Sari la conținut

EmilT

Membru
  • Număr conținut

    29
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Profil

  • Sex
    Male
  • Locatie
    Bistrita
  • Carnet moto din
    14.06.2016

EmilT's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  1. Inca nu (in principal din cauza bugetului restrans)... Pana una-alta, drum bun si distractie placuta prin Muntii Rodnei (parintii mei sunt de loc din com. Sant), sunt sigur ca o sa va placa traseul. Salutari lui Ionut (johny77) din partea mea!
  2. In momentul de fata oscilez intre Transalp, Freewind si Pegaso. O variabila importanta pe care o am in calcul e bugetul bineinteles. Daca ar veni cineva la mine cu 1 buc. Transalp, 1 buc. Freewind si 1 buc. Pegaso, ambele din '99 sa zicem si la acelasi pret, as alege Transalp fara sa stau prea mult pe ganduri. Practic, pana acum am gasit asa: - 1 buc. Transalp din 1992 la 850 euro - 2 buc. Transalp din 1999 la 1900 euro (cu accesorii in pret - crash-bar, top-case, side-case) - 1 buc. Freewind din 1998 la 1200 euro - 1 buc. Pegaso din 2002 pe injectie la 1500 euro
  3. Daca-si face treaba, e fiabila si ieftin de intretinut, atunci prezinta interes. Faptul ca are un design misto sau ca e urata cu spume chiar nu ma intereseaza...
  4. 1.500 euro Am vazut ulterior ca e pe injectie. E asta un plus sau un minus? Cum e pornirea la temperaturi scazute?
  5. Salutare, Am gasit o Aprilia Pegaso 650 IE din 2002 la un pret accesibil mie. Cei care aveti mobra, cum este? Ca fiabilitate, costuri intretinere, consum? Cum se prezinta la drum intins cu pasager si ceva bagaje?
  6. Pana acum am gasit 3 Transalp-uri: doua din 1999, ambele la pretul de 2.000 euro (consumabile bune, accesorii - top-case, side-case, crash-bar) si una din 1992 la pretul de 850 euro (fara accesorii). Tot citind prin forumuri, am auzit ca Freewind-ul este foarte foarte usor de intretinut si foarte fiabil. In plus, sunt mai ieftine decat Transalp-urile. Oare se merita acest monocilindru? Un alt motor care mi-a atras atentia in ceea ce priveste pretul este Aprilia Pegaso, care sunt foarte foarte ieftine, dar nu stiu absolut nimic despre aceste motoare...
  7. Salutare tuturor, Revin cu noutati: - incepand cu data de ieri (14.06.2016) sunt motociclist cu acte, obtinand si cat.A in permisul auto - am reusit sa strang cash 9.000 RON (aprox. 2.000 euro), bani care trebuie sa acopere atat pretul motocicletei in sine cat si taxele de inmatriculare/transcriere pe numele meu Datele problemei raman cam aceleasi: achizitionarea unei motociclete, usor de intretinut, folosita la drumetii prin tara (asfalt de Romania si ocazional drumuri forestiere usor accesibile). O sa fie drumetii de week-end si concedii, iar pe motocicleta o sa ma aflu eu (1,75m / 90kg), sotia (1,73m / 60kg) si ceva bagaje pentru calatorie (10-30kg, in functie de durata calatoriei). Avand in vedere bugetul fix alocat, motocicleta pe care urmeaza sa o achizitionez trebuie sa fie buna de drum (consumabile OK care sa duca cel putin un sezon). Fac apel la ajutorul vostru, cei cu experienta, sa-mi recomandati ce-i mai bun in banii astia... Sunt incepator si n-as vrea sa arunc 2.000 euro pe apa sambetei; decat sa fac o alegere proasta, mai bine mai astept sau ii folosesc in alte scopuri...
  8. Salut, Sunt incepator, proaspat posesor de cat.A si sunt tare interesat de un Transalp. Am gasit unul la superoferta, dar nu stiu ce sa zic, de aia apelez si la sfatul vostru. Este vorba despre un Transalp din '92, arata bine (in poze), dar a fost tinut in garaj, nepornit-neumblat timp de 1 an. Proprietarul vrea pe el 4000 RON (aprox. 890 EURO). Daca ma hotarasc sa-l iau, trebuie sa ma duc dupa el sa-l aduc acasa, aprox. 180 km. Ca sa-l aduc acasa, proprietarul mi-a zis ca trebuie sa-i schimbe obligatoriu uleiul si filtrul de ulei, ca restul consumabilelor sunt in regula. Ajutati-ma cu un sfat va rog. Cum sunt modelele din '92? O sa arunc pe apa sambetei 1000 EURO? Ce trebuie schimbat urgent daca ar fi sa-l iau si sa-l aduc acasa, cei 180 km? Multumesc anticipat.
