Sari la conținut

Caut (imprumut/cumpar) Filiera M6 Pe Stinga


gn77b
 Share

Postări Recomandate

Daca are cineva de imprumutat/vindut, sau stie unde pot sa gasesc... much appreciated. Problema e ca-i pe stinga (gaura filetata in care vine e intr-o piesa care nu se poate "minari").

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca are cineva de imprumutat/vindut, sau stie unde pot sa gasesc... much appreciated. Problema e ca-i pe stinga (gaura filetata in care vine e intr-o piesa care nu se poate "minari").

fa surubul la strung, ce pas are? e de 0,75? pasul "normal" pentru filet de 6?

nu e vorba de "manareala" aici. ca nu cred ca "tuseste" piesa respectiva daca ii majorezi filetul de la 6 pe stanga la 7 pe dreapta. problema este ca aia a fost facuta pe stanga acolo pentru ca este o piesa in miscare de rotatie si al carei surub trebuie sa nu se desfaca in timpul functionarii (adica "piesa" se roteste spre dreapta, astfel, surubul tinda sa se stranga in timp ce se roteste)

 

Daca are cineva de imprumutat/vindut, sau stie unde pot sa gasesc... much appreciated. Problema e ca-i pe stinga (gaura filetata in care vine e intr-o piesa care nu se poate "minari").

pune o poza cu piesa respectiva si descrie-i putin rolul in functionarea intregului ansamblu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu minaresc nimic. Nu e loc de marit filetul la 7 (nu c-as face asta chiar daca ar fi loc). O sa fac o poza diseara daca e musai, dar asa cum ai zis, acel filet trebuie sa fie pe stinga. Este vorba de tija care conecteaza pedala schimbatorului de viteze cu partea care intra in cutia de viteze.

E filet standard de 6, metric, nimic deosebit. Nu prea e mult loc de discutii savante, imi trebuie o filiera si atit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu minaresc nimic. Nu e loc de marit filetul la 7 (nu c-as face asta chiar daca ar fi loc). O sa fac o poza diseara daca e musai, dar asa cum ai zis, acel filet trebuie sa fie pe stinga. Este vorba de tija care conecteaza pedala schimbatorului de viteze cu partea care intra in cutia de viteze.

E filet standard de 6, metric, nimic deosebit. Nu prea e mult loc de discutii savante, imi trebuie o filiera si atit.

nu fi tafnos, ca nu vorbesti cu unu care-si da aiurea cu parerea ci cu unul care incearca sa te ajute si, culmea, mai si stie.........filiera pe stanga se gaseste greu, tarod, idem, crede-ma ca m-am lovit de chestiile astea. e mult mai simplu si linistitor sa-l filetezi pe strung daca vrei neaparat sa-l faci cum a fost proiectat (si asta chiar admir la tine)

ma voi interesa de un strungar. aveam unul la bz, dar asta inseamna sa-mi dai neaparat piesa, sa bage o lera de pasuri pe ea sa fie sigur de pas. ma rog, daca ai masurat tu si zici ca esti sigur, da-mi dimensiunile exacte ale surubului (lungime si forma si dimensiunile capului), din ce material trebuie sa fie si incerc in week-end-ul care vine sa-l caut pe nenea ala. cred ca un olc45 este mai mult decat suficient pentru surubul respectiv.

ps un pas metric la un filet M6 poate fi si de 0,25 si de 0,75 si de 1mm, etc. "metric" inseamna ca dimensiunile au fost masurate in sistemul international de masura (multipli si/sau submultipli ai metrului)

Editat de bogdanawo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scuze c-am raspuns asa :) E pe aici un stil de-a raspunde cu "sincronizeaza-ti carburile si schimba bujiile" la orice intrebare, si ma gindeam ca esti unul din aia :bigstar:

Nu stiam ca se poate face filet si la strung. Piesa originala e dusa. Am fost bou si mi-a picat prea tirziu fisa ca e filet pe stinga si well... m-am gindit ca "iar o pus japonejii astia pasta de blocat filetul", dar din pacate n-a fost asa :laugh: Snap...

Piesa e doar o tija cu diametrul de cca 7 mm, lungime 186 parca (am notat acasa), si filet de cam 17 mm in ambele parti (unul normal si unul pe stinga). Trebuie sa mai gasesc si o tija suficient de groasa si de lunga (cam 220 mm ar veni), si grosime minima cit sa se poate da filetul, nu cred ca 7 (sau 8 mm) cit are ea e chiar musai, dar daca gasesc de grosimea corespunzatoare e si mai bine.

Bine, si mai e varianta de a comanda de la Suzuki (costa 7 euro), dar n-am chef sa stau iar 2 saptamini doar pt. asta.

Problema e ca sint in Iasi.

 

LE: e posibil sa fi gasit filiera intre timp (inca nu e sigur). Ramine de gasit o tija de otel de min. 220mm. Ceva idei?

