Sari la conținut

placute ambreiaj


rcarzon
 Share

Postări Recomandate

salut!

cine imi poate da cateva informatii legate de gradul de uzura al placutelor de ambreiaj?

am un DR 650 RS din '93

de ceva vreme, cand lasam ambreiajul smucea motorul.

l-am desfacut si am observat ca piulita care tine placutele de ambreiaj era putin destransa. placutele aveau joc (destul de mare).

sunt convins ca problema era si de la respectiva piulita desfacuta, dar cred ca si placutele sunt uzate, si as vrea sa stiu daca e cazul sa le schimb.

asadar:

- ce grosime trebuie sa aiba placutele (in stare buna)

- nu stiu exact ce inseamna placuta uzata, sau placuta buna...

 

multumesc mult! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai un manual de moto, pentr Dr-u?? Acolo trebuie sa scrie grosimea discurilor.

 

da,

in carte scrie ca grosimea normala e undeva la 3,6

le-am masurat pe ale mele si sunt undeva intre 2,8 si 3.

oare cat le mai duc?

apropo, ai vre-un pont de unde as putea sa-mi comand asa ceva? (la un pret bun)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 2.8 ai o uzura undeva la 20 %, imposibil sa consideri ca e dus ambreiajul la aceasta uzura!

 

Daca accelerezi un pic la tare in viteza fiind, turatia creste inaintea vitezei de deplasare!? Sau doar pentru ca smuceste banui tu ca e ambreiajul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 2.8 ai o uzura undeva la 20 %, imposibil sa consideri ca e dus ambreiajul la aceasta uzura!

 

Daca accelerezi un pic la tare in viteza fiind, turatia creste inaintea vitezei de deplasare!? Sau doar pentru ca smuceste banui tu ca e ambreiajul?

 

nu, nicidecum. nu am simtit niciodata sa patineze.

cam pe la capatul cursei (ma refer la maneta, cand lasam ambreiajul) imi smucea motorul..

dupa cum am zis, placutele sunt tinute de acea piulita care era destransa. sau!! datorita uzurii (subtierii placilor) e posibil ca placutele sa-si fi facut joc?!

daca e asa cum zici, le pun la loc si ar trebui sa fie ok. sau...?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator mariion
nu, nicidecum. nu am simtit niciodata sa patineze.

cam pe la capatul cursei (ma refer la maneta, cand lasam ambreiajul) imi smucea motorul..

dupa cum am zis, placutele sunt tinute de acea piulita care era destransa. sau!! datorita uzurii (subtierii placilor) e posibil ca placutele sa-si fi facut joc?!

daca e asa cum zici, le pun la loc si ar trebui sa fie ok. sau...?

Discurile de ambreiaj nu sunt presate de nici o piulita "destransa".

Ele sunt tinute presate pe discurile metalice de niste arcuri. In momentul in care debreiezi, arcurile sunt comprimate si discurile de ambreiaj se pot misca liber fata de placile metalice.

Daca incepe sa-ti debreieze cu smucituri, inseamna ca discurile si/sau placile metalice sunt uzate neuniform, strambe, deformate.

Daca vezi ca nu mai reusesti sa reglezi cursa ambreiajului astfel incat sa inceapa sa prinda cam pe la jumatatea cursei, inseamna ca discurile sunt uzate excesiv si ar trebui schimbate.

De la 3,6mm la 2,8mm e o diferenta de 0,8mm, ceea ce din 3,6mm reprezinta un procent de 22,22%, asa cum a spus Macke.

Numai ca nu prea am auzit sa se estimeze in acest mod uzura la discurile de ambreiaj. Eu stiu doar de urmatorii parametri:

- grosimea de nou a unui disc de ambreiaj;

- grosimea maxim admisa a unui disc de ambreiaj.

Intr-un manual de reparatie, sigur se gaseste acest ultim parametru.

Asa ca, mult spor si bafta la cautari!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Numai ca nu prea am auzit sa se estimeze in acest mod uzura la discurile de ambreiaj. Eu stiu doar de urmatorii parametri:

- grosimea de nou a unui disc de ambreiaj;

- grosimea maxim admisa a unui disc de ambreiaj.

Intr-un manual de reparatie, sigur se gaseste acest ultim parametru.

Asa ca, mult spor si bafta la cautari!

 

Vrei sa zici grosimea MINIMA admisa nu maxima :bounce:.......induci omu in eroare :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa il verifici daca patineaza:

 

O lasi constant pe la 120 km/h cu viteza a 5-a si la un moment dat ii dai gaz maxim (blana, cox, cum vrei tu). Daca e motorul reglat bine trebuie sa plece ca locomotiva spre 150 km/h, turatia crescand liniar. Daca sare turometrul de la 4500 rpm brusc la 6000 - 6500 rpm e ambreiajul uzat.

