wpo
Membru-
Număr conținut
11 -
Înregistrat
-
Ultima Vizită
Profil
-
Carnet moto din
2017
-
Motocicleta
BMW 1200GS LC
-
Numar Moto
B xxx WPO
Vizitatori Recenți Profil
338 citiri profil
wpo's Achievements
Newbie (1/14)
-
Nu am dat VIN, de aceea nu am cerut si nu ma asteptam sa primesc un raspuns specific, ci unul general de genul : "trebuie sa fie echipat cu un far ce emite un fascicul luminos asimetric, orientat spre partea dreapta a drumului." - raspuns pe care l-am primit. Sau un raspuns de genul : "va rog sa ne trimiteti seria VIN pentru a va putea da mai multe detalii" Partea cu "Nu se accepta folia la care faceti referire." ma irita si confirma faptul ca intrebarea mea a fost citita pe diagonala si raspunsul este dat asemenea.
-
Update - a venit si raspunsul de la RAR : Eu am intrebat asta : "Buna ziua, Ulterior datei de 30.03.2019 intentionez sa achizitionez o motocicleta rulata si inmatriculata in Marea Britanie. Motocicleta este un BMW R1200GS Adventure, an de productie 2017-2018 si as dori sa stiu care sunt elementele tehnice care ar putea fi supuse unor modificari pentru a obtine omologarea si CIV, in vederea inmatricularii in Romania. Precizez ca motocicleta dispune de panou de bord digital ( cu afisaje in mile si km separat) si far cu tehnologie LED. De asemenea, nu exista modificari constructive fata de configuratia initiala din fabrica. Cu stima, [..]" si am primit raspunsul asta : "Buna ziua, In conformitate cu prevederile reglementarilor in vigoare RNTR-7, acest vehicul importat din Marea Britanie, pentru a nu va fi respins de catre RAR la verificarea tehnica in vederea inmatricularii in România, trebuie sa fie echipat cu un far ce emite un fascicul luminos asimetric, orientat spre partea dreapta a drumului. Nu se accepta folia la care faceti referire. Documente necesare la RAR : act identitate prezentator, documentul care să ateste inmatricularea anterioară in UK (original si netradus), cerere activitate R.A.R. (cererea se va completa olograf de catre solicitant pe propria sa raspundere, va fi semnata in prezenta angajatului R.A.R. care efectueaza prestatia Departament Omologari Individuale si Inspectii Tehnice al RAR Tel/fax : 021.318.17.73" As fi preferat nici un raspuns in locul acestui copy-paste pe langa subiect si un pic agramat.
-
@l.u.v "sigur, veniti cu masina/moto si o verificam sa fie conforma" - e raspunsul unui inginer @Silver Arrowce propui la finalul postarii tale, e si 99% din planul meu. Am pus intrebarea pe forum, in speranta ca poate a trecut cineva recent prin experienta asta si imi fac curaj 100% Iar dupa schimbul de replici cu voi 2, azi dimineata mi-am luat inima in dinti si am dat totusi mail la RAR Sper ca intr-o luna sa va zic ca am luat-o si am facut si RAR-ul. Problema asta fiind oarecum lamurita, vine a 2-a intrebare : nemtii au celebrele numere de toll/export cu care poti sa vii pe roti prin Europa. In Franta spre exemplu, daca autovehiculul are numerele de inmatriculare pe masina, faci o asigurare pe numele tau cu numerele alea si poti circula cu ea. Stie cineva daca englezii au ceva similar ? L.E. Nu e dracul chiar atat de negru. Acum vad ca a vandut cineva pe forum o motocicleta de Anglia cu RAR-ul facut :
-
@l.u.v "Nici tu nu stii, dar totusi speri." - exact, de-asta intreb aici, pe un forum - care presupune o comunitate de oameni care incearca sa se ajute intre ei, impartasind cunostintele si experientele dintr-un anumit domeniu. Am cerut un raspuns pe forum de la cei care au trecut prin experienta asta recent si vad ca primesc tot felul de "mustrari" de la persoane care nu doar ca nu par sa fi facut asta pana acum, dar nici nu isi propun sa o faca in viitor. Nu stiu daca ai citit complet postul meu anterior, dar legat de raspunsul oficial o sa observi afirmatia mea : "...a fost prima optiune la care m-am gandit, dar nu iti ofera nimeni acest serviciu. Raspunsurile variaza intre "nu ia dom'ne RAR-ul, ca e de Anglia" si "sigur, veniti cu masina/moto si o verificam sa fie conforma" Tot legat de trimiterea unui mail pentru a afla un "raspuns oficial", iti dau un exemplu - tot din experienta proprie, nu presupuneri. Se da urmatoarea problema - "Vreau sa imi scot numere provizorii pentru o masina pe care am adus-o din Germania, sa zicem". Rezolvare teoretica : Intru pe site-ul DRPCIV si citesc ca trebuie 1. Cererea solicitantului; 2. Copia contractului de asigurare de răspundere civilă [...] 3. Copii ale documentelor care atestă dreptul de proprietate al solicitantului asupra vehiculului; 4. Actul de identitate al solicitantului, în original şi în copie. 5. Dovada plăţii contravalorii autorizaţiei de circulaţie provizorie -13 lei [...] 6. Dovada plăţii contravalorii plăcuţelor cu nr. provizoriu – 40 lei [...] 7. Dovada declaraţiei vamale, după caz, [...] Realitatea : Cazul 1 : Cladirea DRPCIV, ghiseul pentru Bucuresti : bon de ordine, 15-30 de minute la coada si gata numerele "rosii" Cazul 2 : Cladirea DRPCIV, ghiseul pentru jud. IF : bon de ordine, 2-3 ore la coada si...... IF: "copie dupa documentele de inmatriculare din Germania aveti?" eu: "nu, dar nu scrie pe site ca trebuie" IF: "faceti copie dupa ele, luati bon de ordine si reveniti " eu: "pai, mai incolo cateva ghisee la Bucuresti, nu se cer astea" IF: "nu ma intereseaza cum e la Bucuresti, la noi trebuie" eu: "atunci sa scrieti si pe site, ca sa nu mai vina lumea aiurea" IF: "scrie, nu stiti dvs. sa cititi" Hai sa fim mai intelegatori si sa revenim la subiect !