 

LLE:

ps un pas metric la un filet M6 poate fi si de 0,25 si de 0,75 si de 1mm, etc. "metric" inseamna ca dimensiunile au fost masurate in sistemul international de masura (multipli si/sau submultipli ai metrului)

Pasul e cel mai standard din cite pot fi. In "cariera" mea de mecanic amator n-am intilnit inca filet de 6 cu alt pas (0.75 probabil). Din ala e, am vazut destule suruburi ca sa-l recunosc din ochi :clap: Iar daca nu e suficient, am incercat o piulita M6 pe filetul din celalalt capat si mergea lejer.

 

 

LLLE: n-am gasit filiera, aia nu distribuie decit en-gros :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scuze c-am raspuns asa :) E pe aici un stil de-a raspunde cu "sincronizeaza-ti carburile si schimba bujiile" la orice intrebare, si ma gindeam ca esti unul din aia :bigstar:

Nu stiam ca se poate face filet si la strung. Piesa originala e dusa. Am fost bou si mi-a picat prea tirziu fisa ca e filet pe stinga si well... m-am gindit ca "iar o pus japonejii astia pasta de blocat filetul", dar din pacate n-a fost asa :laugh: Snap...

Piesa e doar o tija cu diametrul de cca 7 mm, lungime 186 parca (am notat acasa), si filet de cam 17 mm in ambele parti (unul normal si unul pe stinga). Trebuie sa mai gasesc si o tija suficient de groasa si de lunga (cam 220 mm ar veni), si grosime minima cit sa se poate da filetul, nu cred ca 7 (sau 8 mm) cit are ea e chiar musai, dar daca gasesc de grosimea corespunzatoare e si mai bine.

Bine, si mai e varianta de a comanda de la Suzuki (costa 7 euro), dar n-am chef sa stau iar 2 saptamini doar pt. asta.

Problema e ca sint in Iasi.

 

LE: e posibil sa fi gasit filiera intre timp (inca nu e sigur). Ramine de gasit o tija de otel de min. 220mm. Ceva idei?

 

LLE:

Pasul e cel mai standard din cite pot fi. In "cariera" mea de mecanic amator n-am intilnit inca filet de 6 cu alt pas (0.75 probabil). Din ala e, am vazut destule suruburi ca sa-l recunosc din ochi :clap: Iar daca nu e suficient, am incercat o piulita M6 pe filetul din celalalt capat si mergea lejer.

 

 

LLLE: n-am gasit filiera, aia nu distribuie decit en-gros :cheers:

naspa faza........ reglajul jocurilor la culbutori la simson se facea cu ajutorul unosr suruburi care erau M6x0,5 sau mai putin, jiglerele principale la moto guzzi v35 immola au fix M6x0,5 (am tarodul acasa) ce e drept, toate sunt pe dreapta.....si exemplele pot continua.

daca in cele din urma gasesti filiera, cauta o tija pe care sa o strunjesti, in zonele in care vei fileta, la nu mai mult de 5,8 maxim 5,9 mm ca altfel spargi filiera. incearca sa folosesti sapun in loc de ulei pe filiera.

nu stiu cum sa facem caci eu lucrez in bucuresti, sunt nascut in buzau, dar, si asa, tot sunt vreo 300 km minim. cred ca singura varianta ramane sa astepti.

bucata rupta in piesa ai scos-o cu bormasina?

vezi ca sunt niste cuie de 6 mm si lungi de 20 si ceva de cm. ala nu e un otel foarte bun, dar, sper sa tina. la ce forte trebuie sa reziste tija asta?

Editat de bogdanawo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-a rupt dupa contrapiulita, n-a trebuit decit sa scot contrapiulita si gata, nu m-am chinuit cu bormasina. Piesa in care vine e intacta.

Filiera nu stiu unde o sa gasesc. De strunjit nu e problema, am la cine, mi-a mai facut odata un nene o lucrare care a implicat strunjire + dat filet (tot M6) si a iesit beton. Tot ce ma tine pe loc e filiera aia.

In cuiele alea parca n-as avea incredere, din cite stiu la cuie e cel mai penal otel. Vitezele se schimba na... ca la o motocicleta japoneza in stare buna :cheers: Bine, depinde si cum apesi.

Deci... mama ei de filiera.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-a rupt dupa contrapiulita, n-a trebuit decit sa scot contrapiulita si gata, nu m-am chinuit cu bormasina. Piesa in care vine e intacta.

Filiera nu stiu unde o sa gasesc. De strunjit nu e problema, am la cine, mi-a mai facut odata un nene o lucrare care a implicat strunjire + dat filet (tot M6) si a iesit beton. Tot ce ma tine pe loc e filiera aia.

In cuiele alea parca n-as avea incredere, din cite stiu la cuie e cel mai penal otel. Vitezele se schimba na... ca la o motocicleta japoneza in stare buna :bigstar: Bine, depinde si cum apesi.