 

Vezi ca in primul rand se duc arcurile, discurile tin cam 2 seturi de arcuri. Deci cel mai bine ia-ti arcuri intai ca sunt ieftine si vezi cum se comporta.

 

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator mariion
Vrei sa zici grosimea MINIMA admisa nu maxima :D.......induci omu in eroare :cheers:

Nu, ma, am vrut sa zic uzura maxim admisa.

Dar e bine ca stai sa ma urmaresti.

Nici nu trebuie sa-mi citesc posturile de doua ori.

Excelent!

Esti secretara ideala!

:bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De la 3,6mm la 2,8mm e o diferenta de 0,8mm, ceea ce din 3,6mm reprezinta un procent de 22,22%, asa cum a spus Macke.

Numai ca nu prea am auzit sa se estimeze in acest mod uzura la discurile de ambreiaj. Eu stiu doar de urmatorii parametri:

- grosimea de nou a unui disc de ambreiaj;

- grosimea maxim admisa a unui disc de ambreiaj.

 

mi se pare ca uzura asta cu 20% nu e calculata cel mai bine, in ideea ca schimbi ceva cand e uzat 100%, hai 90... si la uzura 90% ai acolo folie de pus pe mancare....

 

cred ca mai degraba ar veni uzura actuala=(3.6mm-grosimea minima admisa)/(2.8mm-grosimea minima admisa)%

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator mariion
mi se pare ca uzura asta cu 20% nu e calculata cel mai bine, in ideea ca schimbi ceva cand e uzat 100%, hai 90... si la uzura 90% ai acolo folie de pus pe mancare....

 

cred ca mai degraba ar veni uzura actuala=(3.6mm-grosimea minima admisa)/(2.8mm-grosimea minima admisa)%

Daca stam un pic sa ne gandim, cel mai cinstit mi se pare ca uzura sa se calculeze in functie de diferenta de grosime de la grosimea unui disc nou, pana la grosimea minim admisa.

De exemplu, daca de nou, discul are 3,6mm, iar limita de service este de 2,4mm, atunci, aceasta diferenta ar avea valoarea de 1,2mm.

In acest exemplu, daca discul ar ajunge la 2,8mm, atunci el ar avea o uzura de 66,66%.

 

Uzura [%] = (Gi - Gp)/(Gi - Gf) x 100

 

unde:

Gi = grosimea initiala (grosimea unui disc nou 3,6mm in cazul nostru)

Gf = grosimea finala (limita maxim admisa - 2,4mm, presupusa de mine)

Gp = grosimea partiala (valoarea masurata la un moment dat - 2,8mm, masurata de el)

 

Eu cred ca asa ar fi cel mai corect de exprimat uzura.

 

RaceTuning, ce zici? :bounce:

Ma scuzi, stiu, am uitat si marimile complexe, dar si determinantul matricii. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@maiion: subscriu!

 

Intr-o alta ordine de idei, omul spune ca nu ii patineaza ... altceva e acolo.

 

Ambreiajul la DR-u banuiesc ca e normal ca la orice ambreiaj in ulei. Ambreiajul este "tinut" de o piulitza mare care se insurubeaza pe axul principal .. poate aia era slabita. O poza ar ajuta .... mai sunt acolo niste suruburi care tin acele lamele cu discuri sa nu se imprastie :cheers: ...si acolo suruburile pot fi slabite ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca stam un pic sa ne gandim, cel mai cinstit mi se pare ca uzura sa se calculeze in functie de diferenta de grosime de la grosimea unui disc nou, pana la grosimea minim admisa.

De exemplu, daca de nou, discul are 3,6mm, iar limita de service este de 2,4mm, atunci, aceasta diferenta ar avea valoarea de 1,2mm.

In acest exemplu, daca discul ar ajunge la 2,8mm, atunci el ar avea o uzura de 66,66%.

 

Uzura [%] = (Gi - Gp)/(Gi - Gf) x 100

 

unde:

Gi = grosimea initiala (grosimea unui disc nou 3,6mm in cazul nostru)

Gf = grosimea finala (limita maxim admisa - 2,4mm, presupusa de mine)

Gp = grosimea partiala (valoarea masurata la un moment dat - 2,8mm, masurata de el)

 

Eu cred ca asa ar fi cel mai corect de exprimat uzura.

 

RaceTuning, ce zici? :bounce:

Ma scuzi, stiu, am uitat si marimile complexe, dar si determinantul matricii.

