Sari la conținut

Nitescu

Super Membru
  • Număr conținut

    1.357
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Metode de contact

  • Website URL
    http://www.pro-bike.ro/membrii/marian/index.html
  • Yahoo
    nitescumarian

Profil

  • Locatie
    Bucuresti
  • Carnet moto din
    A,B,C,D,E/1992
  • Numar Moto
    Le-am vandut si acum sunt pieton
  • Club
    2ROTI

Informații profil

  • Motociclete detinute
    Minimobra,Mobra,Jawa 350,Yamaha FZR 500,Yamaha FZR 1000
  • Interests
    Sporturile cu motor (tot ce are motor),cainii

Nitescu's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  1. LA MULTI ANI TATAIE!

  2. Dakar 2010 Dakar 2010 un vis împlinit pentru Martin Freinademetz Organizatorul cel mai dificil raliu hard enduro din lume, Red Bull Romaniacs, a izbutit să termine Dakar-ul Âşi în configurația America de Sud. Originar din Tirol, austriacul care a concurat cu licență din partea Federației Române de Motociclism s-a clasat la finalul celor două săptămâni de Dakar pe locul 39 la general. Dependent de adrenalina dată de sporturile extreme, Martin Freinademetz a devenit cunoscut în întreaga lume datorită performanțelor din snowboardul mondial, însă din 2004 s-a concentrat mai mult pe motociclism. Din acel an organizează în România, mai precis la Sibiu, Red Bull Romaniacs, iar în acest an s-a chinuit pentru a doua oară în dune alături de rideri pe care îi supune celor mai dure trasee din Carpați. Anterior, Martin a mai concurat în Dakar în 2007 (aceasta a fost ultima ediție din Africa a raliului) Âşi după ce si-a împlinit visul de a termina acest raliu mutarea sa în America de Sud l-a determinat să revină. S-a întors în Dakar pentru că în Argentina Âşi Chile raliul este diferit Âşi trebuie să faci față unor provocări precum probe speciale la altitudini de peste 2000 de metri, etape de legatură la peste 4000 de metri altitudine, rulare în cel mai arid deÂşert al lumii etc. După 14 probe speciale, care au măsurat aproximativ 4500 de km (în total raliul a avut 8937 km pentru clasa moto), trecând prin zone precum Anzi, Atacama sau Patagonia, Martin vorbeÂşte despre diferențele dintre Dakar-ul din Africa Âşi cel din America de Sud Âşi despre cum a reuÂşit să termine pe locul 39 fără să aibă asistență tehnică. Dakar 2007 versus Dakar 2010 În Africa, mai ales în Mauritania Âşi Mali, dacă aveai o problemă tehnică Âşi nu erai un pilot care să aibă asistență rapidă atunci raliul se termina pentru tine. Aici în Argentina Âşi Chile poți oricând să ieÂşi la un drum, unde găseÂşti un localnic care te poate duce până în bivuac să iei ce piesă îți trebuie Âşi astfel ai Âşanse să mergi mai departe. Etapele de legatură sunt însă mult mai lungi decât cele din Africa Âşi după ce mergi 400 de km pe o probă specială să rulezi după aceea 300 de km în regim de legătură este frustrant Âşi te oboseÂşte foarte mult. Publicul Este uimitor ce se întâmplă aici. Oamenii sunt fani ai sportului cu motor Âşi indiferent dacă eÂşti ultimul sau primul eÂşti aclamat Âşi toți vor să facă fotografii cu tine Âşi să te ajute dacă ai pățit ceva pe proba specială. E uimitor nu am văzut aÂşa ceva nicăieri în lume. Atacama Acest deÂşert este foarte uscat Âşi spre deosebire de dunele din Mali sau Mauritania, în Atacama este foarte mult fesh fesh. Mai precis, un nisip extrem de fin aproape ca făina Âşi este foarte greu să mergi sute de km pe aÂşa ceva. Plus în zilele petrecute în Atacama era mai bine pe proba specială decât în bivuac. Au foat zile cu peste 40 de grade Âşi pe motocicletă mai bate vântul, însă în bivuac când ajungeam Âşi trebuia să lucrez la motocicletă era foarte greu de suportat pentru că eram în cel mai arid deÂşert. KTM 690 Rally Eu mi-am văzut motocicleta abia când am ajuns în Argentina. Până la Buenos Aires nu am mers pe o motocicletă atât de mare Âşi de grea. În Dakar 2007 mi-a fost mai uÂşor, pentru că acolo am mers cu un KTM 525 transformat pentru rally-raid Âşi acea motocicletă cântărea cu rezervoarele pline aproximativ 150 de kg, în timp ce KTM 690 Rally cântăreÂşte 200 de kg. Este extraordinară pe suprafețe rapide. Cel mai greu moment A treia probă specială a fost infernală pentru mine. În această ultimă etapă, înainte de trecerea în Chile, am mers pentru prima dată în dune cu o motocicletă aÂşa de mare. ÂŞtiam cum se comportă una de 150 de kg, însă una care are 200 de kg Âşi în Âşaua căreia nu ajungi cu picioarele jos nu. A fost o zi foarte grea pentru brațele mele. Plus mersul în praf a fost atât de chinuitor, mai ales că erau zone în care nu putei depăÂşi Âşi când mă întâlneam cu un quad era deja aproape imposibil să mai văd ceva în față. A fost dificil Âşi să fiu singurul austriac Âşi să nu fie nici un rider român. În 2007 au fost Marcel Butuza Âşi Mani Gyenes Âşi ar fi fost extraordinar dacă ar fi putut să vină Âşi în 2010. Cel mai important om Sigi, soția mea, m-a ajutat mult în timpul acestui raliu. Nu am avut asitență tehnică luam piese de la KTM, însă din cauza problemelor financiare nu am avut mecanic Âşi trebuia să ne ocupăm noi de tot. Ce urmează acum? Cel mai important eveniment din an pentru mine este evident Red Bull Romaniacs. Chiar Âşi aici în Dakar aproape nimeni nu îmi spune Martin, toți mă strigă Romaniacs. Între 26 Âşi 30 iunie mă voi reîntâlni cu câțiva din piloții care au concurat în Dakar 2010, însă de această dată ne vom vedea la Sibiu pentru că ei vor fi concurenți la Romaniacs.
