Jump to content

SMAEB - ziua a doua. Oameni si motociclete.


ShyJoker

Membru
  • Content Count

    32
  • Joined

  • Last visited

About ShyJoker

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Timisoara
  • Carnet moto din
    2018
  • Motocicleta
    Honda CB600F Hornet '06
  • Numar Moto
    TM11TFF

Recent Profile Visitors

80 profile views
  1. Salut. Vand anvelopa fata noua Metzeler Lasertec 100/90-18 56H DOT-1118 Localitate: Timisoara Pret: 400 de lei negociabil Contact: Karina - 0735368638 Bogdan - 0745972048 Se vinde pentru că am comandat 2 din greseala.
  2. Salut. După sunetul pe care îl face ai furtunul de vacuum spart. Am pățit-o in vară. O să încerc să urc in clip să vezi că se aude identic cum se auzea al meu. In mers se încălzește mult mai greu și dă să moară. Revin când am puțin timp liber de la munci. https://photos.app.goo.gl/evfDwAYEM2GoFrCB6 Anunță-mă dacă nu poți vedea clipul, îl urc in altă parte. Furtunasul mic negru din dreapta furtunului verde care e de benzina. Ăla nu s-a copt și de înlocuit a durat nici 5 minute. Problem solved. Sper să fie și la tine așa simplu.
  3. Servus! Caut un garaj in zona Iulius Mall. Colegul bolog e si el interesat, deci suntem 2 deja. Bogdan - 0745 972 048
  4. O să încerc si varianta asta. Azi mi-a apărut prima problemă concreta, nu doar banuieli ca până acum. Am si o filmare dar nu cred ca are nimeni nevoie s-o vada ca să-și dea seama ce e. Deci, un mecanic bun in Timișoara?
  5. 1. Ma bucur ca nu sunt singurul, incepusem sa ma simt "special" 2. Nu e fin. Pur si simplu imi maseaza talpa piciorului si il simt si in restul partilor 3. Nu sunt timid, cel putin la semafor, daca esti in spatele meu, atunci cand bag in viteza cred ca arat ca si cum as porni un scuter la picior 4. M-am gandit la carburatoare. Nu stiu daca ma bag sezonul asta la ele decat daca incepe sa dea rateuri, o las pentru 2019. Mersi!
  6. Ciao baieti si fete! Proaspat posesor de Hornet '05, vreau sa va salut si sa va pun niste intrebari, ca sa stiu si eu cu ce am de-a face. Prima curiozitate: Nu se misca acul turometrului deloc, n-are nici o reactie, asa e de cand am luat-o la sfarsitul lui iulie. Pentru mine electrica si electronica e magie asa ca nu stiu si nici nu vreau sa ma bag. Un sfat? 2: E normal sa vibreze asa tare in ture (nu chiar) inalte? Ironic e ca nu-mi functioneaza turometrul si nu pot sa va spun o valoare de la care incep sa devina foarte sesizabile vibratiile, banuiesc doar ca e vorba de la vreo 5-6k de ture in sus. De exemplu, in treapta a sasea pe la 120-130 km/h deja incep scaritele, in special cea din stanga, sa ma gandile in talpa piciorului. Din nou, numarul de ture doar il banuiesc, poate bat campii. 3: Treptele 1 si 2 parca nu sunt asa precise. Schimb din neutru in 1, ma pun in miscare, eliberez complet ambreajul si dupa ce incep sa accelerez usor schimbatorul face un "clanc", ca si cum s-ar aseza ca lumea in pozitie, cam la fel e si la treapta 2. Deja cand urc in trepte, feelingul e mult mai finut. Se simte mai discret si la picior si nici sunete ciudate nu apar. 4: Cum e indicat sa-l pornesc? Eu ii trag socul la maxim, apas butonul si o ajut putin din acceleratie (altfel n-o ia din prima). Dupa vreo 10-15 secunde, de regula dupa ce apuc sa-mi iau manusile in maini, opresc socul de tot si totul e in regula. In felul asta nu mi-a facut niciodata probleme. Procedez gresit?
