Sari la conținut

MZ


alexandru1771
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 4,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

intr-o serie de test este normal sa fie schimbari si imbunatatiri continue, mici diferente. De exemplu 100% a existat un Doppelport cu aripa fata taiata. Este DP-ul pe care au testat aerodinamica aripii taiate. Dar asta nu inseamna ca fiecare modificare genereaza o noua versiune, Si eu zic ca Doppelport e doar o versiune.

 

Si MZ ETS 250 este doar o versiune. Daca iei la puricat si comparat primul iesit de pe banda si ultimul iesit de pe banda vor fi multe diferente. Cum scrie pe spatele manualelor "Constructorul isi rezerva dreptul de a efectua modificari ulterioare asupra produsului".

Astea sunt modificarile - o gramada - la seria ETS 250 http://www.ets250.com/?page_id=342

 

Si seria ETZ250 e una, si dupa ce au scos cartea de service au mai scos in 1982 un fascicul cu modificari. De exemplu la modelul dinainte galeria de admisie se prindea pe niste prezoane cu piulite, dupa - s-au inlocuit cu suruburi.

De exemplu am eu 2 tipuri de cilindru de ETZ250, ambele originale, si la unul cele 4 prezoane trec protejat prin cilindru, si la celalalt model prezoanele se vad de afara.

Iarasi amortizoarele spate de ETZ50 arata la fel dar unele sunt facute de MZ si poansonate cu IFA si unele facute tot atunci sunt poansonate RENAK(RENAK era firma de biciclete din DDR), Am si din astea.

Primele ETZ250 aveau niste dungi vopsite, ultimele au fost vopsite altfel, sare in ochi diferenta.

Totusi exista o singura serie ETZ250 + seria din Brazilia care arata usor diferit din cauza carenelor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu ziceam de diferente la DP,la celalante MZ etz stiu ca sunt diferente,am 2 ETZ uri din 88 amandoua si sunt diferente.oare de ce s au limitat constructorii de la MZ doar la 800 de bucati?din ce am citit eu pe alte site uri,cilindru ar fi cauzat ceva probleme.Oare cilindrul sa fi fost motivul real sau rusii?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rusii si-au bagat coada si i-au limitat la motoare in 2T, nu le-au dat voie la motoare in 4T. Nu stiu care era situatia cu camioanele mari, dar camionetele erau si alea 2T.

 

De ce 800 de bucati - a fost gandita ca o serie mica de test pentru un model nou-proiectat, totdeauna e clar ca vor fi ceva probleme, si au si fost problema de aerodinamica care a facut la ascutirea aripii fata, si absolut sigur ceva din cilindrul cu 2 porturi de evacuare, fiindca Einport-ul are si 2CP in plus fata de DP. Rusii s-ar fi bagat daca iesea prea bun poate, nu daca era mai prost.


» Post actualizat in 01 Oct 2014 08:49

In Wikipedia, citand ziarul vremii KFT, se zice ca ei au inceput proiectarea cu o toba dar nu lea iesit din prima si de aia au scos DP-ul, pana se dumiresc care e problema de proiectare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rusii si-au bagat coada si i-au limitat la motoare in 2T, nu le-au dat voie la motoare in 4T. Nu stiu care era situatia cu camioanele mari, dar camionetele erau si alea 2T.

 

De ce 800 de bucati - a fost gandita ca o serie mica de test pentru un model nou-proiectat, totdeauna e clar ca vor fi ceva probleme, si au si fost problema de aerodinamica care a facut la ascutirea aripii fata, si absolut sigur ceva din cilindrul cu 2 porturi de evacuare, fiindca Einport-ul are si 2CP in plus fata de DP. Rusii s-ar fi bagat daca iesea prea bun poate, nu daca era mai prost.

