mariusspuneceva Postat Mai 19, 2009 Share Postat Mai 19, 2009 atunci este DOT 5 , asta este diferenta intre ele si este de vreo 25 grade celsius de la unul la altul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Mai 20, 2009 Share Postat Mai 20, 2009 Salut, Trebuie sa recunosc, ca nu sunt tocmai priceput la chestiile ingineresti... Am observat ca discul de frana de pe spate se incalzeste destul de tare, impreuna cu tot angrenajul mecanismului de franare. Nu stiu cat de normal e. Se intampla dupa distante relativ scurte gen 10 km prin oras, nu pe temperaturi f ridicate. In cazul in care ar fi normal, nu inteleg de ce nu se incalzeste si fata ?! De franat, franez cu ambele in 99% din cazuri. Voi ce parere aveti? Multumesc anticipat! Probabil pistonasul(le) este ruginit si nu mai revine usor in etrier. N'ar strica sa'l demontezi si daca nu e nevoie sa'l inlocuiesti, macar sa'i tragi un lustru cu polish. Atentie la garnituri ca's scumpe rau. La curatare nu folosi nici un altfel de solvent, doar lichid curat de frana. Cu riscul de a'mi pune iar in cap mancatorii profesionisti de castane, o sa'ti recomand sa citesti acest material L I N K , unde vei gasi mai multe informatii interesante despre teoria franelor inclusiv despre tipurile de lichid de frana. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Mai 20, 2009 Share Postat Mai 20, 2009 merge curatat sicu smirghel fin de 1000 , l motociclete or fi scumpe garniturile la masini sunt foarte acceptabile la pret Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Wolfman Postat Mai 20, 2009 Share Postat Mai 20, 2009 atunci este DOT 5 , asta este diferenta intre ele si este de vreo 25 grade celsius de la unul la altul Am vaga senzatie ca te contrazici de dragul de a o face. Daca am zis DOT4, e posibil sa stiu ce zic. La fel si cu temperaturile. Dar cred ca e greu sa folosesti google sau sa te duci la magazin sa citesti pe sticle ca sa vezi daca mananc rahat sau nu. merge curatat sicu smirghel fin de 1000 , l motociclete or fi scumpe garniturile la masini sunt foarte acceptabile la pret Poate ,merge la hoda matale, eu personal nu le-asi recomanda nici dusmanilor ce zici tu aici. Motorul nu-i masina asa cum iarna nu-i ca vara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 20, 2009 Share Postat Mai 20, 2009 (editat) Si ca sa eviti problema expusa de CalinD, legata de faptul ca poti ramane fara frana daca se incinge lichidul (ceea ce e perfect adevarat, am patit-o cu lichid DOT 4 standard de le Delphi), iti recomand sa umpli instalatia, si fata si spate, cu lichid de frana DOT 4 RBF 600 de la Motul. Are punctul de fierbere uscat la 312 grade, respectiv umed la 216 grade, cu aproximativ 80-100 de grade (in ambele situatii) mai mult decat un lichid de frana DOT 4 oarecare. Merg cu RBF de vreun an, am placute sinterizate fata+spate si pot spune ca pe discul spate poti praji linistit oua dupa 13 km in oras. Si totusi frana isi pastreaza performanta in conditiile astea de temperatura. A se nota urmatoarele. Treaba s-a intimplat anul trecut, cind coboram pe la serpentinele de la Oituz. Ma apropiam de o curba in ac de par, n-o s-o uit toata viata, si am incetinit folosind spatele (stiu, in mod normal n-ar fi trebuit sa ma ating de el in aceste conditii dar na, incepator). Nu va povestesc ce senzatii m-au incercat cind am apasat pe levier si am obtinut o frinare la feld e eficienta ca cea pe acre as fi obtinut-o, probabil, daca as fi folosit placute de frina din mamaliga combinate cu discuri de frina din lemn. Am trecut cu bine de curba folosind fata, dar dupa aceea am incercat iar spatele. Apasam pedala vreo 4-5 cm si era total bleaga, iar frinarea era nula. Initial am fost sigur ca mi-a plesnit furtunul de lichid de frina. N-am avut cum sa trag pe dreapta sa vad ce e, asa ca nu m-am atins de frina spate pret de 20-30 km, dar cind am incercat-o din nou, isi revenise complet, mergea iar. Am tras pe dreapta cind am putut si m-am uitat. Furtunul era intact si e si-n ziua de azi. A se mai nota si urmatoarele. Lichidul de frina a fost schimbat cu circa o saptamina inainte de acest eveniment cu Motul DOT4 (exact cum scrie pe capacul rezervorului de lichid si-n manual), iar placutele au fost schimbate tot atunci cu Lucas. M-am uitat acum pe recipientul lichidului de frina si n-am vazut sa scrie