Sari la conținut

Gothmog

Membru
  • Număr conținut

    356
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Metode de contact

  • Website URL
    http://andrei-radu.blogspot.com
  • Yahoo
    radu_andreidan@yahoo.co.uk

Profil

  • Sex
    Male
  • Locatie
    Din afara Bucurestiului ;)
  • Carnet moto din
    2003
  • Motocicleta
    Yamaha TDM 900A
  • Numar Moto
    regulamentar
  • Club
    Solo

Informații profil

  • Motociclete detinute
    Ij Jupiter 4,Aprilia Pegaso 650 Garda,Yamaha TDM 900 A
  • Interests
    Sa cutreier.

Vizitatori Recenți Profil

1.377 citiri profil

Gothmog's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  1. Gothmog

    Ij (izh)

    Va salut! Am "dezgropat" si eu de unde era stat de vreo 5 ani batrinul Ivan (Jupiter 4 din '82) si am citeva nedumeriri la care sper sa capat ceva lumina: 1- Are cineva idee cit ulei se pune in furca fata si de care? Am nevoie de o idee de la cineva care a pus anume cantitati si a observat comportament, asa cred ca reusesc sa gasesc un manual pe undeva unde sa scrie, dar o parere "first hand" e binevenita 2- Am o problema cu el, cind se incalzeste si-l alerg un pic mai mult incepe sa moara motorul si oricit l-as ambala trebuie sa-l las sa se raceasca si sa-l pornesc cu socul desi e cald, sau sa-l imping. Bateria e sigur buna ca e cea de pe TDM. A mai patit cineva asta? Are cineva habar cum dreg? 3-Daca ati cumparat, ce ati cumparat si de unde ati luat piese pentru Jupiter? Va rog, am vazut si eu numere de telefon si adrese de mess, daca se poate obosi cineva un pic mai mult sa bata la taste si cum e vinzatorul, daca are magazin, daca sunt bune piesele, daca sunt ok preturile, unde pot vedea un "galantar", as fi foarte recunoscator, altminteri sa dau un telefon pot si eu... din nou, o parere clara la prima mina este mai mult decit binevenita. Va multumesc anticipat pentru rabdare si osteneala Asfalt uscat!
  2. Gothmog

    Ij (izh)

