iulian_florea Postat Noiembrie 26, 2005 Share Postat Noiembrie 26, 2005 Acum ceva vreme am achiztionat pt vreo 10 mii lei o garnitura de cauciuc de la fostul magazin Jawa de la Rosetti.Era pt carburator,si la banii astia am zis ca merita investitia,ca nu se stie cand o sa imi fosoleasca.Mai exact e piesa 18 de pe schema atasata topic-ului. Surpriza a venit cand am incercat sa o montez,caci eu nu aveam deloc garnitura aia.de fapt eu am crezut ca e altceva(o garnitura mult mai subtire care era lipita de piesa 14,si care avea acelasi diametru la gaura cu piesa 14) Dupa cum vedetia aceasta garnitura cumparata de mine restrictioneaza debitul de amestec in carburator,avand un diametru al orificiului mai mic. Din cate am inteles de pe jawachat,cica ar fi doar un distantier si atat.Lucru binevenit pt mine(am si o flansa de la carburator,cea care il leaga de filtrul de aer, cumparata de la acelasi magazin care pare cam scurta,si garnitura asta ar face montarea ei mai usoara). Sper ca nu am fost prea complicat in formularea problemei. Astept parerile voastre. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
panaitepaul Postat Noiembrie 22, 2009 Share Postat Noiembrie 22, 2009 Acum ceva vreme am achiztionat pt vreo 10 mii lei o garnitura de cauciuc de la fostul magazin Jawa de la Rosetti.Era pt carburator,si la banii astia am zis ca merita investitia,ca nu se stie cand o sa imi fosoleasca.Mai exact e piesa 18 de pe schema atasata topic-ului. Surpriza a venit cand am incercat sa o montez,caci eu nu aveam deloc garnitura aia.de fapt eu am crezut ca e altceva(o garnitura mult mai subtire care era lipita de piesa 14,si care avea acelasi diametru la gaura cu piesa 14) Dupa cum vedetia aceasta garnitura cumparata de mine restrictioneaza debitul de amestec in carburator,avand un diametru al orificiului mai mic. Din cate am inteles de pe jawachat,cica ar fi doar un distantier si atat.Lucru binevenit pt mine(am si o flansa de la carburator,cea care il leaga de filtrul de aer, cumparata de la acelasi magazin care pare cam scurta,si garnitura asta ar face montarea ei mai usoara). Sper ca nu am fost prea complicat in formularea problemei. Astept parerile voastre. Salut! Destul de vechi topicul dar am sa postez. Vad ca nu e nici un raspuns la aceasta intrebare care ma intereseaza si pe mine. Eu am cumparat recent o jawa care a fost folosita de armata si nu cred ca a umblat niciodata nimeni in motor. Si la mine la carburator este piesa aceea (cea notata cu 18 pe desen) si intr-adevar are diametrul interior mai mic decat galeria de admisie. In plus, la mine interiorul arata de parca ar fi cioplit cu briceagul. As vrea si eu sa stiu ce e cu ea. Am lasat-o unde am gasit-o dar ma gandesc daca nu cumva e o limitare pe debitul de admisie in motor (deci si pe viteza maxima a motocicletei) ceva in genul la ce fac acum la motoscuterele care sunt in garantie: limitare de viteza pentru perioada cat e in garantie ca sa nu mearga "mesereasu" cu acceleratia in maxim cat e motorul in rodaj. Din cate am inteles, la scutere, cu restrictia aceea nu poti depasi 50 Km/h decat la vale pe cand fara ea se poate ajunge lejer chiar peste 70. La jawa, sa o las acolo sau sa o scot? Sincer, nu simt nevoia sa imi limiteze cineva viteza, ca io am capu cu mine cand merg cu motoru si mi-o limitez singur dupa nevoi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kinguh Postat Noiembrie 22, 2009 Share Postat Noiembrie 22, 2009 (editat) nu e posibil daca scoti -limitarea-, sa intre prea multa benzina si aer sa se inece, sau sa se tureze ca nebuna? Editat Noiembrie 22, 2009 de kinguh Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Noiembrie 22, 2009 Share Postat Noiembrie 22, 2009 limitarile se fac cu jicloare, alea sunt calibrate, nu gauri de cauciuc. Mesaj completat Fa o incercare, scoate-o si urmareste ce se intampla. Pornesti de la niste reglaje bune, adica de la un amestec corect. De supraturat nu o sa fie cazul, ar fi simptom de aer fals. Cu acceleratia o reduci oricand la relanti. Pe urma te uiti la aspectul bujiei si vezi daca se mentine culoarea de amestec bun, desi eu zic ca ar trebui, un obturator acolo limiteaza volumul si afecteaza vacuumul din spatele lui, nu ar trebui sa afecteze amestecul. De-aia nu are cum sa fie chestie de rodaj, cred eu. Daca bujia arata bine, temperatura cilindrului o simti ok, eu cred ca o poti "delimita" Ce cred eu: limitare de putere - pentru armata, am observat ca tendinta armatei e sa dea putere mai mica si sa castige la fiabilitate si manevrabilitate(pifan prost). Sau stiu ca pentru export in unele tari se limita din nou puterea. De ex. MZ ETZ250 de export are putere scazuta artificial prin jiclor principal de 125(fata de 135 stock) si o toba mai silentioasa decat cea stock, dar care limiteaza puterea. Iti doresc succes in ce faci! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
