Desi multi nu o sa isi schimbe conceptiile , vreau sa va dau niste informatii reale.
Interesat fiind de subiect si citind zeci de threaduri , am intrebat un profesor de la IMST ,sectia tribologie si uleiuri . Raspunsul ?
In ziua de azi 99.9% din uleiuri folosesc acelasi tip de aditivi. Nu numai asta , dar la aceiasi vascozitate toate uleiurile ce respecta standardele sunt ABSOLUT identice.
Un ulei "moto" are , asa cum a zis cineva acum cateva pagini maxim un aditiv de presiune diferit. Face o diferenta ? Persoana pe care am intreba nu a putut sa imi raspunda concret. Nu s-a facut nici un studiu , dar in cel mai bun caz isi va pastra proprietatiile cativa km in plus. Considerand ca uzura acestuia este provocata aproape exclusiv de temperatura si uzura mecanica (frecare) , nu va face o diferenta sesizabila.
In plus , uleiurile "full" sintetice sunt pur marketing. Nu exista un ulei full sintetic. Singura parte "sintetica" dintr-un ulei sunt aditivii - pulberi foarte fine de grafit , molibden si in unele cazuri tungsten. Toate sunt semi-sintetice. Sper sa luminez cateva capete cu acest lucru. Uleiul mineral NU poate fi full sintetic. Este o fractiune de petrol aditivata.
In concluzie , atata timp cat uleiul are vascozitatea recomandata si este schimbat la un interval adecvat , nu a fi nici o diferenta daca veti cumpara un ulei de doua ori mai scump. Platiti doar marketingul produsului , nimic mai mult.