Sari la conținut

CZU

Membru
  • Număr conținut

    69
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Metode de contact

  • Website URL
    http://
  • Yahoo
    tmcezar@yahoo.com

Profil

  • Locatie
    Bucuresti

CZU's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  1. Salut! Am si eu o intrebare pentru cei care se pricep sa monteze segmentii pe piston: Cum scrie la carte ca trebuie decalate deschizaturile segmentilor la montarea pe piston? Eu am doar schema de pe cutia segmentilor si nu stiu daca este corecta. Din cate stiam eu trebuie decalata deschizatura unui segment astfel incat sa nu cada peste deschizatura altuia. Voi cum ati pus segmentii la Nipru? Multumesc, Bafta!
  2. asta scrie pe setul motor de Nipru cand il cumperi 77,95 - cota 0
  3. CZU

    Ajutati-ma !

    Raspunsul era pentru AXI si nu avea nici o legatura cu tine. Te-ai bagat singur in seama in postul omului si ca de obicei ai dat cu mucii in fasole. Sincer te gasec infantil si lipsit de substanta ca si raspunsurile tale, iar daca ai ceva de spus da un mesaj privat, nu te mai ocupa de mesaje neinteligibile prin posturile altora. Scuze AXI ca m-am folosit de postul tau sa-i raspund D-lui Manuel, dar se pare ca nu a inteles ca tu ai nevoie de o mana de ajutor nu de aberatiile lui.
  4. CZU

    Ajutati-ma !

    Merge CDI-ul facut de mine, dar trebuie incercat. Daca esti interesat da un mesaj privat si vorbim mai in detaliu.
  5. uite aici este... in prima poza este unitatea de afisare a CB-ului (CB- computer de bord), iar in a doua este CDI-ul pentru solutia cu doua bobine. CDI-ul este gandit sa mearga cu intrare de la ruptor clasic sau de la CB. Zilele urmatoare am sa pun mai multe detalii despre ele. Bafta! P.S. Tot pe afisorul central se face si afisarea nr. de Km parcursi, sau Km parcursi de la alimentarea cu benzina sau de la resetare (modul de afiare al afisorului doi se schimba prin apasarea unui buton)
  6. CZU

    Cdi - Gata

    Avansul este variabil in functie de turatie. Initial m-am gandit sa fac o captura pe PC cu variatia avansului la diferite turatii asa cum este el modifica de centrifugal dar mi-am dat seama ca o sa obtin cite o curba pentru fiecare motocicleta in parte. Fiecare sistem mecanic este oarecum unic in felul sau si mai toate au o anumita uzura. Deci rezultatul ar fi fost neconcludent. Atunci am luat-o cu teoria. Ce se intampla cand creste turatia...? Scade timpul disponibil arderii. Am considerat ca la turatie maxima timpul este minim iar la relanti este maxim, deci timpul disponibil arderii este invers proportional cu turatia, asa ca daca stii turatia nu iti ramane decat sa imparti timpul maxim procentual functie de turatia pe care o ai. La jucaria facuta de mine timpul maxim de ardere este setabil pentru a putea fi introdus de proprietar in functie de motorul pe care il are, dupa care vine microprocesoru' care divizeaza acest timp in functie de turatia citita. Practic faci cateva teste, vezi cum merge cel mai bine, vezi cum consuma cel mai putin, cum are cat mai multa forta si gata frate. Nu trebuie decat sa apesi niste butoane si te-ai ales cu avans variabil. Bafta!
  7. CZU

    Cdi - Gata

    aprinderea este universala. Eu am pus-o pe masina asa ca merge foarte bine fi pe un motor 2T/2C. montajul cu senzori hall care se ocupa de avans si altele este diferit de aprindere. Ele au fost proiectate ca sa poata functiona impreuna dar merg foarte bine si independent. daca vrei detalii da un mesaj privat. Bafta!
  8. CZU

