Sari la conținut

Nu Sta La Relanti! Are Cineva O Idee?


Kenno
 Share

Postări Recomandate

Vizitator stress_L&P

compresia o vezi cu cu un compression tester

http://www.stcl.ro/catalog/search_list.php...amp;search=.jpg

 

eu as da vina pe un carburator dereglat...acuma ,daca spui ca ai facut tot ce trebuie pt functionarea in bune conditii a carbului dam crezare si trecem mai departe...nu stiu ce tip de aprindere foloseste ETZ...daca foloseste aprindere electrica-electronica cu bobina-senzor (pick-up coil) atunci pot sa iti scriu o teorie aplicata in practica cu ce se poate intampla....daca este aprindere pe platina atunci nu stiu....o alta varianta de defect poate proveni de la un avans la aprindere incorect....avans mare = pornire greoaie,mentinere relanti cu greu=functionare la turatii ridicate buna .......avans mic=pornire rapida,functionare la turatii mici buna=functionare la turatii mari greoaie.....

 

 

este un 2t, are nevoie de avans mai mic in turele mari si invers... am facut un topic prin iarna-primavara despre asta... cam cand m-am saturat de cei care asculta de tot felul de moshi fara pregatire teoretica sau practica, de cei cu mentalitatea "lasa ca merge asa" sau "fabrica face cel mai bun"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

este un 2t, are nevoie de avans mai mic in turele mari si invers... am facut un topic prin iarna-primavara despre asta... cam cand m-am saturat de cei care asculta de tot felul de moshi fara pregatire teoretica sau practica, de cei cu mentalitatea "lasa ca merge asa" sau "fabrica face cel mai bun"

 

avans mic la turele mari?pai,atunci cade teoria cu faptul ca amestecului combustibil ai trebuie timp sa arda in totalitate si sa produca detenta cea mai mare cand pistonul ajunge sus la PMS?si de aia sa facut avansul centrifugal sau cel electronic (cum am eu un montaj pe masa facut cu microcontroler,programat cu o curba de avans pentru un motor in 2timpi,pe care o sa il montez la moto...pe curba de avans la 2000 rpm am cca 10 grade avans,ca sa ajunga la peste 6000 rpm la cca 28 grade avans)...acuma nu stiu,este ciudat sa fie motoare care sa necesite avans mare la turatie mica si invers,ar insemna ca la turatie mare pistonul sa coboare deja,dupa ce a trecut prin pozitia de compresie maxima,si apoi sa vina scanteia...o parte din forta exploziei va mai impinge pistonul iar alta parte se va transforma in caldura si doar atat....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am auzit si varianta ca ar putea trage aer fals pe la semeringurile de la carter. cica scoate fum mai mult pt ca arde uleiul din cutia de viteze dar mie nu mi se pare ca scoate mai mult fum ca de obicei. ce alte simptome ar fi in cazul asta? daca vreau sa ii vad compresia, imi trebuie aparat special?cum fac?(desi, si aici e cu dichis pentru ca motorul trage bine)

 

<small>--- Mesaj completat în 08 Oct 2007 21:18 -------------</small><br/>am facut tot ce e posibil. am curatat carbul cu metanol, l-am suflat cu compresorul, am schimbat garniturile, am siliconat tot ce parea suspect si tot degeaba. dupa simptome nu pare sa traga aer fals pe la semeringurile de la carter.

nu stiu ce sa-i mai fac.

...'mie nu mi se pare'!sau, 'eu nu cred'...nu exista asa ceva!Este sau nu este!

 

incerca cu un alt carburator...daca se poate nou sau fara uzuri mari...treaba de 20 de minute...prin eliminare...

daca toate etansarile "crezi" ca sant OK...

Ce naiba, este un 2T! , nu are distributie , nu ai tacheti uzati neuniform , nu ai supape cu ghiduri futute, e un motor care trebuie sa mearga fara sa stii nimic despre el!

Prin telefon nu se pot diagnostica chestii!Sau vezi , stii si intelegi , sau mai sapi ...tot asa ai putea povesti si cu Mama Omida...

Nu cautati cauze complicate...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

avans mic la turele mari?pai,atunci cade teoria cu faptul ca amestecului combustibil ai trebuie timp sa arda in totalitate si sa produca detenta cea mai mare cand pistonul ajunge sus la PMS?si de aia sa facut avansul centrifugal sau cel electronic (cum am eu un montaj pe masa facut cu microcontroler,programat cu o curba de avans pentru un motor in 2timpi,pe care o sa il montez la moto...pe curba de avans la 2000 rpm am cca 10 grade avans,ca sa ajunga la peste 6000 rpm la cca 28 grade avans)...acuma nu stiu,este ciudat sa fie motoare care sa necesite avans mare la turatie mica si invers,ar insemna ca la turatie mare pistonul sa coboare deja,dupa ce a trecut prin pozitia de compresie maxima,si apoi sa vina scanteia...o parte din forta exploziei va mai impinge pistonul iar alta parte se va transforma in caldura si doar atat....

