Sari la conținut

Momente De Libertate


marque
 Share

Postări Recomandate

Acum am mai multe cuvinte decat poze, dar au sa vina si ele. Trebuie sa intru in detalii relativ intime pentru a incepe aceasta poveste de la motivatie, daca mai e nevoie de asa ceva, atunci cand vorbesti despre o calatorie pe doua roti.

Planificasem un traseu complex prin tara, cu prietena si motorul dar ca tot ce planificat,nu a fost sa fie: ea a zis depre ploaie,,oboseala, lipsa echipamentului, asa ca am decis sa plec singur, caci motociclismul asta mai e si o chestiune solitara. In seara dinaintea micii calatorii, am iesit pe serpentinele care dinspre Sighisoara, te coboara in Targ si simteam chemarea asfaltului, as fi plecat chiar atunci. Cele mai frumoase calatorii sunt cele spontane, cele in care nu te gandesti la destinatie, si te doare aatunci cand te apropi de final. Odata, trebuia sa astept pe cineva, aveam o carte la mine si am plecat sa caut umbra. Din cauza benzinei, am gasit cu parere de rau umbra dupa 30 de km., intr-un loc in carenu mai fusesem vreodata. Acela, a fost, cred, cel mai frumos drum.

Dar la Balea am mai fost de multe ori.Niciodata insa cu motorul. Cu placa, masina sau chiar si pe jos. Mi-am luat salariul cu seninatate si dus am fost, inspre Sighisoara, apoi inspre Agnita pentru a iesi la Voila. Un drum stingher si necirculat, asa cum imi doream, cu sate sasesti si biserici fortificate. Cum ar fi sa calatoresc asa saptamani intregi, cu vantul suierandu-mi pe la urechi? Pe margini, inspre Cincu, erau o gramada de tancuri, iesite probabil la aplicatie. Din pacate, ma gandeam la Destinatie si la faptul ca voi ajunge prea repede. Asaca atunci cand o sageata a aratat Rotbav la dreapta, am luat-o in acea directie, in sfarsit, pe un drum pe care nu mai fusesem. Nu era absolut nimeni pe acolo. In Rotbav, Evul Mediu inca mai dainuaia.

Din Voila, trafic si tiruri . Parca intrasem intr-un local, dupa o plimbare printr-un parc. Urmarinnd sa fiu calculat, mi-am propus sa alimentez inainte deintrarea pe Transfagarasan, in intersectie la MOtel Confort, dar surpriza si atentie, benzinaria nu functioneaza!Asa ca am luat-o inspre Sibiu, greseala, era mai scurt drumul daca ma intorceam inspre Voila. Ca intotdeauna, cand ai impresia ca e timp berechet, acesta se scurteaza rapid. Urma sa ma prinda seara pe Transfagarasan si nu prea voiam asta, dar DR-ul merge okay si cu 140 si iata-ma in Cartisoara, sat pe care sunt obisnuit sa il vad iarna. Ce chestie! De cate ori am urcat serpentinele astea cu masina gandindu-ma ca de fapt sunt pe motor si iata ma-s in sfarsit. Era foarte frig, mainile imi cam inghetau si iarasi, singuratate. Dupa ce am trecut de cascada, am avut impresia ca intru efectiv intr-un plaman urias si inghetat. Peisajul era viu. Deja era noapte iar eu, pe serpentinele dintre stanci, ma simteam un punct minuscul pe creasta Fagarasilor.

Cort la lumina farului. Un cort tunel nu este insa o idee prea buna, pentru ca tinde sa actioneze ca o panza in vant si sa zgaltaie cu putere locatarul care incearca sa doarma. Fiind cel mai ieftin model de pe Louis, a cedat un bat, care din rotund devenea oval, facandu-ma sa imi blestem romantica idee de a dormi in cort cand puteam foarte bine sa dorm la Salvamont.

