Sari la conținut

Pentarus

INACTIV
  • Număr conținut

    189
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Metode de contact

  • Yahoo
    kimi_ro

Profil

  • Sex
    Male
  • Locatie
    Bucuresti
  • Carnet moto din
    2008-septembrie
  • Motocicleta
    s-a dat

Informații profil

  • Motociclete detinute
    Suzuki GS500E, 2002

Pentarus's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  1. bre Mihai, zici ca e chopper! P.S. foarte fain incepe sa arate!
  2. gasesti aici o multime de informatii. Timp sa ai sa le citesti pe toate Iar asta e topicul vechi. Eu am fost in Thassos in 2009 si, la vremea respectiva, am citit vreo 70 de pagini de pe vechiul topic. Am facut si un rezumat asa ca il "urc" aici, poate iti e de folos (s-ar putea ca unele informatii sa nu mai fie de actualitate). Tot de pe acolo am obtinut si un traseu privind traversarea Sofiei prin centru. Atasez si acest fisier. Have fun! thassos.doc traversarea_Sofiei_prin_centru.doc
  3. Salut baieti, A venit vremea sa o vand si eu pe Suza. Dupa mai bine de 2 ani, timp in care nu am profitat din plin de ea , ma vad nevoit sa o vand. Pt cine e interesat, am postat anuntul aici: /index.php?/topic/661406-vand-suzuki-gs500e-an-fabricatie-2002/ O vara fumoasa si fara probleme, tuturor.
  4. Salut Florin, Unde as putea gasi simeringurile si uleiul mentionat de tine mai sus? As vrea sa rezolv problema in acest weekend.
  5. hei, salutare colegi! nu ne-am mai auzit de taaaare mult. Uite ca am si eu urmtoarele probleme (in ordinea in care trebuie rezolvate): 1. dupa o lunga iarna, m-am trezit ca pierd ulei pe la furca => va trebui sa schimb uleiul si simeringurile. Pt ulei m-am decis la PROCYCLE SAE 10W-20 (cod Louis 10038580) la 9,95 EUR/litru. In schimb, la alegerea simeringurilor am o problema. Motorul meu e din 2002, deci, s-ar presupune ca e modelul WVBK pt care se recomanda setul SAITO (cod Louis = 10042189) la 9,95 EUR. Insa, pe certificatul de inmatriculare modelul e trecut GM51B (adica ala din perioada 1989-1995, in timp ce GM51B-96 e pt perioada 1996-2000) iar pentru aceste 2 modele se recomanda tot un set SAITO dar cu codul Louis = 10042628 si tot la 9,95 EUR. Prin urmare, ce set SAITO sa aleg? 2. Nu ma pricep sa realizez operatiunea de la punctul 1 asa ca va rog sa imi recomandati pe cineva in Bucuresti unde as putea face operatiunile de mai sus. Am nevoie de cineva cat mai aproape de zona Crangasi sau care sa se deplaseze unde stau eu din motivul de la punctul 3. Daca stiti si cat m-ar costa, ar fi minunat! 3. Pentru ca pe 11.04.2011 mi-a expirat ITP-ul, normal ca trebuie sa il fac. Dar mi-e cam nu-stiu-cum sa ma deplasez cine-stie-unde pt a face ITP-ul. Nu m-a oprit niciodata politia da' cine stie ce noroc am. Prin urmare, m-ar interesa un service ITP in zona Crangasi unde sa pot face ITP-ul. Cineva imi zicea de RAR-ul de pe Grivitei. Multumesc,
  6. Salut, Exista vreo statie ITP in zona Crangasi? Mi-a expirat ITP-ul pe 11 aprilie si nu prea ma incanta sa merg cu motorul pana cine-stie-unde pentru a face ITP-ul. Plus ca am observat ca pierd ulei pe la furca asa ca ar trebui sa gasesc si pe cineva in zona care sa imi schimbe semeringurile. Cunoasteti? Dau o bere!
