Sari la conținut

Reglajul carburatoarelor duble


ghost
 Share

Postări Recomandate

majoritatea motoarelor 2 cilindri au cate 2 carburatoare,,............... de aici intrebarea cum se face reglajul lor............. este logic ca ele sa fie perfect identic reglate, pt un mers rotund , consum optim, performante maxime, etc.......... deci, poate stiti cum se face asta sau aveti mai multe informatii despre asta........ cred ca primul simptom al carburatoarelor dereglate, este mersul neregulat la relanti.......

multumesc pt orice informatie utila

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

exista scule de sincronizat, mai scumpe sau mai ieftine.

 

sau poti face tu o scula: Carb Syncronizer , sau poti cumpara din louis/polo/etc costa cam 40 euro una cu 2 manometre, dublu una cu 4 manometre.

 

ideea e ca trebuie cuplata scula asta la carburatoare, la gurile de vacuum. la mine un vacuum e conectat la robinetul vacuumatic de la rezervor, celalat vacuum e acoperit.

 

exista un surub de reglaj intre cele 2 carburatoare, din care te joci sa reglezi cat de multa benzina sa suga fiecare carburator.

 

cam asta e..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

parerea mea e sa apelezi la un service specializat pentru reglarea carburatoarelor. e o componenta sensibila si ma indoiesc ca o poti face sa mearga optim "dupa ureche".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
........... si proportia aer/benzina 1/14.............  cum o  reglezi?......

e reglata din fabrica, si de obicei e sigilat surubul cu pricina

 

daca nu e, sau a fost dereglat, scrie in cartea tehnica cat trebuie desurubat (1 si 1/2 ... 1 si 3/4 etc)

 

ma indoiesc ca o poti face sa mearga optim "dupa ureche".
ce ureche bre, ai manometre :banana:

 

:blbl:

service specializat
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Snorky: nu rade lamere, ca nu te ajuta manometrle decat ca sa fie reglate la fel toate. asta nu inseamna ca sunt si reglate bine :banana: cat despre "service specializat", Ducati chiar are unul. Ca acu' iti dau o casca-n gura. :blbl:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in legatura cu proportia aer/ benzina................... ma refer la toate reglajele, camera de nivel constant, ac dozaj, surub reglat aer la relanti............. problema este ca daca ar fi un singur carburator ar fi simplu, dar degeaba reglez unul ca celalalt trage el cum vrea, ............ deci, cam cum se face sa le reglezi pe amandoua la fel!?!..................

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cind traiesti in bucuresti e usor sa vorbesti de service specializat, am cautat saptamana trecuta in tot brasovul sa-mi echilibrez roata de spate(mi-am schimbat cauciucul),, si nu am gasit nicaieri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
in legatura cu proportia aer/ benzina...................  ma refer la toate reglajele, camera de nivel constant, ac dozaj, surub reglat aer la relanti............. problema este ca daca ar fi un singur carburator ar fi simplu, dar degeaba reglez unul ca celalalt trage el cum vrea,  ............  deci, cam cum se face sa le reglezi pe amandoua la fel!?!..................

camera de nivel constant -> n-ar trebui sa umblii la ea, daca chiar ai umblat se regleaza conform specificatiei din cartea tehnica (cu un furtun transparent)

 

ac dozaj & stuff sunt calibrate si n-ai ce mai regla la ele. daca vrei mai mult, pui kituri dynojet, care se regleaza si se aleg dupa o teorie care se gaseste pe net

 

surubul de amestec dupa cum am spus e sigilat, daca nu scrie in carte cat trebuie desurubat

 

la relanti se regleaza cu un singur surub ambele carburatoare

 

 

una peste alta, ar trebui doar sa-ti sincronizezi carburatoarele si sa reglezi jocul la supape.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa-mi dau si eu cu parerea, ca tot e gratis:

Ca sa sincronizezi carburile, daca ai mai mult de 1, procedura ar fi cam asa:

Ai un sincronizator, ai un avantaj.

 

N-ai sincronizator, incep problemele: Poti sa-l faci, iti trebuie in principiu atitea manometre cite carburatoare ai, dar ar merge si cu 2. Nu mai stiu care e scara la manometre (daca imi aduc bine aminte e suficient -1 bar maxim), oricum ideea e

ca iti trebe unele care sa masoare DEPRESIUNE si nu PRESIUNE, si sa fie gradat cit mai fin (din 0.1 in 0.1 sau mai bine).

