1. Spune si tu despre ce motocicleta e vorba.
2. Iesi un pic pe sosea si fa 10-15 km, dupa care scoate bujiile si vezi ce culoare au (cel mai bine pune o poza). Daca sunt albicioase e clar merge sarac. Dupa parerea mea asta e cel mai probabil, rateurile sunt simptomul clasic pentru asa ceva.
3. Du motocicleta intr-un loc intunecos, infige bujiile in fise, sprijina-le pe cadru ca sa-si ia masa, si da la automat. Fiecare bujie trebuie sa aiba scantei regulate si stralucitoare, intre electrozi (verifici pe rand, nu e nevoie simultan). Daca da, bujiile si aprinderea sunt OK.
4. Daca are scanteie OK si bujiile se dovedesc albe (amestec sarac), as paria pe surubul de amestec. Explica si rateurile la relanti, si scaderea turatiei la relanti, si pornirea grea fara soc. Ori trebuie deschis un sfert sau o jumatate de tura, ori a prins mizerie si trebuie curatat.
Altele:
Daca ar fi toba infundata ar da sa moara, nu ar da rateuri.
O supapa uzata duce la lipsa compresiei, pierdere de putere, pornire proasta, zgomot in chiulasa, dar nu rateuri. De demontat motorul nici nu te gandi pana nu epuizezi restul cauzelor posibile.
Aprinderea poate fi intr-adevar DC-CDI (direct current capacitive discharge ignition) unde bobinele de inductie sunt alimetate prin descarcarea unui condensator. Totusi e putin probabil sa ai probleme acolo, dar se verifica asa cum am zis.
Oricum recomandarea mea e sa mergi la service daca motocicleta e in garantie.
Sfaturile fara a vedea motorul nu valoreaza prea mult, si marja de eroare e foarte mare.
Noi putem sa facem aici tot felul de teorii si tu de fapt sa ai capacul de la filtrul de aer un pic desfacut si sa traga aer fals, sau cine stie ce alta chichita, pot fi o gramada de explicatii pentru rateurile alea.