nu te incalzaste. E o confuzie pe care tot felul de pitpalaci o urla pe forumul asta si induc lumea in eroare. NU ITI FOLOSESTE LA NIMIC CA CELALALT A FOST DE VINA. E decizia ta ca te-ai pus in situatia de a te masura cu imbecilul din conserva. Nu e suficient sa stii cine a fost de vina. Nu te scapa de problema. Chestia cu responsabilitatea se aplica si la conservar, si la pieton, inclusiv la mine. Daca pe mine ma loveste un idiot pe trecere, el e de vina, DAR RESPONSABILITATEA ESTE A MEA< PENTRU CA EU ERAM PE TRECERE. ESTE POSIBIL sa ai dreptate si sa mori. D'aia se zice ca inainte de a traversa pe trecere trebuie sa te asiguri. Esti de acord? Toate bune si ai grija la conservari, pentru ca ei nu au grija ta.
  5. razvan.albu

    Manifest

    si io stau la IV. Si am conserva. Nu ascult manele, da nu cred ca e important :-) Sunt de acord ca voi sa va distrati de minune pe tema asta, daca va da un plus de siguranta pe sosea. Feel free!
  6. razvan.albu

    Manifest

    Iti multumesc ca ai postat aici. Inseamna ca e ceva care te preocupa. In primul rand sa stii ca eu nu sunt cel mai dashtept de pe forumul asta sau din lume Nu ma consider asa. Si nici macar n-am motor. N-am mers decat o data pe motor, in spate. Si n-aveam decat casca, cu toate ca mi-as fi dorit echipamentul complet. Te rog incearca sa citesti la http://www.tudorgradinaru.ro/index2.php?page=comentarii.php mesajul lui PopiX, 06 Oct 2007, 21:21 care incepe cu... _____________________________________________________________________________ "Pentru viata .... Acest articol a fost scris de un motociclist cu o experienta de 25 de ani si consider ca toata lumea ar trebui sa il citeasca. Articolul se numeste "Am devenit motociclist! Cat mai am de trait?" Enjoy!" --------------------------------------------------------------------------------------------- Este ceea ce am vrut si eu sa exprim, numai ca el a facut-o cu mult mai multa implicare. Incearca sa il citesti fara sa il judeci la fiecare cuvant, genul "aici a zis bine, aici n-a zis bine". Citeste-l pur si simplu. Si apoi spune-mi de ce trebuie sa moara cineva pentru ca noi sa intelegem (chiar daca nu mai mult de 15 secunde, pana ce suna telefonul sau se intampla altceva si ne scoate din starea de intelegere) ca nu suntem nemuritori si ca PUTEM TOTI SA FACEM CEVA SA NU MAI MOARA OAMENI! Crezi ca eu m-am pus aici in fata voastra, cu toate ca stiam de la inceput ca ma veti considera un imbecil, care n-are motor, doar ca sa ma dau mare? Stiam de la inceput ca asa va fi, si iti multumesc tie in primul rand ca ai citit mesajul si nu l-ai inteles. Te rog mai citeste-l odata. E ca la facultate, in sesiune: cand citesti cursurile a doua oara, parca e alta materie... Adrenalina e buna. D'aia tu ai ales sa-ti iei motor. Dar nu renunta la ea. Urca-te pe motor intotdeauna ca si cum ar fi prima data. E bine sa-ti fie frica pe motor, pentru ca asta iti poate salva viata candva. Cand nu o sa-ti mai fie frica, sa stii ca esti in pericol mare. Cand te vei surprinde ca defilezi printre benzi, opreshte-te putin pe dreapta si gandeshte-te daca vrei sa continui asa. Azi pe la parcul IOR un camion a iesit pe strada, lasand in urma lui dungi groase de noroi. AM incercat sa-l opresc, sa-i zic ce a facut, da soferul s-a uitat in scarba la mine si a plecat mai departe. In stanga mea era un echipaj de politie comunitara. M-am rugat disperat de ei sa-l opreasca pe soferul cu camionul si mi-au facus semn cu mana a lehamite. Pentru ca ei n-au inteles ca ce a facut soferul ala e mai periculos decat un accident. A lasat o capcana mortala in urma, care poate ucide oameni fara ca el sa fie macar acolo. Cu asta ne luptam. Si iti zic eu ca tu daca ai fi fost in locul meu, n-ai fi facut asta. Pentru ca "s-ar fi uitat ala la tine urat". Si n-ai mai fi parut asa de macho. Cati din voi s-ar fi dus dupa soferul de camion? prea putini. Dar imi ziceti mie conservar. Nu conteaza tabla de sub tine, sa stii. Indiferent daca ai un GX cu multe R uri la coada. Asta nu te face mai preocupat de cei din jur. Daca ai citit pana acum, ai inteles ca de azi incolo preocuparea pentru viata motociclistului e o chestie pe care o faci in fiecare secunda, nu numai cand te supara vreun "conservar" ca nu se uita in stanga. Fa ceva care sa ajute pe ceilalti sa-si termine de trait viata. Nu astepta sa moara cineva ca sa-ti versi furia. E usor sa stabilesti "dupa" vinovatul. Noi nu cu asta ne ocupam aici. Noi vrem altceva. Mult mai greu de facut. O sa reusim, sa stii, si ne-ar place daca ne-ai ajuta si tu, poate ca am reusi mai repede. Eu chiar fac ceva pentru asta! Tu ce faci?
  7. razvan.albu