    Va salut, posesori si iubitori de IJ-uri. Am si eu un IJ Jupiter 4 din '82 pe care as vrea sa-l restaurez, motorul nu e in stare rea, ultima data mergea reglat de mine (cum m-am priceput si eu...), si trebuie desfacut si curatat bine, in rest e ok. As avea nevoie de niste piese (coroanele de la jugul furcii, frine, platine, etc.), am cautat prin forum dar nu gasesc pe cineva care aduce piese-daca se mai fabrica piese pentru astea. Banuiesc ca merg si de la Jupiter 5 dar din nou, nu stiu pe nimeni sa aduca. Era un tip, Tunaru, insa nu mai stiu nimic de el, daca mai aduce sau nu, imi poate da cineva pe PM un nr de tel, o adresa de mail, ceva? Motorul are numere vechi si am o procura pe numele meu cu bunica-miu dar a expirat (caci a decedat intre timp), mai e vreo posibilitate sa-l inmatriculez? As vrea mai degraba in memoria batrinului sa-l tin calumea, si pt ca a fost primul meu motor. Multumesc pentru rabdare, astept un PM daca este posibil! S-auzim de bine!
  3. Nu e pentru ungere de durata ca-i cunoscut "efectul secundar" si anume ca atrage praf. Asta e singura bubita a WD-ului, laudate fie-i paiul si ungerea. Am si eu unul sub sa sau in rucsac permanent, unul in masina, doua acasa (smart straw+rezerva) si unul la prietena mea. Cred ca se poate spune ca-s cam dependent Serios acuma, e bun la ce te taie capul sa-l folosesti, chiar si sa aprinzi focul iute (musai pt camping). Tehnic impreuna cu paiul e un mini-aruncator de flacari, am aprins gratare asa . Plus ca dupa fiecare spalare la compresor ii dau pe unde are nevoie (inclusiv bascula, prinderile amortizorului central, ambreiaj, etc) ca sa ma simt eu linistit. E foarte bun la curatat tobele sau mizeria care se aduna de la spray-ul de lant si praf pe janta spate. Folositi-l cu incredere, e un produs excelent. P.S. Nu fac reclama, da' chiar e ok, plus ca substituie un spray de lant in caz de extrema urgenta sau de curatat lantu', unde-i mai bun ca benzina (care-i prea degresanta si-l usuca de tot). S-auzim de bine
  4. Va salut, posesori de Mille! Ca sa trec direct la subiect, am nevoie URGENTA de o maneta de frina fata si de oglinda evident dreapta de la o Mille modelul cu un singur far (banuiesc ca 1999-2003). Va rog mult, daca are cineva (chiar de rezerva) una din piesele sus-numite, contactati-ma la 0723278718, repet, chiar daca aveti de rezerva eu dau comanda la reprezentanta si va vine piesa noua, eu am nevoie urgent. Va multumesc anticipat, s-auzim de bine!
  5. DL 1000 daca vrei touring calumea, sau TDM . Nu, serios acuma, 650-ul e ok pt majoritatea situatiilor, chit ca-i GSF sau DL, dar in doi pe autostrada caii miarului se simt calumea, am comparat TDM-ul de 900 c-un DL650 si vreau sa zic ca DA! . Si 1000-le are 98 CP vs 86 cit are TDM.... Bafta la achizitie, orice ar fi!
  6. Ala-i A.J. cu gasca lui de dementi, pe unde baga aia TDM-urile nu-ti vine sa crezi, zici ca-s chititi sa le distruga. Si mai multe povesti gasiti pe ADVRider , is o gramada de oameni ok pe-acolo, cu multe povesti si informatii, mai ales despre cit de off-roader poate fi TDM-ul . @ Cavaleru: desfa un surub de la carb si du-te cu el in piata sau la magazin de materiale de constructii unde au suruburi, e cel mai simplu, tre' sa fii atent sa aiba acelasi pas si sa-l insurubezi intai cu mina. Vezi ca e posibil sa ai amestecul prea bogat in carburi, parerea mea e sa te duci cu ea la service sa sincronizeze carburile si sa regleze jocul supapelor, asa ca de inceput de sezon Sa ne vedem sanatosi pe drumuri
  7. La micul golf ar fi tare, o noapte la cort, liniste, un foculet, o bericioaica.... eu ma bag, oricum vroiam sa merg la micul golf de 1 mai, vama s-a cam dus... S-auzim de bine