panaitepaul Postat Noiembrie 23, 2009 Share Postat Noiembrie 23, 2009 limitarile se fac cu jicloare, alea sunt calibrate, nu gauri de cauciuc.Mesaj completat Fa o incercare, scoate-o si urmareste ce se intampla. Pornesti de la niste reglaje bune, adica de la un amestec corect. De supraturat nu o sa fie cazul, ar fi simptom de aer fals. Cu acceleratia o reduci oricand la relanti. Pe urma te uiti la aspectul bujiei si vezi daca se mentine culoarea de amestec bun, desi eu zic ca ar trebui, un obturator acolo limiteaza volumul si afecteaza vacuumul din spatele lui, nu ar trebui sa afecteze amestecul. De-aia nu are cum sa fie chestie de rodaj, cred eu. Daca bujia arata bine, temperatura cilindrului o simti ok, eu cred ca o poti "delimita" Ce cred eu: limitare de putere - pentru armata, am observat ca tendinta armatei e sa dea putere mai mica si sa castige la fiabilitate si manevrabilitate(pifan prost). Sau stiu ca pentru export in unele tari se limita din nou puterea. De ex. MZ ETZ250 de export are putere scazuta artificial prin jiclor principal de 125(fata de 135 stock) si o toba mai silentioasa decat cea stock, dar care limiteaza puterea. Iti doresc succes in ce faci! Multumesc pentru raspunsuri. Imi era teama ca nu va fi nimeni interesat de un subiect care acum 4 ani nu a primit nici o atentie. Ma vad nevoit sa explic ce am postat. Nu ma refeream la supraturarea din cauza aerului fals. Despre aceea stiu. Am patit-o si eu odata pe un jupiter4 pe vremea cand nu stiam ca se strange intai galeria de admisie si apoi cilindrii. Eu ma refeream la pustimea care au scutere si care o fac pe grozavii cu ele. Am si eu un prieten care are o trompeta chinezeasca FirstBike si despre care stiu sigur ca a avut limitarea facuta pe debitul amestecului de aer-benzina care patrunde in cilindri cu o flansa cu diametrul mai mic decat al admisiei (motor in 4 timpi ce-i drept). Cat timp a avut limitarea, a mers cu viteze potrivite "trotinetelor" cu motor. Cum s-a terminat rodajul si i-au scos-o din garantie, a dat jos limitarea si acum o fugareste cu peste 70Km/h. (Nu stiu pentru cat timp. Vom afla) Am sa incerc sa dau jos "garnitura" aceea de cauciuc de la mine si am sa vad ce "sfaturi" imi dau bujiile. Sfatul tau pare corect si multumesc pentru el. AAA! Si am mai vazut un sfat extraordinar la cineva de pe site: Niciodata nu rula mai repede decat poate ingerul tau pazitor sa zboare! Foarte intelept! Subscriu! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kinguh Postat Noiembrie 23, 2009 Share Postat Noiembrie 23, 2009 ajung in partea opusa a carburatorului..la gura de aer - ce se intampla daca ajunge benzina in partea de admisie a aerului ? este in regula daca este e benzina acolo si nu numai in camera de ardere ? ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Noiembrie 23, 2009 Share Postat Noiembrie 23, 2009 ajung in partea opusa a carburatorului..la gura de aer - ce se intampla daca ajunge benzina in partea de admisie a aerului ? este in regula daca este e benzina acolo si nu numai in camera de ardere ? ) Carburatorul trebuie sa fie sens unic :-) La 4T la toate, si la 2T la majoritatea. La unele in 2T am inteles ca o mica cantitate poate fi admisa pentru a umecta filtrul de aer, dar nu la modelele cu filtru de hartie. De obicei benzina acolo e problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rat_jawa Postat Noiembrie 23, 2009 Share Postat Noiembrie 23, 2009 piesa aia este exact un obturator care se foloseshte pe perioada rodajului mototrului. Nu face altceva decat sa limiteze debitul de gaze in admisie. In mod normal se scoate la terminarea perioadei de rodaj. S-ar putea sa trebuiasca facute cateva reglaje asupra shurubului de ameste shi relantiului, dar nu prea mult. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
calin_cz Postat Noiembrie 23, 2009 Share Postat Noiembrie 23, 2009 scuterele au, unele, acea limitare in galeria de admisie si 2T, si 4T....la jawa e prima data cand aud de asta. se poate. apropos de scuterele chinezesti......nu am intalnit vreo unul la care sa nu trebuiasca schimbati segmentii in max. 8000 km .........specific pt. 4T- NU.... sau pt. china ?.......cineva scria pe forum ca la alea nu stie ce se gata intai: gumele sau motorul! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.