  7. La partea cu incordatul, da, cu timpul ma voi obisnui. Sunt conștient ca nu e in regula sa stai țapăn de nu poți baga acul in mana dar e involuntar. Gazul nu cred ca l-am deschis la maxim pana acum. De regula la 50 km/h deja sunt in a treia, 70 - a patra. Cand simteam ca urmeaza sa decolez la 160:)) aveam vizibilitate 2 km in fata si eram singur pe un drum bun, am vrut sa vad ce poate. Si pana la linia rosie nu o duc nici când experimentez pentru ca vibreaza destul de tare, lucru obișnuit pentru Hornet, din cate am mai citit.
  8. Apreciez! Maine, dacă-mi permite timpul, o sa ma vad cu un meșter.
  9. De acord cu cr zici. Am o curiozitate. Cand trec din treapta 1 in 2 si inapoi, mi se întâmplă să nu ajunga schimbatorul in pozitia corecta dupa schimbare, iar in momentul in care am eliberat ambreiajul si incep sa accelerez, face un "clanc" si se aseaza asa cum banuiesc ca ar fi trebuit sa se aseze de la început. Mi se întâmplă doar la 1 si 2, si in sus, si in jos. E normal sau ar trebui sa se uite cineva la cutie?
  10. @FLEX, dupa cum am scris si probabil stii si tu, ciclista e foarte buna si te si iarta, de asta e recomandat. Trebuie doar ca tu, riderul, sa iti impui niste limite. E frumoasa senzatia: acceleratie, sunet, sentimentul ca esti in control si totusi e nevoie doar de o fractiune de secunda sa gresesti, de la o pata de ulei, o pietricica "unde trebuie" sau o denivelare, lucrurile pot iesi urat. Pe YouTube il urmaresc pe Royal Jordanian, conduce in Londra si mai face excursii anuale in diverse locuri in lume postand videoclipuri in care nu prea vorbeste, si cand o face, mentioneaza ca el nu da sfaturi, doar impartasesti ganduri. E entertaining sa-l urmaresti. Intr-un clip povestea de regula celor 70 de procente. In nici o situatie sa nu dai mai mult de 70% din ce poti. Astfel ai tot timpul o rezerva de 30% din capacitati care te poate scoate din situatii urate. Poate ca suna a abureli si vrajeli dar, daca stai sa te gandesti putin, are o baza afirmatia asta.
  11. No, salut tuturor. Aseara mi-a scris un nou user pe forum si mi-am dat seama ca s-au schimbat multe de ultima oara de cand am lasat aici niste cuvinte si m-am hotarat sa va pun la curent pe toti cei interesati si, poate pe viitor, topicul asta ii va ajuta si pe alti incepatori. Doar asta e scopul sectiunii, nu? O sa ma mut si la sectiunea dedicata Honda Hornet asa ca ne “vedem” si pe acolo. Pe 19 iulie am fost admis la examenul practic si pe 25 iulie m-am dat prima oara pe “caramea”. Examenul a fost cu emotii, evident, dar totul a decurs foarte bine, cei de la scoala sprijinindu-ne in permanenta. Examinatorul a fost un tip cu picioarele pe pamant, realist, relaxat, fara aere de superioritate. Paul Auto-Moto Timisoara: recomand. Atitudine prietenoasa, program flexibil, sfaturi multe (fiecare filtreza ce are nevoie) pentru toate tipurile de oameni: de la cei care nu stiu sa mearga pe bicicleta pana la posesori de A1 sau A2 care deja au, poate, mii de kilometrii experienta pe motocicleta de putere mica. Poate singurul lucru care ar fi putut fi mai ok este pasul alert cu care se abordeaza toata treaba, in special la inceput (desi eu n-am avut probleme), si asta se intampla pentru ca doritorii de permis categorie A sunt foarte multi si e oarecum normal ca pasul sa fie mai alert. Si cursantul trebuie sa-si doreasca sa devina motociclist si sa se plieze pe situatie. La inceput de sezon pretul a fost de 1000 de lei, cu posibilitate de plata in 3 rate. Cand m-am inscris eu pretul deja crescuse, treptat, la 1100 si la 1200. Eu, platind integral, am lasat 1100 de lei. Cei de la scoala mi-au placut mult. De sistemul