Sari la conținut

motosicli

Membru
  • Număr conținut

    16
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Profil

  • Carnet moto din
    -
  • Motocicleta
    -
  • Numar Moto
    -
  • Club
    -

Informații profil

  • Motociclete detinute
    -

Vizitatori Recenți Profil

Blocul vizitatori recenți este dezactivat și nu este arătat altor utilizatori.

motosicli's Achievements

  1. Salutare, Din pacate doar cartea mai este disponibila. Iti trimit nr de tel, daca te mai intereseaza. Le multumesc tuturor celor care mi-au trimis mesaje pentru interesul acordat. Seara buna!
  2. Donez "sticle" de semnalizare si Instructiuni pentru folosire si intretinere pentru scuter Manet, precum si un stop pe care scrie Jawa. Ultimul a fost demontat tot de pe un scuter manet, insa nu cred ca venise echipat cu el din fabrica. "Sticlele" de semnalizare nu sunt in stare perfecta, insa in lipsa de altceva pot fi utililizate. La fel si stopul, care dupa cum se vede este crapat. Instructiunile par a fi un xerox destul de slab calitativ, in sensul in care fotografiile sunt destul de neclare. Daca cineva considera ca obiectele ii sunt de folos pentru scuterul lui, i le dau cu tot dragul. Predarea se face in Bucuresti.
  3. Intreb de curiozitate, De ce ai desurubat etrierul? Nu era mai simplu sa demontezi roata si sa indepartezi splintul ca sa scoti placutele? La prinderile postmount exista riscul de a rade filetele furcii daca nu ai mana formata sau o cheie dinamometrica buna. P.S. Sa stii ca Tektro nu sunt gunoaie. Banuiesc totusi ca bicicleta nu este noua.
  4. Nu te arunca la manete dedicate v-brake-urilor. De functionat vor functiona, dar iti va fi greu sa dozezi forta de franare. Cauta manete de frana pentru cantilever (sau orice maneta de frana cu cablu bowden: disc, tambur, roller-brake...), dar nu pentru v-brake. Tektro are niste manete de frana (probabil au si alti producatori) care pot fi folosite atat pentru v-brake cat si pentru celelalte tipuri de frane actionate de cabluri: Tektro RT354AG. Succes!
  5. Vrei sa il "cobori" putin pe seat tube inspre monobloc? In general pentru slabirea clemei e nevoie de un inbus de 5 mm.
  6. Priceput nu sunt, dar in cazul problemei pe care ai semnalat-o lucrurile sunt destul de simple. Jantele initial sunt niste profile de aluminiu care ulterior sunt roluite. In urma roluirii acele profile devin o spirala spatiala (asemeni unui arc elicoidal). Acel cilindru obtinut este taiat pe generatoare si astfel se obtine un numar de jante egal cu numarul spirelor acelui "arc". Unele jante din aluminiu sunt sudate, insa pentru majoritatea - e si cazul jantelor tale - se foloseste o asamblare cu stifturi.
  7. Aveti idee, exista ceva cursuri de mecanici de biciclete sau service-uri dispuse sa primeasca ucenici?
  8. Desi pretul este bun, pe mine nu m-ar interesa un astfel de butuc decat intr-o perspectiva foarte indepartata, Din pacate informatiile pe care le gasesc pe net despre Alfine 11 sunt putine si destul de contradictorii. In principiu as vrea sa-mi cumpar o bicicleta cu care sa fac naveta indiferent de vreme, sa necesite cat mai putina intretinere si care sa poata fi utilizata ocazional si pe drumuri mai putin bune. Cel mai bine pare sa raspunda criteriilor mele de selectie bicicleta asta. Da, stiu ca asta e genul de bicicleta care constituie moartea pasiunii pentru majoritatea ciclistilor. Ce mi se pare realmente respingator la Cube-ul asta e schimbarotul Shimano revoshift. As putea totusi sa merg doi - trei ani cu bicicleta in configuratia originala, urmand eventual sa schimb butucul Nexus 8 cu un Alfine de 11 viteze cu accesoriile aferente. Imbunatatirile astea, chiar facute in regie proprie, aduse unei biciclete si asa scumpe (~1000 de Euro), costa multi bani.
  9. Voiai anul trecut sa-ti schimbi butucul alfine 8 cu unul de 11 viteze. Ai facut pana la urma pasul? Daca da, cum se comporta in comparatie cu cel de 8 viteze?
