E.Z.rider Postat Octombrie 14, 2004 Autor Share Postat Octombrie 14, 2004 nu prea poti scoate o motocicleta la 1500 euro cu motor cat de cat modern si 250-500 cmc iar pe o motoreta de >125 ... nu stiu cati motociclisti ar da banii Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Eagle Postat Februarie 28, 2007 Share Postat Februarie 28, 2007 Cica se mai fabrica in continuare hoinarul. Uitati aici: http://www.tohan.ro/page15.html Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mr_ORL Postat Februarie 28, 2007 Share Postat Februarie 28, 2007 Cica se mai fabrica in continuare hoinarul. Uitati aici: http://www.tohan.ro/page15.html da...se fabrica... uite aici, postat de mine pe urbanriders: http://www.urbanriders.ro/forum/index.php?...ic=550&st=0 ce frumos ar fi fost....PACAT 696-R: Mobra REDIVIVA? “Libertatea visarii” ar fi subtitlul rubricii in care vom incerca sa imaginam “moto-himere”, utopice aparent, ce ar trebui - dar nu stim daca vor fi vreodata - produse. Sa visam asadar impreuna, dragi prieteni, incepand cu tentativa “anestezierii” unei mai vechi dureri romanesti. Am calarit-o, am reparat-o (cam des...), am bricolat-o, am si ironizat-o uneori, dar in final am iubit-o sincer. Asa mica si imperfecta cum era ramasese poate ultima iluzie a libertatii in peisajul represiv al “iepocii de aur”: Mobra-50, defunct simbol al mobilitatii minimaliste. Modesta, dar accesibila, nu prea fiabila, dar cvasisportiva in varianta ultima “Hoinar”, motoreta nationala ar fi meritat, dupa ’89, macar o fireasca modernizare; din pacate, eroina anecdotelor spumoase legate de cei 4 CP s-a stins discret, irosind realul capital de simpatie acumulat in timp. Clar, “cineva, acolo sus”… nu ne iubeste pe noi, cei fara bani de Mertane, se intelege! Problema nu este minora, in ciuda aparentelor. Regresul industrial, inclusiv cel din domeniul moto, adanceste decalajul tehnologic ce ne separa de lumea civilizata, imposibil de remontat numai cu discursuri sterile despre varii integrari viitoare. Ne laudam cu excompatriotii ajunsi experti in Silicon Valley, in loc sa ne alarmeze migratia cu sens unic a “intelighentiei” inca disponibila, capabila - de ce nu? - sa conceapa, printre altele, un demn urmas al Mobrei, mai mare, dar si mai tare, in toate sensurile cuvantului. Cel mai simplu scenariu de continuitate, sincer vorbind, ar fi constat in semnarea unui acord cu un mare producator, care ar fi fabricat, probabil, un “125 bazic”. Ar fi fost - in urma cu niste ani buni - o solutie de inceput, cu sanse de evolutie, mai ales daca legislatia europeana in domeniul circulatiei ar fi fost nu doar maimutarita, ci realmente adoptata. Cine oare nu a dorit insa ca “125”-urile de pana la 15 CP sa poata fi conduse doar cu permis categoria B? Poate ne lamureste cineva... Ramasi de 15 ani nelamuriti, nu dezarmam totusi si credem, inca, intr-o solutie mai radicala, dar cu sanse de a “rupe pisica-n doua”. Un roadster de conceptie suta la suta romaneasca (incluzand, bineinteles, unele componente “globalizate”), de cilindree medie (cca 700 cmc), relativ simple conceptual, dar cu impact vizual maxim, ar fi posibila solutie a reintoarcerii “de la spital la bal”. Mai concret: ipoteticul roadster - sa il numim provizoriu “696-R” - ar putea fi propulsat de un monocilindru in patru timpi cu patru supape, dotat, pe langa un sistem de injectie si catalizator (inevitabile in Europa de maine) si cu necesarul arbore secundar de echilibrare... si mentinere a plombelor in masele, ar adauga cunoscatorii monovibratiilor forte! Ar rezulta astfel cca 50 CP “curati”, chiar in varianta racirii cu aer/ulei, de doua ori avantajoasa: atat costurile de productie, cat si