  3. Dakar Buenos Aires (Argentina) – Antofagasta (Chile) – Buenos Aires (Argentina) 1-17 ianuarie 2010 Martin Freinademetz este în primii 40 de supraviețuitori ai Atacamei După Âşase zile în Chile, caravana Dakar-ului revine pe 13 ianuarie în Argentina, iar printre cei 93 de supraviețuitori ai deÂşertului Atacama se află Âşi Martin Freinademetz. Fosta vedetă a snowboardului mondial Âşi organizatorul celui mai dificil raliu hard enduro al lumii, Red Bull Romaniacs a trecut cu bine peste cei aproape 2000 de km din cel mai arid deÂşert al lumii Âşi se află pe locul 39 în clasamentul general. Cea de 32-a ediție a Dakar-ului a debutat pe 1 ianuarie în Buenos Aires Âşi după trei probe speciale în Argentina a trecut Anzi ajungând în Chile. Aici s-a concurat în cinci probe speciale în care deÂşertul Atacama a făcut ca această parte să fie cea mai dificilă din raliu. Pentru Martin, Atacama a reprezentat o locație nouă în care a fost nevoit să ruleze - cu o motocicletă care cântăreÂşte cu rezervoarele pline aproximativ 200 de kg - pe dune foarte înalte care pentru alți rideri aminteau de cele din Mali (Sahara-Africa). Austriacul, care rulează în Dakar pe un KTM 690 Rally, nu a mai mers în deÂşert de la ediția din 2007 a raliului Âşi dunele înalte din etapa a 9-a nu l-au iertat. Martin Freinademetz: „La cinci km după startul etapei Copiapo-La Serena concentrat asupra road book-ului am căzut foarte rău la coborârea unei dune Âşi norocul meu a fost că în acea zonă erau mulți spectatori. Ei i-au avertizat pe ceilalți concurenți că mă aflu la baza dunei Âşi m-au ajutat să scot motocicleta. Din păcate, m-am ales cu nasul Âşi cu armura sparte Âşi am pierdut foarte mult timp terminând etapa doar pe locul 50. În ultima zi petrecută în Chile, când am mers din La Serena în capitala Santiago, am încercat să fiu prudent pentru că am încă dureri musculare în urma căzături din dune. Drumurile sinuase în zonă deluroasă mi-au permis să îmi conserv locul în clasamentul general, unde am ca obiectiv clasarea în primii 40.” Austriacul, care de peste Âşase ani cutreieră Carpații pentru ai „chinui” în cadrul Red Bull Romaniacs pe cei mai buni piloți de enduro Âşi trial din lume, concurează în Dakar 2010 cu licență din partea Federației Române de Motociclism. Pe 13 ianuarie, Dakar-ul revine în Argentina, caravana urmând să traverseze Anzi prin Pasul Libertadores aflat la o altitudine de 3.500m. Trecând prin acest pas concurenții Âşi echipele de asistență vor vedea Aconcagua (6.962 m), cel mai înalt vârf din cele două Americi. Etapa Santiago de Chile – San Juan (Argentina) măsoară 434 km din care 220 de km sunt reprezentați de proba specială. La începutul acestei probe concurenții se vor afla la o altitudine de aproximativ 3000 de metri, urmând să ajungă în bivuacul de la San Juan care este situat la aproximativ 800 de metri altitudine. Cea de a 32-a ediție a Dakar-ului se încheie pe 17 ianuarie în Buenos Aires, iar actualul lider al clasei moto este triplul câÂştigător de la Red Bull Romaniacs, Cyril Despres. .
  4. Debutanții au cucerit Carpații Andreas Lettenblicher Âşi Xavier Galindo au debutat în acest an la Red Bull Romaniacs Âşi amanândoi au condus în clasamentul general. În final, însă, câÂştigătorul a fost pilotul BMW, Galindo fiind nevoit să abandoneze după ce Âşi-a fracturat tibia în penultima zi. Germanul a reuÂşit să se impună în fața unor specialiÂşti ai celui mai dificil hard enduro din lume devansânu-i cu peste 40 de minute pe Chris Birch Âşi Cyril Despres. Începutul Cea de a Âşasea ediție a Red Bull Romaniacs a debutat pe 15 august. Când Bd. Coposu din Sibiu a fost invadat de 118 rideri din 24 de țări hotărâți să obțină o clasare cât mai bună la Prolog pentru a porni cât mai în față în prima zi din munți. Pentru prima dată în istoria celui mai dificil raliu hard enduro din lume, la Prologul propriu-zis s-a ajuns în umra unei sesiuni de calificări. Astfel, în dimineața zilei de 15 august piloții împărțiți în patru clase Profi, Expert Single, Expert Team Âşi Hobby au concurat pe traseul cu obstacole creionat de Andy Fazakas Âşi doar 16 de la fiecare clasă au ajuns la Prolog. Peste 9.000 de oameni au asistat la un show din care învingător a ieÂşit la clasa Profi Xavier Galindo, un necunoscut în lumea enduroului outdoor având în vedere că este un specialist al enduroului în sală (sport extrem de popular în Peninsula Iberică). Pentru români, Prologul a fost unul prolific având în vedere că atât Mani Gyenes cât Âşi Paul Frățilă au urcat pe podium. Pilotul Vectra Racing Team a terminat pe locul doi la clasa Expert Single, în timp ce Paul Frățilă a obținut al doilea timp la clasa Hobby. 4 zile în Carpați Dacă la clasa Profi ordinea de start nu a fost neapărat hotărâtoare pentru clasamentul final al Red Bull Romaniacs, la clasa Expert Single lucrurile nu au stat de loc la fel. Din cuaza virusării computerului în care se procesau rezultatele din calificările pentru Prolog organizatorii au decis ca startul să se dea în ordinea numerelor de concurs. Astfel, mul ți din riderii care aveau Âşanse la podium Âşi au plecat în spate au avut foarte mult de recuperat pe cei 140 de km cât a măsurat traseul la clasa Experți. La finisul primei zile, programat în Sibiu pe un pod plutitor de pe râul Cibin, cel mai rapid Profi a fost desemnat Chris Birch, în timp ce primul Expert Single a fost Jurgen van den Goodebergh, iar prima echipă de la Expert Team, Bodro Racing din Cehia. Cei mai rapizi rideri de la Hooby au fost pe 16 august tot din Cehia, de această dată fiind vorba de o altă componență pentru Bodro Racing, Oldrich Brazina Âşi Jaromir Lach. După prima zi în care s-a concurat în Munții Cindrel au urmat cele două zile din Parâng, riderii concurând la altitudini de peste 2000 de metri pe traseul Sibiu – PetroÂşani Âşi PetroÂşani – Sibiu. S-a ajuns în locuri precum OaÂşa sau ObârÂşia Lotrului Âşi prin goluri alpine descrise de toți piloții ca unice în lume. La PetroÂşani, după ce s-a concurat deja în două zile de hard-enduro, Xavier Galindo era pe primul loc Âşi favoriții pentru podiumul final erau catalanul, triplul câÂştigător al Red Bull Romaniacs – Cyril Despres Âşi neozeelandezul Chris Birch. Din păcate, însă ziua a treia avea să schimbe soarta ediției din 2009, Galindo fracturându-Âşi tibia dreaptă chiar în prima parte a traseului Âşi fiind nevoit să abandoneze. Chiar dacă Xavier a abandonat, veteranii Romaniacs Chris Birch Âşi Cyril Despres nu au scăpat de voința debutanților de a câÂştiga Âşi deja la finalul celei de a treia zile Andreas Lettenblicher avea Âşanse să câÂştige Red Bull Romaniacs. În ultima zi de hard enduro, pentru cei de la clasa Profi au fost pregătite două urcări extrem de grele, una din ele având o lungime de 500 de metri - acestea au fost punctele care au decis podiumul ediției 2009 a Red Bull Romaniacs. Cyril Despres nu a vrut să riÂşte pe una din urcări, având în vedere că în momentul de față luptă pentru titlul în Campionatul Mondial de Rally-Raid împotriva colegului său de la KTM Marc Coma, iar penalizarea primită l-a scos din lupta pentru locul 1. Andreas Lettenbichler a fost, însă, suficient de rapid în ultima zi pentru a-Âşi asigura titlul Red Bull Romaniacs 2009. Germanul a fost urmat pe podium de Chris Birch Âşi Cyril Despres. Riderul BMW este de formație pilot de trial Âşi aceasta este cel mai important titlu din cariera sa. Anterior Lettenbichler a concurat la Erzberg Rodeo unde s-a clasat pe 2 în 2006 Âşi este cmapion de trial al Germaniei Âşi Austriei. După ce în 2008 victoria de la Red Bull Romaniacs i-a aparținut tot unui pilot de trial, atunci fiind vorba de Grahtam Jarvis, putem spune că pietrele din Carpați pot fi cucerite mai uÂşor de trialiÂşti decât de enduriÂşti sau de piloți de rally-raid, cum este cazul lui Cyril Despres. Mani Gyenes cel mai bun