  7. Salut, Am tot asteptat si asteptat pana sa depozitez motorul pe undeva iar acum m-a cam lasat cu c... in balta. Nu mai porneste sub nicio forma. Bateria am tinut-o suficient la redresor dar tot nimic (poate am tinut-o prea mult si s-a dus naibii). Prin urmare, caut un loc de depozitare in Crangasi (unde stau eu) pt ca va trebui sa imping la ea pana la respectivul loc. Cine ma poate ajuta, i-as fi foarte recunoscator. Bineinteles, nu exclud nici varianta de a o duce intr-un garaj din alta zona a orasului, urcata pe remorca (daca persoana care ofera garajul are si remorca). Multumesc, P.S. Din pacate, eu sunt disponibil in weekend aproximativ toata ziua iar in timpul saptamanii abia dupa ora 18.00. As vrea totusi sa reusesc sa o depozitez pana vine zapada (saptamana viitoare )
  8. Hehehe, oare a baut palinca care i-am adus-o noi? O sa vb si cu amicii mei sa vad ce zic si ei. Cand trimiteti pachetul? Si ce ar contine? Cat priveste plimbarea spre Sevastopol....nu cred ca putem veni. Dar mai vb pana atunci!
  9. Te-as insoti dar nu pot. Drum bun si asfalt uscat! P.S. Ai mai vb cu Sertac?
  10. Salut baieti, Nu am inteles foarte clar asa ca va intreb pe voi: de la Zatoka, Ucraina poti merge spre Odessa prin Karolino Buzah (direct pe drumul din partea de jos a hartii)??? Google maps ma intoarce prin Monashi. Asadar, e drum ok intre Zatoka si Karolino Buzah direct prin partea de jos a hartii (muuult mai scurt decat daca ocolesc pe partea de sus care, din cate imi dau seama m-ar baga prin Moldova)? Multumesc,
  11. Imi cer scuze pt ca nu am mai scris nimic in ultimul timp. Asadar, sa continui povestea: Petrecerea celor de Macho Kings MC Istanbul a avut loc intr-un local aflat la 10 metrii de stadionul echipei de fotbal Fenerbahce Istanbul. Biletul de intrare a fost 20 TL iar in pret era inclusa o bere plus floricele cat cuprinde. Parcarea din fața localului arăta in felul următor: Majoritatea participanților erau pe terasă deoarece in Turcia este interzis fumatul în interiorul localurilor. Ca un nefumător ce ma aflu, chestia asta mi s-a parut super tare dar sunt convins că la noi nu va exista niciodată o astfel de lege. Ok, să nu deschid un subiect sensibil pentru mulți dintre noi  DeÂşi aveți impresia că cei din imaginea de mai jos par niÂşte oameni “periculoÂşi” vă asigur că toți erau niÂşte persoane extraordinare. La petrecere au participat membrii din mai multe cluburi moto din Istanbul, inclusiv 2 membrii din clubul Hell’s Angels, unul dintre cele mai cunoscute cluburi din SUA ale cărui preocupări nu sunt chiar atât de “ortodoxe”. Baieții de la Macho Kings au avut invitate mai multe formații: Ca orice lucru bun, Âşi acesta a trebuit să se oprească cu un sfert de oră înainte de 02.00. În Turcia petrecerile nu se pot continua dupa ora 02.00 motiv pentru care, fix la aceasta oră totul era strâns iar localul închis. Se pare că turcii au obiceiul ca după terminarea unei petreceri să meargă la masă. Asa ca, am purces cu totii spre un local unde se serveau 2 tipuri de ciorbe: una de linte iar cealalta aducea cu un fel de ciorba de burta. Intr-un final am ajuns acasa, condusi din nou cu celebrul microbuz al clubului. Ziua de sambata a inceput destul de tarziu. Am incercat sa ne relaxam, plimbandu-ne din nou prin partea veche a Istanbulului, fara insa un obiectiv anume. Din intamplare, am ajuns la turnul Galata de unde poti admira orasul in toata splendoarea lui: Portul este un loc aparte: pe de o parte oamenii manaca la terase, pe de alta parte, alti oameni cauta prin gunoaie, vand diverse nimicuri, incearca sa supravietuiasca. In apropierea portului se gasesc diverse tarabe de unde poti cumpara suc din aproape orice fruct iti doresti: Ziua s-a terminat repede insa urma cea mai interesanta zi din intreaga excursie: cursa de Formula 1 de la Istanbul Park. Imagini in episodul urmator! Mesaj completat din pacate, observ ca o mare parte din pozele postate pe primele 2 pagini, au disparut.....pacat, chiar am muncit sa le uploadez si sa fac o poveste frumoasa....
