Vizitator stress_L&P Postat Octombrie 24, 2005 Share Postat Octombrie 24, 2005 cum influenteaza rapotul de compresie puterea motorului? la ce presiune se ajunge in carter (2t, ij jupiter 5), ce influenta are muzicuta? ce castigi la 2 carburatoare cu muzicuta? daca stie vreunul concret cu date tehnice ca avantajele le stim si noi dar in ce masura? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pistolaru Postat Octombrie 24, 2005 Share Postat Octombrie 24, 2005 cum influenteaza rapotul de compresie puterea motorului? Dupa legile termodinamicii (nu mai stiu care), la volum constant cresterea presiunii are ca rezultat cresterea temperaturii. Deci la acceasi dimensiune teoretica a spatiului in care are loc arderea, temperatura amestecului creste odata cu compresia. Raport de compresie mai mare = temperatura amestecului mai mare = viteza de ardere mai mare = ardere mai completa = posibilitatea de a arde mai multa benzina = mai multa putere. La restul intrebarilor iau nota 2 ca nu am avut moto in doi timpi niciodata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
UncleFester Postat Octombrie 25, 2005 Share Postat Octombrie 25, 2005 Compression ratio sets the level to which a piston compacts a mix of air and fuel before a spark ignites it. Make the ratio too high and the fuel ignites itself, as in a diesel engine. This leads to the formation of multiple flame fronts in the cylinder, as part of the fuel self-ignites and another part is lit by the spark. The resulting knock can ruin an engine. Deci, compresia influenteaza usurinta aprinderii amestecului aer-combustibil. O compresie mare (ca la motoarele Diesel, care merg cu compresii de genul 18:1, fata de motoarele Otto care au 10:1 sau 9:1), duce la preaprindere si detonare. La un motor clasic Otto nu poti sa cresti deci compresia la "cat vrei". Links: http://chevyhiperformance.com/techarticles/46778/ http://www.memagazine.org/backissues/june0.../otto/otto.html Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Octombrie 25, 2005 Share Postat Octombrie 25, 2005 da, multumesc pt. informatii dar le stiam! a fost o eroare de exprimare! de fapt vroiam sa stiu data concrete despre modificarile astea la un jupiter 5 de la cineva care a facut asa ceva cand am intrebat cum influenteaza ma refeream la cat de sesizabila e schimbarea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
UncleFester Postat Octombrie 25, 2005 Share Postat Octombrie 25, 2005 cat de sesizabila e schimbarea The resulting knock can ruin an engine. Ai grija sa nu fie ... mult prea sesizabila Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Octombrie 25, 2005 Share Postat Octombrie 25, 2005 Dap... eu am exersat pe simson, mai demult, cu asa ceva. Motorul avea un cuplu fantastic la turatii mici, pleca foarte repede. Culmea, totusi, urca din ce in ce mai lent in turatie si la un moment dat parca se "limita" singur, cerea sa schimb treapta, ca la diesel. Probabil curba de avans la aprindere devenea prea ascutita, avansul era prea mare si-i "dadea in cap". "Datul in cap" - avans prea mare nu inseamna neaparat detonatii. Acestea apareau oricum dupa ce se incalzea motorul o leaca si se auzeau de parca imi pierdusem o bila de rulment prin chiulasa, apareau mai pregnant la turatii mici/sarcina mare, oricum nu am mers prea mult asa, am revenit la raport de compresie normal. Oricum, merita experimentat pana la atingerea "optimului" - sa nu apara limitarea si in nici un caz detonatiile (in cazul asta al doilea, pierderea de putere era dramatica). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.