de stat pentru permise sunt dezamagit, bineinteles: stat la coada 5 ore pentru examenul teoretic care a durat 3 minute. Biletele de ordine de impart in jurul orei 8 dimineata si cine se bazeaza pe bun simt si stat la… “rand” (hahaha! rand ) ) va intra tarziu. De retinut: inarmati-va cu apa, ceva de rontait, baterie la telefon si, fumatorii, tigari. Acum, pe ce am dat banii si niste pareri (tineti cont ca sunt parerile personale, subiective, de incepator): Motocicleta: Honda Hornet 2005, inscrisa in 2006, Italia, 26000 km (reali, manariti, pana mea, important e sa fie motorul in parametrii). Daca vreti detalii despre persoana de la care am cumparat motocicleta, imi spuneti, la fel si cu pretul. Echipament: -casca: Scorpion Exo 510 negru http://motodiscount.ro/CASCA-SCORPION-EXO-510-AIR-SOLID-NEGRU-LUCIOS multumit de casca, o groaza de features pentru banii astia, 2 mici retineri: 1. SHARP inca n-a testat-o dar predecesoarea Exo 500 are 4 stele; 2. Nu stiu cum dar in perioada de cautare am reusit sa omit HJC FG-ST pe care am vazut-o recent la paramedicii SMURD din Timisoara (https://billyscrashhelmets.co.uk/review-sharp-5-star-safety-rated-hjc-fg-st-full-face-motorcycle-crash-helmet/). In orice caz, nu regret alegerea facuta. -geaca: Siima Sibirsky Super Adventure https://www.siimajackets.com/product-page/sibirsky-jacket am luat-o de la un coleg de pe forum cu 300!!! de lei. La banii astia sunt multumit, putin cam grea si pe loc e foarte cald in ea, chiar si in modul vara, dar banuiesc ca asta e valabil pentru cam toate. -pantaloni: Ixon Sawyer https://www.ixon.com/public/en/produit/sawyer-2/?lang=en second hand 300 lei, tot de la un coleg de pe forum. I-am luat pe 8 august, i-am folosit la un singur drum Timisoara – Arad - Timisoara. Nu am observat ca exceleaza la ceva anume, sunt doar niste pantaloni dedicati moto pe care mi i-am dorit pentru drumuri in afara orasului. Nu m-am incalzit deloc in ei (asta a fost cea mai mare temere). -manusi: Richa Basalt 2 http://www.richa.eu/ee-en/basalt-ii-glove?cid=10 niste porcarii la 160 de lei, dar daca pic macar nu e palma goala. -papuci: TCX X Square 345 lei https://www.louis.de/artikel/tcx-x-square-plus-stiefel-city-urban/219045?list=5e1fd34d71a917b84342c774b894a14c de inceput sunt ok, nimic wow, ba chiar, daca e sa fiu carcotas, as putea spune ca sunt niste papuci de strada cu niste intarituri ici-colo. Acum, despre viata de motociclist (pe Hornet). Sunt putin tipicar si nu-mi place sa-mi asum prea multe riscuri, de aceea, dupa o tura de 15 minute prin oras, cand ma dau jos de pe motor ma dor palmele: sunt destul de incordat pentru ca prefer sa fiu pregatit pentru orice situatie neprevazuta. Cu timpul am inceput sa ma relaxez si sa incerc sa anticipez cat mai mult dar cert e ca viata unui motociclist nu e foarte usoara in trafic (stiam asta, nu sariti, doar ca nu eram chiar asa pregatit pe cat credeam eu ca sunt, tipic, nu?). Ies cu motorul la munca si inapoi, seara dupa ce nu mai rupe soarele si cand nu mai e ora de varf sau in situatiile in care am nevoie. Incerc sa evit orele de varf cat pot de mult. Am invatat ca Hornetul se incinge destul de repede. Acum, ce vreau sa mentionez pentru incepatorii care isi vor alege Hornet: pai f*tu-i gura ma-sii sa-i f*t de motocicleta, de ce trebuie sa fie ATAT de usor sa ajungi la peste 160 km/h? J) Daca esti genul de incepator care nu se poate stapani si iti place sa-i dai cat poate duce, mai bine cauta altceva. E foarte iertatoare si poate sa mearga intr-o mie de