 

 

la turatii mari creste si compresia, mai exact scad pierderile de gaze pe la segmenti, deci timpul necesar arderii complete nu este cu mult mai mare decat in ture mici. in plus un avans mai mare decat cel stock nu ajuta motorul cu nimic producand arderea completa inainte de pms, dimpotriva franandu-l. la un 2t in ture mari este bine sa muti flacara, arderea spre evacuare (i.e. avans mai mic) ca sa protejezi pistonul. uite topicul, o sa inveti cate ceva. daca ai nelamuriri ai id-ul meu de mess la profil.

 

/index.php?...c=75467&hl=

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cum reglati avansul la un ETZ 250? cum il cresc si cum il scad? cum e mai bine sa il reglez? problema la mine cu relantiul se pare ca e cilindrul carbului in care se misca shibarul. cine l-a vazut a spus ca trage aer fals pe langa shibar. shibarul e nou dar spunea ca e camera largita si trebuie sa imi i-au alt carb.aveti vreo idee- pot sa corectez cumva diametrul camerei in care umbla shibarul sau chiar trebuie sa schimb carbu cu totul?(ma gandesc daca nu pot sa il "umplu" cu ceva material -ar fi o pasta care la intarire se face dura ca metalul, un "poxipol ceva, ca solicitari prea mari nu sunt in in camera shibarului si dupa aia sa il scot la diametrul shibarului; la urma urmei tot nu am ce pierde ca daca nu merge tot trebuie sa iau altul).

Editat de Kenno
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cum reglati avansul la un ETZ 250? cum il cresc si cum il scad? cum e mai bine sa il reglez? problema la mine cu relantiul se pare ca e cilindrul carbului in care se misca shibarul. cine l-a vazut a spus ca trage aer fals pe langa shibar. shibarul e nou dar spunea ca e camera largita si trebuie sa imi i-au alt carb.aveti vreo idee- pot sa corectez cumva diametrul camerei in care umbla shibarul sau chiar trebuie sa schimb carbu cu totul?(ma gandesc daca nu pot sa il "umplu" cu ceva material -ar fi o pasta care la intarire se face dura ca metalul, un "poxipol ceva, ca solicitari prea mari nu sunt in in camera shibarului si dupa aia sa il scot la diametrul shibarului; la urma urmei tot nu am ce pierde ca daca nu merge tot trebuie sa iau altul).

Dap ! Cu poxipol poti rezolva si carburatorul uzat(umpli bine lasi 2 zile si nu mai trage nici un aer fals)..

Tot cu poxipol rezolvi si avansul, pui niste poxipol la avans mare , pui niste poxipol si la avans mic , si fixezi avansul la mijloc...

Poti incerca si fixarea relantiului(nu stim cine este el :bigstar: ) dar eu zic ca daca ii pui niste poxipol pe coada va sta...

Succes..

 

:bigstar:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

vai doamne kenno! iti spun atatia oameni sa faci ceva, sa nu umbli cu improvizatii si tie iti este frica de cateva suruburi si piulite pe care trebuie sa le desfaci! nu trebuie sa fii inginer NASA! este doar o troaca de ETZ, atat si nimic mai mult!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

drobule, se pare ca tu ti-ai rezolvat toate probleme cu poxipol si tii numai pt tine secretul... iar in privinta avansului ma descurc eu cumva. am vrut sa vad daca gasesc un sfat nu cati "aburi" sunt pe forum. avand in vedere ca nu mi-a dat nimeni un sfat care sa ma ajute efectiv am incercat si eu marea cu degetul. am pus o intrebare; la atata stiinta cata se flutura pe aici am sperat ca imi rezolv problema. un "nu merge asa" era suficient, dar, multam oricum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

drobule, se pare ca tu ti-ai rezolvat toate probleme cu poxipol si tii numai pt tine secretul... iar in privinta avansului ma descurc eu cumva. am vrut sa vad daca gasesc un sfat nu cati "aburi" sunt pe forum. avand in vedere ca nu mi-a dat nimeni un sfat care sa ma ajute efectiv am incercat si eu marea cu degetul. am pus o intrebare; la atata stiinta cata se flutura pe aici am sperat ca imi rezolv problema. un "nu merge asa" era suficient, dar, multam oricum.

...la atata stiinta cata se flutura pe aici , ai fi putut sa te obosesti si sa pleci putin urechea , sau sa cauti cele o multime de raspunsuri la intrebarile tale care se gasesc pe forumul asta(numai ca trebuie sa dai search , si e obositor...)

Vezi ca nu este nici un secret in legatura cu poxipolul, fac public tot ce stiu, sau nu stiu.. :bigstar:

Ai probleme elementare (parerea mea..) in legatura cu enigmele functionarii si nefunctionarii motocicletelor, pui intrebari copilaresti si astepti ca cineva sa-ti spuna 'ceva' ca sa-ti mearga motorul..nici o problema , nimic nu este iremediabil...Trebuie doar sa pui mana, sa citesti un pic, si dupa aceea sa incerci sa intelegi cam ce fel de probleme ai...dupa aia poti si intreba..

Orgoliile nu folosesc....am incercat si eu , si tot nu-mi mergea motorul cum trebuie...

MOTOCICLETA Ing.D.Dochin Editura Tehnica 1964

MANUALAUL MOTOCICLISTULUI George Al. Mayer editura Tehnica Bucuresti 1957

INTRETINERA SI REPARAREA MOTOCICLETELOR George Al. Mayer Editura Tehnica 1961

...telefonul Mamei Omida nu-l am , dar daca te obosesti un pic il poti afla, si o intrebi si pe ea despre avans, cuzineti , cuple reversibile...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am vrut sa vad daca gasesc un sfat nu cati "aburi" sunt pe forum. avand in vedere ca nu mi-a dat nimeni un sfat care sa ma ajute efectiv am incercat si eu marea cu degetul. am pus o intrebare; la atata stiinta cata se flutura pe aici am sperat ca imi rezolv problema. un "nu merge asa" era suficient, dar, multam oricum.

 

Eu te-am luat in serios la inceput si m-am straduit sa iti dau niste sfaturi ca sa iti rezolvi problema..Dar vand ca nu le-ai ascultat si ai inceput sa pui intrebari cam aiurea asa ca nu m-am mai agitat in continuare, mi-am dat seama ca tu habar nu ai cu se mananca un ETZ si mai ai tupeu sa declari asa ceva.. cica "nimeni nu ti-a dat un sfat sa te ajute".. mars ma..

 

Cand motorul nu merge prima oara verifici aprinderea..reglezi avansul mai schimbi o bujie..verifici ce benzina folosesti dupa aceea te apuci de carburator..

este o aberatie ce ai spus tu atunci cand la ori ce pozitia a acului de dozai tu nu vezi nici o diferenta si la tine motorul merge bine peste 2000 ture numai la relantin nu vrea sa stea....

Din experienta mea pana acum nu am intalnit asa ceva si la o mica modificare a pozitiei acului am patit ca nu a pornit deloc motorul..sau nu avea putere.. sau murea in ture mici sau mari....etc..etc.. la tine nu se intampla nimic.. asta e..

:bigstar: Taine!!! :bigstar:

 

iti zic un secret..acul de dozaj ("shibar") si "tzeava de cupru in care se misca in care vine infiletat jglorul principal" conform manualului de reparatii trebuie schimbat daca s-a rulat mai mult de 20000 km cu motorul.. Problema este ca nu se gasesc aceste piese.. doar acul si jiglorul.. Asa ca pana in veci nu o sa reusesti sa reglezi sa mearga bine daca aceste piese sunt uzate la tine...

 

nivelul in carburator trebe sa fie cu o precizie de +/- 1 mm fata de desen..

post-5301-1192223699_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

departe de mine gandul de a fi nerecunoscator celor care mi-au dat sfaturi; chiar am multumit tuturor celor au vrut sa ma ajute. nu am vrut sa se inteleaga ca nu m-a ajutat nimeni ci ca in urma sfaturilor cu tot ce am incercat, nu am reusit sa rezolv problema.

nu contest priceperea si experienta nimanui; nu sfaturile sunt incomode ci felul in care se prezinta si atitudinea unora de a pune problema. cum poti sa latri la cineva si dupa aceea sa ii dai sfaturi pretinzand ca il ajuti?sau daca, inaintea unui sfat, arunci o vorba moca crezi ca ma faci sa inteleg mai bine ce merge si ce nu? ma indoiesc. e usor dupa ani de experienta sa pretinzi ca le stii pe toate si sa ii privesti pe incepatori cu ofensa doar pentru unii s-au nascut cu motorul intr-o mana si cu cheile in cealalta uitand ca si lor le-au spus altii cum se numeste fiecare piesa si ce rol are (chiar daca au citit-o in carti) si pierd si timpul lor si al celor ce citesc cu insulte.

eu recunosc ca nu stiu mai nimic in legatura cu motoarele si de aceea nici nu ma exprim prea "tehnic", dar sunt dispus sa invat de la cei ce cunosc si sunt dispusi sa imparta din ceea ce stiu, cu decenta.

daca nu ai rabdare sa explici nu esti cu nimic mai bun decat mine care nu stiu cate stii tu.

 

eu sunt la primul motor, il repar singur cum pot si daca as fi avut posibilitatea sa il repar fara sa cer ajutor pe net as fi facut-o. dar nici nu am un mecanic si nici carti de specialitate nu gasesc. nici nu stau la casa ca sa imi permit sa tin motorul defacut pana ii dau de cap si sa fac incercari pe el; am cel mult o zi sa lucrez la el dupa care trebuie sa il adun iar. si in conditiile astea ce sanse am sa repar chiar si "o troaca de ETZ" doar din cateva randuri pe un forum?

 

...si in loc sa discutam despre motoare ne insultam, ca doar suntem motociclisti ce naiba, nu?

oare a castigat cineva ceva din ultimele discutii? si repet intrebarea: << "nu merge asa" nu era de ajuns? >>

 

fie ca pentru mine, astfel de discutii sa se incheie aici. multumesc inca odata pentru sfaturi.

 

in privinta carbului se pare ca nu mi-a mai ramas decat sa incerc cu unul nou (sau macar mai bun) am gasit ceva de vanzare dar astept un raspuns.

Editat de Kenno
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...