  12. De ce nu suntem mai multi? Pai uite, eu nu pot merge cu motorul de luni pana joi pt ca trebuie sa ma imbrac la costum. Daca as merge cu motorul, sigur m-as murdari pe pantalon. Asa ca ramane doar ziua de vineri, cand e "casual day", sa pot veni cu motorul la servici.
  13. Filosofull - am uitat sa precizez: da, am mai vb cu Sertac insa, in ultima saptamana nu a mai raspuns. I-am dat un mesaj si un SMS ca sa il intreb cand va pleca spre Odessa si care ii va fi traseul insa nu am mai primit niciun raspuns. El ne rugase sa ne interesam de drumul din Romania spre Ucraina, care ar fi mai buna, pe unde sa mearga, chestii de genul asta. Daca tu sti, sa ii spui. O sa ma interesez si eu. Oricum, daca ajunge prin Bucuresti, sigur ca il vom insoti. Asadar, sa continui povestea: Inceputul celei de a doua zi a fost dedicata repararii motoarelor. Asa cum spuneam, prin Bulgaria am dat pe jos motorul si am rupt partea stanga a crash bar-ului iar amicul meu avea si el o problema cu motorul in sensul ca furca față pierdea ulei. Am dus motoarele la un amic de-al lui Sertac (acelasi la care a fost si Filosofull). Poza de mai jos e de la service-ul moto: Baietii de acolo mi-au facut o noua bara pe care sa montez crash bar-ul iar la celalalt motor au inlocuit uleiul si au schimbat ambele garnituri. Din pacate, pe drumul de intoarcere a inceput sa piarda ulei din nou, de data asta pe partea drepata (initial a fost doar pe partea stanga). Am lasat motoarele la service si ne-am continuat vizitarea orasului. Primul punct a fost "Yerebatan Cistern", cel mai mare rezervor din cele 6 construite in perioada Imperiului Bizantin. Este localizat in apropierea Muzeului Hagia Sophia. Interiorul este astfel: Rezervorul este construit sub pamant, a fost realizat in doar cateva luni in anul 532 si a fost utilizat pana in secolul 16 pt furnizarea de apa potabila catre oras, mai ales in perioada diverselor asedii. Cladirea are 70 m latime, 140 m lungime, 8 m inaltime, o suprafata de 10.000 mp si un numar de 336 de coloane, plasate din 4 in 4 metrii. Capacitatea este de 80.000 m cubi. Rezervorul cuprinde si o mica istorie a Medusei, existand si doua capete ale acesteia. Ca un fapt aparte, cateva scene din filmul "From Russia with Love" (James Bond) au fost filmate aici. In prezent, in apa din Rezervor sunt foarte multi pesti si banuți pe care oamenii îi arunca in ideea ca vor avea noroc. A urmat Moscheea Albastra (Sultan Ahmet Mosque). Moscheea este considerata ca fiind cea mai mare si cea mai frumoasa dintre toate moscheele din Istanbul. Cuprinde si o curte cu dimensiuni destul de impresionante (72 m x 64 m): Este singura Moschee din Turcia care are 6 minarete. Legenda spune ca cele 6 minarete au aparut doar pentru ca arhitectul a inteles gresit ceea ce Sultanul i-a cerut, respectiv, in loc de a costrui minarete poleite cu aur, a inteles ca trebuie sa construiasca 6 minarete, cuvantul "Âşase" fiind foarte asemanator cu cuvantul "aur" in limba turca. Moscheea este cunoscuta drept "Moscheea Albastra" deoarece peretii acesteia sunt colorati mai ales in albastru: A urmat apoi o mica plimbare. Pe drum am ajuns la Universitatea din Istanbul. Cladirea a fost initial sediul Ministerului Apararii In fața ei este o piata mare plina de porumbei. Din loc in loc exista vanzatori cu mancare pentru porumbei. In drum a aparut si un magazin unde se vindeau narghilele. Rezultatul a