moduri diferite dar poate sa-ti si rupa bratele daca nu esti pregatit. Pentru mine e foarte ok, nu sunt deloc vitezoman si nici teribilist, eu mi-am cumparat motocicleta pentru senzatia de libertate si conexiune cu mediul in care ma aflu, nu sa dobor vreun record terestru de viteza. Ca sa inchei, o sa povestesc pe scurt 2 “lectii”. Novicii, bagati la cap! TIR pe avarii ocupand toata banda (singura pe sensul de mers), chiar inainte de un viraj usor la dreapta. In spatele meu coada. Incetinesc, semnalizez, ma asigur in oglinda – nu vad nici un erou care sa depaseasca!, ma bag in depasire cu viteza destul de mica, 25-30 km/h, cat mai aproape de TIR pentru ca nu aveam vizibilitate buna. Dintr-o data aud frane in spatele meu, ma uit in oglinda: un BMW la maxim 2 metri de mine. Era sa ma faca praf. Peste 200 de metrii, la stop, ma intreaba de ce nu m-am bagat mai tare ca sunt mic si ma pot misca repede? Pusca mea… eu nu consider ca am gresit, si daca chiar am facut-o, din partea BMWului a fost mai multa culpa. La 2 zile distanta, pe acelasi c*cat de drum, ca nici nu mai merg pe ruta aia la munca, o epava DAC Roman in fata la vreo 300-400 de metri. Incetineste, incetinesc si eu pana in treapta a 2-a pe la vreo 40 la ora. Omul n-a dat nici un semnal ca vrea sa faca stanga/dreapta si nici camionul nu si-a schimbat pozitia pe banda sa ma faca sa banuiesc macar ca vrea sa iasa de pe drum, nici macar stopurile nu s-au aprins cand a franat. Ma apropi, semnalizez, astept sa se elibereze de pe contra sens, arunc un ochi in oglinda si, vazand ca e liber, ma inscriu in depasire. In momentul in care am ridicat ochii din oglinda, camionul deja se inscria sa faca stanga pe drum secundar. Nici in momentul asta nu stiu cum am ramas pe motocicleta. Am sarit pe frane, am reusit sa blochez o roata pentru o fractiune de secunda, banuiesc ca fata pentru ca mi s-a smucit ghidonul din maini dar nu l-am scapat, si cumva am reusit sa evit impactul tot la o marja de cativa metri. Am intrat pe drumul secundar pe care camionul voia sa faca stanga, am oprit motorul si mi-am aprins o tigara tremurand. Omul a trecut pe langa mine zicand ceva de genul “te omori singur , ba baitule!”. Am fumat tigara si m-am dus dupa el, oprise pe un camp la vreo 400 de metri. M-am dat jos de pe motor, am scos telefonul pornind camera video si i-am spus sa aprinda avariile. Desigur, stanga spate nu functiona. Am fost hotarat sa sun la politie la numarul pentru situatii neurgente sa scot cazanul de pe drum. Intr-un final am dat-o la pace cu rugamintea din suflet sa-si intretina dracu’ coaja aia de masina ca intr-o zi o sa omoare pe cineva. La sfarsit m-a imbratisat… omul era vizibil afectat, ca si mine de altfel, stia ca daca se intampla ceva ma avea pe constiinta pentru un nenorocit de bec galben. Eu mi-am invatat lectia, sper ca si cei doi soferi si sper ca cine citeste ce am scris, sa invete si el/ea ceva. In rest, toate bune. Bani de benzina sa fie.
  12. Da, știu că-i pot returna dar nu mai vreau sa mă complic, pe 19 am orașul și am de gând să-i folosesc. Daca nu reușesc să-i dau până atunci, voi rămâne cu ei, nu sunt de nefolosit dar aș prefera un 40, totuși. » Post actualizat in 13 Jul 2018 22:25 Se poate închide topicul, mersi!
  13. Salutare. Mi-am comandat de pe louis.de o pereche de bocanci TCX X-Square marimea 41 care mi-a ajuns azi. Din pacate eu sunt intre numere (40-41) si mi-s putin mari. Produs: bocanci/ghete TCX X-Square marimea 41 (nepurtati, cu eticheta intacta si factura) Pret: 345 RON, nu negociez, este pretul de pe site (69.99 Euro) + taxa platita curierului Locatie: DOAR IN TIMISOARA Contact: Bogdan - 0745 972 048. Prefer sa fiu contactat telefonic sau pe Whatsapp, primesc greu notificari de la forum pe email. Raspund oricand pana in ora 23.
