arist Postat Septembrie 10, 2004 Share Postat Septembrie 10, 2004 In loc de introducere... piata romana, in fata Mc Donalds - - FULL de oameni - ora 18.00 - viteza apx 80km/h, un dobitoc cu un Cheroke a stopat brusc in fata - pana la el 10 m - am pus frana pe ambele brusc - ??? strange - ma aruncat pe o parte in mijlocul strazii si patinez cam 5 m sub el. In rezultat ce - Cheroke a zburat - a prins verdele. Noroc de cativa baeti (RESPECT !!!) care mau ajutat sa ma ridic si mau tras pe dreapta. Motorul - super - m-a protejat cat a putut in sens nu am ceva grav - sa oprit brusc si - nu pre multe i sau intamplat. Am ajuns acasa pe roti. Ce vreau sa spun cu aceasta intamplare stupida? 1. As vrea sa aflu daca a patit si cineva din voi o asemenea franare - fiindca vina pentru intamplare o dau numai pe mine si in mod indirect pe franele motorului - (Honda Shadow VLX). 2. Conucatorii auto imbecili sa se pazeasca de mine fiindca next time trec peste ei cu motorul 3. Sa cazi are o semnificatie de prost conducator si tre sa renunt la motor? be careful piople Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin Smokey Postat Septembrie 10, 2004 Admin Share Postat Septembrie 10, 2004 Pai in primul rand bine ai venit pe forum, vad ca e primul tau mesaj - pacat ca e despre un accident Ce ai de invatat din patania ta: 1. in trafic trebuie sa pastrezi MINIM regula celor 2 secunde: fata de 'obiectul miscator' din fata ta, trebuie sa fie minim distanta de 2 secunde. se calculeaza foarte simplu: cand obiectul neidentificat zis conserva trece de un canal, o linie intrerupta,etc - incepi si numari 1001-1002-... pana ajungi si tu in locul respetiv. daca e mai mult de 2 secunde, e bine. daca nu - trebuie sa mai maresti distanta. distantele de franare n-au relevanta in metrii, pentru ca intra si viteza la mijloc. 2. cand franezi, folosesti frana fata cu preponderenta. frana spate se foloseste de obicei cand rulezi cu viteza mica, pentru a nu destabiliza motocicleta (cu fata se infunda telescoapele, si nu ai control prea bun) cand incepi sa franezi, pisti un pic frana, cat sa se infunde un pic telescoapele si sa se transfere greutatea pe fata, dupa care incepi si stangi mai sanatos, atat cat sa nu blochezi roata. daca opesti miscarea de pe roata spate, ai mari sanse sa cazi, pentru ca efectul giroscopic al rotii din spate, transmis si in cadru, da stabilitate motocicletei 1. As vrea sa aflu daca a patit si cineva din voi o asemenea franare - fiindca vina pentru intamplare o dau numai pe mine si in mod indirect pe franele motorului - (Honda Shadow VLX). vina este a ta e bine sa intelegi unde ai gresit, sa te poti corecta pe viitor 2. Conucatorii auto imbecili sa se pazeasca de mine fiindca next time trec peste ei cu motorul nu exista conducatori auto imbecili, numai motociclisti insuficient de prudenti trebuie sa conduci ca si cand ai fii invizibil. obisnuieste-te cu "conceptul" asta, si vei scapa de obsesia conducatorilor imbecili 3. Sa cazi are o semnificatie de prost conducator si tre sa renunt la motor? nu, mai degraba insuficienta experienta, antrenament, pregatire teoretica, euforie de moment, pierderea concentrarii, etc si alte deastea citeam intr-un interviu cu rossi ca a picat la greu in tinerete pana a aflat care-i sunt limitele ai grija! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
araya Postat Septembrie 11, 2004 Share Postat Septembrie 11, 2004 dac tzi se pare ca nu ai loc pt franare incearca sa te bagi intre masini (la stop sau la trecere de pietoni ai loc deobicei) mai pe scurt sa ocolesti si o sa vezi ca opresti in paralel cu ei ....cand eram incepator asta ma scos de multe ori din rahat desi era sa-i spintec pe catziva pe trecerea de pietoni Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hannibal Postat Septembrie 11, 2004 Share Postat Septembrie 11, 2004 (editat) dac tzi se pare ca nu ai loc pt franare incearca sa te bagi intre masini (la stop sau la trecere de pietoni ai loc deobicei) cand eram incepator asta ma scos de multe ori din rahat desi era sa-i spintec pe catziva pe trecerea de pietoni Incepator si io: calaresc ij-ul de o luna. Am fost si io in situatia asta. Bineinteles ca franele mele nu tin ... asa cum ar trebui.... si am fost nevoit sa evit prin ocolire. Norocul meu a fost ca cel din stanga a vazut ca nu opresc al timp/derapez cu spatele si a franat ca altfel ma lovea la sigur Nu stiu care era mai grava... lovirea microbuzului in spate sau sa fiu lovit de altul in lateral... Am uitat sa precizez: coloana din stanga se misca, numai microbuzul din fata mea a oprit sa ia pasageri. Editat Septembrie 11, 2004 de Hannibal Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MOTOBRAND Postat Septembrie 11, 2004 Share Postat Septembrie 11, 2004 Pentru Smokey!! 