    Manifest

    Salut. Imi pare rau ca s-a inteles altfel. Tu imi ceri sa zic eu variante la ceva la care nu am participat. Nu are nici o valoare daca iti zic eu o varianta. Tu trebuie sa o gasesti. Si gandeshte-te ca a fost doar un exercitiu. Ar fi trebuit sa fie simplu. Daca tu nu poti gasi o varianta care sa-ti salveze viata, inseamna ca nu vrei asta cu adevarat, si ca mersul pe motor e doar un mijoc de a putea face pe victima. NU TE JUCA CU VIATA TA. Daca iti place sa faci pe victima, nu o face pe strada. Exista oameni care tin la tine cu adevarat si ca viata merita traita. Nu merita sa mori ca sa demonstrezi ca tu aveai dreptate. Vad in mesajul tau urmatoarea situatie: Daca tu ai fi fost in locul acela, ai fi ales sa fii victima, pentru ca aveai dreptate. Eu voiam sa-mi dai raspuns la intrebarea: ce n-au facut tinerii si ar trebui sa faci tu cand vei fi in aceeasi situatie? Pentru ca daca citesti cazurile de pe forum, vei vedea ca este foarte probabila o asemenea intalnire. Exista idioti o gramada care merg cu masinile pe strada si nu gandesc. Nu trebuie sa moara nimeni ca sa aflam asta. Stim. Si vrem sa nu se mai intample. Dar trebuie sa muncim cu noi insine, un pic, ca sa ne putem feri de idiotii de pe sosele. E adevarat ca si ei trebuie sa munceasca. Dar e treaba lor Daca un conservar alege sa fie neatent la volan, e raspunderea lui. Dar nu trebe sa incerce asta pe motociclist. Poate s-o faca cu un copac. Pentru el e chiar mai bine. Ce te rog eu este sa lucrezi un pic cu tine si sa rezisti pana mai multi soferi o sa "gandeasca" la propriu cand merg pe strada. Nu zice nimeni ca acum nu gandesc, dar trebuie sa vada lucrurile la fel ca tine. Si daca o sa fie asa, n-o sa mai fie nimeni in pericol.
  8. razvan.albu