  14. Nu m-am interesat de chestia asta. Singurul lucru ce ni l-a zis la inceput a fost că cei care se descurca mai bine sa vina in poligon odata la 2 zile, ceilalți zilnic, dacă reusesc. Eu fac cu Paul Auto Moto si, daca nu ploua, ei sunt in poligon de luni pana sambata (12-20, sambata de pe la 12 la 18). Azi o sa merg in poligon, o sa intreb sa vad ce zice instructorul legat de numărul de ore. » Post actualizat in 04 May 2018 20:19 N-am mai fost in poligon, intreb de ore cu prima ocazie. Azi mi-a venit Scorpionul si sunt putin dezamajit. Sa le iau pe rand. Marimea: S (55-56 cm conform tabelului de pe site-ul lor). Pepenele meu are 55.5 cm dar ma cam strange. Nu cred ca e bai mare ca probabil se lasa, problema e ca nu pot purta ochelari de vedere ca nu intra piciorusele ochelarilor intre cap si buretele castii (mi-o fi chiar atat de mica?...). Iar daca in lateralul castii cele doua spatii sunt pentru ochelari (prima poza) inseamna ca ei le-au facut dar n-au probat ochelari in ele. Ca sa intre trebuie sa-i cracan de ii rup, Ochelarii de soare: mecanism destul de slab, poate ca nu-s eu obisnuit dar mi se pare foarte firav si nu coboara de tot din prima, trebuie insistat de doua, trei ori. Acum cea mai mare problema e la buretii obrajilor, mai bine zis la buretele stang. Nu vrea sa stea la locul lui in partea din spate si iasa la fiecare punere si scoatere de pe cap. In plus, cand am incercat sa scot buretii am observat un defect de fabricatie la celalalt burete, la cel drept: o bucatica mica, neagra si patrata din interiorul castii, care banuiesc ca are rol de ghidare cand atasezi buretii, era lipita de buretele drept iar cand l-am scos am reusit sa rup patratica asta mica neagra. Wonderful! Intrebarea cea mare: o trimit inapoi si cer alta, tot marimea S? Sau alta marimea M? Sau sa incerc Nolan N87, ca si asta vine cu pinlock in cutie, ochelari de soare si 4 stele in testele SHARP. Sau sa nu trimit nimic inapoi si o tin asa cum e? Ce parere aveti?
  15. O luna jumatate mai tarziu am niste update-uri. In primul rand m-am inscris la scoala si am inceput poligonul. Din prima zi in poligon m-a lovit un sentiment fain, un fel de confirmare ca toata treaba asta cu motociclismul e ce trebuie. In a doua zi m-am suit pe Hornetul de examen si de atunci numai cu el exersez rutina de la examen. Instructorii ma lasa pe motor putin mai rar decat pe altii ca au vazut ca ma descurc si vor sa le ofere celorlalti mai mult timp sa exerseze, which is fine, o iau ca pe un semn bun. Am crescut putin bugetul pentru moto, pana la maxim 2500 de Euro si caut Hornet, ER6-N, SV 650, Monster, FZ6N. O sa incerc sa ma urc pe cat pot de multe si sa decid dupa aceea pe care ma simt mai bine. Ieri mi-am luat o pereche de manusi mai mult pentru poligon, ceva slabut la 165 de lei: https://www.emag.ro/manusa-moto-richa-basalt-ii-negru-marimea-l-7/pd/DQ9RXNBBM/ Acum juma' de ceas mi-am comandat un Scorpion EXO-510 Air... alb: http://motodiscount.ro/CASCA-SCORPION-EXO-510-AIR-SOLID-ALB Am probat ieri niste geci in magazinul lui Paul din Timisoara. Am gasit ceva la 500 de lei, ceva Racer, scurta, textil de vara cu mesada, aerisiri, protectii antebrat, coate, umeri si spate (moale). O sa ma mai uit si pe olx la SH-uri.
×
×
  • Create New...