Sari la conținut

Heelppp Meee


Nepotu
 Share

Postări Recomandate

Scuze topicul dar am rascolit tot site`ul si nu am gasit nimic.. :burnout:

Tocmai mi`am luat un mbk booster de 50 din 92 si intampin cateva probleme :

- unde bag uleiul (mare problema mare) spre rusinea mea nu stiu (amestec manual sau automat)

- scuteru merge super bine da la relanti e c`am turata (e de facut ceva sau asa trebe?)

-ce ulei se baga la transmisie sau ce o fi busonul ala din spate si de care

 

Pt alte sfaturi va ascult cu placere ( sau casc bine ochii in monitor)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uleiul de transmisie este 80w90 (sau 75w90)...de ex Motul Scooter Gear 75w90...se baga o cantitate fixa (de obicei scrie pe carter cantitatea,cca 110 ml)...la relanti se regleaza din carburator (daca este pe carburatie) ai un jigler special pt turatia la relanti...de obicei relantiul este la 1800 rpm...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca nu gasesti la el nici un rezervor special pt ulei fa-i amestecu manual. scuterele de prin anii aia nu prea isi faceau amestecu singure...

 

merge turat pt ca nu are compresia destul de buna ca sa poata sta la un relanti normal...

 

in transmisie, se baga ulei special de transmisie... ala romanesc se numeste T35.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca nu gasesti la el nici un rezervor special pt ulei fa-i amestecu manual. scuterele de prin anii aia nu prea isi faceau amestecu singure...

 

merge turat pt ca nu are compresia destul de buna ca sa poata sta la un relanti normal...

 

in transmisie, se baga ulei special de transmisie... ala romanesc se numeste T35.

unde bagati voi ulei de transmisie :burnout:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la mine uleiul de transmisie se baga la transmisie :burnout: Probabil asa e la majoritatea scuterelor: e un dop, cum te uiti in spate, intre variator si roata, unde sunt pinioanele. La mine se baga 1100 cmc, deci 1 litru si 100 ml.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la mine uleiul de transmisie se baga la transmisie :) Probabil asa e la majoritatea scuterelor: e un dop, cum te uiti in spate, intre variator si roata, unde sunt pinioanele. La mine se baga 1100 cmc, deci 1 litru si 100 ml.

eu nu am asa ceva la scuter :burnout: la aprilia am vazut ca toate au dopu ala acolo da la runner habar nu am unde are(daca are asa ceva). :hurt:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum a spus si Rolly.... la majoritatea scuterelor e un buson pe variator langa roata din spate. Tot acolo deobicei este inscriptionata si cantitatea de ulei necesara. La mine e 1000 sau 1100 cmc nu mai tin exact minte. Cat despre uleiul pt motor... daca are amestec automat deobicei sub sa exista 2 busoane. Unul pentru benzina si celalalt pentru ulei. Te uiti si tu... deobicei sunt inscriptionate cu Fuel/Gas cel pt benzina si cu Oil/Motor Oil cel pentru ulei. Cat despre tipul uleiului iti recomand Semi-Sintetic sau Full-Sintetic (Castrol Mobil1 Motul Repsol Omv). Iar daca nu ai cel de-al 2-lea rezervor(cel pt ulei) atunci inseamna k amestecul trebuie facut manual... adica ii pui ulei in rezervorul de benzina. Ratia de combinare se mentioneaza deobicei pe flaconul de ulei. In acest caz trebuie sa ai grija sa nu pui nici prea mult ulei(motorul nu va trage si vei avea 20m de fum dupa tine :hurt: ) si nici prea putin(motorul nu-si va face ungerea corespunzator rezultand uzura prematura). Sper k ti-am fost de ajutor :burnout: ! Uite si o poza cu busonul pt ulei de transmisie(cel incercuit)... din pacate una sub sa nu am... dar sper k ti-am explicat destul de bine.

post-12194-1186313151_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand va multumesc pt raspunsuri si pt sfaturi !!

Cu transmisia am rezolvat`o dar marea problema problema e co rezervorul de ulei ( LIPSESTE )

a avut un prieten acelasi model si el avea rezervor..

Tzeapa mea (pt incepatori aveti grije ce luati (daca are ambele roti , etc.. ))

Daca are cineva idee, imi troncane cave la transmisie zici ca e un surub in cutie..

tre sa o desfac da mai tarziu ca ma cicaleste nevasta ca "stau prea mult cu scuteru in brate"