pilot român de la Red Bull Romaniacs Âşi în 2009 DeÂşi a terminat pe doi Prologul, Mani Gyenes a fost dezavantajat de poziția de start din prima zi în munți. Principalul său adversar Jurgen van den Goodebergh (câÂştigătorul clasei) a concurat cu numărul 104, în timp ce riderul Vectra Racing a avut numărul 136 Âşi a pornit mult mai în spate, având în vedere că la această categorie s-a dat startul în ordinea numerelor de concurs. După patru zile de hard enduro, Mani a terminat pe locul doi la clasa Expert Single consemnând cea mai bună clasare a unui rider român la Red Bull Romaniacs. Pilotul sătmărean este Âşi singurul rider care a concurat la toate cele Âşase ediții ale celui mai dificil raliu hard enduro din lume. Anterior a mai urcat pe podium alături de Laszlo Olah, când au câÂştigat categoria Expert Team în 2005 Âşi 2006. La Expert Single au mai concurat Âşi riderii români Cristinel BabeÂş (locul 11), Ferenc Csaki (locul 12) Âşi Romeo Duicu (locul 13). Ultimul a fost înscris inițial la clasa Expert Team, unde alături de coechipierul său de la Vectra Racing, Alex Gârbacea era privit ca favorit la podium. Din păcate, însă Alex Âşi-a fracturat mâna dreaptă chiar la 15 km după start în prima zi Âşi a trebuit să abandoneze. Prin mutarea de la o clasă la alata Âşi din cauza penalizării (nu a făcut tot traseul în prima zi de concurs) Romeo a pierdut forte mult timp față de piloții din fruntea categoriei Expert Single, însă a decis să meargă până la finalul acestei ediții pentru că acesta este cel mai important eveniment de motorsport organizat în România. După accidentarea lui Alex, se spera ca măcar team-ul Motoverde format din Romeo Dunca Âşi Francois Vulliet să termine pe podium la Expert Team. Din păcate, chiar în ultima zi Francois a căzut Âşi Âşi-a fracturat clavicula, echipa fiind însă clasată în final pe locul patru. La Hobby au existat patru echipe formate din piloți români Âşi una mixtă româno-austriacă în care a concurat prima româncă de la Red Bull Romaniacs. Cea mai bine clasată echipă a fost cea formată din Paul Frățilă Âşi Călin Răducu - au terminat în final pe locul patru. Alex Cernătescu Âşi Paul Grecu au fost aproape de locul doi până la jumătatea ultimei zile de concurs, când Alex Âşi-a fracturat clavicula Âşi au fost nevoiți să iasă de pe traseu. În final echipa celor doi a fost clasată pe locul 16. Pe locul doi, în topul echipelor româneÂşti de la Red Bull Romaniacs clasa Hobby, se situează TipTil Team. Echipa formată special pentru cel mai dificil raliu hard enduro din lume îi are în componență pe Dani Oțil Âşi Krisztian Nagy. Cei doi ocupă în clasamentul general de la Hobby locul 8, iar Dani Oțil este primul om de media din România care termină aceast hard enduro rally. Pentru ediția din 2010, cei doi Âşi-au propus un top trei Âşi Martin Freinademetez, organizatorul raliului îi aÂşteaptă cel târziu în 2011 la Expert Team. Pe locul trei, în topul echipelor româneÂşti de la Hobby Red Bull Romaniacs, se află team-ul din Deva format din Paul Grecu Âşi Cristian Harpa, ei au ocupat în clasamentul general locul 9. Sorina Sandu cea mai tânără prezență feminină care termină Red Bull Romaniacs La doar 19 ani, Sorina Sandu este prima româncă care s-a înscris Âşi a terminat cel mai dificil raliu hard enduro din lume. Originară din PetroÂşani, Sorina a făcut echipă la Red Bull Romaniacs cu austriaca Daniela Pexa Âşi a reuÂşit să claseze team-ul Cofain 699 al 18-lea la clasa Hobby, chiar dacă la finiÂş nu a ajuns decât ea. Daniela nu a mai putut concura din cauza fracturării unui deget de la mâna dreaptă Âşi implicit nu a mai putut urca pe acoperiÂşul clădirii unde a fost consemnat finiÂşul oficial al Red Bull Romaniacs 2009. Pe acoperiÂşul Sibiului Toți rideri care au terminat cel mai dificil raliu hard enduro din lume trebuiau să marcheze într-un fel această reuÂşită, aÂşa că au urcat până la etajul cinci al unei clădiri aflate în construcție chiar în centrul Sibiului. Chiar dacă ultimul punct de control orar al Red Bull Romaniacs 2009 a fost stabilit la etajul cinci, cei care au vrut să fie într-adevăr deasupra Sibiului au urcat cu motocicletele pe acoperiÂşul clădirii, salutând astfel Carpații. Locația în care vin să concureze indiferent dacă sunt originari din țări aflate pe alte continente cum ar fi Noua Zeelandă, Africa de Sud, Mexic, Statele Unite sau Canada.
  5. Schimbare de lider chiar in penultima zi In cea de a treia zi a sa Red Bull Romaniacs 2009, cel mai dificil raliu hard enduro al lumii a dovedit ca nu trebuie sa ai doar o motocicleta buna si sa fi in forma ca sa ajungi la finis ci trebuie sa fi si norocos. Xavier Galindo, omul care a impresionat rideri cu experienta precum Cyril Despres sau Gerhard Forster si care se afla pe locul intai dupa doua zile in munti, a cazut destul de rau dupa punctul de service din ziua 3 si si-a fracturat tibia dreapta. Xavier Galindo: “A fost o cursa foarte frumoasa insa pentru mine s-a terminat prea repede. Am avut pur si simplu ghinion astazi. Nu a fost o cazatura spectaculoasa insa mi-am prins piciorul intre motocicleta si o piatra mare si mi s-a fracturat tibia. Acum voi pleca catre Barcelona, unde medicul meu va hotar daca este necesara o interventie chirurgicala sau nu. Vreau sa revin la Red Bull Romaniacs pentru ca imi place aceasta cursa si este prima la care am concurat cu GPS.” Abandonul lui Galindo l-a propulsat pe Cyril Despres in fruntea clasamentului general francezul fiind la mai putin de un minut in fata ocupantului locului doi, Andreas Lettenbichler. Pe trei se afla Chris Birch, neozeelandezul care s-a abonat la podium in ultimile doua editii ale Red Bull Romaniacs (locul 2 in 2007 si locul 3 in 2008). Din pacate, Xavier Galindo nu a fost singurul rider din topul celor de la clasa Profi care a fost nevoit sa renunte pe 18 august. Graham Jarvis castigatorul editiei din 2008 a avut probleme la partea electirca a Shercoului sau si a trebuit sa abandoneze. Revenirea de la Petrosani la Sibiu nu a fost una chiar de bun augur nici pentru pilotii romani de la Red Bull Romaniacs. Paul Fratila si coechipierul sau Calin Raducu au pierdut podiumul dupa ce au stat foarte mult in padure sa remedieze o problema tehnica. Iar Paul, care a terminat Prologul pe locul doi la clasa Hobby, a trebuit sa cedeze in fata unei echipe germane aflate pe locul patru si in fata team-ului Crazy Bike Sibiu format din Felician Groza si Alexandru Cernatescu. Sorina Sandu, prima romanaca care a indraznit sa se inscrie la cel mai dificil raliu hard enduro din lume, a dovedit ca desi vine din motocros stie sa isi dozeze efortul si alaturi de coechipiera sa Daniela Pexa sa ajunga cu bine la finis in fiecare zi. Dupa trei zile echipa celor doua se aflau in primele 20 la clasa Hobby. Pe locul 10 la Hobby se afla dupa trei zile team TipTil, echipa formata din Dani Otil si Krisztian Nagy. Romeo Dunca si Francois Vulliet au pierdut si ei pozitia de pe podiumul de la clasa Expertii Echipe, fiind inainte de ultima zi pe locul patru la cinci minute in spatele locului trei. Mani Gyenes a fost in a treia zi cel mai rapid concurent de la clasa Expert Single si daca nu va avea probleme tehnice, sau nu se va accidenta, atunci pilotul Vectra Racing va termina pe podium la Red Bull Romanaics 2009. Din pacate, chiar daca a avut cel mai bun timp pe 18 august distanta cel il desparte pe Mani de Jurgen van den Goorberch (ocupantul locului 1) este mult prea mare pentru a mai fi recurperata intr-o singura zi. Ultima zi a Red Bull Romaniacs distantele pe care le vor parcurge pe 19 august. 116 km Profi 110 km Experti 110 km Hobby Finisul oficial al raliului va fi pe Bd. Coposu din Sibiu, unde dupa ora 11.30 sunt asteptati sa urce in cladirea aflata in constructie (langa Spitalul Judetean) cei care au rezistat celor patru zile de hard enduro din Carpati.