 

La manometrul asta atasezi un furtun, si pe furtun o clema reglabila cu care sa gituiesti furtunul. (merge strins si cu mina, da' n-ai multe miini). De asta e nevoie pt ca acul ala danseaza ca prostu, si daca stringi un pic furtunul se calmeaza.

 

Bun. Sincronizat carburatoarele ce inseamna: Inseamna ca respectiv clapeta de acceleratie de la toate sta cam in aceeasi pozitie, ceea ce se traduce in aceeasi depresiune generata la intrarea in carburatoare.

 

Cum o faci: Legi furtunele de la manometre la "mufele" speciale pt sincronizat, cu care sint prevazute carburatoarele. (vazi manual sau specificatia carb-ului). Pornesti propulsorul, il lasi sa se incalzeasca si dupa aceea, il turezi cam pe la 1/4, 1/3 din turatia de putere maxima (nu e nevoie sa ridici relantiul, pui pe cineva sa tiuna de gaz). Asta in principiu o faci din cauza ca la turatie mica n-o sa prea vezi diferentele, mai ales daca nu sint foarte fin gradate aparatele, si la turatie mai mare e mai usor de facut. Acuma, dupa ce l-ai turat, o sa vezi ca acele alea se misca de parca a intrat dracu in ele. Ca sa nu se mai miste, stringi cu surubul special prevazut la fiecare manometru, furtunul. (Revenind, gitui furtunul cu ce poti daca e facuta scula). Pe masura ce gitui furtunul, o sa vezi ca acele se opresc din tremurat, si se stabilizeaza la o anumita valoare (nu mai pulseaza). Acuma, trebuie sa fie depresiunile egale intre ele. Daca nu sint, ai niste suruburi INTRE carburatoare (pe care sint si niste arcuri), care tin legate intre ele axele de la clapetele de acceleratie. Incepi sa cobori sau sa ridici clapetele intre ele de la cil 1+2 pina intre ele nu mai apar diferente. Apoi te muti la cil 3+4, si reglezi de la surubul dintre ele. Dupa ce le-ai terminat, (1=2 si 3=4), reglezi de la surubul care leaga 2+3, si in felul asta 1=2=3=4.

 

Bun, acuma ai niste clapete care se misca la fel (sint la fel de deschise) la toate carburile.

Mai departe: Daca vrei sa reglezi raportul aer/benzina, problema e cam asa:

Propulsorul e cald, doar tocmai ai reglat clapetele si vrei sa strici amestecul(glumeam, vrei sa-l repari, numai ca aici e un pic mai artistica treaba).

 

Preventiv: Notezi pozitiile la fiecare surub de amestec, il stringi, numeri turele, notezi, sa tii minte unde a fost, si apoi il desfaci la loc.

In felul asta, in cazul in care la oricare din cei 2 pasi de mai jos nu-ti iese, poti reveni la setup-ul initial.

 

 

 

Fie esti retinut (stii tu de ce), cauti in manual cit trebuie desurubat surubul de amestec (ASTA E PE CORPUL CARBULUI), si la fiecare carburator sa zicem ca il insurubezi pina la capat si il scoti sa zicem 3 ture si 1/2 ca asa scrie la manual. E bine.

 

Vrei mai mult: Il lasi la relanti, eventual dai un pic mai jos relantiul. Iei fiecare surub de reglaj de la fiecare carb si te joci la el pina nu mai creste turatia motorului. (E destul de greu sa sesizezi, dar se poate).

Mai merge o chestie: Scoti fisa la unu, incerci sa-l reglezi pe ala care merge si apoi ii scoti fisa si treci la urmatorul, sau cobori relantiul suficient de mult incit sa-l auzi daca miscind din surub incepe sa galopeze sau se impiedica..

 

Ok, in orice pozitie ai misca surubul de reglaj la orice carb, turatia nu mai creste, ba chiar scade. F bine, tocmai l-ai reglat.