fost o lunga negociere finalizata cu cumpararea a doua narghilele. Pretul a fost mai bun decat in bazar. Apropo de Marele Bazar (Covered Bazar = Kapali Carsi), din pacate am ajuns in zona lui doar in apropiere de ora inchiderii asa ca nu am avut parte de nebunia, agitatia si negocieri puternice. Sfat: cand negociati un pret in Marele Bazar, oferiti vanzatorului jumatate din pretul pe care el vi-l propune. Insa, oricum ati face, NEGOCIATI, altfel turcii se simt jigniti. Iar de negociat, negociati oriunde, chiar si la hotel pentru pretul unei camere. Revening la Bazar, trebuie mentionat ca este unul dintre cele mai vizitate locuri din Istanbul. Nu uitati insa de Piața de Mirodenii (The Spice Bazaar), cunosc si sub numele de Bazaarul Egiptean avand in vedere ca, in trecut, se vindeau foarte multe mirodenii aduse din Egipt. Pentru un pasionat de mancare, mirosuri si culori de toate felurile, aici este locul unde sa veniti. De mentionat este ca bazaarul contine si nenumarate plante medicinale. Este vineri, deci, urma marea petrecere organizata de clubul gazdei noastre: Macho Kings MC Istanbul. Povesti si poze in episodul urmator. Reply, va rog.
  14. Multumesc, Pozele sunt facute cu 2 obiective: cele mai multe cu 18-55 iar restul cu 55-200, ambele cu VR da, microbuzul ala a fost foarte tare mai ales ca in prima seara in care am ajuns la Sertac, ne-am simtit cam ciudat sa ne urcam in "aratarea" aia...era cam freaky! sa continui povestea: Cateva poze de la Hagia Sophia: aici se pot observa numele a 2 califi încadrând o frescă cu fecioara Maria si pruncul Iisus: o imagine de la etaj: in coltul din dreapta jos se poate vedea imaginea originala: numele celorlalti doi califi: imagine cu Moscheea Albastra: imagini tot de la etaj: A urmat apoi o bine-meritata odihna la una din multele terase din zonă: localnicii inca se ocupa cu repararea si curatarea pantofilor pe strada: S-a facut târziu si trebuia sa prindem ultimul feribot spre Karakoi. In fața portului oamenii inca vindeau porumb si peste: O imagine nocturna a Istanbulului: Ca un fapt aparte, trebuie mentionat ca Istanbulul este un oras fara coÂşuri de gunoi. De aceea, oamenii arunca mizeria pe strada de este apoi stransă Âşi depozitată la grămadă (plastic, aluminiu, gunoi menajer, hârtie, etc) în niÂşte containere mai mari. De aici, seara, apar niÂşte persoane care separă gunoiul: in dreapta se vede foarte putin din containerul in care se arunca tot gunoiul. Aceasta a fost prima zi in metropola Istanbul. Minunat!!!!!! pt continuare am nevoie de un nou reply
  15. Intr-adevar, devierea pe drumul forestier a fost a doua zi. Am incurcat putin traseul. Asadar, dupa ce ne-am deprins cu traficul din Istanbul, am ajuns la podul Ataturk unde, asa cum mai citisem pe aici, am dat peste celebrele bariere peste care nu puteai trece fara sa platesti. Si pentru ca nu acceptau card bancar a trebuit sa cumparam un card special care continea vreo 9-10 calatorii si costa in jur de 30 TL (daca am retinut exact). Ulterior, la intoarcere, ne-am dat seama ca acest card se poate folosi si pentru plata autostrazii asa ca s-a dovedit util. Sa vorbim un pic si de Istanbul - orasul este format din 3 parti: in partea Europeana se află Peninsula Istorica cu zona Sultanahmet (spre Sud) si Cartierul Galata (spre Nord) iar in partea Asiatica se află Noul Oras. Asadar, partea europeana este considerata partea veche a orasului