2. cand franezi, folosesti frana fata cu preponderenta. frana spate se foloseste de obicei cand rulezi cu viteza mica, pentru a nu destabiliza motocicleta (cu fata se infunda telescoapele, si nu ai control prea bun) Asta ai zis!!! Pai nu prea inteleg!!! folosesti frana spate cand aio viteza mica, pt a nu destabiliza motorul iar fata infunda telescoapele si nu ai un control bun!!! Adica: si asa e rau si asa nu-i bine!!!??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MOTOBRAND Postat Septembrie 11, 2004 Share Postat Septembrie 11, 2004 Partea cu condusul ca si cum ai fi invizibil e cam ciudata!!! si grea.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zahei Postat Septembrie 11, 2004 Share Postat Septembrie 11, 2004 @MOTOBRAND: o sa intelegi cu timpul ) frana spate are o eficienta scazuta si tinde sa blocheze roata ceea ce e naspa la viteza mare. la viteza mica e bine sa o folosesti ca sa pastrezi manevrabilitatea motocicletei, dar nu singura, intotrdeauna impreuna cu frana fata. frana fata e frana care opreste eficient motocicleta. aia e frana ta de baza. spatele doar ajuta fata in sensul ca o calci destul de mult incat sa pastrezi aderenta rotii spate. actionand puternic frana fata faci fata sa se "incarce" si spatele sa se usureze ceea ce iti strica aderenta. d-aia e bine sa ajuti putin si cu frana spate, ca sa asezi motocicleta inapoi. e indicat chiar sa deplasezi corpul in spate la franari mai puternice, ca sa pastrezi aderenta rotii din spate si sa mai descarci fata. P.S.: singura ocazie cand e indicat sa folosesti *doar* frana spate este cand faci manevre in parcare si trebuie sa franezi la 5-10 km/h cand ai ghidonul stramb. in situatia asta daca calci frana fata faci rodeo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin Smokey Postat Septembrie 11, 2004 Admin Share Postat Septembrie 11, 2004 Pentru Smokey!!2. cand franezi, folosesti frana fata cu preponderenta. frana spate se foloseste de obicei cand rulezi cu viteza mica, pentru a nu destabiliza motocicleta (cu fata se infunda telescoapele, si nu ai control prea bun) Asta ai zis!!! Pai nu prea inteleg!!! folosesti frana spate cand aio viteza mica, pt a nu destabiliza motorul iar fata infunda telescoapele si nu ai un control bun!!! Adica: si asa e rau si asa nu-i bine!!!??? ia-o ca pe o practica personala. poate ca nu m-am exprimat coerent, dar despre ce e vorba: la viteze mici, cand te strecori in trafic, cand trebe sa invarti mult ghidonul, daca franezi cu fata trebuie sa indrepti motocicleta si sa stai asa (daca franezi cu fata cu ghidonul stramb, te tavalesti). sunt cateva secunde pe care le pierzi cand furcile se infunda si revin, timp in care nu prea poti sa manevrezi motoru. la viteze mici, frana spate face fata suficient de bine cat sa te incetineasca, daca e nevoie sa te invarti prin trafic, timp in care poti si face mici viraje cu motorul stabil. in plus, ai mana dreapta mai libera si poti sa tragi fin de gaz. si la viteze mai mai franez cu spatele, pentru a stabiliza un pic motorul, dar numai atunci cand am pasager. la viteza cu pasager, cand franez tare cu fata, greutatea pasagerului ma inpinge prea mult in fata, si atunci corectez un pic distrubutia greutatii cu frana spate. dar un pic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MOTOBRAND Postat Septembrie 11, 2004 Share Postat Septembrie 11, 2004 Ca sa iti faci o idee... /index.php?...topic=10481&hl= Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
arist Postat Septembrie 11, 2004 Autor Share Postat Septembrie 11, 2004 Thanks Smokey, araya, Hanibal, Zahei - cuvantul - omul prudenta - va fi scris pe fruntea mea in viitor am reparat motorul - am scapat cu ghidonul putin miscat si tevile esapament zgaraiate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vrajitorul din oz Postat Septembrie 12, 2004 Share Postat Septembrie 12, 2004 Ce spuneti voi aici? Cu oricare frina frinezi, tot fata se incarca. Poti sa legi si o ancora de motoreta. Restul sint iluzii optice. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.