 

Reglezi relantiul la valoarea din manual (pb vreo 1000 rpm), e un singur surub de reglaj pt toate carburile (asta modifica simultan pozitia tuturor clapetelor tocmai sincronizate mai sus sau mai jos),

iti iei casca, combinezonul, cizmele, manusile, tf mobil, si te duci sa te plimbi ca doar ai muncit o jumate de zi la el...

 

Asfalt uscat si multi km[/h]

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Referitor la reglajul amestecului, varianta mai complicata, sa fiu un pic mai explicit:

Iti iei masurile de precautie ca sa poti reveni la setup-ul original (respectiv suruburile de amestec sa le pui in aceeasi pozitie in care au fost in caz ca nu esti multumit de rezultat).

Apoi:

 

Motorul e cald, il lasi la relanti, cobori relantiul cit de jos poti fara sa se opreasca.

 

Pas1:

 

Treci la cil1,carb1. Stringi surubul de amestec pina la max. Incepi sa-l desfaci usor, si motorul incepe sa se tureze usor. Il desfaci incet pina vezi ca nu se mai tureaza. O faci asta pina gasesti pozitia la care daca-l desfaci un pic mai mult nu se mai intimpla nimic sau incepe sa-i scada turatia. Il lasi surubul in pozitia in care motorul s-a turat cel mai tare. Treci la cil2, carb2, cil3 carb3, cil 4 carb4 etc pina le-ai facut pe toate.

 

 

Acuma daca se poate, mai cobori relantiul si repeti Pas1, respectiv le iei pe toate la mina din nou. In principiu, dupa prima trecere, daca ai un pic de experienta e pe aproape, la repetarea operatiunii dupa ce dai mai jos relantiul doar il ajustezi un pic, respectiv inchizi/deschizi un pic surubul de amestec de la fiecare carb

 

Daca nu se mai poate cobori relantiul inseamna ca esti gata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc mult,........... dar am o problema........ motorul e in v , are 2 carburatoare separate cu 2 cabluri de acceleratie si are suruburi separate de aer si relanti...... nimic nu e comun doar cablurile de acceleratie care se unesc in maneta.............. solutie???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

.si mai am o intrebare.................... dece a fost nevoie sa puna doua carburatoare care trebuie sa mearga sincron, cand se putea unul singur mare si atunci reglajul era acelasi pt amandoi cilindrii

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In principiu, cind e 1 carb pe cil, el nu e influentat de mersul celorlalti cilindri, pe cind daca ai 1 la 4 cil, el e influentat de mersul tuturor cilindrilor, plus ca nu sint simetrice galeriile de admisie, deci in principiu e mai bine cite 1 carb pe fiecare cil.

 

Acuma la V2, V4, e o problema: Astea dupa cite stiu eu nu sint simetrice, adica 1 carb e setat un pic diferit de celalalt, respectiv unu din ele merge mai bogat, sint diferente de temperatura intre ele. Daca maneta de gaz nu actioneaza ambele clapete intr-un singur loc (respectiv e un mecanism care misca ambele clapete simultan), nu stiu cum se poat sincroniza, daca zici ca sint 2 cabluri, esti sigur ca nu e 1 pt accelerare si unu pt revenire?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

.........si nu am clapete de acceleratie, am pistonase cu ace de dozaj,........ un prieten spunea ca pistonasele trebuie sa se ridice amandoua exact la fel cand accelerez................... dar nu e logic..................daca reglajul se face in functie de depresiune, atunci depresiunea poate sa fie inegala, depinde de uzura fiecarui cilindru................... rezulta ca pistonasele din carburator nu se ridica chiar identic

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In principiu, cind e 1 carb pe cil, el nu e influentat de mersul celorlalti cilindri, pe cind daca ai 1 la 4 cil, el e influentat de mersul tuturor cilindrilor, plus ca nu sint simetrice galeriile de admisie, deci in principiu e mai bine cite 1 carb pe fiecare cil.