iar cea asiatica partea noua. Trebuie mentionat insa ca, partea europeana, pe langa multele obiective turistice din vechiul oras, cuprinde si o zona cu numerosi zgarie-nori, precum in poza de mai jos: Partea europeana este zona comerciala si de afaceri in timp ce partea asiatica este mai mult o zona rezidentiala cu blocuri de genul acestuia: Sincer, pe mine m-au cam speriat astfel de blocuri, adica, daca le vezi din față, arata cat se poate de OK dar daca le vezi din lateral, parca iti piere cheful sa locuiesti acolo. Ideea e ca un astfel de bloc se sprijinea pe niste stalpi care, la prima vedere, pareau destul de firavi. Anyway, inteleg ca Istanbulul nu este o zona in care sa existe pericol de cutremure. Sa revin un pic la istoria orasului. Daca nu stiati ( ), Istanbulul se afla pe cele doua maluri ale Bosforului care leaga Marea Neagra de Marea Marmara si (normal) separa Europa de Asia (ca un fapt aparte, a fost prima data cand am pus piciorul/roata pe continentul Asiatic). Nu se cunoaste exact numarul locuitorilor din Istanbul dar acesta se estimeaza a fi undeva intre 12-15 milioane insa populatia creste cu peste jumatate de milion de oameni in fiecare an din cauza migratiei continue din zona rurala (in fiecare an, peste 1.000 de strazi noi apar in Istanbul). Dar destul despre istoria orasului. O puteti afla si din carti De cum am ajuns, gazda noastra, Sertac, ne-a anuntat ca aceasta este seara in care se intalnesc membrii clubului din care el face parte. Sa va zic mai multe despre gazda noastra: Sertac este vicepresedintele clubului de bikeri Macho Kings MC Istanbul. Numarul membrilor nu-l cunosc pt ca nu a vrut sa ni-l spuna dar erau destul de multi. Cu totii au doar choppere iar in cadrul clubului exista o anumita ierarie strict respectata de membrii sai. De exemplu, cea mai mica functie are denumirea de \\\"Hangaround\\\" si este data celor abia intrati in club. Cu totii au haine asemanatoare, in special veste de piele pe care se adauga insemnele clubului pe masura ce evolueaza in ierarhie. Emblema clubului este cea din poza de mai jos: din pacate, poza nu este de o calitate prea buna. Asadar, miercuri seara am mers impreuna cu Sertac (noi cu taxiul, el cu Harley-ul) pe o strada plina de baruri pe stanga si pe dreapta, frecventata de localnici si nu de turisti (am uitat sa precizez ca stateam in zona asiatica unde sunt mult mai putine obiective turistice). Dupa ce am socializat cu oamenii de acolo, extrem de primitori, Sertac l-a rugat pe unul din membrii clubului sa ne duca la un restaurant. Tipul a stat cu noi pana am terminat masa iar apoi ne-a dus inapoi la barul unde erau ceilalti membrii. De ce spun asta? Pentru a sublinia faptul ca fiecare isi stia locul in club si faceau ceea ce le cerea superiorul. Chestii de genul asta s-au intamplat si in zilele urmatoare, respectiv, i-a cerut unui alt tip sa ne duca cu masina in port si alte maruntisuri de genul asta. Ceva poze cu o parte din membrii clubului, in fața barului: Petrecerea a durat destul de mult iar la intoarcere am mers cu microbuzul clubului: A doua zi am plecat sa vizitam orasul. Asa cum spuneam, un alt prieten de-al lui Sertac, Omer, ne-a dus cu masina pana in portul Karakoi (erau vreo 4 km de la casa lui Sertac pana in port) de unde am luat feribotul spre portul Kadikoi aflat in zona Peninsulei Istorice a orasului. Cateva poze facute de pe feribot: gara