nimic de RBF. Singura explicatie pe care o am e ca a fiert lichidul. mda. si, totusi, crezi ca acele bolturi depasesc 65 de grade, temperatura la care rezista o vaselina normala?nu mi se pare deloc normal ca intreg etrierul sa depaseasca aceasta temperatura. Eu cred ca etrierii mei au trecut mult de 65 de grade. Vezi mai sus. pai tocmai diferenta intre DOT 3 si DOT 4, DOT 4 si DOT 5 este punctul de fierbere !!! Nu-s sigur dar banui ca pot fi si probleme de compatibiliate intre tipul lichidului si materialul din care-s facute furtunurile (btw, nu "furtunele", ca sa ma dau iar "savant") si materialul din care-s garniturile de etansare. Atentie la garnituri ca's scumpe rau. Yeap. Confirm, din pacate. l motociclete or fi scumpe garniturile la masini sunt foarte acceptabile la pret Nu mai stiu exact cit am dat, dar am facut ochii cit cepele cind am vazut pretul (2 zero-uri un set complet, fata + spate). Editat Mai 20, 2009 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Mai 20, 2009 Share Postat Mai 20, 2009 Singura explicatie pe care o am e ca a fiert lichidul. Pe Oituz, mai ales ca incepator, n'ai nici o sansa sa fierbi lichidul pe spate decat daca ai avut pistonasele blocate. Mergi la un profesionist sa'ti faca o verificare completa la sistemul de franare ca nu e de joaca. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Mai 20, 2009 Share Postat Mai 20, 2009 Am vaga senzatie ca te contrazici de dragul de a o face. Daca am zis DOT4, e posibil sa stiu ce zic. La fel si cu temperaturile. Dar cred ca e greu sa folosesti google sau sa te duci la magazin sa citesti pe sticle ca sa vezi daca mananc rahat sau nu. Poate ,merge la hoda matale, eu personal nu le-asi recomanda nici dusmanilor ce zici tu aici. Motorul nu-i masina asa cum iarna nu-i ca vara. mai omule temperatura de fierbere face diferenta intre ele http://en.wikipedia.org/wiki/DOT_3 stiu bine ce zic , Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 20, 2009 Share Postat Mai 20, 2009 Pe Oituz, mai ales ca incepator, n'ai nici o sansa sa fierbi lichidul pe spate decat daca ai avut pistonasele blocate. Mergi la un profesionist sa'ti faca o verificare completa la sistemul de franare ca nu e de joaca. Ride Safe! Chestia naspa stii care e? Toate reglajele, reparatiile le fac singur. In afara de schimbatul lichidului si a placutelor. Alea le-am facut la mecanic. Si stii de ce? M-am gindit ca nu e bine sa fac experimente cu ceva de care depinde siguranta mea. Acum, oare in care mecanic sa mai am eu incredere? Hint: numele lui incepe cu "C" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Mai 20, 2009 Share Postat Mai 20, 2009 sau poate ca amandoi gandim aceleasi lucruri dar nu putem exprima corect .................... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator mariion Postat Mai 20, 2009 Share Postat Mai 20, 2009 Chestia naspa stii care e? Toate reglajele, reparatiile le fac singur. In afara de schimbatul lichidului si a placutelor. Alea le-am facut la mecanic. Si stii de ce? M-am gindit ca nu e bine sa fac experimente cu ceva de care depinde siguranta mea. Acum, oare in care mecanic sa mai am eu incredere? Hint: numele lui incepe cu "C" Căcat? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Wolfman Postat Mai 21, 2009 Share Postat Mai 21, 2009 (editat) Lichidul de frina a fost schimbat cu circa o saptamina inainte de acest eveniment cu Motul DOT4 (exact cum scrie pe capacul rezervorului de lichid si-n manual), iar placutele au fost schimbate tot atunci cu Lucas. M-am uitat acum pe recipientul lichidului de frina si n-am vazut sa scrie nimic de RBF.Singura explicatie pe care o am e ca a fiert lichidul. Vezi ca la Motul au 2 feluri de DOT4. Standard (your average garden viariety DOT4) si RBF 600 Factory line DOT4. RBF = Racing Braking Fluid. Bate orice DOT 4 la pct de fierbere. Downside-ul la el este ca trebuie schimbat cam odata la un an, performanta scazand in timp. Dar cred ca 70 RON pe an nu e un capat de tara. sau poate ca amandoi gandim aceleasi lucruri dar nu putem exprima corect .................... Gandim lucruri diferite dar ambii avem dreptate. Temperatura, pe langa alti factori, face intr-adevar diferenta intre DOT-uri. Dar RFB-ul e DOT4. Mai special dar DOT4. Editat Mai 21, 2009 de Wolfman Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.