Sari la conținut

Aprindere Electronica(de Drujba)


Mike06
 Share

Postări Recomandate

salut! deschid acest topic pentru a intreba cunoscatorii daca pot monta pe un motor de MOBRA o aprindere electronica de drujba STIHL )064.........si cam ce si cum face?mai are acest reglaj al avansului?ce dispare de pe statorul original?

ca ma tot frige gandul sa renunt la PLATINA!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut! deschid acest topic pentru a intreba cunoscatorii daca pot monta pe un motor de MOBRA o aprindere electronica de drujba STIHL )064.........si cam ce si cum face?mai are acest reglaj al avansului?ce dispare de pe statorul original?

ca ma tot frige gandul sa renunt la PLATINA!

 

Salut ! In principiu poti face aceasta adaptare, eu am facut una asemanatoare pentru un motor de barca la care am adaptat o aprindere de drujba sovietica, tot electronica. Nu cunosc date despre aprinderea electronica a drujbei STIHL, insa diferentele nu pot fi prea mari. Lucrarea de baza consta in adaptarea conicitatii rotorului cu magneti pe conicitatea ambielajului tau si eventual o flansa sau un alt suport pentru prinderea pe carterul motorului a platoului cu aprinderea propiu-zisa care inglobeaza montajul electronic, o bobina care furnizeaza tensiunea de alimentare pentru montaj si bobina de inductie pentru inalta tensiune. Eu nu cunosc date despre cotele aprinderii pe care o ai tu, dar nu cred sa se potriveasca chiar din prima, la fix. Bineanteles, dupa ce executi adaptarea mecanica, urmeaza niste tatonari destul de delicate in privinta reglajului aprinderii care, din pacate , nu poate iesi perfecta. Reglajul avansului se face clasic, prin rotirea platoului cu montajul electronic intr-un sens ori in altul.

Ceea ce trebuie sa ai in vedere insa este ca poti rezolva problema aprinderii pentru motor, dar acest tip de aprindere nu este prevazut si cu alte bobine care sa-ti poata furniza tensiune electrica pentru lumini, claxon, etc. Deci treaba asta trebuie sa o rezolvi pe alta cale...

Eu unul nu as renunta la aprinderea clasica, cu platina, a Mobrei. Am avut Mobra 15 ani de zile si odata reglata corect, am umblat la ea doar ca sa o revizuiesc atunci cand am desfacut si motorul pentru reparatii.

Numa' bine ! Asfalt uscat !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tot ce e bine inteles .............e usor :)

 

....cu platina totul e 'la vedere' .........si iti poti ajusta cum vrea sufletelul tau avansul .............am lucrat intr-o vreme la niste carturi cu motor de mobra si le pregateam de competitii ........ daca vrei forta si turatii inalte, pui avansul cu 3mm inainte de pms ...... daca vrei sa traga in ture joase si consum mic ...... pui cu 1mm inainte de pms ......... ideea e ca daca e pusa la punct, nu ai multa vreme ce umbla la ea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pune un final ce comanda bobina, platina poti sa o lesi(nu stiu ce calitate are platina la mobra..daca nui buna incearca sa iei de pe un alt motor).in asa fel costurile scad si daca este pusa bine la punct montajul poti merge mult si bine.

in majoritatea cazurilor platina se uzeaza din cauza sarcini mari, proastei ungeri(piciorul de platina ce aluneca pe cama).

credema ca cu un final vei avea o scaitee mult mai buna + partea electrica nu va fi asa de solicitat, mai putin bobina.

conteaza mult ce bobina ai! eu am de dacie dar e varza rau, nui bun de nimic, am de gand sa o schimb cu una de la dezmembrari de la un opel kadett 1.6 pe injectie(bobina ii patrata, ocupa mai putin loc si are tensiuniea mult mai mare).

 

daca ai pe acasa o aprindere de drujba(nu stiu daca ii pe senzori sau platina), in marea majoritate sunt pe senzori magnetici.faci cama din ceva material plastic(doar sa nu fie fier) si lipesti pe ea magnetul(ea vine lipita in pozitia unde se inchide in mod normal platina).

iar senzorul magnetic il montezi pe platoul de platina. vei avea aceeasi reglaje cum ai avut inainte dar cu o acuratete mult mai mare.adio oxidare, contact imperfect etc...

 

ps. momentan testez o aprindere electronica si voi posta rezultatele pe forum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut vlad! merci pentru comparator!! muuult de tot!am reglat aprinderea in asafel incat sa porneasca la sfart de pedala...dar ce se intampla....platina mea nu este prevazuta ptr ce am eu.....am pus condensator de drujba ruseasca ..ca platoul ei mi-sa rupt....

acuma am o drujba STIHL si are ambielajul (filetul de la ambielaj rupt)si nush ce sa fac cu ea!

petru aprinderea electronica mai este prevazut reglajul avansului??

si GOTRONIC ce firma este?rumaneasca?

Editat de Mihai_Mobra
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pe vremea mea eram asa mandru ca imi porneste motorul la sfert de pedala incat faceam pariuri in sensul asta :))))) sfert de pedala si mana pe filtru acoperit 50% ....... sigur pornea :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut vlad! merci pentru comparator!! muuult de tot!am reglat aprinderea in asafel incat sa porneasca la sfart de pedala...dar ce se intampla....platina mea nu este prevazuta ptr ce am eu.....am pus condensator de drujba ruseasca ..ca platoul ei mi-sa rupt....

acuma am o drujba STIHL si are ambielajul (filetul de la ambielaj rupt)si nush ce sa fac cu ea!

petru aprinderea electronica mai este prevazut reglajul avansului??

si GOTRONIC ce firma este?rumaneasca?

 

Salut ! Cum adica este rupt filetul de pe ambielaj ? S-a rupt efectiv din ambielaj portiunea filetata din capatul lui, sau doar s-a stricat filetul si nu mai poti infileta piulita de strangere a rotorului cu magneti ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

rupt complet din ambielaj.............din cauza ambreajului centrifugal,ceva sa intamplat si deodata am auyit o pocnitura puternica!si mi-a sarit pinionul de la lant prin carcasa...

acea aprindere este folosita pe mopedele piaggio,malagutti....nu stiu daca este hiar asa grozava

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

rupt complet din ambielaj.............din cauza ambreajului centrifugal,ceva sa intamplat si deodata am auyit o pocnitura puternica!si mi-a sarit pinionul de la lant prin carcasa...

acea aprindere este folosita pe mopedele piaggio,malagutti....nu stiu daca este hiar asa grozava

 

N-am mai auzit de asa ceva. Probabil ca s-a blocat ambreiajul centrifugal. In fine, e greu sa mai faci ceva cu acel ambielaj. Doar daca gasesti un meserias bun care sa-ti depreseze arborele rupt si sa-ti execute un altul pe strung, apoi tratament termic adecvat, rectificat, presat din nou, echilibrat, etc., etc. In principiu aprinderea respectiva o poti folosi asa cum ti-am scris acum cateva zile, dar comporta destula munca si prelucrari, nu stiu daca merita...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...