  6. Parangul i-a venit mansua lui Xavier Galindo Catalanul, care se afla pentru prima data la Red Bull Romaniacs, a fost cel mai rapid in ziua a doua a raliului hard enduro, reusind sa ii devanseze pe Cyril Despres si Chris Birch, rideri mult mai obisnuiti cu muntii Carpati. Iar cu doua zile inainte de finis Xavier Galindo conduce in clasamentul general fiind la cateva secunde de Cyril Despres si Andreas Lettenblichler. Practic, in clasamentul general al clasei Pro primii trei rideri sunt in acelasi minut: Xavier Galindo11.45.23, Andreas Lettenblicher 11.45.46 si Cyril Despres, care a parcurs traseul primelor doua zile in 11.45.47. IAstazi in cea de a treia zi, cand se va merge de la Petrosani la Sibiu, concurentii de la clasa Profi au de parcurs in total 200 de km din acestia, 155 de km fiind lungimea probei. Romanii pe podium la trei categorii Dupa ziua in care trecerea prin Parang a mutat caravana Red Bull Romaniacs din Sibiu in Petrosani, bilantul in ceea ce ii priveste pe concurentii romani este unul pozitiv. Chiar daca una din echipele favorite la podium la Expert Team, Vectra Racing s-a retras din concurs din cauza ca unul din memebri si-a fracturat mana, Romania pastreaza sanse reale la podiumul final. Astfel, Romeo Dunca si Francois Vulliet echipa franco-romana din Timisoara a terminat ziua doi cu un meritat loc secund si se afla pentru moment pe locul trei in clasamentul general. Mani Gyenes a avut cel de a-l treilea timp in proba doi, insa se afla pe locul doi in clasamentul general de la Experti Single, avand mari sanse sa ramna pe podium pana la final. Colegul lui Mani, Romeo Duicu din cauza mutarii de la Expert Echipe la Expert Single a fost nevoit sa plece printre ultimii in ziua a doua a Red Bull Romaniacs si se afla in primii 12 rideri de la Expert Single. La Hobby, Paul Fratila omul care a terminat pe al doilea loc Prologul Red Bull Romaniacs 2009 a incheiat cu al patrulea timp ziua, insa se afla pe doi la general desi concureaza cu mari dureri de spate avand, se pare, cateva coaste fisurate. Cea de a treia zi a Red Bull Romaniacs 2009 va readuce raliul in Sibiu concurentii de la Profi avand de parcurs in speciala 155 de km, Expertii 154 km si Hobby 135 km.
  7. Lucrurile au intrat pe fagasul normal Daca la Prolog Xavier Galindo a surprins pe toata lumea castigand chiar de la prima participare, specialistul in enduro indoor nu a mai rezistat astazi in fata lui Cyril Despres si Chris Birch, rideri mult mai familiarizati cu navigatia pe GPS si muntii Carpati. Neozeelandezul Chris Birch a terminat pe locul intai prima zi a celui mai dificil raliu hard enduro al lumii si este increzator ca 2009 este anul sau la Red Bull Romaniacs, urmat in deaproape de Cyril Despres. Romanii in top 10 la Expert Single Cei trei rideri romani, care concureaza la clasa Expert Single, au dovedit ca sunt intr-adevar obisnuiti cu trasee de hard enduro recuperand fiecare aproximativ 20 de pozitii fata de locul de pe care au luat startul in prima zi din munti a Red Bull Romaniacs. Din cauza unor probleme, aparute in procesarea datelor de la calificarile pentru Prolog ale clasei Expert Single, organizatorii au decis ca aceasta categorie sa ia startul in ordinea numerelor de concurs si nu in cea a timpilor de la Prolog. Astfel, cei trei rideri romani care concureaza la Expert Single - a doua categorie ca si dificultate dupa Profi - au plecat de pe pozitia 36 Mani Gyenes, 37 Feren Csaki si 38 Cristinel Babes - el nu a putut sa ajunga la timp la startul pe proba din cauza unor defectiuni la partea electrica a Gas Gas-ului sau. Mani Gyenes a terminat in final cu al treilea timp reusind sa recupereze 33 de pozitii fata de start, in timp ce Cristinel Babes a avut la finalul zilei 1 al saselea timp (recuperand 32 de pozitii), iar Feren Csaki (Fefe) al saptelea (a recuperat 30 de pozitii). Cel mai bun timp la Expert Single, in ziua a intai, l-a avut olandezul Jurgen van den Goorbergh. Dupa rezultatele de astazi si dupa locul 2 de la Prologul de pe 15 august, Mani Gyenes confirma ca este favorit la podium. Mai sunt trei zile in munti, timp in care se pot intampla multe, insa riderul Vectra Racing Team este increzator si are sanse chiar la locul 1. Un nou concurent roman la clasa Expert Single Romeo Duicu a fost nevoit sa concureze de la jumatatea zilei la clasa Expert Single, dupa ce coechipierul sau de la Vectra Racing Team, Alex Garbacea si-a fracturat mana dreapta. Cei doi au pornit astazi pe traseu, insa dupa doar 15 km, Alex a alunecat de pe o carare foarte ingusta si desi cazatura a fost una banala, motocicleta a venit peste el si i-a fracturat mana. Alex a fost dus la spital in Sibiu iar coechipierul sau a vrut sa se asigure ca totul este in regula urmandu-l pana in oras. Desi, abandonul unuia din membri unei echipe inscrise la Expert Team sau Hobby inseamna abandonul intregii echipe, organizatorii au decis ca in aceasta situatie Romeo Duicu sa fie lasat sa continuie. Astfel, de la spital, primul roman care a terminat Dakar-ul in configuratia America de Sud, a revenit pe traseu insa a trebuit sa rateze cateva puncte de control orar din cauza timpului petrecut la spital, asa ca a primit minute de penalizare. Noul numar de concurs al lui Romeo Duicu este 155. Din pacate, pentru Alex accidentarea de la mana dreapta, in urma careia si-a fracturat radiusul si cubitusul, ii pune in pericol participarea la Raliul Faraonilor etapa din Campionatul Mondial de Rally-Raid la care riderul roman ar fi trebuit sa participe alaturi de colegii de la Vectra Racing Team in luna octombrie. Stam bine si la clasa Hobby Felician Groza si Alexandru Cernatescu de la Crazy Bike Sibiu au terminat cu al doilea timp prima zi in munti, in timp ce locul trei le-a revenit celor doi rideri Ptrick Moto, Paul Fratila (locul 2 la Prolog clasa Hobby), respectiv Calin Raducu. Surprinzatoare este si clasare debutantilor de la TipTil in top 10, Krisztian Nagy si Dani Otil fiind rapizi astazi si dovedind ca sunt intr-adevar o echipa. Cei doi sunt favoriti la top 5-ul clasei Hobby. Pe 12 la Hobby s-a clasat, in prima zi, echipa Cofain 699 din care face parte si unul din concurentii surpriza de la aceasta editie a Red Bull Romaniacs, Sorina Sandu – prima romanca inscrisa in competitie. 17 august, a doua zi in munti, se merge de la Sibiu la Petrosani Clasa Pro traseu off-road = 215 km Clasa Experti Echipe traseu off-road = 205 km Clasa Experti Single traseu off-road = 205 km Clasa Hobby traseu off-road = 172 km
  8. Mani Gyenes singurul pilot care a luat startul la toate editiile Red Bull Romaniacs Cel mai titrat pilot roman de rally-raid si enduro, Mani Gyenes este singurul rider care a luat startul la toate editiile celui mai dificil hard enduro al lumii. Momentul a fost marcat la primul rider’s briefing de la editia din 2009, Mani fiind premiat pentru aceasta performanta. Dupa ce a castigat de doua ori la clasa Experti Echipe, avandu-l coechipier pe Laszlo Olah si a avut evolutii bune la clasa Profi, din cauza interventiei chirurgicale suferite in ianuarie (ruptura de ligamente si fisura de menisc), Mani este nevoit in acest an sa concureze la Experti Single. Aflat inca in perioada de recuperare, pilotul Vectra Racing nu are cum sa isi imbunatateasca cea mai buna clasare la Profi (locul 10), asa ca a decis ca in acest an sa mearga la a doua clasa ca si dificultate (Experti Single). Mani va avea numarul de concurs numarul 136 si puteti sa il vedeti concurand alaturi de colegii sai de la Vectra Racing Team (Romeo Duicu si Alex Garbacea) si de unii din cei mai buni piloti de enduro din lume. Riderii romani de la Red Bull Romaniacs 2009: Cristinel Babes – Expert Single – 135 Mani Gyenes – Expert Single – 136 Ferenc Csaki – Expert Single – 137 Romeo Dunca – Expert Team – 204 Alexandru Garbace – Expert Team – 218 Romeo Duicu – Expert Team – 219 Cristian Nagy – Hobby – 513 Dani Otil – Hobby – 514 Paul Fratila – Hobby – 533 Raducu Calin – Hobby – 534 Sorina Sandu – Hobby – 540 Felician Groza – Hobby – 541 Alexandru Cernatescu – Hobby – 542 Paul Grecu – Hobby – 543 Paul Harpa – Hobby – 544 Mesaj completat Un specialist in enduro indoor a castigat Prologul Red Bull Romaniacs 2009 Xavier Galiando, un rider catalan despre care se stia doar ca este unul din asii enduroului indoor din Spania, a debutat in 2009 la Red Bull Romaniacs si la Prolog s-a impus la clasa Profi devansandu-i pe Graham Jarvis si Gerhard Forster. Asa cum era de asteptat, cel mai bun roman la Prolog a fost Mani Gyenes, pilotul Vectra Racing clasandu-se pe locul doi la clasa Expert Single. Organizatorii celui mai dificil raliu hard enduro din lume si-au propus sa vina in fiecare an cu ceva nou atat pe traseul din munti cat si la Prologul din oras. Si in acest an Andy Fazakas si Crazy Bike au fost cei care au creionat traseul de la Prolog, insa spre deosebire de anul trecut, in 2009 s-a dorit un show care sa incite publicul dar care sa fie un pic mai usor pentru rideri mai ales ca ii asteapta patru zile de hard enduro in munti. Astfel, s-a adoptat un format cu sesiune de calificari, in Prolog ajungand doar primii 16 rideri de la fiecare clasa. La ora 14.00 motoarele celor de la clasa Hobby au fost cele care au incins spiritele, 8 din cei 16 piloti clasati au fost asezati in prima linie de start si a inceput Red Bull Romaniacs 2009. Din aceasta mansa s-au clasat in finala de la Hooby 4 rideri la care s-au adaugat inca 4 din cea de a doua semifinala. Acelasi format cu doua semifinale in care concureaza 8 rideri si se califica in finala 4 rideri din fiecare semifinala a fost repetat si la categoriile Experti Echipe, Experti Single si Profi. Peste 9.000 de oameni au vazut cum la clasa Profi un rider care vine pentru prima data la un raliu hard enduro, dar care este un as la enduro indoor se impune pe traseul de la Prologul Red Bull Romaniacs, considerat de multi un trial in mijlocul orasului. Xavier Galiando a surprins dupa ce a reusit sa devanseze rideri cu greutate terminand inaintea lui Graham Jarvis, castigatorul editiei de anul trecut a Red Bull Romaniacs si Gerhard Forster, ocupantul locul doi in 2008. In plus, Cyril Despres principalul favorit la victoria finala din acest an, nu a avut o zi prea buna, facand show la semifinala dar nereusind clasarea in top 5-ul de la finala. La clasa Experti Single, romanii prezenti la Prolog au stat cu sufletul la gura dupa ce Mani Gyenes s-a impus in prima semifinala si a fost pe punctul de a castiga Prologul. Din pacate, riderul Vectra Racing Team a pornit putin mai greu la finala comparativ cu belgianul Pascal Berlingieri, care a si castigat in cele din urma. Roata spate a lui Mani se afla pe marcajul de la o trecere de pietoni si in momentul startului evident ca a fost dezavantajat avand in vedere ca pe vopsea aderenta este mai scazuta decat pe asfalt. Locul doi obtinut la Prolog de Mani Gyenes dovedeste ca satmareanul este favorit la podiumul final. Ramane de vazut insa daca in urmatoarele zile il va devansa s-au nu pe Berlingieri. Daca de la Mani Gyenes ne asteptam sa termine pe podium, mai ales ca a mai si castigat un Prolog Red Bull Romaniacs in 2006, clasarea lui Paul Fratila pe locul 2 la Hobby a fost o adevarata surpriza. Pentru ca la aceasta categorie se concureaza in echipa, Paul il are coechipier pe Raducu Calin si impreuna incearca sa obtina o pozitie pe podiumul final. La clasa Hobby, Romania mai are sperante la top 5 si de la Tip Til Team, echipa formata din Krisztian Nagy si Dani Otil. Ceilalti rideri romani care pot urca pe podiumul final din acest an sunt Alex Garbacea si Romeo Duicu. Cei doi formeaza Vectra Racing Team si concureaza la Experti Echipe. Prolog incendiar Pe langa show-ul asigurat de sariturile peste obstacolele pregatite de Andy si echipa sa, la Prologul din acest an am avut parte si de efecte pirothenicie, riderul grec George Kinonas fiind autorul lor. Pilotul se afla in finala de la Experti echipe si dupa ce a sarit peste un bustean a cazut si la impact busonul de la rezervorul de carburant s-a slabit si a curs benzina pe asflat, motocicleta si bustean. Cum roata spate se invartea inca, la frecarea cu asfalatul, a produs scanteia care a aprins motocicleta si pentru cateva secunde si pantalonii riderului. Echipa de interventie insa a stins focul in cateva secunde si atat George, cat si motocicleta sunt apte pentru a lua startul in prima zi din munti. Prima zi in munti Dupa show-ul facut in centrul Sibiului, riderii dau piept cu muntele duminica, 16 august, cand deja vor concura la peste 2000 de metri altitudine. Cei de la clasa Pro sunt primii care vor lua startul, ora la care trebuie sa porneasca din Sibiu catre traseul zilei 1 fiind 06.00. Pentru ei sunt pregatiti 155 de km de hard enduro. Dupa Profi vor lua startul incepand cu ora 06.25 cei de la Experti Single si Experti Team, in timp ce rideri de la Hobby vor dormi mai mult, startul lor fiind programat cu incepere de la 07.05. Traseul de la Experti masoara 140 de km, in timp ce pentru Hobby sunt rezervati 122 de km. Prima motocicleta este asteptata sa ajunga la finisul de pe podul mobil aflat pe raul Cibin in jurul orei 12.30. (Locatia – se afla intre Podul de Piatra si Podul de la Libertatea pe raul Cibin, Sibiu). PUNCTE_SPECTATORI_RED_BULL_ROMANIACS_2009.pdf