Dupa ce am demontat pentru prima si ultima oara cortul de unica folosinta si am facut poze din Saua Doamnei, am luat-o inspre Curtea de Arges. In tunel, am apreciat acustica deosebita pe care o confera un motor. Parca tot muntele maraia suparat ca trec prin maruntaiele sale. Poze, fericire si tentatia off-road! Cap compas spre Cumpana si de acolo inuiam eu ca o sa ajung - cumva- la baraj. Au fost cei mai intensi kilometri ai calatoriei, in primul rand pentru ca ma gandeam ce puteam face in caz de pana (young and st***d- am plecat doar cu trusa de scule de sub sa) si in al doilea rand imi tot ziceam "No vezi marque, asta trebuie sa fie rally raid, baga tare" si negociam echilibrul cu gumele de strada. La iesirea din Tunel, la Vidraru eram epuizat....

Apoi, ca un pendul pe viraje, inspre Curtea de Arges, cu o oboseala placuta in corp, de la noaptea cam nedormita, Pitesti, pauza la OMV. Nu stiu de ce, in loc sa stau si sa imi beau iaurtul si sa fumez la terasa, normal, stateam pe bordura langa motor. De abia plecasem de 24 de ore de acas' si ma comportam ca un hippie.

Pe autostrada,caldura, toropeala placuta si pozitie de chopperist la 100 km/h.

In Bucuresti vine intalnirea cu GSX-ul borkonian si un week-end cu plimbari agreabile, pe bulevarde largi, cu aer de toamna. Apooi,pe cand trebuia sa ma intorc inspre Cluj, au inceput ploile si nu s-au mai oprit trei zile.

Cand s-a mai inseninat, dupa lungi dezbateri in forul interior, am decis sa intind si eu.Un lucru bun, caci a mai plouat 2 zile si tot drumul inspre Cluj am fugit practic de ploaie. Intr-o miercuri, pe la orele 14, o a\iau asadar din loc. Motorul mi-a pornit foarte greu, am dat mult la automat,am mai pus 5 l de benzina, din cauza ploii imi spuneam.Intrucat deja era tarziu si incepeam sama stresez, am decis sa pun benzina pe autostrada la km 80, si sa nu mai pierd timpul cu o noua alimentare. Ploaia putea lovi oricandsi evident nu aveam echipament desi am stat serios pe ganduri daca sa imi cumpar o salopeta. Si dau iarasi iama pe autostrada, de data asta intr-un ritm alert, uitandu-ma in oglinzi, la un Bucuresti din ce in ce mai inorat. Pe cand ajungeam inspre km 80, motorul face urat , trec pe rezerva,mai merg un km. doisi se opreste. Picura. Bun. Motorul nu mai pornea nicicum, desi benzina mai exista. Bateria dadea semne de slabiociune. Asta am dorit, asta am primit. Am impins dr-ul vreo 500 de m. pana la un pod, sub care sa ma adapostescin caz de tuente si fulgere si am ochit chiar si o ferma care parea abandonata in care la o adica puteam dormi. Varianta era sa fac stopul si sa iau benzina, dar benzina mai era.

Tocmai pe cand urlam la motor PORNESTE! si dadusem un pumn in rezervor (ce prostie, sper sa nu mai fac asa ceva niciodata, adica,el nu avea nici o vina in acele neplacute momente) s-a oprit langa mine un Cherokee si au coborat 3 domni care sa-au recomndat a fi motociclisti si au inceput sa investigheze problema. Concluzia a fost ca aveam furtunul de la rezerva infundat. Benzina a aparut ca din senin, din partea Politiei Rutiere, caci un echipaj urmarise vigilent toata povestea. Ce dragut! Iata cum Politia te poate si ajuta! Le-am multumit respectuos la toti, politistii plus bikerii din jeep si am alimentat la km.80 unde un nene mi-a facut teorii ca dece nu imi iau masina.

