Lucrez in domeniu asta si stiu cum se procedeaza.
Legislatia UE prevede momentan ca o masina inmatriculata in tara X are asigurare tot in tara X. Deci o masina de BG are assigurare in BG.
Pe site-ul BAAR www.baar.ro poti identifica corespondentul in Romania al asiguratorului din Bulgaria la rubrica Identificare Corespondent http://www.baar.ro/baar/ (introdu datele cu atentie, exact cum recomanda site-ul). Pe acest site afli corespondentul din Romania numai daca evenimentul a avut loc in Romania. Daca evenimentul a avut loc in alta tara membra UE, trebuie sa te adresezi Centrului de Informare sau FPVS http://www.fpvs.ro/ .
Dupa ce afli corespondentul(gestionarul de daune), deschizi dosar la acest corespondent (neaparat completezi si cererea de despagubire pentru ca asa se considera avizar evenimentul) urmand ca dosarul sa fie solutionat conform normelor locului accidentului. Daca accidentul a avut loc in Romania, dosarul se solutioneaza, cel putin teoretic, conform normelor RCA valabile la data evenimentului, norme pe care le gasesti aici http://www.csa-isc.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=915%3Aordin-nr-142011&catid=10%3Anorme-csa&Itemid=95&lang=ro , adica exact ca un accident in care ar fi fost implicat 2 masini inmatriculate in Romania. Cel putin teoretic orice alte povesti, sunt doar povesti pentru ca normele RCA corespund cu normele carte verde.
Daca se intarzie mai mult de o luna confirmarea documentului carte verde din partea asiguratorului Bulgar, atunci te adresezi la BAAR solicitand confirmarea (nu lasa asta numai in seama corespondentului pentru ca e posibil ca si el sa intarzie din cauze diferite).
Daca cumva corespondentul care iti gestioneaza cazul intarzie sau intampina probleme, te poti adresa BAAR, CSA sau FPVS. Partea cu instanta este de durata si costisitoare. Vatamarile corporale se pot acorda pe amiabil nefiind nevoie de instanta dar daca acest corespondent refuza, atunci te poti adresa instantei.
Pentru orice intrebari va stau la dispozitie. Succes si rabdare