    Cdi - Gata

    Salut! Pentru ca acesta este primul mesaj pe anul 2006 vreau sa va urez tuturor LA MULTI ANI! si la cat mai multe drumuiri si Km fara probleme. Pot sa sun ca am terminat aprinderea cu condensator si transformator ridicator , iar rezultatele obtinute la teste sunt foarte satisfacatoare. Principiu de functionare: - cu ajutorul unui microprocesor supraveghez ruptoarele (sau ruptorul) si imi dau seama daca am pornire sau motorul merge. Tot cu el analizez si turatia pentru a doza energia in functie de turatie. Dupa cum se vede in filmulete scanteia are peste 3cm si este asa de puternica ca se produce si intre bornele bobinei. Acum la teste am dat ambele scantei in aceeasi bobina dar intentionez sa mai adaug un circuit de comanda si un tiristor pentru a pune cate o bobina pe fiecare cilindru. Practic o sa am o singura aprindere pentru ambele bobine. - pornirea: la pornire intotdeauna este nevoie de o scanteie mai puternica, de aceea in primarul bobinei vom avea nevoie de o energie mai mare. Eu am considerat 500V si am obtinut o scanteia de ~100mJ - rupere. - 1000rot/min: in functie de turatie energia trebuie sa scada pentru a se reduce scanteia la bujie ~ 40-50mj, altfel se uzeaza bujia mai repede. - 2500rot/min: dupa cum se vede in film tensiunea in primarul bobinei de inductie este foarte ridicata, iar arcul are peste 3cm. - 5000rot/min: chiar si la aceasta turatie arcul are ~50mJ si o lungime de peste 3cm. Tensiunea pe bobina este ~300V, iar scanteile se produc si intre borne. Deoarece aparatul de masura integreaza tensiunea masurata trebuie sa aveti in vedere ca in momentul producerii scanteii tensiunea este de fapt mai mare (la bornele bobinei tensiunea nu este liniara ci sunt un soi de pulsuri) Ce este de retinut este ca indiferent de turatie scanteia se mentine foarte puternica, iar la pornire este aproape de doua ori mai tare. Rezultatele montarii unei astfel de aprinderi se vor vedea in functionarea perfecta si ma astept la cresterea puterii si la ceva economie de carburant. Se recomanda merirea distanei dintre electrozii bujiei la 1mm pentru a mari arcul electric si a imbunatati aprinderea. Am pus aprinderea asta si pe masina si pot spune ca merge mult mai bine. Pentru a simula functionarea motorului am pus un circuit oscilant in loc de ruptor, calculat sa dea 1000, 2500, 5000 de scantei pe minut, exact ca in motor (o scanteie pe rotatie). Se vede in poza forma semnalului de intrare la 5000 rot/min. Imi cer scuze pentru calitatea materialelor dar sunt facute cu un mobil. Am terminat si calculatorul de bord despre care v-am spus si pe care o sa-l pun sa comande scanteia prin aceasta aprindere. O sa deschid un topic nou si am sa explic acolo ce face si cum merge. Bafta! Pornire.avi1000rot_min.avi2500rot_min.avi5000rot_min.avi
  9. Tu crezi ca daca umbli pe la fiare vechi si aduni piese de pe acolo, le pui pe motor si dupa aia astepti sa vezi daca merge, iar daca nu merge o arunci si cauti alta vechitura poate dai lovitura si vii aici pe forum si-ti umflii muchii esti deasupra tuturor. Afla ca mai sunt si altii pe aici care au facut treburi si chiar foarte interesante. Eu sunt intradevar sceptic atunci cand pun orice vechitura pe motor si apoi ma risc pe el. Cat despre sistemul de comanda al aprinderii facut de mine (nu adunat de la lucruri aruncate) chiar are ceva munca si ore de studiu bagate in el, doar prin simplul fapt ca am scris peste 2500 de linii de cod la softul microprocesorului ca sa-l fac sa analizeze semnalele culese de la motor si sa dea comanda atunci cand trebuie. Ce nu ai inteles mai Manule este ca eu am psibilitatea sa reglez momentul aprinderii dupa un grafic la care eu pot sa-i modific toti parametrii, lucru pe care tu nu o sa-l faci niciodata cu o vechitrura la care nu ai nici un sistem de control (poate doar suruburile de prindere). Respect pentru experienta acumulata de tine din incercarile facute de-a lungul timpului dar cred ca ti s-a urcat la cap, iar daca tot te bagi in seama aici pe forum lasa textele de genul "NU O SA MAI RASPUND NIMIC NIMANUI PT K NU AM CU CINE" si mai bine da o mana de ajutor. Fiecare are dreptu sa fie sceptic, sa se teama de ce nu stie, sau pur si simplu sa nu fie genul care incearca chiar cu riscul de a strica, tu nu esti judecatorul lor cel mult poti sa-i sprijini pentru ca sunt convins ca nici tu nu le stii pe toate. Bafta!