 

Tot ai uitat ceva, da nah, nici tu nu esti perfect, chiar daca numai te crezi :D......indicele de compresibilitate la actionarea fortei arcurilor placii de presiune al materialului din care e facut discul de ambreaj si anume ferodoul, care e diferit de 1, da nah, in practica e considerat nesemnificativ de cei mai multi "mecanici" :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tot ai uitat ceva, da nah, nici tu nu esti perfect, chiar daca numai te crezi :bounce:......indicele de compresibilitate la actionarea fortei arcurilor placii de presiune al materialului din care e facut discul de ambreaj si anume ferodoul, care e diferit de 1, da nah, in practica e considerat nesemnificativ de cei mai multi "mecanici" :cheers:

 

 

back!

din toate discutia tind sa cred si eu ca principala cauza este uzura placilor.

in cartea tehnica zice asa:

- grosimea standard a placutelor e de 3.45 - 3.55

- limita e de 3.15

nici una dintre placute nu are mai mult de 3.00, asa ca e de inteles..

am auzit si eu de arcuri ca in timp nu mai lucreaza cum ar trebui, asa ca voi lua un set nou de placute + arcuri.

baieti, multumesc mult pentru sfaturi.

aveti idee de unde as putea lua placute NOI mai ieftine de 10-11 Eur bucata?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator mariion
Tot ai uitat ceva, da nah, nici tu nu esti perfect, chiar daca numai te crezi :D......indicele de compresibilitate la actionarea fortei arcurilor placii de presiune al materialului din care e facut discul de ambreaj si anume ferodoul, care e diferit de 1, da nah, in practica e considerat nesemnificativ de cei mai multi "mecanici" :bounce:

Stai asa, ia-ma usor, ca nu inteleg.

Pai daca e diferit de 1, cum sa fie considerat nesemnificativ?

Tu intelegi ce scrii?

Apropos de "ambreajul" multidisc, caci despre el era vorba. Daca e multidisc are mai multe discuri, nu?

Sa zicem 7. Atunci "indicele de compesibilitate" al "ambreajului" va fi diferit de 7? :cheers:

Ia explica-mi si mie, sa inteleg.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

probabil nu poate, ca a dat repede un citat gasit pe google :cheers:

Editat de guy.til
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stai asa, ia-ma usor, ca nu inteleg.

Pai daca e diferit de 1, cum sa fie considerat nesemnificativ?

Tu intelegi ce scrii?

Apropos de "ambreajul" multidisc, caci despre el era vorba. Daca e multidisc are mai multe discuri, nu?

Sa zicem 7. Atunci "indicele de compesibilitate" al "ambreajului" va fi diferit de 7? :cheers:

Ia explica-mi si mie, sa inteleg.

 

No hai sa polemizam, defapt sa-ti explic: 1 e considerata valoarea coeficientului unui material incompresibil, deci mai mare decat 1 NU poate fii decat in mintea ta eventual.......in cazul ferodoului de la ambreaj in realitate e 0.98-0.99 depinde de compozitia sa si de temperatura la care se calculeaza :bounce:

Restul e asa cum ai scris tu mai sus, asa ca nu mai fa pe prostu cu povesti cu 7, 14 sau stiu io c ti-a mai veni la plesneala asa cum ai zis aproape tot pana acuma....

 

probabil nu poate, ca a dat repede un citat gasit pe google :D

 

Acolo poti sa cauti tu eventual, si sa dai mai mult de reclame decat de informatii adevarate......eu le-am fumat demult chestiile astea, deja nu mi se par altfel decat banale :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator mariion
No hai sa polemizam, defapt sa-ti explic: 1 e considerata valoarea coeficientului unui material incompresibil, deci mai mare decat 1 NU poate fii decat in mintea ta eventual.......in cazul ferodoului de la ambreaj in realitate e 0.98-0.99 depinde de compozitia sa si de temperatura la care se calculeaza :D

Restul e asa cum ai scris tu mai sus, asa ca nu mai fa pe prostu cu povesti cu 7, 14 sau stiu io c ti-a mai veni la plesneala asa cum ai zis aproape tot pana acuma....

 

 

 

Acolo poti sa cauti tu eventual, si sa dai mai mult de reclame decat de informatii adevarate......eu le-am fumat demult chestiile astea, deja nu mi se par altfel decat banale :)

Ai fumat tigari cu praf de ambreiaj? :cheers:

Stiam io ca trebuia sa ti se traga de undeva! :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator mariion
Iar cu balcanisme.......sper sa luam ban amandoi!!!!

Habar nu ai, deocamdata pe linga tine eu sunt perfect in mecanica, electronica, electrica :bounce:

Ei, nu-i nimic, eu sunt maestru in sex! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...