rcarzon Postat Martie 29, 2009 Share Postat Martie 29, 2009 salut! cine imi poate da cateva informatii legate de gradul de uzura al placutelor de ambreiaj? am un DR 650 RS din '93 de ceva vreme, cand lasam ambreiajul smucea motorul. l-am desfacut si am observat ca piulita care tine placutele de ambreiaj era putin destransa. placutele aveau joc (destul de mare). sunt convins ca problema era si de la respectiva piulita desfacuta, dar cred ca si placutele sunt uzate, si as vrea sa stiu daca e cazul sa le schimb. asadar: - ce grosime trebuie sa aiba placutele (in stare buna) - nu stiu exact ce inseamna placuta uzata, sau placuta buna... multumesc mult! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Martie 29, 2009 Share Postat Martie 29, 2009 Ai un manual de moto, pentr Dr-u?? Acolo trebuie sa scrie grosimea discurilor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rcarzon Postat Martie 29, 2009 Autor Share Postat Martie 29, 2009 Ai un manual de moto, pentr Dr-u?? Acolo trebuie sa scrie grosimea discurilor. da, in carte scrie ca grosimea normala e undeva la 3,6 le-am masurat pe ale mele si sunt undeva intre 2,8 si 3. oare cat le mai duc? apropo, ai vre-un pont de unde as putea sa-mi comand asa ceva? (la un pret bun) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Martie 30, 2009 Share Postat Martie 30, 2009 La 2.8 ai o uzura undeva la 20 %, imposibil sa consideri ca e dus ambreiajul la aceasta uzura! Daca accelerezi un pic la tare in viteza fiind, turatia creste inaintea vitezei de deplasare!? Sau doar pentru ca smuceste banui tu ca e ambreiajul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rcarzon Postat Martie 30, 2009 Autor Share Postat Martie 30, 2009 La 2.8 ai o uzura undeva la 20 %, imposibil sa consideri ca e dus ambreiajul la aceasta uzura! Daca accelerezi un pic la tare in viteza fiind, turatia creste inaintea vitezei de deplasare!? Sau doar pentru ca smuceste banui tu ca e ambreiajul? nu, nicidecum. nu am simtit niciodata sa patineze. cam pe la capatul cursei (ma refer la maneta, cand lasam ambreiajul) imi smucea motorul.. dupa cum am zis, placutele sunt tinute de acea piulita care era destransa. sau!! datorita uzurii (subtierii placilor) e posibil ca placutele sa-si fi facut joc?! daca e asa cum zici, le pun la loc si ar trebui sa fie ok. sau...? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator mariion Postat Martie 30, 2009 Share Postat Martie 30, 2009 nu, nicidecum. nu am simtit niciodata sa patineze.cam pe la capatul cursei (ma refer la maneta, cand lasam ambreiajul) imi smucea motorul.. dupa cum am zis, placutele sunt tinute de acea piulita care era destransa. sau!! datorita uzurii (subtierii placilor) e posibil ca placutele sa-si fi facut joc?! daca e asa cum zici, le pun la loc si ar trebui sa fie ok. sau...? Discurile de ambreiaj nu sunt presate de nici o piulita "destransa". Ele sunt tinute presate pe discurile metalice de niste arcuri. In momentul in care debreiezi, arcurile sunt comprimate si discurile de ambreiaj se pot misca liber fata de placile metalice. Daca incepe sa-ti debreieze cu smucituri, inseamna ca discurile si/sau placile metalice sunt uzate neuniform, strambe, deformate. Daca vezi ca nu mai reusesti sa reglezi cursa ambreiajului astfel incat sa inceapa sa prinda cam pe la jumatatea cursei, inseamna ca discurile sunt uzate excesiv si ar trebui schimbate. De la 3,6mm la 2,8mm e o diferenta de 0,8mm, ceea ce din 3,6mm reprezinta un procent de 22,22%, asa cum a spus Macke. Numai ca nu prea am auzit sa se estimeze in acest mod uzura la discurile de ambreiaj. Eu stiu doar de urmatorii parametri: - grosimea de nou a unui disc de ambreiaj; - grosimea maxim admisa a unui disc de ambreiaj. Intr-un manual de reparatie, sigur se gaseste acest ultim parametru. Asa ca, mult spor si bafta la cautari! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaceTuning Postat Martie 30, 2009 Share Postat Martie 30, 2009 Numai ca nu prea am auzit sa se estimeze in acest mod uzura la discurile de ambreiaj. Eu stiu doar de urmatorii parametri:- grosimea de nou a unui disc de ambreiaj; - grosimea maxim admisa a unui disc de ambreiaj. Intr-un manual de reparatie, sigur se gaseste acest ultim parametru. Asa ca, mult spor si bafta la cautari! Vrei sa zici grosimea MINIMA admisa nu maxima .......induci omu in eroare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Martie 30, 2009 Share Postat Martie 30, 2009 Asa il verifici daca patineaza: O lasi constant pe la 120 km/h cu viteza a 5-a si la un moment dat ii dai gaz maxim (blana, cox, cum vrei tu). Daca e motorul reglat bine trebuie sa plece ca locomotiva spre 150 km/h, turatia crescand liniar. Daca sare turometrul de la 4500 rpm brusc la 6000 - 6500 rpm e ambreiajul uzat. Vezi ca in primul rand se duc arcurile, discurile tin cam 2 seturi de arcuri. Deci cel mai bine ia-ti arcuri intai ca sunt ieftine si vezi cum se comporta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator mariion Postat Martie 30, 2009 Share Postat Martie 30, 2009 Vrei sa zici grosimea MINIMA admisa nu maxima .......induci omu in eroare Nu, ma, am vrut sa zic uzura maxim admisa. Dar e bine ca stai sa ma urmaresti. Nici nu trebuie sa-mi citesc posturile de doua ori. Excelent! Esti secretara ideala! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaceTuning Postat Martie 30, 2009 Share Postat Martie 30, 2009 Nu, ma, am vrut sa zic uzura maxim admisa.Dar e bine ca stai sa ma urmaresti. Nici nu trebuie sa-mi citesc posturile de doua ori. Excelent! Esti secretara ideala! Este cel putin fair sa-ti returnez "serviciul" nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
metoxil Postat Martie 30, 2009 Share Postat Martie 30, 2009 De la 3,6mm la 2,8mm e o diferenta de 0,8mm, ceea ce din 3,6mm reprezinta un procent de 22,22%, asa cum a spus Macke.Numai ca nu prea am auzit sa se estimeze in acest mod uzura la discurile de ambreiaj. Eu stiu doar de urmatorii parametri: - grosimea de nou a unui disc de ambreiaj; - grosimea maxim admisa a unui disc de ambreiaj. mi se pare ca uzura asta cu 20% nu e calculata cel mai bine, in ideea ca schimbi ceva cand e uzat 100%, hai 90... si la uzura 90% ai acolo folie de pus pe mancare.... cred ca mai degraba ar veni uzura actuala=(3.6mm-grosimea minima admisa)/(2.8mm-grosimea minima admisa)% Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator mariion Postat Martie 30, 2009 Share Postat Martie 30, 2009 mi se pare ca uzura asta cu 20% nu e calculata cel mai bine, in ideea ca schimbi ceva cand e uzat 100%, hai 90... si la uzura 90% ai acolo folie de pus pe mancare.... cred ca mai degraba ar veni uzura actuala=(3.6mm-grosimea minima admisa)/(2.8mm-grosimea minima admisa)% Daca stam un pic sa ne gandim, cel mai cinstit mi se pare ca uzura sa se calculeze in functie de diferenta de grosime de la grosimea unui disc nou, pana la grosimea minim admisa. De exemplu, daca de nou, discul are 3,6mm, iar limita de service este de 2,4mm, atunci, aceasta diferenta ar avea valoarea de 1,2mm. In acest exemplu, daca discul ar ajunge la 2,8mm, atunci el ar avea o uzura de 66,66%. Uzura [%] = (Gi - Gp)/(Gi - Gf) x 100 unde: Gi = grosimea initiala (grosimea unui disc nou 3,6mm in cazul nostru) Gf = grosimea finala (limita maxim admisa - 2,4mm, presupusa de mine) Gp = grosimea partiala (valoarea masurata la un moment dat - 2,8mm, masurata