  10. pai daca e cu hall de ce e asa mare? senzorul meu are 7x7x2mm si in rest mai pui doar un disc mic cu un magnetel pe axul cu came oricum eu respec pe oricine face un impruvement la orice, fi el si un senzor mare si depasit de trabi pus pe un motor, cu conditia sa mearga mai bine si mai sigur ca inainte. fiecare face dupa posibilitati si dupa ce-l taie capu. Respect!
  11. daca nu are centrifugal nu inseamna ca nu merge mai bine si fara probleme daca ii pui un sistem inteligent de comanda al scanteii, bazat pe analizarea turatia motorului, timplul estimat de ardere, capacitatea de inmagazinarea a energiei in bobina in timpul efectiv disponibil (pentru a avea o energie suficienta pentru producerea unei scantei puternice). si sa-ti mai spun ceva, eu prefer o aprindere electronica cu PWM (Pulse Width Modulation) de comanda adaptat pe situatie ce imi incarca diferit bobina cand se prinde ca am pornire fata de atunci cand am 1000 de ture sau 5000 de ture. O scanteie tapana si lunga eu cred ca face o treaba excelenta, nu ai nevoie de 4...150 scantei pe secunda. Important sa dai in bujie energia care trebui la momentul care trebuie pentru randament maxim. eu am pe masina o astfel de aprindere cu traf. ridicator nu ca amarata de aprindere rosie GOTRONIC pe care o am primit-o odata cu Nipra si pe care o sa o inlocuiesc. O aprindere electronica performanta se face doar cu traf. si poti mari distanta dintre electrozii bujiei pana la 1,2mm. Sa vezi acolo scanteia trasnet. Am mai vazut la unii ca vor sa puna doua bujii, la ce bun ca vor avea scanteie doar pe una din ele si va fi la fel de mica. Bafta!
  12. 2mil pe bastarca aia?, electromagnetica? la banii astia va fac eu una cu hall, micuta fi fiabila ce comanda o aprindere sau doua in functie de bobina sau 2 bobine... eu nu as pune ditamai palastoaca ce nu incape in cutiuta aia (asa e la Niprul meu), mai ales ca axul cu came se invarte la 3000rot/min pe langa ea
  13. Ca tot este iarna si am timp berechet am facut pentru mine un sistem complet: - comanda cu senzor hall a scanteii (individual pe fiecare cilindru - nu doua scantei odata) practic se reduce uzura bujiilor cu 50% si scade consumul de energie la jumate. Alegerea momentului la care sa se produca scanteia se face digital in functie de turatia analizata de turometru. Avansul se poate creste sau reduce manual din doua push butoane (up, down). Tot digital se regleaza avansul in functie de turatia motorului turatie (exact ce face avansul centrifugal). Ce e cel mai tare: se poate programa avansul in functie de regimul de functionare la diferite turatii al fiecarei motociclete - cum vrea proprietaru'. - vitezometru digital - se seteaza in functie de locul de montare al senzorului - turometru digital - kilometraj digital - voltmetru digital - sa vezi exact cat baga alternatorul la orice turatie - temperatura ulei - alarma Sistemul este facut cu microprocesor pe 16biti (executa 10 milioane de instructiuni pe secunda). Cand va fi gata "batranica" mea va fi la a doua tinerete. Bafta!
  14. Ce luati voi de la dezmembrari de la stiu eu ce harb de masina nu o sa functioneze niciodata bine pe o comunista, pentru simplul fapt ca nu e proiectata comanda aprindeii in parametrii motorului de pe motocicleta si nu o sa faca mai bine treaba avansului centrifugal pus de rusi. Bafta!
×
×
  • Creează nouă...