Sergiu, noi avem vorba aia, : "De-oi muri, sa-mi porti caciula/ De-oi trai, ..."stii tu . Sper ca-ti dai seama ca vei fi cea mai iubita tinta a dedicatiilor noastre vara asta Inca o data la multi ani pentru ieri, poate sarbatorim la padure azi . Sa revenim totusi la fizzere.
Am descarcat manualul de intretinere al fzr-ului 600 de pe fzrarchives.com. Acolo scrie ca uleiul de vara tre'sa fie 20w40. De cand merg cu motorul, din martie, cred ca am facut cam 3000 km, nivelul uleiului la fereastra de jos pare ca a scazut cam cu 1-1,5mm, oricum e in limite, deci mie imi pare ca nu consuma excesiv ulei. In manual nu am gasit pana acum nimic despre consumul de ulei, mai ales la valorile scrise de prietenul Avocatu (in caz de omisiune imi cer scuze, specifica-ne te rugam unde ai gasit informatiile despre consumul de 800-1000 ml la mia de km).
Consumul la un drum de aprox. 250 km Galati-Vama Veche a fost de 11 l, la o viteza de 100-140 km/h (drumurile din Dobrogea nu sunt cele mai bune pt. motoare de viteza, in afara de zona litoralului). In oras consuma mai mult,dar nu cred ca mai mult de 6 l, oricum stiti prea bine care-i tentatia de a-l "forja".
Pana acum nu am avut probleme tehnice, singura obiectie fiind un anumit zgomot ciudat al lantului, chiar si dupa ce l-am uns. In manual este recomandat pentru lant ulei de motor SAE 30w-50w, deci cred ca e vorba de ulei care sa aiba prima cifra-viscozitatea cred- intre 30 si 50. Nu sunt curios sa arunc banii pe spray-uri de degresat si uns, daca in manual scrie exact ce trebuie folosit(daca gresesc, corectati-ma). Atentie: la reglarea lantului, roata spate trebuie rotita pana ce lantul ajunge in pozitia cea mai intinsa, apoi se regleaza sageata! Nu stiu care-i explicatia, dar am patit-o, dupa ce am intins lantul la sageata de 20 mm din manual, la o oprire am gasit lantul foarte intins, deci a trebuit sa il reglez iar ,dar dupa ce am citit in manual .
Parerea mea e ca e foarte important de citit si respectat ce scrie in manual, daca vrem sa avem maximul de satisfactie de la motor. Am vazut la mare de 1 mai vreo 2 fzr-uri intr-o stare jalnica. Eu am avut noroc de un motor bine intretinut, deci trebuie sa am grija de el, nu de alta, dar este un motor cu un foarte bun raport calitate-pret, relativ economic, performant, simplu si usor de intretinut.
Inca un site foarte misto este asta: www.fizzer-redline.com, unde gasiti un articol foarte interesant- test comparativ Yamaha fzr600- Suzuki gsf600 Katana, plus inca multe materiale interesante.
Mai vorbim cand ajunge si la mine NET-u . Sper sa n v d m cu motorasele pe la intruniri. Va doresc o vara cat mai misto, fara necazuri tehnice sau de alte feluri