Salutare, am si eu o problema de cateva luni si ma gandeam ca poate ma puteti ajuta si pe mine cu niste sfaturi.
Scenariul este urmatorul: motorul rece, nepornit de cateva zile. Pornesc, ma plimb cu motoreta, apoi cand ajung undeva opresc motorul (fiind cald deja). Problema e ca daca vreau sa pornesc iar motorul (cat timp e cald, cam peste 80-90 de grade), nu vrea sa porneasca. Incearca sa porneasca, insa nu reuseste, iar in plus am observat ca se reseteaza ceasul si afisajul pentru kilometri in momentul in care incerc sa pornesc. Daca las mobra minim o ora, sa se raceasca, porneste fara probleme. Daca motorul e rece, porneste fara chin.
Am dus-o la un mecanic si am incercat mai multe variante: am schimbat alternatorul, releul de incarcare si bateria. In anumite cazuri parea ca porneste si mai usor, insa dupa ce se incalzea motorul iarasi aveam probleme cu ea. Am pus bateria pe redresor, iar dupa incarcare a pornit fara probleme. Insa din nou, cand se incalzea motorul, aveam probleme. Releul de incarcare masurat indica 13,4 V la pornire cu motorul rece, iar daca las mobra pornita, valoarea creste progresiv pana pe la 13,8-13,9 V.
Din cate am inteles eu, releul de incarcare e normal sa incarce mai putin initial iar apoi sa creasca voltajul, pentru ca "stie" cu cat ar trebui sa incarce bateria astfel incat sa nu o "inunde" cu o tensiune prea mare.
Zilele trecute vorbeam cu cineva care mi-a spus ca ar trebui sa fie volanta de vina (persoana respectiva mi-a cerut 150 E sa mi-o schimbe).
Credeti ca ar putea fi de la volanta? Sau ce alte posibile cauze ar putea sa fie? Si cam cat costa o volanta la mana a doua?
Va multumesc anticipat pentru ajutor, astept sfaturile si parerile voastre.
P.S.: este vorba de un CBR 600 RR 2005