Klaus Postat Noiembrie 25, 2004 Share Postat Noiembrie 25, 2004 Traducere din revista Hot Cycles Motodroamele din Usa Harley Davidson, Indian, Thor, Cleveland, Excelsior datoreaza o mare parte a popularitatii lor succeselor purtate in timpul curselor. In timp ce Franta aprecia cursele in cerc plictisitoare ale velodroamelor, America descoperea senzatiile tari ale âmotodroamelorâ, enorme oale facute din scanduri, unde virajele urcau aproape la verticala pana la 62 de grade. Un alergator ciclist englez Jack Prince, a construit aceste circuite cu utele in Statele Unite intre 1908 si 1925. Cea mai mare parte intre ele au fost facute piete publice si parcuri de atractii ambulanet instalate la inceputurile oraselor. Pe enormele banere, se promitea publicului un mare spectacol, utilizand slogane ca â nas in nas cu moarteaâ sau mai bine âei ating moarteaâ. Pentru 25-75 de centi biletul de intrare cele cateva mii de spectatori instalati chiar deasupra pistei trebuiau sa aiba o vedere incredibila asupra prestatiei motoiclistilor. Acestia din urma aveau merituos, de-a lungul timpului (daca reuseau sa traiasca) porecle foarte evocatoare, precum: CharlesâFearlessâ Balke, ErwinâCanonballâ Baker, sau Paul âDear Devilâ Derkun. Trebuie sa spunem ca riscurile unei astfel de curse se apropiau foarte mult de o sinucidere pur si simplu. Aceasta disciplina sportiva se asemana mai de graba cu luptele gladiatorilor si unele curse confruntau chia motocicletele cu automobilele.Destul de infricosator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Klaus Postat Noiembrie 25, 2004 Autor Share Postat Noiembrie 25, 2004 Motocicletele: Motocicletele atingeau viteze de 170 Km/h in epoca aia, erau in totalitate lipsite de frane si acceleratie, motoarele mergeau tot timpul cursei turate la maxim. Singurul mod de a inccetinii era sa ia contactul in timp de cateva secunde printr-un intrerupator de pe ghidon, cu grija sa nu innece abuziv motorul. Pentru a corecta viteza si traiectoria pilotii nu ezitau sa-si razuiasca incaltamintea normala pe lemnul brut al motodroamelor. Pentru a asigura antrenarea, existau scolile de pilotaj pe marile circuite. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Klaus Postat Noiembrie 25, 2004 Autor Share Postat Noiembrie 25, 2004 In 1915 , pentru a contracara suprematia Indianului si motorului sau cu 8 supape, H-D replicheaza cu modelul R. Pus la punct William Ottaway si Harry Ricardo, acest model exclusiv dezvoltat pentru competitie este construit in foarte putine exemplare. Principiul camerei de combustie semisferice , cu patru supape suspendate si plasate deasupra chiulasei, se inspira din tehnica aviatiei. Este primul motor in intregime culbutat al acestei marci. El se va reflecta in numeroasele competitii care vor dura 6 ani de acu in colo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Klaus Postat Noiembrie 25, 2004 Autor Share Postat Noiembrie 25, 2004 profil. asa arata parintii superbikurilor din zilele noastre Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Klaus Postat Noiembrie 25, 2004 Autor Share Postat Noiembrie 25, 2004 Accidentele: Prima mare cauza a accidentelor: nocturnele. Se organizau noaptea multe curse de 5,10,15 mile. Grupurile electricce asigurau un iluminat destul de precar si la cea mai mica slabiciune concurentii ramaneau lipsiti de lumina. Datorita periculoaselor urmariri, se intamplau caderi spectaculoase sI adesea fatale. Oricum chiar in plina zi pilotii nu aveau o vizibilitate prea buna din urmatoarele cauze.: Pana-n 1912 se deschideau cilindrii in anumite locuri. Aceste orificii erau gandite sa evacueze mult mai rapid gazul ars explozie si de a aspira apoi o mare cantitate de aer. Nu e prea usor de determinat in zilele noastre daca aceste procedee chiar mareau intradevar performantele motoarelor. Oricum aceasta tehnica avea mai ales ca efect, improscare pistelor si a rotilor din spate cu ulei. Dupa cateva tururi de pista ochelarii protectori ai concurentilor erau destul de âlubrifiati â astfel incat erau obligati sa-I ridicepe frunte pentru a vedea mai clar. Dar, intre timp pentru a curatii solul extrem de alunecos se varsa, si asta in timpul cursei, sute de litrii de acid diluat in apa. Motoarele lipsite de aripa pe fata proiectau deci o ploaie acida direct in ochii concurentilor cauzand noi caramboale. In sfarsit, unele stinghii cedau sub rotile masinilor si apareau iarasi noi situatii periculoase. In poza se vede cum arata echipa Harley-Davidson dupa o cursa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Klaus Postat Noiembrie 25, 2004 Autor Share Postat Noiembrie 25, 2004 Carnagiul Printre accidentele istorice, figureaza si acela al lui Gle Boyd din 4 Iulie 1912 caruia I s-a dat numele de âSliversâ. La mila 43 dintr-o cursa de 50 lui ii exploda pneul din spate al motocicletei, care l-a aruncat si la tarat pe 30 de metrii, Dupa 2 saptamani de spitalizare chirurgii iau scos mai mult de 200 de schije de lemn cea mai mare schija care ia intrat in piele masura peste 35 cm. Boyd a pastrat bucata pentru a arata amploarea vatamarilor. Cel mai oribil accident petrecut dintre toate a fost fara indoiala accidentul de pe motodromuldin Newark N.J., pe 8 septembrie 1920. Eddie Hasha a pierdut controlul in timpul unei depasiri si a iesit de pe pista . Indianul sau alunecand pe un tronson omoara 4 spectatori care stateau langa balustrada. Hasha a lovit un pilon, apoi a fost catapultat cu motocicleta sa in public omorandu-se pe el si inca doua persoane. In acest timp motorul I se desprindea cazand apoi pe pista facand o noua victima, Johnnie Allright, un alt pilot de la Indian. Bilantul accidentului a fost de 8 morti, ceea ce a dus la inchiderea definitiva a acestui circuit. Motodroamele si-au atins in 1920 varful gloriei lor, dar fiind foarte mortale au fost progresiv reinlocuite cu anticele hipodroame pe care se organizau cursele de âdirt-trackâ unde erau noi tehnici de pilotaj si un public putin mai calculat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JOker Postat Noiembrie 26, 2004 Share Postat Noiembrie 26, 2004 Felicitari pt. topic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
theBD Postat Noiembrie 26, 2004 Share Postat Noiembrie 26, 2004 intradevar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Blackrider Postat Noiembrie 26, 2004 Share Postat Noiembrie 26, 2004 B. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
silverpistons Postat Noiembrie 26, 2004 Share Postat Noiembrie 26, 2004 Bravo! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Obi Sun Postat Noiembrie 26, 2004 Share Postat Noiembrie 26, 2004 Felicitari ! Multumim pentru topic! Obi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.