  10. Din capul locului precizez ca sunt un mare fan al butucilor cu viteze integrate (angrenaje planetare) si, mai mult, consider sistemul cu deraioare si combinatie de foi si pinioane unul mult mai costisitor din punct de vedere al intretinerii. Totusi, cursiera e o bicicleta (singura cred eu) careia acest sistem i se potriveste perfect. Asadar o cursiera cu componente de calitate merita cumparata. Vezi insa de ce iti amortesc doar degetele de la mana dreapta. Tii cumva degetul mare si aratatorul pe manetele schimbatorului de viteze? Daca da, e posibil ca asta sa fie cauza amortelii pe care o simti in degete. Daca ti-ar fi amortit degetele de la ambele maini, atunci treaba era clara, cautai sa-ti reglezi ghidonul si saua astfel incat disconfortul sa dispara. Pornesc de la premisa ca ai marimea cadrului potrivita staturii tale. Revenind la intrebarea ta, nu stiu daca upgrade-ul la Alfine 11 e compatibil cu bagatul mintilor in cap. Citeste recenziile de pe net. Unii considera ca varianta cu 11 viteze ar fi mai putin robusta ca cea cu 8. In multe cazuri apar scurgeri de ulei. Daca te tin curelele si restul componentelor de pe bicicleta ta sunt de Doamne-ajuta, atunci iti recomand upgrade la Rohloff. Acolo ai si plaja foarte larga a rapoartelor de transmisie, iar de fiabilitate nu mai vorbesc. Vazusem un butuc Rohloff nou cu 3000 de lei pe un site online. Nu stiu daca la pretul asta primesti doar butucul sau si accesoriile (cabluri, camasi, schimbator de viteze etc).
  11. Aproape sigur e o problema de la rulmenti, mai ales ca spui ca atunci cand bicicleta e ridicata de pe sol zgomotul nu se aude. Probabil a patruns apa sau mizerie in interior si suprafetele de rostogolire ale cuvetelor si/ sau conurilor s-au corodat. S-ar mai fi putut produce o deformare mecanica (brinelling), daca roata din spate a suferit o lovitura radiala puternica (gura de canal, sant...). In cazul acesta pe suprafetele de rostogolire ale cuvetelor sau conurilor vei gasi inste indentatii de forma circulara, urmele lasate de bilele rulmentilor. Daca ai noroc si e doar mizerie presata pe suprafetele de rostogolire, atunci, dupa ce cureti bine zona, ungi fara sa te zgarcesti rulmentii (coronite, conuri, cuvete) cu vaselina. Nu folosi sub nicio forma vaselina cu grafit sau cu cupru. Inainte de a te apuca sa desfaci butucul, cauta ceva filmulete pe youtube.
  12. Salutare, In primul rand ar fi bine sa precizezi de care butuc Alfine ai, cu 8 sau cu 11 viteze. Cel cu 11 viteze are baie de ulei asemeni Rohloff-ului. Asta nu trebuie demontat pentru lubrefiere. Alfine cu 8 viteze este de fapt o varianta usor modificata a butucului Shimano Nexus 8 Premium si din fabrica vine uns cu vaselina. Totusi, asa cum arata un coleg ceva mai sus, cam o data la 2 ani sau la 2000 de km trebuie desfacut si scufundat angrenajul planetar intr-un ulei special produs de Shimano. Revenind la zgomot, daca roata se invarte de noua ori, sa zicem, zgomotul acela ritmic se aude tot de noua ori sau de mai multe/ mai putine ori? Daca numarul de ture pe care le face roata este egal cu numarul zgomotelor, atunci, cel mai probabil, a aparut la rulmenti efectul de pitting. Fie conurile, fie cuvetele, fie amandoua s-au deteriorat. Despre cuvete nu stiu ce sa zic, insa conurile, cu siguranta se pot schimba. Problema cea mai mare e ca Shimano nu ofera pentru Nexus si Alfine piese de schimb independente ci doar subansambluri. Ansamblul arbore angrenaje planetare costa cam 180 de dolari pe ebay. Tot cam atat costa butucul cu totul. Merita investitia?... Citisem pe net ca in conditii de ingrijire corespunzatoare, butucii nexus si alfine cu 8 viteze tin pana la 40000 de km. Tot pe net am citit ca marea lor problema e ungerea defectuasa cu care vin din fabrica. Vezi ca pe ciclism.ro e un mecanic de biciclete din Suceava (Lucian) care repara butuci cu viteze integrate. Sunt convins ca un butuc Alfine 8 nu ar trebui sa-i ridice nicio problema. Ia legatura cu el. Stiu ca sunt o gramada de oameni din toata tara care isi trimit rotile la el la servisat. Succes!
×
×
  • Creează nouă...