gal Postat Septembrie 24, 2008 Share Postat Septembrie 24, 2008 Salut ! Cumpar magnetou simson sau macar bobina acestuia ........... am inceput reconditionarea unui simson sport din 60 si am mare nevoie de aceste piese .... poate gasesc printre voi pe cineva care are aceste piese si doreste sa le vanda ........... Va multumesc anticipat ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
serjuro Postat Septembrie 25, 2008 Share Postat Septembrie 25, 2008 Salut, Eu am avut 2 Simson Sport si la primul am avut MARELE noroc sa beneficiez de un magnetou functional............Dupa aceea, NU am mai gasit sau auzit sa mai aiba cineva unul functional. De obicei se slabeste magnetul rotorului, unii au incercat sa il remagnetizeze dar fara prea mari succese cred........... Parerea mea este sa treci pe aprindere electronica................de orice fel................ Oricum, in multe cazuri apar probleme si cu arcurile avansului centrifugal..............(poti incerca cu coarda de chitara sau struna de stiuca)............. Succese.......... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
thvlad Postat Septembrie 25, 2008 Share Postat Septembrie 25, 2008 Salut ! Cumpar magnetou simson sau macar bobina acestuia ........... am inceput reconditionarea unui simson sport din 60 si am mare nevoie de aceste piese .... poate gasesc printre voi pe cineva care are aceste piese si doreste sa le vanda ........... Va multumesc anticipat ! Salut ! As fi vrut sa te pot ajuta eu, insa, din pacate, nu pot. Stiam ca mai am un magnetou de SIMSON printre piesele mele din atelier, am verificat astazi, dar este tot nefunctional, adica bobina nu e buna. Daca crezi ca iti face trebuinta asa cum este, da-mi de stire. Ti-l ofer fara nici o pretentie. Daca insisti sa mergi pe varianta sistemului de aprindere original, cu magnetou, bobina acestuia se poate rebobina. Sunt destule ateliere care se ocupa de asa ceva. Magnetoul insa mai are si alte deficiente, din pacate, asa cum ti-a scris si "serjuro". Rotorul se demagnetizeaza in timp, arcurile de la avansul centrifugal mai cedeaza, coliviile cu bile care centreaza rotorul de asemenea se uzeaza in timp. In principiu ai doua variante : 1. Daca ai un magnetou COMPLET, dar nefunctional, il poti folosi foarte bine ca atare, ca sistem de aprindere, folosind din el doar partea cu platoul platinilor si avansul centrifugal ( care este important in functionarea motorului ). Folosesti o bobina de inductie exterioara si alimentezi tot sistemul de la bateria de 6 sau 12 volti, in functie de ce instalatie electrica ai tu pe motor ( adica cea originala pe 6 V, ori una adaptata pe alternator de minsk, voshod, IJ ). 2. Renunti complet la folosirea magnetoului original si adaptezi aprinderea electronica care este deja prevazuta la alternatorul de minsk si voshod. Sunt destui SIMSON-isti care au mers pe varianta asta si sunt multumiti. Exista un singur dezavantaj, acela ca nu mai beneficiezi de avansul centrifugal, insa nu-i bai, motorul iti va merge OK. Daca frunzaresti pe indelete posturile de aici, vei gasi descrise toate aceste modificari cu lux de amanunte, piesele care trebuiesc confectionate cu toate cotele lor. Eu am un SIMSON la care inca imi functioneaza magnetoul original si sunt foarte incantat de treaba asta, dar cand va ceda, dintr-un motiv sau altul, va trebui sa optez tot catre una din variantele de mai sus... In privinta restului instalatiei electrice, am facut adaptarea pe 12 V cu alternator de Minsk, punte redresoare, releu regulator electronic de DACIA si o baterie uscata de UPC de 7A. Este o schema proprie pe care o testez de un an incoace si vad ca inca functioneaza. Daca iti pot fi de folos cu ceva, scrie-mi. Eu sunt din Bucuresti, tu de unde esti ? Numai bine ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gal Postat Septembrie 29, 2008 Autor Share Postat Septembrie 29, 2008 Multumesc pentru raspuns si am trimis si un PM. Numai bine tuturor Salut ! As fi vrut sa te pot ajuta eu, insa, din pacate, nu pot. Stiam ca mai am un magnetou de SIMSON printre piesele mele din atelier, am verificat astazi, dar este tot nefunctional, adica bobina nu e buna. Daca crezi ca iti face trebuinta asa cum este, da-mi de stire. Ti-l ofer fara nici o pretentie. Daca insisti sa mergi pe varianta sistemului de aprindere original, cu magnetou, bobina acestuia se poate rebobina. Sunt destule ateliere care se ocupa de asa ceva. Magnetoul insa mai are si alte deficiente, din pacate, asa cum ti-a scris si "serjuro". Rotorul se demagnetizeaza in timp, arcurile de la avansul centrifugal mai cedeaza, coliviile cu bile care centreaza rotorul de asemenea se uzeaza in timp. In principiu ai doua variante : 1. Daca ai un magnetou COMPLET, dar nefunctional, il poti folosi foarte bine ca atare, ca sistem de aprindere, folosind din el doar partea cu platoul platinilor si avansul centrifugal ( care este important in functionarea motorului ). Folosesti o bobina de inductie exterioara si alimentezi tot sistemul de la bateria de 6 sau 12 volti, in functie de ce instalatie electrica ai tu pe motor ( adica cea originala pe 6 V, ori una adaptata pe alternator de minsk, voshod, IJ ). 2. Renunti complet la folosirea magnetoului original si adaptezi aprinderea electronica care este deja prevazuta la alternatorul de minsk si voshod. Sunt destui SIMSON-isti care au mers pe varianta asta si sunt multumiti. Exista un singur dezavantaj, acela ca nu mai beneficiezi de avansul centrifugal, insa nu-i bai, motorul iti va merge OK. Daca frunzaresti pe indelete posturile de aici, vei gasi descrise toate aceste modificari cu lux de amanunte, piesele care trebuiesc confectionate cu toate cotele lor. Eu am un SIMSON la care inca imi functioneaza magnetoul original si sunt foarte incantat de treaba asta, dar cand va ceda, dintr-un motiv sau altul, va trebui sa optez tot catre una din variantele de mai sus... In privinta restului instalatiei electrice, am facut adaptarea pe 12 V cu alternator de Minsk, punte redresoare, releu regulator electronic de DACIA si o baterie uscata de UPC de 7A. Este o schema proprie pe care o testez de un an incoace si vad ca inca functioneaza. Daca iti pot fi de folos cu ceva, scrie-mi. Eu sunt din Bucuresti, tu de unde esti ? Numai bine ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.