  9. Interesanta comparatie. E facuta obiectiv si de la cineva care le are pe ambele. Mersi. Ai incercat sa mergi cu pasager si bagaje pe ambele? Cum se comporta in acest caz? E diferenta mare de consum de benzina, in special in cazul existentei unui pasager si a bagajelor?
  10. Freewind-ul suna tentant din cauza lipsei radiatorului si a pompei de apa (mentenanta periodica, aparitie defecte, etc.). In schimb, am inteles ca un bicilindru ar fi de preferat in locul unui monocilindru (in principal din cauza plajei reduse de turatie in care motorul are cuplu bun). Cei care ati condus si Transalp spre exemplu, imi puteti spune avantaje/dezavantaje ale Freewind-ului fata de un Transalp?
  11. Avand in vedere lipsa radiatorului, se descurca intr-o zi calduroasa, la urcat, cu pasager si bagaj? Sa zicem ca drumul e in rampa pe o distanta destul de lunga, afara-i cald, iar greutatea totala pe motor, cu pasager si bagaje, duce undeva la 160-170kg?
  12. Ultima generatie de Transalp cu motor de 600cc e fabricata in '99? Primele generatii cu motor de 650cc sunt fabricate in 2000?
  13. Va multumesc tuturor pentru sfaturi. Hai sa pastram un limbaj constructiv, ca sa zic asa, si ca sa ma repet, abia fac scoala de soferi cat.A, deci sunt INCEPATOR. Dupa cum am mai zis, singura experienta cu motor pe 2 roti a fost un scuter 50cc, iar cea mai apropiata experienta de "motociclist" ar fi un ATV 125cc, monocilindru, pe care-l am la tara, la parinti... Daca exista o diferenta intre adventure-touring si touring-adventure, eu n-am stiut de ea. Aflu lucruri noi din fiecare postare de-a voastra. Dupa cum am mai zis, vreau sa umblu prin tara, impreuna cu sotia si ceva bagaje, in week-end-uri si in concedii. Cineva zicea de greutate, aspect la care iar nu m-am gandit: eu si sotia cantarim undeva la 150-160 kg + bagajele, care poate duce toata greutatea la maxim 180-190 kg. Cu aceasta greutate motorul ar trebui sa fie in stare sa ma poarte pe un drum bun la 90-110 km/h. Mi-ati mai spus ca vechimea unui motor se simte, indiferent de cat de intretinut a fost. In cazul asta, ma gandesc sa nu cumpar ceva cu an de fabricatie mai vechi de anul 2000. In schimb, inca nu m-am lamurit deplin daca trebuie sa optez pentru un monocilindru sau bicilindru (asta ca si fiabilitate, costuri de intretinere si consum). Cautand pe net motoare, am gasit intr-un anunt urmatorul aspect: era vorba despre un BMW F650 scarver din 2002. E adevarat daca ai un monocilindru, consumul este mai mic??? Din poze am observat (pentru ca in anunt nu era specificat) ca transmisia e pe curea si nu pe lant. Am observat ca multi se feresc de curea in detrimentul lantului. De ce? Intreb pentru ca nu stiam ca e diferenta asa de mare, din cunostintele mele doar TEORETICE (ATV-ul de la tara e cu transmisie cardanica, asa ca nu mi-am pus niciodata problema transmisiei). Revin cu problema "drumului". Off-road planuiesc sa fac mai mult ocazional, atunci cand vad un peisaj fain si un drum neasfaltat/forestier usor accesibil, sa ma bag in el ca sa ma bucur de priveliste. In principal o sa fie drumuri asfaltate, dar drumuri asfaltate de Romania, adica cu gropile si crapaturile aferente...
  14. Am inteles. Mersi. Dar ca fiabilitate si costuri de intretinere cum sunt cele 2 tipuri de motoare? Nu ma deranjeaza sa "mestec in benzina" daca stiu ca am un motor mai fiabil si cu costuri mai mici de intretinere...
  15. Ce am gasit eu in momentul de fata, Supertenere, care "sa fie in mintile ei" (am inteles ca asa se zice), toate-mi depasesc bugetul... Mi-ati dat de inteles ca motoarele monocilindru au vibratii mai mici si cuplu mai mare la RPM mic. Atunci de ce majoritatea opteaza pentru motoare bicilindru? Care-i secretu'?
×
×
  • Creează nouă...