Haydarpasa, cea mai mare gara din partea asiatica a Istanbulului: si o imagine si din interiorul garii: Alte imagini de pe feribot: portul comercial: zidurile dinspre mare ale Palatului Topkapi Notă: Biletul pentru un drum cu feribotul este de 1,5 TL. Exact langa portul Kadikoi exista un tramvai care trece pe langa unele dintre cele mai importante obiective turistice ale Sultanahmet-ului: palatul Topkapi, Hagia Sophia, Moscheea Albastra, etc. Recomand sa nu il folositi si sa mergeti pe jos de-a lungul liniei deoarece ajungeti imediat la Palatul Topkapi, centrul administrativ mai bine de 400 de ani al Imperiului Otoman si probabil cel mai important obiectiv turistic in tot Istanbulul. Cateva poze de la palat: pisicile sunt peste tot in Istanbul Palatul initial a fost construit in perioada 1475-1478 dupa cucerirea Constantinopolului de catre Fatih Sultan Mehmet. Ulterior, ca peste tot, fiecare sultan a mai adaugat câte ceva până când a fost abandonat in secolul 19. Numele \\\"Topkapi\\\" provine de la imensele tunuri din fața usilor palatului, dar numele initial a fost \\\"Seray-i Cedide-i Amire\\\". Palatul este intins pe o arie de 700.000 mp, adica dublu decat Vaticanul sau jumatate cat e Principatul Monaco Palatul conține o multime de alte muzee si expozitii dintre care, cele mai importante ar fi: Haremul (notă: Sultanul Murat al III-lea a avut un harem format din peste 1.200 de femei......cand o fi avut timp sa \\\"iasă\\\" la o cafea turcească cu toate??....nu stiu), trezoreria imperială, relicve (haine, sabia, steagul, arcul, amprenta piciorului, un dinte, fire din barba, o scrisoare ale Profetului Mohamed), biblioteca Palatului, colectia de textile (aici nu ma pot abtine sa nu comentez asupra hainelor pe care le-am vazut: deci, erau enorme! Oare cat de mari au fost sultanii astia de purtau asemenea haine? cred ca aveau niste maneci de vreo 2 metrii lungime fiecare, tot 2 metrii fiind si diametrul hainelor; in fine, probabil ca se prindeau cumva dar pun pariu ca erau tare incomode), colectii de portelan si multe, multe alte cladiri impunatoare, fiecare cu rolul lor. Nu am poze din interiorul expozitiilor pentru ca nu aveam voie sa fotografiem. A urmat apoi Hagia Sophia, cea mai importanta cladire din timpul Imperiului Bizantin, acum transformata in muzeu. Este o constructie incredibila, cu dimensiuni enorme si o arhitectura ce nu a putut fi egalata de nicio alta constructie timp de peste 800 de ani (de la constructia ei si pana la caderea imperiului Bizantin). Cladirea a fost initial biserica, fiind construita in anul 537. Din anul 1934 (cand a fost invins imperiul Bizantin de otomani) a fost transformata in moschee. La ora actuala este restaurata si contine mai ales elemente ale crestinatatii dar si elemente ale credintei musulmane (cele mai evidente fiind numele celor 4 califi de dupa Mohamed, care sunt mentionate pe niste cercuri imense montate pe peretii muzeului). Daca la parter exista o combinatie de elemente crestine cu cele musulmane, la etaj sunt doar elemente crestine. Am postat un mic filmulet aici: Hagia Sophia poze de la Hagia Sophia in episodul urmator deoarece nu mai pot adauga nicio poza in actualul "post" pentru a putea continua povestea si a posta poze, am nevoie de un reply Mesaj completat filmuletul de la Hagia Sophia: pentru a putea continua povestea si a posta poze, am nevoie de un reply
×
×
  • Creează nouă...