10x si asfalt uscat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nepotu asa mi se intampla si mie cu trocanitu...e cricul :burnout: si uneori pedala care are un mic joc. Oricum ceva legat de vibratii...daca nu e asta, desfa si vezi ce nu e prins pe-acolo :hurt:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apropo de uleiul de transmisie...cand se schimba? Cand am cumparat scuterul am completat uleiul cu unul de la un tovaras ce il punea pe motocicleta. Nu stiu cat ulei are, dar inainte sa pun se vedeau pinioanele, acum nu se mai vad. Chestia e ca tot 75W era :burnout:. Cand il schimb, doar scot dopul de dedesubt(pe care inca nu l-am cautat), astept sa curga uleiul, pun dopul si pun pe sus ulei nou?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uleiu de transmisie se skimba obligatoriu dupa primii 500 km de rodaj si apoi la 2000-3000 km...se skimba nu se completeaza...mai ales in rodaj el se umple de span impuritati din frecarea pinioanelor neformate etc...cand il skimbi pornesti scuterul,mergi cativa km cu el sa se incalzeasca uleiul ca sa curga mai bine...desfaci surubu de evacuare pina se scurge tot...trebuie sa pui cantitate fixa,cat scrie in carte (sau pe carter la mine scrie 100 cm3)...ideea este ca daca pui mai mult si se scufunda pinioanele in ulei ele nu mai arunca uleiul ca sa stropeasca celelate pinioane mai de sus...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dezkreator, pe scuter nu spun cat am dat ca ma fac de ras :burnout:

oricum o rezolv eu cu el si`l fac, important e sa`l tin fara evenimente neplacute ceea ce va urez tuturor !!

zgomotul nu e de la cric, se aude clar din cutie..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

desfaci surubu de evacuare pina se scurge tot...

 

Unde vine acest surub de scurgere? Eu nu am vazut decat acel dop de deasupra prin care se completeaza si un furtunas mic de supraplin. Si din cate stiu eu se completeaza, insa cine stie...?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

gandeste-te ca uleiul de transmisie se umple cu mizerii si daca doar il completezi nu faci mare lucru...si noi nu creca avem ka la masini dop din ala magnetic care atrage si opreste pilitura metalica,la noi este angrenata de ulei pe pinioane si se va comporta ca un smirghel....de aia se schimba uleiu de transmisie la scuter cu totul,mai ales ca este vb si de o cantitate mica...si de aia mai ales dupa primii 500 km rodaj se skimba uleiu pt ca se umple de metal rezultat din formarea pinioanelor...daca n-ar avea surub pt evacuarea uleiului de transmisie atunci cum s-ar schimba?cu seringa?:burnout:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Colegu nu te'a contrazis nimeni, ceea ce spui tu are perfecta logica numai ca eu nu am vazut dopul la mine(l'am gasit in dupamiaza asta dupa cautari atente). Iar la mine nu se mai pune problema de formare a pinioanelor de multa vreme :burnout: . Ma gandesc oricum sa ii fac un schimb cine stie de cata vreme zace acolo. Apropo au aparut dopuri magnetice de ceva vreme si la motoare, probabil ca se gasesc si pt. scutere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu l-am skimbat dupa primii 700 km rodaj,era murdar rau...creca o sal mai skimb la 2500 ca oricum este relativ ieftin (un tub de Motul Scooter Gear 75w90 este 15 ron,are 150 ml si mie imi trebuie 110 ml)....apropo de dopuri magnetice...eu creca pe fundu la dopu de plastic o sai lipesc un magnet din ala rotund de la casti audio de ureche,sunt unele care au magnet puternic...si il lipesc de busonu de plastic bine cu o solutie gen Bison etc...problema este sa nu cada acolo ca daca intra la pinioane poa sa le rupa....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ dezkreator, in cazul in care fac rost de rez de ulei (acum bag direct in benzina uleiul) , unde se leaga acesta?? am inteles ca undeva la carburator dar acolo sunt 2 shtutzuri.. in cazul in care unul e de ulei pt ce e celalalt?

si inca o nelamurire.. la bord am un bec pt ulei, sonda tre sa fie in rez nu?!

 

10x !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sonda -senzor de ulei se baga in rezervor...are un plutitor,cand nu e ulei ajunge jos si inchide 2 contacte si aprinde becul...depinde la tine cum este traseul de ulei...daca scuteru a avut rezervor de ulei separat atunci tre sa aiba o pompa...de obicei este o pompa mecanica care este antrenata de motor,asta ca sa iti regleze debitul in functie de turatia motorului...din pompa tre sa plece pina la iesirea din carburator si acolo se face amestecul (cel putin la mine asa este)...tu tre sa urmaresti traseul de ulei daca au mai ramas furtunele la locu lor...pompa este destul de mica,e usor de observat,tre sa aiba 2 furtune intrare-iesire si un surub pentru pre-reglaj debit...atentie-daca iti pui rezervor de ulei si folosesti traseul asta care ti lam descris tre sa amorsezi pompa de ulei,sa nu aiba aer pe traseu,pt ca un motor in 2 timpi moare repede daca nu are ulei pt ungere ...si daca pompa iti va pompa aer atunci ghiceste rezultatul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vroiam sa fac eu un rezervor de ulei dar daca are si pompa cred ca ma las batut !!

are ceva daca ma dau cu el asa fara rezervor?! eu am bagat ulei in benzina (raport 1/50)

nu prea am chef sa calez motorul ..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...