» Post actualizat in 01 Oct 2014 08:49

In Wikipedia, citand ziarul vremii KFT, se zice ca ei au inceput proiectarea cu o toba dar nu lea iesit din prima si de aia au scos DP-ul, pana se dumiresc care e problema de proiectare.

camioanele aveau motor in 4 timpi,ma refer la IFA W 50 care erau dotate cu motoare OTTO sau DIESEL.Am rezolvat si problema DP ului.multumesc de ajutor @ Owene, esti MeZerias :hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

camioanele aveau motor in 4 timpi,ma refer la IFA W 50 care erau dotate cu motoare OTTO sau DIESEL.Am rezolvat si problema DP ului.multumesc de ajutor @ Owene, esti MeZerias :hug:

 

Respectele mele si bere cu prima ocazie :beer:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In 1988 , am cumparat ETZ 250 din magazin cu echivalentul sumei de azi 500 lei :) ( 150 $)

 

Nu este credibil din 3 motive

 

1. Pretul unui ETZ250 era 4005 marci est-germane. La 4.4 OstMark/DM iese un pret de 910 DM, care la 1,76 DM/USD (pretul mediu din 1988) da 517 USD.

2. Presupunand ca pretul de 150$ este real, inseamna ca prin invechire si uzura modelul s-a valorizat pana la 400-450EUR in 2007 ceea ce nu e cazul, ca nu e model de colectie. Deci incredibil.

3. In 1999 in zona Baia Mare, un ETZ250 second dar in stare foarte buna era 1000DM, diferenta de la 910 DM la 1000 este explicabila prin cererea mare. Asta s-a observat si la Toyota Prius cand o masina second putin folosita costa mai mult decat cea noua din fabrica deoarece fabrica nu putea onora comenzi si perioada de asteptare era 6 luni, in timp ce secondul era banul jos, cheia in mana. In Satu-Mare in acelasi an pretul era 750DM, fiind mai abundente, mai aproape granita.

 

bibliografie:

http://www.emzett-web.de/mz_etz_250.htm

http://www.history.ucsb.edu/faculty/marcuse/projects/currency.htm

Editat de owene
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca nu-i credibil pretul de 150 USD, nu conteaza , nu schimba cu nimic pretul real de 150 USD pe care l-am achitat in magazin :) "Teoriei" tale de mai sus ii scapa ceva important si anume nu surprinde in cifre Lumea reala ci Lumea teoretica.

Daca vrei sa vezi si realitatea anilor precum 1988, lasa teoriile precum cea de mai sus :) Daca ai fi pus intrebarea , " in ce tara avea acest pret?" aveai si tara si explicatia extrem de simpla a pretului care bate toate teoriile precum cea de mai sus :) ETZ-tul eu l-am ales din magazin

Editat de Aran
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Budapesta era plina in 1988 de ETZ-turi 125,150,250.. Ceva mai putine erau JAWA 350 TS. Prima JAWA 350 TS pe care am vazut-o in realitate, ( vazusem doar in poze pana atunci) a fost in Budapesta in 1988, JAWA 350 TS argintie cu scris model colant pe rezervor, nu metalic . Preferau ETZ-turile.

ETZ-tul l-am cumparat din Polonia.

Editat de Aran
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Posibilitatea era zero pentru ca in Romania nu a existat ETZ in magazin.

nu as prea crede ca nu au existat ETZ in magazin atata timp cat se cumpara JAWA ts si ij direct din magazin,ETZ facea concurenta mare celor 2 marci de motociclete.poate apare vreo facutura cu achizitioanarea unui etz din magazin si se va elucida si enigma asta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

.poate apare vreo facutura cu achizitioanarea unui etz din magazin si se va elucida si enigma asta

Nu este o enigma , nu va apare nici o factura cu ETZ din magazin Romania, pentru ca oficial RDG nu a exportat ETZ in Romania. A nu se confunda cu ETS.

Romania in anii '80 era cea mai prapadita tara din Europa de est la capitolul "vechime parc moto". Uitati de magazine in care se gaseau ETZ-turi, in Romania anilor '80. :)

Editat de Aran
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da ETZ 250 ce vremuri dupa ce am avut un Minsk in 93' luasem un etz 250 , frana fata pe disc si multe altele , ajunsesrm sa fac totul la el imi placea si ambreajul fin , na durat cateva luni si cu inca un prieten am plecat de la sighet la mare constanta 750 km intro zi 2 pers pe motor bagaje, pe vremea aia era ceva aventura.

Am si acuma un respect deosebit ptr acel motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

astept si parerile altora,poate apare factura cine stie.daca ne luam dupa ce scrie pe wikipedia o sa ne umplem de informatii eronate si fara sens,si daca ne am legat de importul de motociclete MZ sau importat o sumedenie de modelele MZ inclusiv MZ ETS 250 GS,care ii o raritate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu ma iau dupa ce scrie wikipedia. Daca vorbim despre existenta sau inexistenta modelului ETZ 250 in magazinele din Romania in anul 1988, nu este necesar sa citesc undeva sau sa-mi spuna cineva pentru ca stiu ce era intr-un magazin moto in perioada aceea.

Editat de Aran
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu va

 

Eu nu ma iau dupa ce scrie wikipedia. Daca vorbim despre existenta sau inexistenta modelului ETZ 250 in magazinele din Romania in anul 1988, nu este necesar sa citesc undeva sau sa-mi spuna cineva pentru ca stiu ce era intr-un magazin moto in perioada aceea.

nu va contrazic referitor la importul de ETZ inainte de revolutie,stim cu totii ce restrictii erau in acea perioada la frontierele tarii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

astept si parerile altora,poate apare factura cine stie.daca ne luam dupa ce scrie pe wikipedia o sa ne umplem de informatii eronate si fara sens,si daca ne am legat de importul de motociclete MZ sau importat o sumedenie de modelele MZ inclusiv MZ ETS 250 GS,care ii o raritate.

 

post-27271-0-03216700-1338112327.jpg

» Post actualizat in 05 Oct 2014 12:48

nu va

 

nu va contrazic referitor la importul de ETZ inainte de revolutie,stim cu totii ce restrictii erau in acea perioada la frontierele tarii.

Nici JAWA 350 TS de care spuneati anterior ca era in magazine in vremea comunista, nu exista in anii '80 oficial in magazine. Un anumit numar de bucati din acest model a fost importat oficial in Romania dar nu pentru a fi comercializat in magazine. Nu mai lungim tema JAWA , pe topicul de MZ .

Editat de Aran
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa stiu si eu ca @Aran ca ETZ nu a fost importat oficial in Romania, iar ETS-ul ala 1 a fost cel de la reprezentanta doar, cel mai probabil.

 

Totusi nu-mi vine sa cred ca in Polonia se vindea ETZ-ul in magazin asa mult sub pretul de productie. 150$ e pret de carucior de butelii cu butelia goala :-)

Asta e, cine l-a cumparat cu $150, norocul lui

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa stiu si eu ca @Aran ca ETZ nu a fost importat oficial in Romania, iar ETS-ul ala 1 a fost cel de la reprezentanta doar, cel mai probabil.

 

Totusi nu-mi vine sa cred ca in Polonia se vindea ETZ-ul in magazin asa mult sub pretul de productie. 150$ e pret de carucior de butelii cu butelia goala :-)

Asta e, cine l-a cumparat cu $150, norocul lui

poate l a luat la reduceri :crack: .hai sa fim seriosi,il cumperi din polonia la un pret poate mai mic un pic de cat se vindea in DDR dar nici chiar la 150 $.ceva ii putred la mijloc,dar poate ne zice @ Aran cum a achizitioanat etz ul laun pret asa de mic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poate l a luat la reduceri :crack: .hai sa fim seriosi,il cumperi din polonia la un pret poate mai mic un pic de cat se vindea in DDR dar nici chiar la 150 $.ceva ii putred la mijloc

 

Voi imi vorbiti de "nu-i credibil" , de "hai sa fim seriosi" de "ceva ii putred la mijloc".... dar tot eu vreti sa va zic ...ce mai pot eu sa zic unor cunoscatori? :)

Este simplu :)

Un exemplu ca sa incepeti sa intelegeti cat de mult gresiti cei care ganditi realitatea altor vremuri numai numai prin prisma cifrelor oficiale:

@owene "1. Pretul unui ETZ250 era 4005 marci est-germane. La 4.4 OstMark/DM iese un pret de 910 DM, care la 1,76 DM/USD (pretul mediu din 1988) da 517 USD."

De unde stii care era cursul marcilor est germane comparativ cu DM in 1988?

Editat de Aran
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...