-
Legat de "folclor" : Nu vreau sa facem o polemica din discutia asta, dar ajung in medie cam o data pe luna la RAR cu cate o masina la autentificare/ITP. Masinile mele nu au avut nici o problema niciodata, dar nici nu am adus ceva din Anglia. In momentul in care petreci 2-3 ore pe acolo si vezi ca din 10 masini de Anglia, 5 luau respingere anul trecut, iar anul asta 10 din 10, incepi si pui intrebari oamenilor care stau pe acolo zilnic, iar ei iti confirma cele afirmate in postul de mai sus. "Cel mai simplu este sa iei VIN-ul si sa ii intrebi pe cei de la RAR daca se impune inlocuirea farului." ...a fost prima optiune la care m-am gandit, dar nu iti ofera nimeni acest serviciu. Raspunsurile variaza intre "nu ia dom'ne RAR-ul, ca e de Anglia" si "sigur, veniti cu masina/moto si o verificam sa fie conforma" "Mobra a fost echipata original cu far LED? Daca nu, o sa ai mobra repinsa." Sa ne intelegem, nu vreau sa iau o rapciuga pe care sa pun niste faruri cu LED-uri de pe Aliexpress. Ma intereseaza fix modelul de mai jos, care costa aprox. 15.800 EUR in conditiile in care in Germania am gasit ceva similar la 17.500 EUR si in Romania la 18.000 EUR. Din experienta mea cu masinile, un autovehicul din Anglia ar putea avea probleme la RAR pentru : - volan pe stanga - nu e cazul - vitezometru doar in mile - bordul este TFT, se schimba usor meniul din mile in km - far orientat pentru circulatia pe partea stanga a drumului - se rezolva cu un far second hand de Europa, desi repet, BMW are doar un reper de far pentru acest model, asa ca banuiesc ca e universal LHD/RHD Strict teoretic, nu ar trebui sa am probleme la RAR pentru ca indeplinesc conditiile, dar am deschis subiectul tocmai din cauza "folclorului" si a celor constatate de mine in ultimul an la RAR. Este o suma considerabila de bani, pe care nu as vrea sa o risc cu probleme la inmatricularea in Romania. link-ul : https://www.autotrader.co.uk/classified/advert/201901284374753?year-from=2017&model=R1200GS ADVENTURE&maximum-mileage=20000&sort=price-asc&advertising-location=at_bikes&make=BMW&postcode=wc2n5du&radius=1500&page=1
-
1000% de acord cu tine. Intrebarile mele au pornit de la faptul ca motocicleta pe care vreau sa o iau (R1200GSA) e cu aprox 2000 EUR mai ieftina in UK. Un far second-hand e cam 300 EUR. Teoretic/matematic, merita efortul sa o aduc din UK si sa ii fac modificarea. Mai mult, in catalogul BMW nu exista far cu LED diferit pentru LHD/RHD, deci nu pare sa fie nevoie sa il schimb, maxim sa fie necesar sa il reglez corect. Practic, din discutiile cu diversi de prin curtea RAR acum 2 zile, exista un ordin de "sus" sa se respinga tot ce e de UK indiferent daca sunt farurile reglate corect sau nu (de aici si ideea cu modificarea farului facuta in reprezentata BMW). De-asta intrebam daca a fost cineva recent si daca a avut probleme sau nu.
-
Legat de treaba cu farul ..... la masini s-a dezvoltat o intreaga afacere de tipul "inchiriez faruri [....] pentru RAR". Pe scurt, iei un set de faruri de la cineva, le pui pe masina ta, iei RAR-ul, dupa care le dai inapoi. Zvonurile sunt ca cei de la RAR stiu de practica asta si ca sa o previna, cer dovada modificarii/inlocuirii farului intr-o reprezentanta a producatorului in Romania. ....si aplica regula asta si la motociclete. Asta e motivul pentru care am deschis discutia de mai sus si ar fi foarte relevant un feedback de la cineva trecut recent prin "chinurile RAR-ului"
-
Salut, si eu intentionez sa achizitionez o motocicleta din Anglia si am inteles ca in ultima vreme sunt probleme la RAR. Dupa scandalul cu masinile de Anglia, care nu se mai omologheaza/certifica RAR decat dupa adaptarea/schimbarea farurilor, etc. , inteleg ca aceste practici s-au extins si la motocicletele aduse din UK. Acum 2 zile am fost la RAR Grivita cu o masina si venise un tip cu un Africa Twin cumparat din Spania, dar avea VIN de UK si cei de la RAR s-au luat de faruri ....nu stiu daca a trecut de RAR pana la urma, pentru ca am plecat inainte sa finalizeze inspectia. Intrebarile mele concrete sunt : - a facut cineva RAR recent (ultimile 2-3 luni) la o motocicleta adusa din UK ? (daca da, unde ?) - au fost probleme? (daca da, care? si a fost nevoie de revenire la RAR?) Vreau sa cumpar un R1200GSA, ca are far LED ....iar pe realoem vad ca e un singur cod de far, nu exista variante LHD / RHD