Pitesti - Ramnicu Valcea. Un drum rapid, bun pentru motor, facut cu anticiparea Vaii Oltului.Oare va ploua, au ba? Ma va prinde noapte pe acolo sau nu?Iata niste intrebari la care am sa raspuns maine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Arrrggggggggghhhhh! Cred ca maine...Mi-am spalat motorul si am dat lantul cu spray si am avut de ales intre a cumpara un cd pe care sa pun pozele si sa vin la net sau sa intarzi la job...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:finger:

 

Misto drum... eu l-am facut asta vara cu masina, dinspre Bucuresti - Curtea de Arges - Balea cascada - Ramnicu Valcea - Bucuresti. Masina era un Vectra C cu suficienta putere cat sa tin volanul ca pe ghidon si sa imi inchipui ca eram cu motorul, mai ales pe sepentinele din Transfagarasan si pe Dealul negru (buni mici au acolo :crack: )

 

Si totusi... poze....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Voila! La iesirea din Sighisoara, pe drumul inspre Agnita, un DR musculos, in colaborare cu Louis!

 

Am trecut prin niscaiva sate sasesti si la un moment dat am gasit un drum care mergea inspre Rotbav. Aveam timp...Era un total necirculat si in Rotbav parca timpul statea in loc. M-am gandit ca leitmotivul calatoriei sa fie drumul. De aceea apare de atatea ori.

 

Am ajuns pe Transfagarasan la lasarea intunericului. Este si o poza, Transfagarasn by night. Pentru ca scriu de la un internetcafe si nu pot sa comentez toate pozele, am sa fiu sporadic. Veti gasi poze cu cea mai frumoasa sicana, o vale care asteapta zapada, un moment de libertate, lacul balea si un detaliu din saua Doamnei.

 

Si din pacate, interventiile imi apar in aceeasi caseta. :finger:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iata si pozele din sectiunea off-road a calatoriei mele, pentru ca a fost vorba de o calatorie si nu de o excursie si vorba reclamei la gas, doar suntem calatori si nu turisti. Pozele sunt putine, pentru ca nu prea imi venea sa ma opresc...

 

Daca pe rapida varianta Pitesti/Ramnicu Valcea se intrevedea un soare cu dinti, Valea Oltului era marcata de nori vinetii si amenintatori. Batea si vant lateral, suficient de puternic pentru a-l simiti de pe motor. Am decis sa adopt un tempo cat mai rapid, mai ales ca trafic nu prea era in afara de cateva tiruri. Era o inserare cenusie si ma gandeam ca daca incepe ploaia va trebui sa ma opresc pentru ca era rece si o ploaie in septembrie e altceva pe motor decat o ploaie de luna iulie. Din fericire ma apropriam vertiginos de Sibiu, unde am ajuns exact pe lasarea serii, am mancat si am facut din nou plinul si la motor, pentru a nu mai avea probleme de genul celor de pe unica noastra autostrada.

Mersul noaptea...O gramada de tiruri, pe care la un moment dat am renuntat sa le mai depasesc pentru ca soseaua era umeda, doar cu o banda de asfalt relativ uscat si nu voiam sa ma trezesc pe jos. Noaptea e interesant, intra in functiune un soi de stil virtual de pilotaj, ai de a face mai mult cu lumini decat cu vehicule in carne si oase, ma rog metal si metal. In Alba Iulia, aparent toata lumea era la culcare, la fel ca si in Sebes si Aiud, luminate agreabil. Un segment interesant a fost cel pana in Turda, imi era frig, era bezna si nu mai era nimeni pe drum, deci ma simteam destul de singur si stingher. Din pacate, imi intrase in cap destinatia, Cluj si din Turda,am mers tare, relativ din inertie si atras de un soi de forta gravitationala a orasului. Pe strazile Clujului, in sufletul meu era sarbatoare, m-am incalzit si am pus punct la aproape 1000 de km, de mult visati.

 

Se poate muta postul la excursii pe 2 roti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...