  9. Red Bull Romaniacs 2009 Un eveniment de anvergura internationala Pe 15 august 2009, se va da, la Sibiu, startul celei de a sasea editii a celui mai dificil raliu hard enduro al lumii, Red Bull Romaniacs. Cu sesiunea de inscrieri inca deschisa pana la mijlocul lunii viitoare, editia din acest an este deja un eveniment de anvergura internationala, pana pe 20 mai fiind confirmati rideri din 30 de tari. In 2004, Martin Freinademtez a organizat prima editie a Red Bull Romaniacs, un eveniment care a starnit curiozitatea europenilor, dar care la editiile ulterioare si-a largit considerabil acoperirea avand la start piloti si din Africa, America de Nord sau Australia. Pentru cea de a sasea editie a competitiei, care a devenit pentru pilotii de motocicleta cel mai important raliu gazduit de Europa dupa mutarea Dakar-ului in America de Sud, sunt confirmati rideri din 30 de tari. Cu lista de inscrieri inca deschisa, editia din 2009 a Red Bull Romaniacs va avea la start, printre altii, piloti din: Marea Britanie, SUA, Canada, Brazilia, Chile, Andora, Australia, Noua Zeelanda, Africa de Sud, Franta, Germania, Ungaria, Austria, Polonia, Slovacia, Olanda, Danemarca, Irlanda, Norvegia, Islanda, Belgia, Elvetia, Suedia, Slovenia, Cehia, Lituania, Macedonia, Grecia, Spania si Romania. La clasa “Profi”, in 2009, atentia ne va fi indreptata catre revenirea lui Cyril Despres (Franta)– triplu castigator al Red Bull Romaniacs si dublu castigator al Dakar-ului – si catre duelul dintre Chris Birch (Noua Zeelanda) si Graham Jarvis (Marea Britanie). In timp ce la clasa “Experti Single”, unul din favoriti este romanul Mani Gyenes, dublu castigator al Red Bull Romaniacs clasa “Experti Echipe” (alaturi de Laszlo Olah) si medaliat cu argint la editia din 2007 a International Six Days Enduro. Clasa Hobby va fi si ea in atentia publicului in competitia acestei categorii fiind inscrisa si echipa TipTil formata din Dani Otil si Cristian Nagy. Martin Freinademetz (organizator Red Bull Romaniacs): “Comparativ cu editia din 2008, Red Bull Romaniacs 2009 nu va fi cu mult mai greu pentru ca anul trecut le-am oferit riderilor o cursa care a confirmat ca in Romania se desfasoara cel mai dificil raliu hard enduro din lume. Asa cum v-am obisnuit, Red Bull Romaniacs va debuta cu un Prolog care se va desfasura pe 15 august, incepand cu ora 13:00, in centrul Sibiului, in imediata vecinatate a centrului istoric. Urmeaza duminica, 16 august prima zi in munti, publicul putand sa vada portiuni spectaculoase din traseu daca vor ajunge in locurile special amenajate din apropierea drumului de acces catre Paltinis. Pe 17 august, vom pleca din zona Sibiu pentru a ajunge la Petrosani, urmand ca raliul sa revina in Sibiu pe 18 august. Finalul competitiei din acest an va fi insa pe 19 august in Sibiu, dupa ce rideri vor termina de parcurs si ultima parte din traseul celei de a sasea editii a Red Bull Romaniacs. Comparativ cu anul trecut, pilotii vor simti mai mult spiritul de raliu avand in vedere ca exista acele zile de tranzit Sibiu – Petrosani si tot datorita acestor etape vor putea sa vada mai mult din peisajele uimitoare oferite de Carpati. Ca si suprafata de rulare, vor avea in fiecare zi incluse in traseu portiuni cu foarte multa piatra, urcari si coborari extrem de grele, portiuni de gol alpin si in functie de categoria la care s-au inscris (Profi, Experti Singel, Experti Echipe sau Hobby), vor trebui sa parcurga zilnic intre 100 si 200 de km.” Program Red Bull Romaniacs 2009 Start: 15 august – Prolog in centrul Sibiului - ora 13:00 16 august – Prima zi in munti 17 august – etapa Sibiu - Petrosani 18 august – etapa Petrosani - Sibiu 19 august - ultima etapa si finisul oficial al raliului
  10. Dakar 2009 s-a incheiat acum urmeaza Raliul Tunisiei Echipa, catalogata ca fiind cel mai bun team privat al editiei 2009 a raliului Dakar, a revenit in Romania in aceasta saptamana aducand acasa trei victorii de probe speciale si victoria la clasa Maraton, plus doua clasari in top 10-ul clasamentului general. Cu acest prilej s-a stabilit cel mai important obiectiv pentru urmatoarele trei luni ale sezonului competitional: concurarea in Raliul Tunisiei – etapa din Campionatul Mondial de Rally Raid. Desi, editia din 2009 a Dakar-ului s-a incheiat doar de cateva zile si echipa a revenit de doar trei zile in Romania, s-a profitat de sosirea in tara a pilotilor Frans Verhoeven (pilotul olandez din Vectra Racing Team a castigat 2 etape si clasa Maraton a Dakar 2009) si David Casteu (locul 4 in clasamentul general al Dakar-ului). Reunirea unei parti importante din echipa in Brasov a avut ca scop stabilirea obiectivelor pentru urmatoarele luni. Astfel, dupa zilele de pauza vor incepe pregatirile pentru Raliul Tunisiei, etapa din Campionatul Mondial de Rally-Raid care se va desfasura in perioada 22 aprilie – 02 mai. Vectra Racing si-a propus sa participe la patru din cele cinci etape ale sezonului 2009 din Campionatul Mondial de Rally-Raid. Iar daca luam in considereare rezultatele din Raliul Faraonilor 2008, echipa romaneasca va juca un rol important in lupta pentru titlul mondial din acest an. In editia din 2008 a Raliului Faraonilor (este considerat cel mai dificil raliu din Mondialul de Rally-Raid) 6 din pilotii aflati in top 10 au fost inscrisi in competitie de Vectra Racing Team. Este vorba de raliul in care Mani Gyenes a devenit primul pilot roman care a castigat o proba speciala dintr-un raliu aflat in circuitul mondial. In Tunisia, echipa va merge in formula din Dakar 2009 cu: David Casteu, Frans Verhoeven, Mani Gyenes, Marcel Butuza, Romeo Duicu. Formula la care se va adauga cel mai probabil si Alex Garbacea. Pana la inceperea antrenamentelor pentru Tunisia urmeaza, insa, o perioada de vacanta si de refacere fizica necesare dupa concurarea in cel mai dur raliu al lumii. Multumim pentru ca ati fost alaturi de prima echipa romaneasca care a concurat in raliul Dakar.