greutatea totala scad sesizabil - 175 kg la plin fiind, in cazul dat, o tinta realista. Nu am exclude doar din patriotism varianta mai comoda a utilizarii polivalentului motor “mono” Rotax de 650 cmc, racit cu lichid, actuamente prezent pe nenumaratele modele BMW, Aprilia sau chiar Jawa; totusi, complexitatea, dar si pretul evident “vestic” al acestuia, ar favoriza mai degraba un motor original, probabil mai usor si sigur mai ieftin - in cazul productiei de serie mare, fireste. La clasica intrebare a lui Moromete (pe ce te bazezi?) reamintim faptul prea putin cunoscut ca la IMGB un mic grup de entuziasi a reusit, cu mijloace si resurse infime, dar cu enorma pasiune si talent, producerea unor originale motoare de curse competitive - in anii ’80, fara computere si know-how importat! Alte obiectii? 700 cmc vi se par cam multi pentru un singur cilindru? Nici vorba - sa nu uitam de Suzuki DR S 800, supranumit “Big”, fara prea multi cai, dar cu un cuplu de tractor preferabil, in multe situatii, “hergheliilor turate” de pe hartie. |n rest, bine cunoscuta stare a insiruirilor de gropi, numite pe la noi drumuri, ar impune, pe langa o garda la sol bunicica, un scut-motor cu dublu rol: spoiler si “protej-bolovani”. Cat despre transmisia finala, alegerea curelei dintate, ceva mai scumpa, dar mai silentioasa si cu o durata de viata dubla fata de clasicul lant, ar reduce sensibil costul intretinerii, nemaivorbind de economia de detergent cerut de petele uleioase. {i daca tot visam, macar sa o facem lata: o frana disc radiala nu ar mai fi tocmai excentrica, iar furca “monotub” ar aduce un plus de farmec, rupand definitiv, pe langa pisica, si gura targului! Iar daca “himera” noastra ar costa in jur de 4.500 euro, exportul ar fi asigurat, nostalgicii disparutelor roadstere mono, gen Yamaha SRX 600, fiind mai numerosi decat credem. Fireste, ar fi posibile si “variatii la tema” ulterioare, ca sa nu mai fantazam pe ipoteza unui bicilindru “culturist” de 1.400 cmc... Chiar problema finantarii proiectului va fi usor rezolvabila atunci cand miile de miliarde furate de pe la Bancorex-uri se vor intoarce din conturile elvetiene! “Alo, trezirea, in visul asta chiar nu mai credem”, veti spune, din nefericire, pe buna dreptate. Ne oprim deci la timp, cu speranta ca am fost scurti, dar surprinzatori. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Magic4Ce Postat Februarie 28, 2007 Share Postat Februarie 28, 2007 mai mr_orl exact asta cautam si eu ca vazusem pe undeva conceptul asta dar nu stiam unde si rasfoiam moto life-urile mele bravos!!! asa k sa visam.... Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mr_ORL Postat Februarie 28, 2007 Share Postat Februarie 28, 2007 mai mr_orl exact asta cautam si eu ca vazusem pe undeva conceptul asta dar nu stiam unde si rasfoiam moto life-urile mele bravos!!! asa k sa visam.... pai am vazut topicul si m-am gandit sa visam impreuna ar fi fost ceva interesant...pacat ca a murit productia...oricum, la ce faceau, erau depasiti, asa cum erau si cei de la dacia...in 20 de ani au modificat cateva aspecte minore mai nene si altii implementau noi concepte si tehnologii...dar, asta-i romanu sunt curios daca se mai produce hoinaru, o trece de normele europene? Totusi Derbi are in urma o istorie "grea" si se fabrica intr-o tara cu potential industrial. Dupa exemplele din industria auto, Seat si Skoda au "rasarit" din nou cu tehnologie VW-Audi, la fel si Dacia cu Renault (aici mai ramane totusi de vazut)...etc, pana si MZ-ul a avut o perioada motoare Yamaha. Deci sansa noastra ar fii sa vina o firma serioasa si sa "stearga de praf" uzinele Metrom. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate