Sari la conținut

Calcularea Si Verificarea Unghiurilor Furcii Fata


cristi 57
 Share

Postări Recomandate

Candva, o data am vazut intr-un vechi manual ceva legat de calculul unghiurilor furcii fata la motociclete si biciclete. Pe vremea acea nu m-a interesat acest subiect, dar acum "arde". Aparea ca un triunghi cu unghiuri calculate si cote precise (deduse functie de niste masuratori), m-am interesat dar nimeni nu stie nimic.

Am demontat furca fata pt reparatie, tinand cont de fiecare amanunt, am inlocuit ce era uzat apoi am montat totul la loc in ordinea inversa operatiei de demontare. Acum totul este ok dar parca are o retinere la viraje nu mai pleaca singura trebe dusa. Inainte vira singura dupa cum o aplecam, acum merge numai inainte. Am slabit intaritorul de atas crezind ca de acolo vine problema dar l-am gasit ok , jocul la ghiuvete este minm (pot spune ca nu exista), sunt unse si merg usor, nu cred sa se fi modificat inclinatia cadrului.

Stau si ma intreb daca n-am gresit ceva la montajul amortizoarelor :lol: , dar atunci cand le-am demontat am facut-o separat (pe fiecare telescop in parte)pt a nu schimba componentele intre ele. Posibil sa aiba in reglaj interior ca sa-mi fi scapat? :lol: Acum nu stiu ce sa masor si cum?, n-am gasit decat unghiuri pt autoturisme...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Candva, o data am vazut intr-un vechi manual ceva legat de calculul unghiurilor furcii fata la motociclete si biciclete. Pe vremea acea nu m-a interesat acest subiect, dar acum "arde". Aparea ca un triunghi cu unghiuri calculate si cote precise (deduse functie de niste masuratori), m-am interesat dar nimeni nu stie nimic.

Am demontat furca fata pt reparatie, tinand cont de fiecare amanunt, am inlocuit ce era uzat apoi am montat totul la loc in ordinea inversa operatiei de demontare. Acum totul este ok dar parca are o retinere la viraje nu mai pleaca singura trebe dusa. Inainte vira singura dupa cum o aplecam, acum merge numai inainte. Am slabit intaritorul de atas crezind ca de acolo vine problema dar l-am gasit ok , jocul la ghiuvete este minm (pot spune ca nu exista), sunt unse si merg usor, nu cred sa se fi modificat inclinatia cadrului.

Stau si ma intreb daca n-am gresit ceva la montajul amortizoarelor :lol: , dar atunci cand le-am demontat am facut-o separat (pe fiecare telescop in parte)pt a nu schimba componentele intre ele. Posibil sa aiba in reglaj interior ca sa-mi fi scapat? :( Acum nu stiu ce sa masor si cum?, n-am gasit decat unghiuri pt autoturisme...

Daca 'roatele' nu sunt perfect aliniate apare un comportament asemanator celui pe care l-ai descris...pe mijloc este o zona de insensibilitate , din care , daca l-ai scos are tendintza sa supravireze...si nu mai poti sa-l scoti din acea zona doar inclinandu-te trebuie si ghidonat...

O dezaliniere de 1cm la cele 250kg ale fierului este mult!

N-ai ce sa reglezi la amortizoare sau unghiuri(mofturile astea sunt pentru fetitze cu Ohlins si alte jucarele... :blbl: )

Ridica-l pe cric , pe o suprafatza dreapta, pune-te pe burta la vreo 4m de ele si miscand din ghidon(binenteles nu din pozitia culcat :( ) incearca sa aliniezi rotile in acelasi plan si sa vezi ce se intampla(daca au unghi intre ele se vede imediat, daca sunt in plane paralele se va vedea un pic mai greu dar cu rabdare se poate...)

Toate aberatiile astea sunt din perspectiva cuiva :lol: care a vazut pe propria piele ce insemna cadrele sudate la betie, juguri facute la intamplare, cote de rulmenti de ghidon facute din pila...

...greseala de a a schimba rulmentii "originali"sparti bucati cu bile ce umblau libere p-acolo am facut-o si eu, si de atunci nu am mai putut umbla fara ambele maini bine prinse pe ghidon...pana ce nu am schimbat cadrul si jugurile...

Editat de drobu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

plm merge Niprul cu coloana de directie muci, cu telescoapele strambe si voua va arde de 1 cm :lol: .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

acuma cateva zile am patit asemanator.la un prieten am desfacut telescoapele fata la un ETZ si cand leam dat jos am observat ca sunt indoite, iar la montare a aparut problema alinieri, daca il reglam in linie dreapta aparea problema amortizarii=telescoapele cu cat erau mai solicitate(se deplasau in jos) frecau si se blocau+distrugeau simeringul.

cu chiu cu vai lam reglat sa nu frece dar nu am reusit sal facem ca unul nou.

ps. si mie miam curatatat telescoapele dar a fost o joaca nu am reglat nimic doar am strans suruburile(inca nu lam testat ca nu am lichid, dar rotile sunt aliniate...adica ochiometric lam verificat)

Editat de christensen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

plm merge Niprul cu coloana de directie muci, cu telescoapele strambe si voua va arde de 1 cm :lol: .

:lol:

...binenteles ca merge...merge si cu pamant in telescoape in loc de ulei, si fara bucsi, si chiar si fara rulmentul de jos de la juguri....trebuie doar 200 de vodka , si un atas cu 2 saci de cartofi...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inainte de chestia asta cu directia am mai avut o problema: daca fortam o depasire si avem viteza mai mare in momentul in care reintram pe banda mea, motorul incepea sa oscileze din ce in ce mai tare si nu reuseam sa-l redresez decat daca reducem viteza si daca ma "ridicam in scari". Am fost la un amic, am stat de vorba cu el, s-a uitat la roti si la roata din spate a gasit mai multe spite slabe pe care le-a restrans. Acum nu se mai produce fenomenul acela, dar ramane totusi problema directiei, am sa ma uit la roti asa cum a zis @drobu sa vad daca sunt in acelasi plan...

Intrebarea este ce sa fac mai departe daca rotile sunt ok? :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inainte de chestia asta cu directia am mai avut o problema: daca fortam o depasire si avem viteza mai mare in momentul in care reintram pe banda mea, motorul incepea sa oscileze din ce in ce mai tare si nu reuseam sa-l redresez decat daca reducem viteza si daca ma "ridicam in scari". Am fost la un amic, am stat de vorba cu el, s-a uitat la roti si la roata din spate a gasit mai multe spite slabe pe care le-a restrans. Acum nu se mai produce fenomenul acela, dar ramane totusi problema directiei, am sa ma uit la roti asa cum a zis @drobu sa vad daca sunt in acelasi plan...

Intrebarea este ce sa fac mai departe daca rotile sunt ok? :D

...am putea pune pariu ca nu sunt! :cheers:

...si la vechiul si distrusul cadru pe care l-am avut , erau fenomene asemanatoare...insensibil la la inclinare in vederea virarii, supravirare daca fortai nota dincolo de zona de insensibilitate, voblaj puternic undeva peste 70/h(adica in depasiri :P )plus roatele care nu se puteau centra, si care aveau din fabricatie futute cotele de rulmenti...a, si sa nu uit furca fatza uzata si cu jocuri mari la bucsile de culisare...

Editat de drobu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...