de el) Eu cred ca asa ar fi cel mai corect de exprimat uzura. RaceTuning, ce zici? Ma scuzi, stiu, am uitat si marimile complexe, dar si determinantul matricii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Martie 30, 2009 Share Postat Martie 30, 2009 @maiion: subscriu! Intr-o alta ordine de idei, omul spune ca nu ii patineaza ... altceva e acolo. Ambreiajul la DR-u banuiesc ca e normal ca la orice ambreiaj in ulei. Ambreiajul este "tinut" de o piulitza mare care se insurubeaza pe axul principal .. poate aia era slabita. O poza ar ajuta .... mai sunt acolo niste suruburi care tin acele lamele cu discuri sa nu se imprastie ...si acolo suruburile pot fi slabite ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaceTuning Postat Martie 30, 2009 Share Postat Martie 30, 2009 Daca stam un pic sa ne gandim, cel mai cinstit mi se pare ca uzura sa se calculeze in functie de diferenta de grosime de la grosimea unui disc nou, pana la grosimea minim admisa.De exemplu, daca de nou, discul are 3,6mm, iar limita de service este de 2,4mm, atunci, aceasta diferenta ar avea valoarea de 1,2mm. In acest exemplu, daca discul ar ajunge la 2,8mm, atunci el ar avea o uzura de 66,66%. Uzura [%] = (Gi - Gp)/(Gi - Gf) x 100 unde: Gi = grosimea initiala (grosimea unui disc nou 3,6mm in cazul nostru) Gf = grosimea finala (limita maxim admisa - 2,4mm, presupusa de mine) Gp = grosimea partiala (valoarea masurata la un moment dat - 2,8mm, masurata de el) Eu cred ca asa ar fi cel mai corect de exprimat uzura. RaceTuning, ce zici? Ma scuzi, stiu, am uitat si marimile complexe, dar si determinantul matricii. Tot ai uitat ceva, da nah, nici tu nu esti perfect, chiar daca numai te crezi ......indicele de compresibilitate la actionarea fortei arcurilor placii de presiune al materialului din care e facut discul de ambreaj si anume ferodoul, care e diferit de 1, da nah, in practica e considerat nesemnificativ de cei mai multi "mecanici" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rcarzon Postat Martie 30, 2009 Autor Share Postat Martie 30, 2009 Tot ai uitat ceva, da nah, nici tu nu esti perfect, chiar daca numai te crezi ......indicele de compresibilitate la actionarea fortei arcurilor placii de presiune al materialului din care e facut discul de ambreaj si anume ferodoul, care e diferit de 1, da nah, in practica e considerat nesemnificativ de cei mai multi "mecanici" back! din toate discutia tind sa cred si eu ca principala cauza este uzura placilor. in cartea tehnica zice asa: - grosimea standard a placutelor e de 3.45 - 3.55 - limita e de 3.15 nici una dintre placute nu are mai mult de 3.00, asa ca e de inteles.. am auzit si eu de arcuri ca in timp nu mai lucreaza cum ar trebui, asa ca voi lua un set nou de placute + arcuri. baieti, multumesc mult pentru sfaturi. aveti idee de unde as putea lua placute NOI mai ieftine de 10-11 Eur bucata? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator mariion Postat Martie 30, 2009 Share Postat Martie 30, 2009 Tot ai uitat ceva, da nah, nici tu nu esti perfect, chiar daca numai te crezi ......indicele de compresibilitate la actionarea fortei arcurilor placii de presiune al materialului din care e facut discul de ambreaj si anume ferodoul, care e diferit de 1, da nah, in practica e considerat nesemnificativ de cei mai multi "mecanici" Stai asa, ia-ma usor, ca nu inteleg. Pai daca e diferit de 1, cum sa fie considerat nesemnificativ? Tu intelegi ce scrii? Apropos de "ambreajul" multidisc, caci despre el era vorba. Daca e multidisc are mai multe discuri, nu? Sa zicem 7. Atunci "indicele de compesibilitate" al "ambreajului" va fi diferit de 7? Ia explica-mi si mie, sa inteleg. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tiptil1 Postat Martie 30, 2009 Share Postat Martie 30, 2009 (editat) probabil nu poate, ca a dat repede un citat gasit pe google Editat Martie 30, 2009 de guy.til Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaceTuning Postat Martie 30, 2009 Share Postat Martie 30, 2009 Stai asa, ia-ma usor, ca nu inteleg.Pai daca e diferit de 1, cum sa fie considerat nesemnificativ? Tu intelegi ce scrii? Apropos de "ambreajul" multidisc, caci despre el era vorba. Daca e multidisc are mai multe discuri, nu? Sa zicem 7. Atunci "indicele de compesibilitate" al "ambreajului" va fi diferit de 7? Ia explica-mi si mie, sa inteleg. No hai sa polemizam, defapt sa-ti explic: 1 e considerata valoarea coeficientului unui material incompresibil, deci mai mare decat 1 NU poate fii decat in mintea ta eventual.......in cazul ferodoului de la ambreaj in realitate e 0.98-0.99 depinde de compozitia sa si de temperatura la care se calculeaza Restul e asa cum ai scris tu mai sus, asa ca nu mai fa pe prostu cu povesti cu 7, 14 sau stiu io c ti-a mai veni la plesneala asa cum ai zis aproape tot pana acuma.... probabil nu poate, ca a dat repede un citat gasit pe google Acolo poti sa cauti tu eventual, si sa dai mai mult de reclame decat de informatii adevarate......eu le-am fumat demult chestiile astea, deja nu mi se par altfel decat banale Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator mariion Postat Martie 30, 2009 Share Postat Martie 30, 2009 No hai sa polemizam, defapt sa-ti explic: 1 e considerata valoarea coeficientului unui material incompresibil, deci mai mare decat 1 NU poate fii decat in mintea ta eventual.......in cazul ferodoului de la ambreaj in realitate e 0.98-0.99 depinde de compozitia sa si de temperatura la care se calculeaza Restul e asa cum ai scris tu mai sus, asa ca nu mai fa pe prostu cu povesti cu 7, 14 sau stiu io c ti-a mai veni la plesneala asa cum ai zis aproape tot pana acuma.... Acolo poti sa cauti tu eventual, si sa dai mai mult de reclame decat de informatii adevarate......eu le-am fumat demult chestiile astea, deja nu mi se par altfel decat banale Ai fumat tigari cu praf de ambreiaj? Stiam io ca trebuia sa ti se traga de undeva! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaceTuning Postat Martie 30, 2009 Share Postat Martie 30, 2009 Ai fumat tigari cu praf de ambreiaj? Stiam io ca trebuia sa ti se traga de undeva! Iar cu balcanisme.......sper sa luam ban amandoi!!!! Habar nu ai, deocamdata pe linga tine eu sunt perfect in mecanica, electronica, electrica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator mariion Postat Martie 30, 2009 Share Postat Martie 30, 2009 Iar cu balcanisme.......sper sa luam ban amandoi!!!!Habar nu ai, deocamdata pe linga tine eu sunt perfect in mecanica, electronica, electrica Ei, nu-i nimic, eu sunt maestru in sex! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaceTuning Postat Martie 30, 2009 Share Postat Martie 30, 2009 Ei, nu-i nimic, eu sunt maestru in sex! Asa iti zice mana dreapta......sau stinga?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator mariion Postat Martie 30, 2009 Share Postat Martie 30, 2009 Asa iti zice mana dreapta......sau stinga?? Te cam oftici, se pare! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaceTuning Postat Martie 31, 2009 Share Postat Martie 31, 2009 Te cam oftici, se pare! Numai se pare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator mariion Postat Martie 31, 2009 Share Postat Martie 31, 2009 Numai se pare Mai Race, vezi ca ti se cer cu mare disperare sfaturile aici: /index.php?...t=0&start=0] Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.