  8. Vezi cauciucele carburilor sa nu fie fisurate, sa traga aer fals si e posibil sa ai probleme cu supapa decompresor, a mea tragea aer fals si la fel bubuia pe la admisie, si aveam si supapele in neregula. Baga oricum in benzina niste aditiv de curatat carburi, pe mine m-a ajutat pe moment, dar cel mai bine e sa reglezi jocul supapelor si sa schimbi caucioacele carburilor (nu mai stiu cum se cheama, membranele care fac legatura intre carb si admisia de aer, le gasesti imediat). Desfa-le si uita-te bine la ele. La fel poate sa fie infundata sita de benzina din partea de jos a carburilor, dar daca e asa trebuiesc desfacute integral (desfacut cadrul si scoase carburile). Bafta!
  9. Salutari si bine v-am regasit Am gasit din intamplare o stire cum ca din martie se lanseaza o noua versiune de TDM 900, si anume GT :http://www.motoflash.ro/stiri/modele-noi/yamaha_tdm_900_gt_abs.html ,nu stiu daca s-a mai postat... Banuiesc ca un succesor n-o sa apara asa curind, daca tot scot versiuni ale "batrinului" 900....interesant ca dotari, si mai interesant ca tinteste la segmentul mare (FJR, GTR, etc...). Probabil ca o sa apara o Tenere de 1200 sau ceva de genul si TDM o sa ramina pe segmentul street... Dati-va si voi cu parerea... In alta ordine de idei, are cineva vreo poza cu un suport de ridicat roata spate pt TDM sau alt motor? As vrea sa fac unul sa-mi fie mai usor sa ung lantul, daca-mi poate arata cineva o poza as fi recunoscator S-auzim de bine
  10. http://www.wpsuspension.com/products/Street.php In afara de reglajele normale au o calitate a constructiei superioara celor originale, actiunea in sine a amortizorului este optimizata (valvele hidraulice interioare, arc din metal superior ca flexibilitate si duritate), garantie pe viata, etc. Orice piesa after-market promite sa fie superioara fata de cea de la OEM (original equipment manufacturer), iar TDM-ului nu i-ar strica ceva suspensie imbunatatita. Desi feedback-ul e bun, totusi ca si confort lasa de dorit in opinia mea (cel putin in comparatie cu combinatia Marzocchi/Sachs de pe Pegaso Garda, care pe asfalt se comporta excelent chit ca erau gandite spre on/off). Parerea mea S-auzim de bine
  11. Urmeaza un 900? Bafta la vanzare
  12. Cunosc bine comportamentul mono 650 si plusurile si minusurile, ideea mea era ca exista motoare mai prietenoase si mai adecvate anumitor situatii decat animalele mari. Nu inteleg de ce se repede toata lumea la 900-1000-1200 cmc cand un mono de 650 cu exceptia autostrazii se descurca excelent, plus ca-i mai usor de condus in general. Asta e, sa-si ia fiecare ce vrea, din partea mea bafta maxima si sa ne vedem sanatosi pe drumuri! La multi ani si sanatate multa! :crack:
  13. Bendix-ul e un rulment intr-o volanta, cu un sens de mers blocand miscarea in directia in care apuca volanta. Cand se defecteaza nu mai are loc blocajul asta, in mod normal ar trebui sa aiba sunet de bile rostogolite, sau cel putin al meu asa avea... Bafta! S-auzim de bine
  14. Nu vorbesc sa-i dai in dusmanie pana cand iti pica plombele, ci sa fii constient de limitele superioare ale motocicletei. Daca motorul are mare putere atunci e mai usor sa te surprinda la gaz decat un motor pe care-l stii cum reactioneaza cand tragi de manson. Dar daca folosesti doar 1/4 din puterea motocicletei inseamna ca ai un surplus de 75-60-50% (depinde) pe care nu-l folosesti de frica. Asta in loc sa ai un motor caruia ii dai gaz 80% din cat poate sa duca si a carui reactie la puterea aia este previzibila. Tu zici ca la 4000 rpm te tii de ea ca musca de locomotiva: aia reprezinta 50% din turatia motorului. A ta e in rodaj acuma, da-ti zic: dupa 5000 rpm e deranj mare, risti sa pierzi aderenta oricand, caci nu stii cu exactitate cum reactioneaza injectia si cum raspunde ciclistica la schimbarile de sarcina. Pegaso nu m-a surprins niciodata, o simteam cand/daca vrea sa rupa aderenta si nu ma speria. TDM-ul cand a vrut sa faca asta m-a cam speriat, dar poate asta e doar parerea mea. Mai bine sa ai o mobra mai slaba pe care s-o depasesti tu ca asteptari decat sa ai una careia ti-e frica sa-i dai gaz si pentru care depasirea a 50-60-70% din putere reprezinta o necunoscuta plina de hazard. Parerea mea... S-auzim de bine