Deci... mama ei de filiera.

omule, tu te-ai dus la un strungar sau la un cioflingar??????

pentru ce iti trebuie filiera pe strung?

filetul ti-l taie din cutit, orice strungar ar trebui sa stie asta, in plus, strungurile au cutii de viteza speciale pentru a controla atat avansul cutitului cat si turatia in functie de pasul filetului respectiv. daca are un amarat de strung snb320, o papusa mobila sa-ti prinda axul intr-un capat in universal iar in celalalt sa-l puncteze si sa-l sprijine pe conul papusii mobile (toate strungurile au asa ceva), asta pentru ca la lungimea aceea trebuie fixat in ambele capete, putina rabdare sa se joace cu manetele pentru a pune pasul potrivit (au niste coduri intr-un tabel cu modul in care sa faca combinatiile in functie de filet) si un polizor cu piatra suficient de fina ca sa ascuta bine cutitul, nu vad care ar fi problema. e adevarat ca e un pic mai dificil sa realizezi un filet de M6 pe un strung obisnuit, dar, e strungar, asta nu ar trebui sa-i puna probleme. fa print la ce ti-am scris eu aici si da fuga la nenea ala. obligatoriu te duci cu ceva bere la 2 litri, ca astia asa beau si, daca incepe sa comenteze scoti hartia si-i citesti din ea.

ia uite, frate, au strung si mai stai sa cauti filiere????

ma superi :cheers:

fuga pe ala sa te rezolve.

ca material, du-te la un amarat de service si cere-le un ax de bascula inferioara de dacie berlina, cea veche, ca sigur au uzate pe acolo. sa te uiti sa nu fie stramb. ala e olc 45, exact ce e foarte bun pentru tine acolo, e si elastic e si dur si are si urmele de centrare, asa ca nu va mai trebui sa se chinuie el sa-l centreze. ca lungime, are peste 25cm lejer, singurul inconvenient este ca are diametrul de 14 mm si trebuie strunjit destul din el. sfatul meu este sa-l faci, daca-ti permite spatiul, putin mai gros acolo unde nu este filetat decat cel original iar, la trecerea de la zona filetata la cea nefiletata sa nu-l lasi pe amarasteanul ala sa treaca in ughi drept pentru ca se rupe, trecerea trebuie sa fie cam in unghi de 45 de grade.

hai, da-i bataie ca maine ar trebui sa dai deja ture cu moto. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-am spus ca nenea e strungar. E doar un mester care are acces si la un strung, printre altele.

Nu stiam ca se poate face filet si la strung. Tocmai am vorbit cu el si mi-a spus ca la strungul la care are acces el nu se poate face filet, se pare ca piesa pe care mi-a facut-o mai demult a filetat-o la filiera. Mi-a spus totusi ca s-ar putea gasi un strung care sa dea si filet.

Tija aia de 14 mm ar trebui "luata" destul de mult, ma gindesc sa nu se strimbe strungarul ca-i uzez cutitele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-am spus ca nenea e strungar. E doar un mester care are acces si la un strung, printre altele.

Nu stiam ca se poate face filet si la strung. Tocmai am vorbit cu el si mi-a spus ca la strungul la care are acces el nu se poate face filet, se pare ca piesa pe care mi-a facut-o mai demult a filetat-o la filiera. Mi-a spus totusi ca s-ar putea gasi un strung care sa dea si filet.

Tija aia de 14 mm ar trebui "luata" destul de mult, ma gindesc sa nu se strimbe strungarul ca-i uzez cutitele.

atunci incearca sa faci dintr-un ax de pompa de ulei tot de dacie, ala parca e un ol60, nu mai stiu, e ceva mai dur, e bun si ala, merge mai bine acolo, si are parca 10 mm diametru, sau 12?? nu mai stiu exact dar stiu ca am facut ax pe spate la simsoneta din el si a tinut foarte bine, nu a trebuit strunjit, a intrat filiera la fix pe el. filetul era M10x1, da, de 10 mm era diametrul. insa, am impresia ca nu e foarte lung, totusi, cred ca are si asta vreo 20 cm.

ciuadat cu strungul ala, cred ca te vrajeste, pentru ca la toate strungurile universale se poate face filet, numai la cele mai speciale, care sunt facute pentru operatiuni speciale nu cred ca permit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca ma vrajeste nenea asta, mi-am dezvoltat un al saselea simt pentru "mesteri aburitori". M-a trimis in schimb la un strungar cu strung bazat. Ma duc miine, sa vad ce fac.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca ma vrajeste nenea asta, mi-am dezvoltat un al saselea simt pentru "mesteri aburitori". M-a trimis in schimb la un strungar cu strung bazat. Ma duc miine, sa vad ce fac.

excelent, multa bafta atunci, nu se poate sa nu se poata rezolva :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

excelent, multa bafta atunci, nu se poate sa nu se poata rezolva :D

Sa fie, hai Romania! :blink:

 

LE: S-a rezolvat. Strungul a fost un SNB400 (am asistat la "lucrare"). Ca material a folosit un ax de la un copiator, a spus ca nu e un otel friabil. Diseara il montez.

 

SNB400.jpg

Editat de CalinD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa fie, hai Romania! :blink:

 

LE: S-a rezolvat. Strungul a fost un SNB400 (am asistat la "lucrare"). Ca material a folosit un ax de la un copiator, a spus ca nu e un otel friabil. Diseara il montez.

 

SNB400.jpg

excelent!

bravo! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...