  11. O echipa romaneasca a fost cel mai puternic team privat din editia 2009 a Dakar-ului Membri echipei vor ajunge in Romania miercuri, 21 ianuarie, si va asteapta la ora 18:40 in Salonul Prezidential al Aeroportului Otopeni. Puteti afla ce a insemnat experienta Dakar-ului in America de Sud de la David Casteu, Frans Verhoeven, Romeo Duicu, Marcel Butuza si Mani Gyenes. Vectra Racing Team (echipa cu centrul in Brasov si care a strans sub logul ei unele din cele mai importante nume ale rally-raidului international) se intoarce cu rezultate in premiera din Dakar - cel mai dur raliu al lumii. Frans Verhoeven a castigat pentru echipa romaneasca lupta de la clasa Maraton, iar David Casteu a ocupat locul 4 in clasamentul general al raliului, fiind foarte aproape de podium. Romeo Duicu si-a atins obiectivul si a terminat cel mai dificil raliu din lume devenind al treilea roman care ajunge la finisul Dakar-ului. Va puteti lasa masina si in parcarea platita.Mesajul anterior era pentru PRESA.Ma rog, unii se grabesc sa vina cu informatii utile
  12. Vectra Racing Team leader la clasa Maraton si aproape de locul 3 in clasamentul general Cu o etapa si jumatate inainte de finalul editiei din 2009 a celui mai dificil raliu din lume, Vectra Racing Team - echipa romaneasca privita ca principal adversar al echipei oficiale a constructorului austriac KTM - este leader la clasa Maraton prin Frans Verhoeven si se apropie de podiumul clasamentului general datorita performantei lui David Casteu. Anulare, sau dupa caz scurtatrea probelor speciale, a fost principalul dusman al team-ului Vectra in aceasta a doua parte a Dakar-ului. Dupa ziua de odihna de pe 10 ianuarie din Valparaiso (Chile), aproape toate probele care au urmat au fost scurtate (proba speciala de miercuri s-a anulat) in mare parte din cauza conditiilor meteo care au facut traseul impracticabil sau nesigur. In etapa de astazi (16 ianuarie) era programata o proba speciala rapida de 545 km, care insa a fost redusa, din cauza ploii torentiale care a cazut peste noapte, la 220 de km. Toate aceste scurtari de probe au dat peste cap strategiile tutror concurentilor din top 10-ul clasamentului general, fie ca este vorba de clasa moto sau de auto ori camioane. Vectra Racing Team, care a avut ca principal obiectiv clasarea a doi din pilotii sai in top 10, putea sa il aiba pe David Casteu, ocupantul locului 4 in clasamentul general in acest moment, pe podium. Din pacate, insa din cauza scurtarii probelor francezul nu mai are suficient timp pentru a micsora distanta care il desparte de locul 3. La primul punct de control al probei speciale cu nr 13, din aceasta editie a Dakar-ului, David Casteu a ajuns cu al 4-lea timp, iar Frans Verhoeven se afla pe locul 9. Romeo Duicu care se afla la prima sa participare in Dakar ocupa locul 48. De la acest prim punct de control orar si pana la finalul probei speciale mai sunt de parcurs 158 de km, marea lor majoritate in zona unde se desfasorara Raliul Argentinei – etapa din Campionatul Mondial de Raliuri. Dupa etapa de astazi, care i-a dus pe concurenti din La Rioja in Cordoba urmeaza (pe 17 ianuarie) etapa Cordoba – Buenos Aires a carei proba speciala va masura 227 km. Aceasta va fi ultima proba speciala a raliului, iar cei care vor rezista vor participa duminica (18 ianuarie) la festivitatea de premiere a concurentilor care au reusit sa ajung la finisul celui mai dificil rally-raid al lumii.
  13. Vectra Racing Team, Dakar 2009 – Etapa 11 Dupa incursiunea in Chile, Dakar-ul revine astazi in Argentina parcurgand etapa Copiapo (Chile) – Fiambala (Argentina) si trecand Anzii prin pasul San Francisco, aflat la o altitudine de 4700 metri. Din pacate, proba speciala din aceasta etapa a fost anulata concurentii ne mai parcurgand cei 215 km de proba si ajungand in Argentina in regim de legatura pe traseul vehiculelor de asistenta. Practic, organizatorii au decis sa anuleze cea de a treia si ultima proba speciala din desertul Atacama din cauza cetii. Si in etapa de ieri, cand s-a concurat in bucla Copiapo, ceata a fost cea care a dictat. Elicopterele medicale si cele ale organizatorilor nu puteau decola din cauza cetii si astfel, nu erau intalnite conditiile minime de securitate, lucru care a dus la intarzierea startului cu aproape trei ore. Din pacate, astazi nu se mai putea intarzia startul, pentru ca proba speciala era una dificila si in plus de la finalul ei pana in bivouacul din Fiambala mai trebuiau parcursi 445 de km de legatura si trebuia trecuta granita dintre Chile si Argentina. Asadar, etapa a 11-a s-a transformat doar intr-o zi in care se ajunge dintr-un bivouac in altul fara ca in clasamentul general, stabilit in urma etapei de ieri, sa mai intervina vreo schimbare. Pana la finisul Dakar-ului, programat pe 18 ianuarie in Buenos Aires, se va mai concura propriu-zis doar in trei probe speciale. Pilotii Vectra au solicitat neutralizarea ultimei parti a probei speciale nr 10 din cauza unor nereguli din road book Dupa ce a castigat luni (12 ianuarie) pentru a doua oara o proba speciala in editia 2009 a Dakar-ului, Frans Verhoeven a pornit in etapa de ieri primul si evident ca a fost deschizatorul traseului. Olandezul echipei Vectra si David Casteu, coechipierul sau, au mers impreuna aproape pe intraga durata a probei si desi au urmat instructiunile din road book CAP 70 pentru 4 km ... dupa care coborare pentru CAP 123, GPS-ul nu a inregistrat waypointul ascuns (WPM). Dupa ce s-au chinuit coborand si urcand dune foarte inalte si pierzand mult timp cei doi au fost ajunsi de Despres si Coma. Cei doi piloti de uzina impreuna cu alti rideri au avut si ei aceeasi problema. In cele din urma, punctul de control mascat a fost descoperit, insa la o distanta de 2.2 km de zona unde era indicat ca este si tocmai de aceea Frans Verhoeven si David Casteu au solicitat neutralizarea acelei ultime sectiuni de dune aflata inaintea finisului. David Castera, unul din pilotii ASO care au facut traseul a admis deja ca s-a gresit in acea zona si urmeaza ca astazi sau cel tarziu maine sa existe o rectificare in clasamentul etapei cu numarul 10. La revenirea in Argentina, Vectra Racing Team (echipa romaneasca care este vazut in acest Dakar ca al doilea team dupa cel al constructorului KTM) are trei piloti in top 10: David Casteu se afla pe 6, Francisco Lopez pe 8, Frans Verhoeven pe 9. Philippe Cottet ocupa locul 22 in clasamentul general, in timp ce Romeo Duicu care se afla la prima sa participare in Dakar se afla pe locul 63.