  15. Sunt de acord aici. M-a depasit @Thomas intr-o zi prin oras si oricat m-am chinuit sa ma iau cu el la intrecere n-am reusit sa-l prind in urma decat sporadic si asta pe liniile drepte unde puterea TDM-ului e un avantaj...dar atit. Si Thomas are o Pegaso Strada de "numai" 47 de cai. De ce va tot ginditi voi la animale de-astea? Adica da, poti incepe pe orice motor, poti sa-ti iei si Boss Hoss daca ai chef, numa ca baietii care incep pe dihanii si nu le ciufulesc sunt mai degraba exceptia decit regula. Marius 95 si-a asumat riscul, desi l-am sfatuit in contra = a scapat-o de trei ori pana acum. El zice ca daca nu depasesti 3000 rpm e ok. Pai fratilor, iti iei un motor mare tocmai sa depasesti anumite chestii, daca ti-e frica de el sa-i dai nu stiu cat mai bine mergi cu masina. E de bun simt sa nu dai in el ca apucatul, dar motorul ala are niste parametri de rulare, adica atunci cand schimbi viteza sa ai 2/3 din ture sa zicem, sau mai putin, dar nu e ok sa ti-l iei incepator si abia sa treci de ralanti ca sa nu fii "ca musca pe locomotiva" (mi-a placut asta ). Cineva zicea pe undeva "decat cu gazul deschis la sfert pe un ZX-6 mai bine deschis complet pe un Dominator"(motoarele sunt cu titlu informativ). Eu am trecut la TDM dupa ce ajunsesem sa ma plictisesc de Pegaso, si mi se parea puturoasa. Cand am luat Pegasul mi se parea racheta sol-sol, imi tremurau picioarele si cand acceleram mi se parea incredibil. Am evoluat, dar de-asta e bine sa incepi pe ceva mai mic, mai manevrabil, mai usor, ok-te saturi de el la un moment dat, dar de care mobra nu te saturi? Si mai e o chestie, MACAR sa ajungi sa te saturi si sa nu te trezesti imprastiat pe jos c-ai deschis prea tare gazul in curba si aia 88 NM te-au luat prin surprindere. Au si motoarele mai mici scopul lor, altfel la dracu le-ar mai face? S-ar construi minim de un litru si cu asta basta. Toata lumea intelege nebuniile tineretii, dar au si alea niste limite de bun simt. Daca-ti iei Impreza WRX sau Nissan Skyline de cand te-ai vazut cu plasticul in mina cate sanse ai sa dai cu ea de gard? Multe nu? Citi n-au busit Daciile pe care le-am avut ca prime masini (si alea aveau 65cp/cca 800 kg, nu 86cp/195kg) ? Vesnic pe forumuri e aceeasi "batalie"- incepatorii care vor sa-si ia dihanii si cei mai experimentati care-i sfatuiesc sa se abtina. Acuma voi pe cine credeti? A, sa nu zic ca noi astia care am mers ceva mai mult decat in poligonul de scoala am ajuns sa zicem "bine macar ca nu-si ia vitezana" No offense, dar ne bucuram cam mult de normalitate, sau chiar mai rau. Si cam cu ce-ar fi TDM-ul 900 mai ok decat o vitezana de 600? Are putere mai putina? Da, dar vitezanele de 600 nu prea depasesc 70 NM, si iti trebuie turatii de 5 cifre sa mearga calumea, pana in 7-8000 rpm nu is chiar in toate bujiile lor, turatie la care TDM-ul deja a terminat treaba si se indreapta spre viteze serioase. E mai usor de tinut o vitezana sub tine la viteze mici, chit ca are raza mai mica de bracaj insa e mai compacta fata de animalul TDM, si mai sunt multe diferente...suficient de spus ca nici TDM-ul nici vitezana nu sunt bune pentru incepatori. De ce am scris acest post lung? Si eu ma intreb, dar sper sa se traga ceva concluzii de aici. Am fost intrebat de ce sunt asa vehement cand e vorba de incepatori care-si iau motoare mari, si mi-am dat seama ca e un mod de a-i rasplati pe cei care m-au sfatuit pe mine sa nu-mi iau animal mare de cand mi-am luat permisul, si datorita chestiei aleia sunt inca intreg, si nu o zic doar sa ma dau mare-asta e adevarul...fiecare intelege ce vrea. Feuer frei! S-auzim de bine
×
×
  • Creează nouă...