    Manifest

    Incerc eu un raspuns, in calitatea mea de conservar: Daca motociclistul nu are el in primul rand grija de el, pai cine crede ca are? Conservarul are intotdeauna justificare pentru ce a facut, dar asta nu e o rezolvare. Eu ma detasez de starea de conservar, si vad in motociclist in primul rand fiinta umana din el. Dar faptul ca si motociclistul si conservarul pot avea motive nu dau timpul inapoi. In unele cazuri, nu mai foloseste nimanui. Cititi topicurile, si vorbiti cu cei care au avut accident. Incercati sa va puneti in pielea lor. Nu ganditi ca voua nu vi se poate intampla. Se intampla atunci cand nu crezi. Vreau sa propun un exercitiu pentru toata lumea: sa se gandeasca la un accident postat aici pe forum, si daca ar putea da timpul inapoi 3 secunde inaintea accidentului, si ar putea alege sa faca altceva, ar face altceva? Raspunsul este da. Exista o infinitate de variante care sa nu duca la accident. Si totusi el a ales varianta aceea. Eu vreau sa fiti intotdeauna cu 3 secunde inainte, asa cum voi fi si eu de acum inainte. Si vreau sa nu se mai intample accidente in care sa fie implicati motociclisti. Vreau sa nu se intample accidente cu masini, dar din pacate nu exista o comunitate a conservarilor asa de strans unita. Nu am vazut conservari care sa se salute in trafic fara sa se cunoasca. Motociclisti da. De ce nu scriu pe un forum de automobile? Pentru ca aici am vazut ca exista responsabilitate si curaj. Si mi-a placut aici pe forumul vostru. Am sa fiu aici pana ma veti da afara. Si daca din cauza a ceea ce am scris eu unul din voi a scapat de necaz am sa fiu pe deplin multumit. Merita pe deplin.
  9. razvan.albu

    Manifest

    Foarte buna exprimarea ca "unii sunt condusi de masini". E primul semn de degenerare a celor cu "masina cu mult prea multe sisteme de sigurantza care-i face sa nu mai fie atenti", care le scade responsabilitatea vis-a-vis de trafic, pentru ca ei oricum nu pot patzi nimic. Multumesc
  10. razvan.albu

    Manifest

    Este adevarat. Numai ca tu imi zici acum cine este vinovat. Nu te contrazic. Numai ca as dori sa nu se intample aceste lucruri. As dori ca atunci cand motoristul depaseste prin dreapta sa se gandeasca si la pasagerul din mashina care poate deschide usa. daca esti pe motor si ai 10 km la ora, daca iti deschide unu usa in fata la un metru inaintea ta se pot intampla lucruri foarte nasoale. Inca o data, ai dreptate cu cine este vinovat. Ideea este sa iti lasi timp sa reactionezi daca asa ceva se intampla, si sa n-o pateshti.
  11. razvan.albu

    Manifest

    Si vrei sa fiu convins ca siguranta ta pe strada depinde de oricine altcineva, da numai de tine nu...
  12. razvan.albu