  14. Vectra Racing Team Dakar 2009, Ziua 7-a Ultima etapa inainte de bine meritata zi de odihna din statiunea chiliana Valparaiso, a fost una in care organizatorii au decis sa scurteze cu jumatate traseul initial. Aceasta decizie a fost luata din cauza dificultatii traseului si a timpului foarte mare, pe care pilotii l-au petrecut in zona de dune a etapei precedente. Astfel, etapa Mendoza - Valparaiso a ajuns sa aiba o proba speciala de doar 234 de km, in timp ce pe road-book-ul initial masura 419 km. Aceasta a fost ultima proba desfasurata in Argentina in aceasta prima parte a raliului, pentru ca la finalul specialei caravana a trecut Anzi si a ajuns in Chile, unde in Valparaiso, pe malul Oceanului Pacific, este programata ziua de odihna (10 ianaurie). Pentru a trece in Chile caravana formata din vehiculele concurentilor, cele de asistenta si masinile din organizare a fost nevoita sa mearga la peste 3000 de metri altitudine pe sub varful Aconcagua (cel mai inalt varf din Anzi masoara 6959m). Totusi, cea mai inalta altitudine la care va ajunge caravana va fi atinsa pe 14 ianuarie, cand la revenirea in Argentina vor traversa Anzi pe la 4700 m. Echipa Vectra a ajuns cu bine in Valapraiso si in tara de unde provine Francisco Lopez, chilianul pentru care echipa romaneasca asigura asistenta tehnica si logistica necesara acestui Dakar. Practic, Lopez a simtit ca se apropie de casa si a castigat cea de a 7 -ea etapa din editia 2009 a Dakar-ului. Coechipierii sai Frans Verhoven, David Casteu, Romeo Duicu si Philippe Cottet a avut si ei o zi buna si asteapta ziua de odihna, zi in care se va face bilantul primei parti a Dakar-ului si se vor pregati motocicletele pentru etapa din desertul Atacama. David Casteu, ocupantul locului 2 in Dakar 2007 si castigatorul Dakar Series a terminat etapa Mendoza - Valparaiso pe locul 5, iar prietenul sau olandezul Frans Verhoeven pe locul 6. Philippe Cottet elevetianul din Vectra Racing Team a incheia ziua pe locul 24, in timp ce Romeo Duicu, care se afla la primul sau Dakar, a avut cel de al 67-lea timp al zilei. In clasamentul general al raliului pilotii team-ului romanesc se afla pe locurile: Verhoeven - 8, David Casteu - 9, Francisco Lopez - 10, Philippe Cottet - 27, Romeo Duicu - 67. Vectra Racing Team Dakar 2009 - Ziua de odihna Valparaiso, Chile Dupa primele 7 etape, caravana primului Dakar desfasurat in America de Sud s-a oprit in Valparaiso pe malul Oceanului Pacific pentru o bine meritata zi de odihna, care va fi urmata de etapele din zona La Serena si din desertul Atacama. Romeo Duicu si Marcel Butuza vorbesc despre primele zile din editia 2009 a Dakar-ului si despre ce asteapta de la a doua parte a raliului: Romeo Duicu (#67): "Aceasta prima saptamana a fost destul de grea, dar am avut sanasa sa mergem prin locuri frumoase. Ieri chiar dupa ce am terminat proba speciala, am intrat un pic in rezervatia de la poalele masivului Aconcagua, in drum catre Valparaiso orasul de pe malul Pacificului unde suntem astazi in ziua de odihna. Cea mai grea zi pentru mine din aceasta parte a raliului a fost ziua a 4-a, cand am avut de trecut peste primele dune. Am pierdut acolo peste o ora si a fost greu pentru ca m-au cam lasat puterile si eram extrem de obosit. Nu incerc sa ma gandesc la saptamana urmatoare pe ansamblu, ci iau fiecare zi pe rand pentru ca imi doresc foarte mult sa termin acest raliu. Trebuie, sa le multumesc lui David , Frans si lui Marcel pentru ca sunt cu noi in echipa. Frans si David ma ajuta foarte mult in fiecare seara cand ne pregatim road book-urile pentru ziua urmatoare. Avem de facut foarte multe modficari in fiecare seara, pentru ca se mai scurteaza probele s-au se schimba traseul trecut initial de organizatori, si ei ma ajuta pentru ca au multa experienta la capitolul navigatie." Marcel Butuza: "Prima saptamana din acest Dakar a fost una destul de grea pentru echipa, dar ma astept ca in aceasta a doua parte a raliului sa vad un David Casteu mult mai rapid, mai ales acum cand se simte mult mai bine. In urma cu cateva zile a fost intepat de o albina si aproape ca nu isi putea tine deschis ochiul stang. Dupa aceea s-a ranit cu o creanga dintr-un copaca si rana s-a infectat. Frans ar fi stat mult mai bine in clasament daca nu ar fi primit acea penalizare de 38 de minute pentru depasirea limitei de viteza. Lopez merge foarte bine si acum, cand ne aflam in tara lui, sper sa avem parte de rezultate bune mai ales ca el cunoaste aceste zone in care va merge raliul. Singurul lucru pe care il regret este acela ca eu si Mani am fost fortati, in urma probelemlor medicale, avute dupa accidentarile din etapele 1 si 2 sa ne retragem din raliu." Veronica Jeria, presedinta statului Chile, a vizitat echipa Vectra Racing in bivouac-ul din Valparaiso In ziua de odihna e editiei din 2009 a Dakar-ului, Vectra Racing Team a avut onoarea sa fie vizitata de Veronica Michele Bachelet Jeria, presedinta statului Chile. Doamna presedinte este vazuta de Forbes drept una din cele mai puternice femei din lume si a venit sa viziteze echipa multinationala Vectra (al carui sediu este in Romania), echipa care ii asigura asistenta tehnica in acest Dakar lui Francisco Lopez. Veronica Jeria a petrecut cateva minute discutand cu Marcel Butuza, proprietarul echipei si l-a felicitat pe Lopez pentru victoria din proba speciala de ieri.
  15. Info Vectra Racing Team - Dakar 2009 ziua 6 Etapa San Rafel - Mendoza care a cuprins si cea de a sasea proba speciala a celui mai dificil raliu din lume i-a dus pe riderii Vectra si restul caravanei Dakar-ului chiar la poalele Anzilor. Ziua a inceput mai tarziu decat a fost programata initial tocmai pentru ca pilotii sa apuce sa se odihneasca si sa isi repare vehiculele care au avut mult de suferit in cea de a cincea zi a Dakar-ului. In plus, traseul probei speciale a fost redus de la 395 km la 178 km tocmai din cauza dificultatii si a impracticabilitatii unei portiuni din traseu. Pe road - book-ul zilei de astazi era trecuta trecerea printr-un vad, insa, din cauza ploii care a cazut in noaptea trecuta, acesta a devenit aproape imposibil de trecut si organizatorii au decis sa scurteze traseul. Locurile ocupate de pilotii Vectra in speciala nr.6: Frnacisco Lopez - 4, David Casteu - 6, Frans Verhoeven - 8, Philippe Cottet - 21, Romeo Duicu - 64. Dupa 6 zile, Dakar-ul pare sa fie greu, dar in acelasi timp o competitie provocatoare pentru team-ul Vectra. Din pacate, fara Marcel si Mani pe motociclete, echipa nu inceteaza sa ii uimeasca pe cei din rally-raid. Echipa romaneasca are doi piloti in top 10, Frans este pe locul 8, iar David pe locul 9, amandoi avand mari sanse sa termine in top 5. Lopez este pe locul 11, iar Cottet pe 26. Chiar daca se afla la primul sau Dakar, Romeo Duicu ocupa, dupa 6 zile, locul 61, iar in urmatoarele zile in Anzi va dovedi ca este un pilot care se antreneaza in Carpati. Maine, Francisco Lopez se va transforma in gazda pentru colegii sai de la Vectra. A 7-ea zi a acestui Dakar inseamna traversarea Anzilor si ajungerea in Chile. Pe 9 ianuarie bivouac-ul va fi instalat in Valparaiso si pilotii vor putea face plaja pe malul Pacificului; dupa ce in aceeasi zi vor concura la o altitudine de peste 3100 metri, chiar pe sub Aconcagua (cel mai inalt varf din Anzi). Imi pare rau ca nu am putut sa va pun la timp si celelalte comunicate dar se pare ca am o problema cu SITE-UL asta.Le gasiti pe celelalte siteuri
×
×
  • Creează nouă...