 

Acuma la V2, V4, e o problema: Astea dupa cite stiu eu nu sint simetrice, adica 1 carb e setat un pic diferit de celalalt, respectiv unu din ele merge mai bogat, sint diferente de temperatura intre ele. Daca maneta de gaz nu actioneaza ambele clapete intr-un singur loc (respectiv e un mecanism care misca ambele clapete simultan), nu stiu cum se poat sincroniza, daca zici  ca sint 2 cabluri, esti sigur ca nu e 1 pt accelerare si unu pt revenire?

sunt ferm convins.............. 2 cabluri care intra separat in fiecare carburator si ridica cate un pistonas cu ac de dozaj cu tot, si mai sunt 2 cabluri de soc care se unesc in maneta de soc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intr-adevar, clapeta, sertaras (pistonas) in principiu fac cam acelasi lucru.

Da, asa e, daca e un motor cu cil in linie, si nu e uzat, merge si la ochi (masurat)

trebuie sa se deschida la fel. Daca intr-adevar unu din cilindri e mai uzat, o sa fie diferente de pozitie de clapeta (pistonas), dupa reglare, dar asta e, fac cam aceeasi depresiune dupa ce le-ai sincronizat.

In cazul la motor in V, e posibil ca si acele de dozaj sa fie in pozitii diferite (din aceleasi motive de diferente de temperatura intre cil din fata si cel din spate).

 

Acuma in cazul tau, nu stiu inca exact ce sa zic..Imi dau doar cu parerea, eu asa o consider: Ca si principiu de functionare, ele ar trebui sa produca aceeasi depresiune, la fel ca si la 4 in linie, si pt asta ar trebui ca pozitiile clapetelor sa fie reglate in acest sens. Acuma, daca tu ai un surub care ridica sertarasul, si prin asta poti regla pozitia initiala, parerea mea e ca din acele 2 suruburi poti regla decalajul initial al sertaraselor pt a obtine aceeasi depresiune, si reglajul amestecului ar trebui sa fie la fel ca la 4 inline. Acuma cum e cu jocul cablurilor, si daca se pastreaza decalajul pe parcurs nu mi-e clar. Oricum mai caut si eu, ia-o ca pe o parere personala, nedocumentata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sunt in ceata............. daca v-urile sunt racite cu apa, atunci nu ar fi normal sa lucreze la aceeasi temperatura? doar apa circula peste tot!?!....... acele de dozaj au 3 pozitii, oare care este cea corecta!?! nivelul din camera de nivel constant, influenteaza amestecul aer/benzina?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, nivelul influenteaza amestecul, mai ales la turatie joasa, si ar trebui sa fie reglat ca-n manual (influenta mai mare la turatie medie o are acul de dozaj iar la turatie mare o are jiglorul principal).

 

N-am nici cea mai vaga idee care e pozitia corecta a acului in cazul tau..

 

Intr-adevar, fiind cu apa n-ar trebui sa fie aceeasi problema ca in cazul v-urilor cu aer/ulei

 

Eu ma uit acum dupa un manual de 906 pe net, poate gasim ceva, ca asa la nv e cam aiurea, nu vreau sa zic prostii..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, nivelul influenteaza amestecul, mai ales la turatie joasa, si ar trebui sa fie reglat ca-n manual (influenta mai mare la turatie medie o are acul de dozaj iar la turatie mare o are jiglorul principal).

 

N-am nici cea mai vaga idee care e pozitia corecta a acului in cazul tau..

 

Intr-adevar, fiind cu apa n-ar trebui sa fie aceeasi problema ca in cazul v-urilor cu aer/ulei

 

Eu ma uit acum dupa un manual de 906 pe net, poate gasim ceva, ca asa la nv e cam aiurea, nu vreau sa zic prostii..

nu stiu cum sa-ti multumesc............ am cautat manual de am inebunit ...si nu am gasit....... pote stii tu ceva ce nu stiu eu si gasesti ....... oricum thanks, am mai invatat cate ceva azi :banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa te inregistrezi, o sa-ti ceara un email, iti trimit un link prin posta, si cind il clickezi iti activezi contul.

Dupa aia te loghezi, si in stinga o sa vezi un link downloads, intri pe el si o sa fie un link technical documents, intri pe el si acolo sint

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa te inregistrezi, o sa-ti ceara un email, iti trimit un link prin posta, si cind il clickezi iti activezi contul.

Dupa aia te loghezi, si in stinga o sa vezi un link downloads, intri pe el si o sa fie un link technical documents, intri pe el si acolo sint

o clipa

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...