    Manifest

    Cred ca siguranta motociclistului este ceva care depinde numai de el, la fel cum siguranta automobilistului depinde numai de el. Cred ca este momentul ca fiecare sa-si analizeze pornirile si gandurile si sa observe ca nu foloseste nimanui sa stim atat de bine pe cine sa dam vina. Pentru ca ne pricepem toti la asta, atat de bine, si o facem cu un entuziasm teribil. Dar observam ca nu foloseste la nimic. Zilnic mor alti tineri pe motociclete, si toti stim foarte bine cine este de vina, cu toate ca habar nu avem ce s-a intamplat cu adevarat. Pentru ca asa am facut dintotdeauna. Cred cu putere ca acum este un moment foarte bun sa ne gandim daca nu cumva nu gresim. Acum cateva luni am primit la o intersectie, la semafor, un manifest al motociclistilor in care isi manifestau ingrijorarea fata de "crimele" care se petreceau fata de motociclisti pe strazile Romaniei. Am inteles atunci ca era o problema reala si am hotarat (fara sa-mi dau seama) sa ma implic in aceasta problema, cu toate ca nu am motor, si am un singur prieten care are motor. Dar de care sunt foarte sigur ca poate avea singur grija de el. Si atunci n-am facut nimic. Dar cred ca atunci am gresit, pentru ca ceea ce am primit eu atunci impreuna cu pliantul a fost mai mult decat o bucata de hartie. As vrea sa cititi si sa acceptati cele ce am de spus mai jos. Sunt lucruri privite din prisma unui automobilist. Incercati sa le acceptati asa cum sunt si sa actionati privind lucrurile din aceasta parte. Incercati sa vedeti lucrurile cu ochii "dusmanului" si atunci o sa ajungeti intregi acasa, deasupra motorului, asa cum este normal. "Draga motociclistule, Vrem de la inceput sa-ti spunem ca noi apreciem ceea ce faci tu. Cu adevarat. Si fara sa ne dam seama. Pentru ca ce faci tu presupune mult curaj. De cate ori crezi ca am zis atunci cand vedem un motociclist pe strada: " Eu n-as face niciodata asa ceva". Aceasta este aprecierea noastra pentru curajul tau. Dar ca in orice treaba care cere curaj, e nevoie si de un pic de responsabilitate din partea ta. Pe care trebuie sa ti-o asumi tu. Nu eu. Noi suntem soferii de conserve. Conservari, mai pe scurt. Am aflat ca pe lumea asta exista masini si ca ele merg pe strada. Se spunea ceva si despre motorete, dar nu ne-a interesat treaba asta pentru ca noi facusem deja alegerea pentru automobil. Din cauza aceasta noi vedem numai masinile pe strada. Si ele merg cam la fel de repede ca si noi. Nu ajung de la 0 la 100 in 3 secunde. Pentru ca noi nu putem face asta, atunci nimeni nu poate. Sau nu atunci cand mergem la servici. Cursele moto de plac. Si cele auto. Dar sunt la televizor, si nu acceptam ca se pot intampla pe strada. Nu noua. Pana cand e prea tarziu. Noi capatam experienta incet. Pentru ca mergem incet. Invatam si cand cel de langa noi, ca sa se dea mare, ne spune "eu aveam timp sa ma bag de 10 ori in coloana". dar nu-l ascultam, pentru ca stim ca nu este bine sa risti. Dar pe masura ce capatam experienta, vedem ca toata lumea "se baga". Pentru ca incepem sa fim mai iuti in gandire decat masinile. Si incepem s-o facem si noi, pana cand ne dam seama ca motociclistul a fost mai rapid. Dar asta n-a fost spre binele lui. Si ne dam seama ca nici nu l-am vazut. Pentru ca nimeni nu l-ar fi vazut. Ori da cate ori te sui pe motor, asigura-te ca esti vazut. Noua ne place sa vedem lumini in retrovizor. Daca ai lumina aprinsa, inseamna ca esti acolo. Si avem grija de tine. Daca nu esti vizibil, nici noi nu te vedem de departe. Ne place sa ne uitam la tine, esti super pe motor. Arata-ne ca si tie iti place sa fii vazut pe motor. Si atunci o sa fii vazut pe motor. Deasupra lui, asa cum trebuie. Strada o vedem impartita in benzi de circulatie. Daca esti pe mijlocul benzii, atunci existi. Daca nu stai pe mijloc, atunci ai momente de inexistenta. Este alegerea ta. Si din cauza aceasta poti ajunge in inexistenta foarte repede. Este o alegere pe care o faci tu. Dupa cum poti ramane in starea de existenta. Este tot alegerea ta. Sa stii ca intr-adevar esti foarte fragil pe motor. Mult mai fragil decat conservarii. Te rog sa ai gandul acesta oricand esti pe motor. Si sa ai grija de tine. Pentru ca noi nu ne vom schimba asa de repede. Noi conducem conserve si ne simtim in siguranta. Avem si o alta problema. Noi tinem pasagerii in dreapta. Ei nu fac scoala de soferi, nu stiu reguli de circulatie, nu au oglinzi reglate sa vada in spate. Ei trebuie sa faca doua lucruri: sa se urce si sa se dea jos din masina. Si o fac bine. Poate chiar prea bine. Daca tu alegi sa depasesti in viteza printre masini oprite si bordura, e treaba ta. Nu da vina pe pasager daca se intampla ceva rau. El pentru asta este in masina. Ca sa se dea jos. Nu trebuie semnalizare pentru pasager cand se da jos. Nu se asigura. Pentru ca nu exista oglinda retrovizoare pentru el. Pentru ca in dreapta lui nu este decat bordura. De cele mai multe ori. E nevoie de timp ca noi sa intelegem. Dar nu inteleg de ce trebuie sa moara tineri pe motociclete pentru ca acest lucru evident sa fie recunoscut de toata lumea. E nevoie de timp si ca motociclistii sa inteleaga ca ei sunt fragili si ca trebuie sa se comporte ca atare. Si sa-si asume responsabilitatea pentru asta. O sa zici ca asa ceva nu este posibil. Ba este. Dar trebuie sa crezi si sa te comporti intr-un fel. Sa fii sincer cu tine insuti. Si atunci vei asiguranta ca te vei intoarce sanatos acasa. Asta dorim si noi. Sa ne intoarcem amandoi sanatosi acasa."
×
×
  • Creează nouă...